Gå till innehåll

minifisken: Vägen mot framgång.


minifisken

Recommended Posts

hallå där!

 

Startade för ett tag sen en SnG dagbok, men efter att inspirerats av cardrunners har jag fått med och mer intresse för CG.

 

Pokerbakgrund:

La in en hundralapp några gånger på SvS, och gulade varje gång. Klonkade €60 i en freeroll på Martinspoker. Jobbade upp dessa till ca $500 max. Har tagit ut ca. 2000kr, torskat en del o.s.v. Det ni ser här e det jag har kvar online av mina pokerpengar.

 

Sticker redan nu ut hakan och säger att mitt mål är att bli en riktigt bra pokerspelare med fina pluss varje månad. Vi får se hur det går. ;):lol:

 

Har pengar på två siter för tillfället

 

Svenskaspel

Start: 400kr (9/9)

Saldo: llllllllllllllllllllllllllll

 

CD-poker

Start: $10 (7/9)

Saldo: $25

 

 

Jag kommer för det mesta spela på SvS. CD-poker är med som en "reserv-rulle"

;)

 

- - - - - -

 

Dags att ge sig på reservrullen.. suck..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand #45623640-16455 at Addison (No Limit Hold'em)

Started at 02/Sep/07 14:27:06

 

minifisken is at seat 0 with $9.80.

laartwork is at seat 1 with $14.08.

Joakim is at seat 3 with $10.27.

barberd is at seat 4 with $4.23.

hmmmm2 is at seat 5 with $11.90.

The button is at seat 4.

 

hmmmm2 posts the small blind of $.05.

minifisken posts the big blind of $.10.

 

minifisken: :As::Th:

laartwork: -- --

Joakim: -- --

barberd: -- --

hmmmm2: -- --

 

Pre-flop:

 

laartwork calls. Joakim folds. barberd calls.

hmmmm2 folds. minifisken raises to $.45. laartwork

calls. barberd calls.

 

Flop (board: :Tc::Ac::3c:):

 

minifisken bets $.85. laartwork folds. barberd

folds. minifisken is returned $.85 (uncalled).

 

 

 

Hand #45623640-16455 Summary:

 

$.07 is raked from a pot of $1.40.

minifisken wins $1.33.

 

 

 

 

Hur ska jag agera vid denna flop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade just en session på ca +$20. Jag spelade bra under hela tiden, och tog väldigt lite risker. Tycker också att jag efter ett tag faktist lyckades läsa mina motspelare mer och mer. Och kunde ta fördel av det! Har haft svårt tidigare att lita på instinkten, men det gjorde jag idag -med goda resultat.

 

Jag spelar just nu endast på ett bord i taget. Kanske blir ett till när jag utökat min BR lite, men nu med de få inköp jag har att tillgå vill jag verkligen hålla fokus och koncentrera mig. Vilket jag helt klart gör bäst med endast ett bord. Det är också lite i utvecklingssyfte, då jag vill lära mig att spela spelarna och inte bara sitta och spela korten, vilket blir en tendens vid spel av många bord samtidigt.

 

Ska försöka klämma in ca. 2h spel imorgonkväll också.

 

Godnatt :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade ytterligare 2h ikväll och slutade på +$23. De första 20-25 min som jag spelade slaskade jag på ordentligt och raisade på det mesta. Detta gjorde jag för att skapa mig en loose och aggresiv image och gick nån dollar plus på det. Efter detta tightade jag upp och fick bra betalt för mina nöthänder.

 

Jag vet inte om det är lite overkill att försöka skaffa sig en image på NL10, men jag spelar för att utvecklas och mina mål är att spela på nivåer way over NL10, där folk iaktar sina motståndare.

 

Jag är mycket nöjd med sessionen som med blandning av lite tur och bra spel resulterade i två inköp plus.

 

Godnatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser lovande ut, denna dagbok skall följas!

 

Tackar och välkommen till pf! :)

 

 

- - - - - - - - - -

 

Spelade ikväll bara en timme. En riktigt tråksession utan några spännande händer överhuvudtaget. Dagbokens första session som slutar med minus. (-$1) Skönt att ha den första minus-sessionen avklarad iallfall och att den slutade i så pass mild grad. :D

 

Hoppas på mer spel imorgon. Godnatt! :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet på ultimatebet går inte någe vidare just nu.. Bättre går det på CD-poker. ;) La in $10 och fick $15 på köpet. Spelade lite HU CG och vann $15.

 

 

Inspirerad av denna tråd, så kommer jag ta vara på små bonusar som den på CD-poker.

http://pokerforum.nu/forum/allmaen-pokerteori/40058-att-bygga-en-bankrulle-2.html#post772034

 

 

 

Får se om jag spelar imorgon.

 

Godnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens spel;

 

SnG

En 6-manna á la 20kr+2kr (Inga pengar)

Två 10-manna á la 20kr+2kr (Två vinster, 100krx2)

 

CG

-80kr

 

Dagens lir slutade alltså på ca 80kr plus.

 

 

Blir nog att grinda SnGs ett tag framöver, rullen e ju väldigt mycket för liten för att jag ska kunna ge mig på 200 kroners inköpen på SvS.

 

Godnatt :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...