Gå till innehåll

The Well - Cyntax tar sig vatten över huvudet....


Cyntax

Recommended Posts

Eftersom jag inte längre har ett jobb att gå till, inte bör spela poker på förmiddagarna och blev önskad ner i brunnen så får jag väl kliva i då.

 

Fråga om vad ni vill. Personliga påhopp besvaras inte. Vi kör tills jag eller ni tröttnar.

 

*PLUMS och SKVÄTT*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jahaja, då åker vi igen:

 

Du ska bjuda frugan på en riktig smaksensation på fredag kväll som får hennes smaklökar att hoppa högt av glädje. Vad vankas då till;

 

Förrätt

 

Mellanrätt

 

Varmrätt

 

Efterrätt

 

Till detta ska förståss dryck som framhäver maten och inte dödar smaklökarna bjudas på. Då imundigar ni till:

 

Fördrink

Förrätten

Mellanrätten

Varmrätten

Efterrätten

 

och som grädde på moset avrundas det hela med vadå till kaffet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte längre har ett jobb att gå till,

*PLUMS och SKVÄTT*

 

Varför har du inte längre ett jobb att gå till?

 

Jag vann nyss 2.5 dollar på en frirulle på bodog. Hur många 2+0.2 nybörjar-sitngo med prisutdelning 6-5-4-3-2 ska jag spela innan jag sätter mig på PLO 25?

 

Har du en juridik-idol?

 

Du vaknar upp efter en brakfest och upptäcker att en av dina kompisar är död och du misstänker starkt att det är du själv som dödat honom. Vem av alla forumiter PM:ar du och ber om hjälp att stycka och gräva ner liket? (du måste välja en)

 

Vem bjuder du helst på middag: Pol Pot, Adolf Hitler eller Stalin?

 

Hjort stejkar dig under samtliga WSOP-event, men du måste ha en Buttplugg under alla event. Godtar, eller avslår, du erbjudandet?

 

När var du senast uppriktigt förälskad i en annan människa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Varför har du inte längre ett jobb att gå till?

 

2. Jag vann nyss 2.5 dollar på en frirulle på bodog. Hur många 2+0.2 nybörjar-sitngo med prisutdelning 6-5-4-3-2 ska jag spela innan jag sätter mig på PLO 25?

 

3. Har du en juridik-idol?

 

4. Du vaknar upp efter en brakfest och upptäcker att en av dina kompisar är död och du misstänker starkt att det är du själv som dödat honom. Vem av alla forumiter PM:ar du och ber om hjälp att stycka och gräva ner liket? (du måste välja en)

 

5. Vem bjuder du helst på middag: Pol Pot, Adolf Hitler eller Stalin?

 

6. Hjort stejkar dig under samtliga WSOP-event, men du måste ha en Buttplugg under alla event. Godtar, eller avslår, du erbjudandet?

 

7. När var du senast uppriktigt förälskad i en annan människa?

1. Jag var anställd som sommarakademiker på Skatteverket i Spånga (Stockholm) och det tog slut i fredags. Nu ska jag göra mina sista tentor i höst och skriva uppsatsen.

2. Va? PLO ska man väl inte spela heller.

3. Det skulle vara Jan Hellner då. (RIP)

4. Lätt: tobbelobbe

5. Hitler

6. Nej jag avstår.

7. Jag är det nu! :Qh:

 

är du rik?

om jag, på vad? pengar, vänner, annat?

 

hur många kan du tänka dig att döda för att själv slippa bli dödad?

(om du ej får nån påföljd, fängelse mm mm)

 

hur många kan du tänka dig att döda för att själv slippa bli dödad?

(om vanliga lagar finns)

Jag är inte rik på pengar. Vänner? Oh ja. Jag har problem med att jag skaffar för många vänner och inte hinner att "underhålla" alla.

 

Dom andra två var riktigt svåra frågor. Men på 1'an säger jag 50 och på 2'an 5.

 

Ängeln17 svarar jag på senare. Den blir jobbig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  1. Foppatofflor eller MC Hammer-byxor?
  2. Vem är du mest rädd för Angelina Jolie, Babben Larsson eller Gudrun Schyman?
  3. Hockeyfrilla eller rastaflätor i ett år framöver?
  4. Vad tror du mer på, Gud eller Riggen?
  5. Om du skulle ha gjort en 10-års satsning (från 12 år) på någon idrott hur bra hade du kunnat bli och i vilken idrott?
  6. Nästa statsminister i Sverige, Arnold Schwarzenegger eller Clint Eastwood? Motivera.
  7. Kan du baka kanelbullar och har du någonsin gjort det?
  8. Åka buss/båt resten av livet eller 56k modem?
  9. Hur många kontakter har du i din MSN och hur många av dem lirar poker?
  10. När spelade du senast sanning/konsekvens? Ljug inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  1. Foppatofflor eller MC Hammer-byxor?
  2. Vem är du mest rädd för Angelina Jolie, Babben Larsson eller Gudrun Schyman?
  3. Hockeyfrilla eller rastaflätor i ett år framöver?
  4. Vad tror du mer på, Gud eller Riggen?
  5. Om du skulle ha gjort en 10-års satsning (från 12 år) på någon idrott hur bra hade du kunnat bli och i vilken idrott?
  6. Nästa statsminister i Sverige, Arnold Schwarzenegger eller Clint Eastwood? Motivera.
  7. Kan du baka kanelbullar och har du någonsin gjort det?
  8. Åka buss/båt resten av livet eller 56k modem?
  9. Hur många kontakter har du i din MSN och hur många av dem lirar poker?
  10. När spelade du senast sanning/konsekvens? Ljug inte!

1. Foppatofflor

2. Gudrun Schyman

3. Hockeyfrilla

4. Gud

5. Ishockey

6. Clint Eastwood. Han är lite coolare.

7. Oh ja. Köket är min starka sida.

8. 56k modem

9. 228 kontakter och 30 av dom spelar poker. (de flesta är folk från pf.nu)

10. Det kan ha varit för 6 år sedan under en fyllefest på universitetet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du ge mig en kortfattad sammanfattning om din fejd med eury?

 

Har du träffat eury IRL?

Jo, lite senare. Måste åka till dagis och hämta jäntan.
Vaffö svarar du inte på min fråga? :cry:
Den tar lite tid att svara på. Måste tänka.

 

1.Om jag skickade mina 300k händer som jag spelat i år till skatteverket (alla på skattefria sidor givetvis), hur skulle ni då gå tillväga för att granska dom?

2. I vilket format skulle jag skicka in händerna?

3. Hur lång tid tror du detta skulle ta?

4. Skulle det vara värt jobbet?

1. Ingen skulle orka kolla. Man skulle göra en uppskattning. För att göra det tror jag att man skulle kolla dina bankkonton och göra en översyn av din privata ekonomi. En skönstaxering typ.

2. Pappersutskrifter.

3. Att göra en skönstaxering? Vet ej, jag har aldrig gjort sånna. Men ganska länge då du måste få svara på den. Förmodligen 2-3 månader + lika många till om du vet hur du ska förhala/sinka dom.

4. För vem?

alan schoonmaker säger att något av det viktigaste för att vara framgångsrik pokerspelare är att vara öppen för kritik. vad säger du om det påståendet?
Påståendet stämmer till 100% Så är det med det verkliga livet också.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du ge mig en kortfattad sammanfattning om din fejd med eury?

 

Har du träffat eury IRL?

Jag beskrev hur jag spelade TT på bubblan i en viss situation. Min spelstil runt bubblan är egentligen alldeles för tajt för att vara optimal, det erkänner jag. Det erkänner jag också i diskussionen. I diskussionen uppstår frågan om det alltså är rätt eller fel att folda TT. Vi räknade sen ut med SNGPT att det var ytterst marginelt fel att folda. Vilket jag erkänner. Men detta är ett diskussionsforum. Om alla alltid spelade rätt och alltid hade samma tankar om poker skulle inga givande diskussioner uppstå.

Och bara för att jag står för min spelstil, så skapas det en "virustråd" om mig där jag beskrivs som ett virus.

Om han alltid vet det exakt korrekta beslutet i alla diskussioner om poker behöver vi bara han som svarar på alla frågor.

Jag tror att det är bra att man utvecklar sin egen spelstil. Om du behärskar den varför skulle den då vara fel? Så länge jag kan visa att jag har 17-22% roi (på låga nivåer) varför bråka. Och om jag nu är så dålig, varför vann jag både Klonk Invitational och Klonkligan? (obs ironi)

 

Förresten, om man alltid spelar exakt korrekt enligt ABC-poker, blir man inte sönderläst då? (svara inte på det här)

 

Om jag träffat eury irl? Ingen aning. Jag har varit på CC i Stockholm nåra gånger och jag var på pokerseminariet 2006 i Stockholm.

 

Alla får ha sin åsikt för mig, men personliga påhopp och att man kallar folk "dumma saker" är för fjortisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja, då åker vi igen:

 

Du ska bjuda frugan på en riktig smaksensation på fredag kväll som får hennes smaklökar att hoppa högt av glädje. Vad vankas då till;

 

Förrätt

 

Mellanrätt

 

Varmrätt

 

Efterrätt

 

Till detta ska förståss dryck som framhäver maten och inte dödar smaklökarna bjudas på. Då imundigar ni till:

 

Fördrink

Förrätten

Mellanrätten

Varmrätten

Efterrätten

 

och som grädde på moset avrundas det hela med vadå till kaffet.

Förrätt

En räkcocktail

Mellanrätt

Hummersoppa

Varmrätt

Min fru vill helst ha kött, jag föredrar fisk eller fågel. Svårt. Men eftersom jag bestämmer nu blir det vattentema på menyn. Det får bli grillad lax med pressad limepotatis och räksås.

Efterrätt

Något med choklad. Frun är ett chokladfreak

 

Dryck till:

Fördrink - Bellini

Förrätten - Strawberry Daiquiri

Mellanrätten - Chablis Domaine de la Boissonneuse

Varmrätten - Vatten!

Efterrätten - En fruktsmoothie med lite bubbelvin i?

Drycker är inte mitt område :oops:

 

Ingen av oss dricker kaffe. Hon dricker inte ens thé. Tråkigt men sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standardöppning i sten, sax, påse?

 

Låt säg att du möter en random fi i ovan nämda spel och har två pushar (påse-påse, påse-påse), vad blir ditt nästa drag?

 

Du har torskat två raka mot en polare (sax vs sten och påse vs sax), vad blir ditt nästa drag?

 

Visst fan kommer Cesc Fabregas bli årets mittfältare i Premier League?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fråga, hur fan kan du ha 228 kontakter på msn?! Det är ju helt galet!

Ja. Jag fattar det inte heller. Dags att rensa ut lite dårar!

Fisk, fisk, fisk. Du får snart gälar .

Förstår du nu varför jag är fisken i gänget?

PLO: Politik eller pannkaka?

Jag tar en politisk pannkaka.

Låt oss säga att du vunnit 10K$ enbart på SnG på en icke skattefri sajt, hur bär du dig åt för att minimera risken att behöva skatta?

 

Har du någonsin själv skattat för en pokervinst?

Jag skyfflar pengarna till en skattefri sajt och plockar ut pengarna via mitt Visakort.

Nej.

Standardöppning i sten, sax, påse?

 

Låt säg att du möter en random fi i ovan nämda spel och har två pushar (påse-påse, påse-påse), vad blir ditt nästa drag?

 

Du har torskat två raka mot en polare (sax vs sten och påse vs sax), vad blir ditt nästa drag?

 

Visst fan kommer Cesc Fabregas bli årets mittfältare i Premier League?

Påse

Jag pushar med sten-påse, sax-sax.

Jag foldar allt utom :3h::8d: och Tsunami-Pestilence.

Årets mittfältare? Nej, det kommer någon ny när transferfönstret öppnas. Jag tror han är från östeuropa. Han kommer till ett lag som ligger i mittenträsket. Tack vare hans ankomst till mittenträsketlaget klättrar dom stadigt och kniper en 3'e plats bakom Chelsea och Liverpool.

lol filip & fredrik pwns emma?
Nu är jag offside! Vad är det roliga? :D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...