Gå till innehåll

Sugen på att surf på Bali?


Dave^

Recommended Posts

Tja! Jag är ruskigt sugen på att dra iväg med schysst folk för att surfa och ha det riktigt soft på Bali i december/januari. Det är lite dåligt med folk i närmsta omgivningen som har pengar tillövers för en surfsemester eller någon annan längre resa nu till vinter för den delen också. Men det kan ju tänkas att det finns någon här (kanske just Du?) som sitter inne med planer för surfsemester nu till vinter och känner för att ha lite sällskap?

 

Jag går tredje året på natur. För två år sedan var jag iväg till Australien och surfade för första gången och det var riktigt roligt. Sedan dess har det funnits ett intresse att åter bege sig iväg på jakt efter vågor. Även om jag inte har så stor surfvana så har jag hållit på med snowboard en längre tid, samt skateboard när jag yngre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja ! Jag är ruskigt sugen på att dra iväg med schysst folk för att surfa och ha det riktigt soft på Bali i december/januari. Det är lite dåligt med folk i närmsta omgivningen som har pengar tillövers för en surfsemester eller någon annan längre resa nu till vinter för den delen också. Men det kan ju tänkas att det finns någon här (kanske just Du?) som sitter inne med planer för surfsemester nu till vinter och känner för att ha lite sällskap?

 

Jag går tredje året på natur. För två år sedan var jag iväg till Australien och surfade för första gången och det var riktigt roligt. Sedan dess har det funnit ett intresse att åter bege sig iväg på jakt efter vågor. Även om jag inte har så stor surfvana så har jag hållit på med snowboard en längre tid, samt skateboard när jag yngre.

Tja!

 

Jag hade tänkt att göra något liknande fast till sommaren efter trean (går också natur, som du kanske kommer ihåg), men detta låter ju verkligen inte helt fel det heller. Jag är helt klart nyfiken på det här, men har ett par frågor.

 

Tänkte du dra dit under jullovstiden, dvs inte missa skolan mer än max 1-2 veckor?

 

Kan du tänka dig att resa med en som inte kan men som är riktigt sugen på att lära sig att surfa? (vattenskidor och wakeboard har jag iaf klarat av)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Jag hade tänkt att göra något liknande fast till sommaren efter trean (går också natur, som du kanske kommer ihåg), men detta låter ju verkligen inte helt fel det heller. Jag är helt klart nyfiken på det här, men har ett par frågor.

 

Tänkte du dra dit under jullovstiden, dvs inte missa skolan mer än max 1-2 veckor?

 

Kan du tänka dig att resa med en som inte kan men som är riktigt sugen på att lära sig att surfa? (vattenskidor och wakeboard har jag iaf klarat av)

Yes, jag hade tänkt under jullovet och planen är väll att missa ungefär 1 vecka av skolan (alltså blir man borta cirka 3 veckor). Det blir att plocka några dag i vardera ände av lovet.

 

Det går fint för mig att resa med folk som inte kan surfa. Jag själv är inte heller något ess (än i alla fall ;)).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska resa runt i Asien nu mellan september och december. Tänkte då göra ett stopp på Bali i cirka en månad, men det lär bli i november ungefär. Inget är riktigt spikat dock, bara resa till Bangkok och hem.

Har aldrig heller provat surfa men har åkt snowboard/skateboard hela livet så det borde väl gå finfint antar jag.

Vad jag vill med mitt inlägg vet jag inte, eftersom jag inte kommer vara där under den tiden du tänkte. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får jag också ansluta mig till gruppen av 3-årsnaturare som brinner för surfing. :-D

 

Jag har surfat mycket det sista året och börjar bli sugen på en surfresa. Dock håller jag mig än så länge till vindsurfing. Är det populärt på Bali? Inga andra resmål som passar studentplånboken bättre? Alla lirar ju inte highstakes...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får jag också ansluta mig till gruppen av 3-årsnaturare som brinner för surfing. :-D

 

Jag har surfat mycket det sista året och börjar bli sugen på en surfresa. Dock håller jag mig än så länge till vindsurfing. Är det populärt på Bali? Inga andra resmål som passar studentplånboken bättre? Alla lirar ju inte highstakes...

Tja! Det måste vara något med naturare, poker och surfing. :) Jodå, för mig fungerar andra ställen också helt klart. Bara det är varmt och surfbart är jag nöjd. Att jag just tänkte på Bali är att jag vet en äldre kompis som var där tidigare i år och han var hel nöjd med sin vistelse där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni är hyfsat duktiga kan jag rekommendera Ulu watu på Balis sydspets.

Reefbreaks i värdsklass!

 

Dock måste jag varna för stället om du/ni är oerfarna surfare. Vågorna är väldigt höga och revet är ganska grunt. Dessutom måste man paddla genom en grotta för att komma ut till vågorna. Tricket är att ni måste igenom grottorna igen på vägen tillbaka innan det blir flod, annars kommer ni inte upp.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att intresset är så stort! Uppenbarligen är det ju vågsurfing som är aktuellt för de flesta här.

 

När det gäller vindsurfing känner jag till en sjö i Italien, Gardasjön, som lämpar sig bra för det. Vet ej hur vågorna är där, eller om det finns något bättre i närheten. Någon med erfarenhet därifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror vi blir ett gäng pokerspelare på http://www.surfcamp.se runt november

Sweet, det låter riktigt skojigt. Synd bara att man går i skolan och "måste" hålla sig till loven.

 

Jag kollade upp priser för flyg till Bali och det verkar vara ganska dyrt. Vill man åka på lovet gick det på drygt 20k på de ställen som jag kollat (bland annat http://www.dooodle.se), men om man trixar lite med att åka några dagar innan lovet så fick jag ner det till 16k. Som en jämförelse kan det sägas att det kostar mindre än 10k om man åker när det inte är lov alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sweet, det låter riktigt skojigt. Synd bara att man går i skolan och "måste" hålla sig till loven.

 

Jag kollade upp priser för flyg till Bali och det verkar vara ganska dyrt. Vill man åka på lovet gick det på drygt 20k på de ställen som jag kollat (bland annat http://www.dooodle.se), men om man trixar lite med att åka några dagar innan lovet så fick jag ner det till 16k. Som en jämförelse kan det sägas att det kostar mindre än 10k om man åker när det inte är lov alls.

 

Ähh, trams!

 

kolla http://www.statravel.se/cps/rde/xchg/se_division_web_live/

 

Såg biljetter för under 7 lapp över julen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ähh, trams!

 

kolla http://www.statravel.se/cps/rde/xchg/se_division_web_live/

 

Såg biljetter för under 7 lapp över julen.

 

Jag kan bara säga att jag är mer eller mindre övertygad om att jag är på redan nu, utan att något är planerat i detalj.:-D (om övriga resenärer kan stå ut med mig, har som sagt aldrig surfat tidigare så ni kan nog få träningsvärk i magmusklerna av alla skratt när jag gör praktfall på praktfall i mina tappra försök att hålla mig kvar på brädan;-))

 

Om man kan få flygbiljetter till priset på psykologens sida så vore det ju riktigt fint, i jämförelse med de 16k-20k som den andra sidan hittade.

 

En viktig fråga, är grind tabubelagt på en surfsemester?8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade precis som Kaffedopp tänkt att åka nästa år efter trean!

Det måste ju vara mer EV+? Då kan vi vara borta hur länge vi vill!

Grind + sol + fest + surf (har aldrig gjort det men verkar nice) + hur länge vi vill!

 

Varför inte spara pengarna och dra nästa höst? :D 2 veckor för 20K verkar lite .. nje :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade precis som Kaffedopp tänkt att åka nästa år efter trean!

Det måste ju vara mer EV+? Då kan vi vara borta hur länge vi vill!

Grind + sol + fest + surf (har aldrig gjort det men verkar nice) + hur länge vi vill!

 

Varför inte spara pengarna och dra nästa höst? :D 2 veckor för 20K verkar lite .. nje :twisted:

Jag håller med dig Salan. Flyget var dyrare än jag trott faktiskt. Mer värt att åka nästa år och vara borta mycket längre till schysstare pris. Jag ser helt klart fram emot en lång resa med grind, surf, sol och fest!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig Salan. Flyget var dyrare än jag trott faktiskt. Mer värt att åka nästa år och vara borta mycket längre till schysstare pris. Jag ser helt klart fram emot en lång resa med grind, surf, sol och fest!

 

Precis!

Vi satsar på det istället :D. Nästa höst/vinter åker de som vill ner till bali/thailand eller nåt? Hoppas pokern går bra tills dess!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...