Gå till innehåll

Punkrock_kid - 1a plats i MCOP €500 NLT!


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 480
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Några händer från idag, vissa är kanske spelade halvdåligt men jag blev ganska tiltad efter ett tag.

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $4.00 BB (6 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

MP ($246.20)

CO ($533.30)

Hero ($587.05)

SB ($428.00)

BB ($725.11)

UTG ($607.45)

 

Preflop: Hero is Button with A[:diamond:], A[:spade:].

2 folds, CO raises to $16, Hero raises to $56, 2 folds, CO calls $40.

 

Flop: ($118) T[:club:], J[:club:], 6[:heart:] (2 players)

CO checks, Hero bets $75, CO raises to $250, Hero raises to $531.05 (All-In), CO calls $227.30 (All-In).

 

Turn: ($1126.35) 9[:diamond:] (2 players, 2 all-in)

.

 

River: ($1126.35) Q[:heart:] (2 players, 2 all-in)

 

Final Pot: $1126.35

 

Results in white below:

CO has Ks Kh (straight, king high).

Hero has Ad As (one pair, aces).

Outcome: CO wins $1072.60. Hero wins $53.75.

 

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $4.00 BB (6 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

Hero ($381.30)

MP ($445.70)

CO ($361.50)

Button ($391.80)

SB ($400.00)

BB ($83.18)

 

Preflop: Hero is UTG with A[:club:], A[:heart:].

Hero raises to $16, 3 folds, SB raises to $54, 1 fold, Hero calls $38.

 

Flop: ($112) Q[:diamond:], 9[:spade:], K[:heart:] (2 players)

SB bets $66, Hero calls $66.

 

Turn: ($244) 4[:club:] (2 players)

SB checks, Hero bets $261.3 (All-In), SB calls $261.30.

 

River: ($766.60) 9[:diamond:] (2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $766.60

 

Results in white below:

SB has Ks Kc (full house, kings full of nines).

Hero has Ac Ah (two pair, aces and nines).

Outcome: SB wins $766.60.

 

 

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $4.00 BB (6 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

UTG ($576.10)

MP ($576.10)

CO ($604.30)

Button ($60.00)

Hero ($781.70)

BB ($828.46)

 

Preflop: Hero is SB with 8[:spade:], 7[:spade:].

UTG calls $4, 1 fold, CO raises to $16, 1 fold, Hero calls $14, 1 fold, UTG calls $12.

 

Flop: ($52) 6[:spade:], 3[:heart:], 7[:heart:] (3 players)

Hero checks, UTG checks, CO bets $42, Hero calls $42, UTG folds.

 

Turn: ($136) 5[:spade:] (2 players)

Hero bets $79, CO raises to $232.67, Hero raises to $725.7 (All-In), CO calls $313.63 (All-In).

 

River: ($1408) A[:diamond:] (2 players, 2 all-in)

.

 

Final Pot: $1408

 

Results in white below:

Hero has 8s 7s (one pair, sevens).

CO has 8c 9c (straight, nine high).

Outcome: CO wins $1228.60. Hero wins $179.40.

 

 

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $4.00 BB (6 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

UTG ($712.39)

MP ($557.90)

CO ($363.50)

Button ($161.51)

Hero ($402.10)

BB ($653.26)

 

Preflop: Hero is SB with T[:heart:], J[:diamond:].

4 folds, Hero raises to $14, BB calls $10.

 

Flop: ($28) T[:club:], 3[:club:], 5[:heart:] (2 players)

Hero bets $20, BB raises to $55, Hero calls $35.

 

Turn: ($138) J[:heart:] (2 players)

Hero checks, BB bets $80, Hero raises to $335.1 (All-In), BB calls $255.10.

 

River: ($808.20) 9[:spade:] (2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $808.20

 

Results in white below:

Hero has Th Jd (two pair, jacks and tens).

BB has 5s 5c (three of a kind, fives).

Outcome: BB wins $808.20.

 

 

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $4.00 BB (3 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

Button ($170.60)

Hero ($495.00)

BB ($357.20)

 

Preflop: Hero is SB with 3[:diamond:], A[:club:].

1 fold, Hero raises to $14, BB calls $10.

 

Flop: ($28) 4[:spade:], 5[:diamond:], 2[:spade:] (2 players)

Hero bets $28, BB raises to $75, Hero calls $47.

 

Turn: ($178) 7[:spade:] (2 players)

Hero bets $178, BB raises to $272.2 (All-In), Hero calls $94.20.

 

River: ($722.40) 5[:club:] (2 players, 1 all-in)

.

 

Final Pot: $722.40

 

Results in white below:

Hero has 3d Ac (straight, five high).

BB has 4d 5s (full house, fives full of fours).

Outcome: BB wins $722.40.

 

 

 

Lägg därtill ett par TPTK mot överpar, några dåliga trebarrels så når man mitt fina dagsresultat:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här. Har varit standard att få in degen med set dagligen och bli tvåoutad i samtliga. Ibland är poker sjukt. Är just nu inne i den sjukaste downswingen på dom åren jag lirat. (Har ju downswingat rätt rejält förut, men har till mestadels berott på dåligt spel och tilt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har följt dig en längre tid och innan jag nådde upp till liknande stakes var du den på pf som var min största förebild, inte bara spelmässigt inom pokern utan också ditt sätt att uppträda mot folk i dagboken och din disciplinerade syn på pokern. Jag vill tacka dig varmt för dina dagböcker som verkligen har hjälp mig i mitt spelande och min utveckling inom pokern samtidigt som de har varit riktigt trevlig läsning.

 

Jag vill inte alls försöka strö salt i såren nu när det går tungt för dig, inte heller tror jag mig vara en bättre spelare men tänkte ändå påpeka att du på senare tid verkar ha förlorat fokus eller iaf kanske råkat svänga av på någon dimmig grusväg istället för att fortsätta på motorvägen. Det kan vara varians, det kan var jag som helt har missuppfattat allt men jag tycker ändå att det var värt ett försök att leda dig in på rätt spår igen.

 

Du har inte samma resultatrapportering längre, det är ingen betydande del för mig som läsare (även om det är spännande) men jag hoppas att du på egen hand bokför resultaten för att inte bli försoffad och sluta bry sig om du plussar eller backar, samtidigt som det kan bli en sporre i sig att på svart och vitt se hur det går.

 

Tidigare tiltade du mer eller mindre aldrig, eller du visade det aldrig direkt utåt i dagboken. Även det har hjälpte mig i tunga perioder, jag tänkte på hur disciplinerat du stadigt nötte på, bad beat efter bad beat. Är du mer lättiltad nu eller är det bara att du skriver av dina aggressioner oftare än tidigare?

 

En sista sak jag tänkte nämna är att jag fortfarande uppskattar din dagbok och jag tänker fortsätta följa den men jag saknar en sak som du var grym på tidigare. Nämligen att skapa intressanta och bra diskussioner kring händer du var osäker på eller iaf undrade vilken linje som var bäst osv. Jag deltog aldrig i diskussionerna då jag hade för mycket respekt att ens göra ett försök, men jag vill att du ska veta att dessa har uppskattats.

 

 

Jag kan vara helt ute och cykla, om så är fallet så ger jag dig friheten att skratta åt mitt inlägg och gå vidare i din utveckling.;-)

 

Ha det bra och lycka till med liret i framtiden!:-D

 

/Kaffedopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kaffedopp

 

Blir nästan tårögd, känner ingen anledning att skratta, det är inlägg som dessa som gör att man verkligen blir sugen på att fortsätta skriva, när man inte får några kommentarer på det man skriver blir det ofta så att man tänker att folk inte uppskattar det man skriver men trots allt verkar det ju finnas sådana som gillar dagboken, tack:-)

 

Ska försöka besvara några av frågorna du hade på bästa sätt. Väldigt sant att jag varit betydligt sämre med resultatrapportering under senaste månaderna. Vet inte om det har avtrubbats p.g.a sämre resultat, hursomhelst så för jag mer statistik nu än tidigare via http://www.wpbet.com så jag har mycket bra koll på mina resultat.

 

Sant att jag sällan tiltade tidigare. Något jag gjorde mer tidigare var att stänga ner när jag kände att det gick tugnt, något som många sa var fel och jag har testat att spela vidare och försöka vinna men av någon anledning brukar det inte fungera:rolleyes: Kanske bara är tillfälligheter, svänger iaf mer nu. Alltså, i själva spelet tiltar jag endå inte så extremt mycket, visst backar kanske upp lite väl marginellt ibland men jag spelar absolut inte jättedåligt särskilt ofta. Kan posta ett par händer sedan som jag tyckte jag spelade dåligt igår, allt var såklart inte badbeats och setups.

 

Det var ju också så att jag i princip var befriad från downperioder i början av karriären vilket gjorde att jag sällan behövde tilta;-)

 

Anledningen till att jag slutat posta jättemycket händer är att de som jag gillade att få respons av slutade skriva och alltsom oftast var det bara ett par NL50 spelare som kom in och skrev oneliners t.o.m. på mina 5/10 händer. Då känner jag att jag kan få bättre respons på annat håll. Jag diskuterar oftare via msn nu men det kanske kan vara bra att posta ett par händer här också...

 

Wow, detta fick mig att vakna upp lite. Skäms lite nu ifall jag har varit någon form av förebild och inspirationskälla tidigare och nu istället framstår som en ständigt tiltande idiot:-) Ska skärpa mig, ta mig ur downswingen och bli vinnande igen, finns inget annat. Dagboken ska bli bra nu!

 

Tack så jättemycket för inlägget, lycka till med spelet du också.

 

Mvh: P_kid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, får skämma ut mig lite och posta ett par dåligt spelade händer från gårdagen. I första handen så försöker jag semibluffa bort MEGASTEAM, 10-tablande TAG som jag battlat mycket med. Hoppades kunna få av honom någon medelstark hand men i efterhand så inser jag att hans range av medelstarka händer är alldeles för liten i jämförelse med starka händer efter att han har synat min flopbet, anyone disagree? Är väl i princip AQ som jag kan folda ut:-) Han synade snabbt med AK.

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $4.00 BB (3 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

Hero ($809.88)

BB ($925.20)

Button ($417.70)

 

Preflop: Hero is SB with J[:spade:], A[:diamond:].

Button raises to $16, Hero raises to $54, 1 fold, Button calls $38.

 

Flop: ($112) K[:spade:], Q[:diamond:], 6[:spade:] (2 players)

Hero bets $76, Button calls $76.

 

Turn: ($264) J[:diamond:] (2 players)

Hero bets $681.88 (All-In), Button calls $287.70 (All-In).

 

River: ($1233.58) 6[:diamond:] (2 players, 2 all-in)

 

Final Pot: $1233.58

 

 

Andra handen är också mot MEGASTEAM. Här är jag ganska tiltad och det är säkerligen en väldigt kass trebarrell (andratunnan är nog om möjligt ännu sämre) men min tankegång var typ att han borde inse att riverkortet är riktigt dåligt för en trebarrell och att han därför bör tro att jag snarare värdebettar ett överpar/kåk snarare än att försöka bluffa bort honom från en stark Q som är hans troligaste hand. Han instasynade AQ och jag ska inte försvara mitt spel men det känns som att han enbart såg TPTK och därför synade snarare än att försöka göra någon form av handread. Blir väl så när man spelar 10 bord.

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $4.00 BB (6 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

UTG ($622.80)

MP ($996.80)

Hero ($720.70)

Button ($209.40)

SB ($630.11)

BB ($391.60)

 

Preflop: Hero is CO with A[:club:], T[:club:].

2 folds, Hero raises to $16, 1 fold, SB calls $14, 1 fold.

 

Flop: ($36) Q[:heart:], 7[:spade:], 3[:club:] (2 players)

SB checks, Hero bets $31, SB calls $31.

 

Turn: ($98) 5[:spade:] (2 players)

SB checks, Hero bets $75, SB calls $75.

 

River: ($248) 5[:heart:] (2 players)

SB checks, Hero bets $215. SB calls $215

 

Final Pot: $675

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen gillar jag inte alls :(

 

Alltså, folk foldar väldigt ogärna med träffar av alla dess slag i 3-bettade potter 100bb djupt. Speciellt inte med världens dragigaste bräda. Gillar spelet fram till turn dock, men på turn c/f jag.

 

Andra handen tror jag inte du kan förvänta dig att han ska vika TPTK faktiskt, tycker betten på turn är bra, men river c/f jag. Om han börjar folda typ AQ, KQ här bli han ju faktiskt sjukt exploaterbar, då foldar han nästan allt, och eftersom du är aggro, tja... Jag skulle inte foldat AQ mot dig här antagligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen gillar jag inte alls :(

 

Alltså, folk foldar väldigt ogärna med träffar av alla dess slag i 3-bettade potter 100bb djupt. Speciellt inte med världens dragigaste bräda. Gillar spelet fram till turn dock, men på turn c/f jag.

 

Andra handen tror jag inte du kan förvänta dig att han ska vika TPTK faktiskt, tycker betten på turn är bra, men river c/f jag. Om han börjar folda typ AQ, KQ här bli han ju faktiskt sjukt exploaterbar, då foldar han nästan allt, och eftersom du är aggro, tja... Jag skulle inte foldat AQ mot dig här antagligen.

Njae, jag gillar ju inte heller mitt spel i hand 1. Hade väl i tankarna först att det fanns fler än typ 1 hand jag kunde folda ut men det är nog inte mycket. Kunde blivit en halvsnygg valuepush mot TT;-)

 

Andra handen. Grejen är att jag VÄLDIGT sällan trebarrelar det här riverkortet. Oftast så har AQ som bäst en split mot mig och jag kanske kanske ibland borde kunna folda ut TP men vet inte, får väl se till att ha överpar i de här lägena då folk inte verkar kasta TP.:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min tankegång var typ att han borde inse att riverkortet är riktigt dåligt för en trebarrell och att han därför bör

 

Ahh det här är ju mina domäner, jag är grym på sådanahär spel. Tråkmånsarna som gillar pengar kallar det dock för FPS, speciellt om det görs på <= NL400, men det är ju ett så torftigt resonemang på nåt sätt.

 

Dock har jag pinsamt nog börjat försöka bli lite tråkig själv och skära ner på mitt FPS-spel. Jag kommer aldrig erkänna att det var jag som skrev det här men... jag tror nog att det är en bra idé att göra. Speciellt om man kämpar för att ta sig ur en downswing.

 

gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh det här är ju mina domäner, jag är grym på sådanahär spel. Tråkmånsarna som gillar pengar kallar det dock för FPS, speciellt om det görs på <= NL400, men det är ju ett så torftigt resonemang på nåt sätt.

 

Dock har jag pinsamt nog börjat försöka bli lite tråkig själv och skära ner på mitt FPS-spel. Jag kommer aldrig erkänna att det var jag som skrev det här men... jag tror nog att det är en bra idé att göra. Speciellt om man kämpar för att ta sig ur en downswing.

 

gl

Det kallas high level thinking;-) Men som sagt, folk stirrar sig kanske för blinda på sina egna händer för att det ens ska kunna vara profitabelt i liten utsträckning. Får fundera på att skära ner litegrann på det:-)

 

ty, gl u2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Samsung en 30"?

Jag hoppas det:shock:

 

Hehe, som NL50-spelare törs jag väl inte säga mer än att det är inspirerande läsning och GL i framtiden!;-)

 

// Jonnyboy (Finspång ftw;-) )

Hehe, kul att höra:-) Snart är väl jag också nere på NL5

0 och harvar. GL!

 

Äsch, man måste tilta och spela dåligt för att kunna spela ännu sämre!

Och ju sämre man spelar, desto mer vinner man.

 

Punkrock kommer vinna som sjutton denna månad mao.;-):-D

Haha, hoppas verkligen att du har rätt.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...