Gå till innehåll

Svenska Spels klient - buggar


ripern

Recommended Posts

Jag spelar en del på Svenska Spel och börjar bli aningen trött på de buggar som finns men aldrig fixas. Därför vore det perfekt med en tråd där man kan lista alla de buggar som finns och sen kan man kontakta Svenska Spel angåenden denna tråd. Det kan förhoppningsvis motivera dem att fixa buggarna fortare. Detta skulle egentligen fungera bättre i en Wiki men detta får funka.

 

Rekommendationer:

  • Läs gärna igenom alla sidor innan ni skriver in en ny bugg så vi inte får in dubletter.
  • Om ni vill kommentera en bugg som någon annan skrivit i denna tråden så skriv gärna "Angående bugg X" (där X är buggens siffra)
  • Fortsätt uppräkningen av siffrorna när ni lägger till en bugg så att den första ni lägger till är föregående inläggs sista buggsiffra + 1.

 

Buggar

1. Ibland när man ställer sig i kö så kastas man ur kön utan att ha fått något bord. Det har hänt både när jag haft annat bord uppe redan och när jag inget bord haft än.

 

2. Om man sätts i pausläge för att man inte hann agera i tid så får man ibland lägga stora blind fastän blindsen inte passerat en själv.

 

3. Det är ofta fördröjningar när man klickar på en knapp såsom fold, raise etc.

 

4. Instabila uppkopplingar hanteras otroligt dåligt. Sig att man tex tappar sin uppkoppling i 30 sekunder. Då borde klienten hantera det och ansluta på nytt samt öppna borden man satt vid och låta en ha kvar platsen i iaf 2 minuter. Istället får man upp rutan som säger "Du har suttit fler än 10 rundor och kommer förflyttas från bordet" varpå bordet stängs ner. Oerhört irriterande! Med fler å fler mobila uppkopplingar så är detta något som borde hanteras bättre.

 

5. När man väntar på att få posta bb för första gången och han som sitter före ska posta men istället tar en paus så missar man bb automatiskt och får vänta ett varv till. Tiltat mer än en gång pga detta...

 

6. Får inte upp visa händer i handhistoriken

 

7. Felaktiga händer i handhistoriken. Tex. så står det ibland att man vunnit lika mycket som den som vann potten fastän att man tom. la sig preflop.

 

8. Det kan va riktigt klurigt att posta blinds på rätt plats om man suttit ut 3handed och vill sitta in igen när det fortfarande är 3handed

 

9. När man byter bord i en turnering så kan man placeras mellan sb och button och fortfarande få spela sin hand och på så sätt få button 2 händer i rad, den här buggen händer riktigt ofta.

 

10. Om man sitter ut så är det väldigt slumpvis hur länge man får sitta på bordet innan man blir bortslängd från bordet, detta är riktigt störigt då det kan ta allt från 1 varv till ett flertal varv innan man försvinner från bordet

 

11. Jag har vid minst 1 tillfälle lyckats få spela händer utan att ha postat blinds vid bordet

 

12. Problem att fylla på (reloada) vid bordet trots att spelgränserna man har satta ska tillåta detta. Om man lämnar bordet och sätter sig på samma igen så går det att fylla på fullt. Ofta hinner man inte detta innan någon tagit platsen.

 

13. Inkonsekvent namngivning av vilka kort man sitter med, kolla vilka kort du foldat och där står Kn, D, K, E och sedan när man ser korten står där resp J, Q, K, A.

 

14. Under i stor sett varje session kommer det periodvis stunder där jag på vissa bord måste posta blindsen manuellt under ett par varv, trots att jag har lägg mörkar-rutan ikryssad.

 

15. Ibland börjar "klockan" för betänketiden på "halv" om ni förstår hur jag menar. Dvs halva tiden försvinner omedelbart. Ibland drabbar det alla på bordet under en längre eller kortare period och ibland bara några. Jag syftar nu INTE på företeelsen turbobord - poängen med dem är att mätaren sjunker snabbare, inte att den dessutom börjar med halva kvar ibland.

 

16. I turneringar när de bryter bord och flyttar spelare, att inte spelaren som sitter mellan knappen och small blind får kort. Mycket irriterande.

 

Jag kommer lägga till här så fort jag kommer på fler i framtiden, gör ni det med tack! :-)

 

OBS! Om du vill skriva om ÖNSKAD FUNKTIONALITET snarare än en bugg så använd denna tråden:

http://pokerforum.nu/forum/fristaende-pokerrum/39908-svenska-spels-klient-oenskad-funktionalitet.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5. Det kan va riktigt klurigt att posta blinds på rätt plats om man suttit ut 3handed och vill sitta in igen när det fortfarande är 3handed

 

6. När man byter bord i en turnering så kan man placeras mellan sb och button och fortfarande få spela sin hand och på så sätt få button 2 händer i rad, den här buggen händer riktigt ofta.

 

7. Om man sitter ut så är det väldigt slumpvis hur länge man får sitta på bordet innan man blir bortslängd från bordet, detta är riktigt störigt då det kan ta allt från 1 varv till ett flertal varv innan man försvinner från bordet

 

8. Jag har vid minst 1 tillfälle lyckats få spela händer utan att ha postat blinds vid bordet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

4. Instabila uppkopplingar hanteras otroligt dåligt. Sig att man tex tappar sin uppkoppling i 30 sekunder. Då borde klienten hantera det och ansluta på nytt samt öppna borden man satt vid och låta en ha kvar platsen i iaf 2 minuter. Istället får man upp rutan som säger "Du har suttit fler än 10 rundor och kommer förflyttas från bordet" varpå bordet stängs ner. Oerhört irriterande! Med fler å fler mobila uppkopplingar så är detta något som borde hanteras bättre.

]

 

Är absolut den viktigaste punkten so far imho.

 

 

När man väntar på att få posta bb för första gången och han som sitter före ska posta men istället tar en paus så missar man bb automatiskt och får vänta ett varv till. Tiltat mer än en gång pga detta...

 

Instämmer även i detta.

 

Får inte upp visa händer i HH

 

En bugg som funnits iaf sedan i dec förra året då jag för första gången klagade på detta. I mitt fall gäller det händerna man åker ur en MTT eller SnG på. Skrivit säkert 10 mail om detta men får aldrig något svar på problemet.

Men vet också att samma problem förekommer på ParadiseP och det är också Boss.

 

6. När man byter bord i en turnering så kan man placeras mellan sb och button och fortfarande få spela sin hand och på så sätt få button 2 händer i rad, den här buggen händer riktigt ofta.

 

8. Jag har vid minst 1 tillfälle lyckats få spela händer utan att ha postat blinds vid bordet

 

Bägge förekommer rellativt fekvent för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det ett svenska spel problem eller ett problem eller flera problem

i bossmedia nätverket ?

MrPitBull - Vilket av alla typ 10 problem/buggar som nämnts syftar du på? Denna tråd var tänkt för Svenska Spels buggar, om de sen är samma för andra klienter som använder Boss mjukvara är förvisso intressant men inte det tråden var tänkt att handla om.

 

jojje2k, mitmy, Jerico - Det vore schysst om ni fortsatte numreringen när ni rapporterar buggar tack.

 

zinna - tack för att du läste instruktionerna/rekommendationerna, skönt att någon lyssnar på en. :)

 

Så i fortsättningen, snälla numrera! Vore nice med en fet lista på säg 100 buggar som man kan presentera för Svenska Spel. Då kanske de vaknar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ripern, välbehövligt initiativ utan tvekan, men jag tror genomslagskraften kommer vara i princip noll. Vad har egentligen Svenska Spel gjort åt sin klient under de 17 månader dom varit online?? En halvt meningslös navigator typ. Det räcker att kommunicera med deras support så förstår man att det är ett företag som helt saknar incitament för att genomföra förändringar.

 

För att bidra lite...

 

9. Problem att fylla på (reloada) vid bordet trots att spelgränserna man har satta ska tillåta detta. Om man lämnar bordet och sätter sig på samma igen så går det att fylla på fullt. Ofta hinner man inte detta innan någon tagit platsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9. Problem att fylla på (reloada) vid bordet trots att spelgränserna man har satta ska tillåta detta. Om man lämnar bordet och sätter sig på samma igen så går det att fylla på fullt. Ofta hinner man inte detta innan någon tagit platsen.

 

Om man först fyller på typ 10 kr kan man oftast sen ladda fullt utan att lämna bordet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore riktigt nice om man kunde ställa in bordsstorleken själv så man slipper ha världens största överlapp när man spelar mer än ett bord.

 

alt fixa bättre skärm (främst bättre skärmupplösning, 1920x1200 fungerar hyffsat fint me 4 bord o marginell överlap)

 

10. Inkonsekvent namngivning av vilka kort man sitter med, kolla vilka kort du foldat och där står Kn, D, K, E och sedan när man ser korten står där resp J, Q, K, A.

tja kanske inte världens viktigaste "bugg" men men :roll:

 

Ang punkt 5,8 kan jag bara bekräfta att det förekommer hyffsat ofta.

Ang punk 4, kolla med din Internet leverantör? Jag vet iaf ingen klient som fungerat så stabilt som SvS. (Kör med (dyra men bra Telia ADSL samt BBB fiberlina)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12. Ibland börjar "klockan" för betänketiden på "halv" om ni förstår hur jag menar. Dvs halva tiden försvinner omedelbart. Ibland drabbar det alla på bordet under en längre eller kortare period och ibland bara några. Jag syftar nu INTE på företeelsen turbobord - poängen med dem är att mätaren sjunker snabbare, inte att den dessutom börjar med halva kvar ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
12. Ibland börjar "klockan" för betänketiden på "halv" om ni förstår hur jag menar. Dvs halva tiden försvinner omedelbart. Ibland drabbar det alla på bordet under en längre eller kortare period och ibland bara några. Jag syftar nu INTE på företeelsen turbobord - poängen med dem är att mätaren sjunker snabbare, inte att den dessutom börjar med halva kvar ibland.

 

Detta händer ofta, men jag tror nog det är en "bugg" pga datorn man spelare med. När jag kör andra program och datorn blir "trögare" så ser jag aldrig full tid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11. Under i stor sett varje session kommer det periodvis stunder där jag på vissa bord måste posta blindsen manuellt under ett par varv, trots att jag har lägg mörkar-rutan ikryssad.

Har dock inte hört om flera har detta problem, så det kanske bara är jag?

 

kryssa för "lägg mörkar" i fliken "inställningar"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...