Gå till innehåll

Frustration till max...


JIMTIM

Recommended Posts

Det känns som om denna fråga kan bli väldigt svår att besvara på grund av för lite info. Men jag måste ändå lägga frustrationen någonstans.

 

Jag spelar i ett homegame typ en gång i veckan, vi spelar NL 1-2 och den senaste tiden tycks jag alltid torska, säkert backat 8 av 10.

På nätet gör jag bra ifrån mig, klarar mig väldigt bra när jag spelar lowstakes.

Det handlar inte om några stora pengar men det är just den biten att alltid torska som jag börjar bli kraftigt trött på.

 

Samtidigt finns där en kille som i stort sätt alltid backar på nätet, men i dessa sammanhang tycks det alltid gå bra för honom på grund av sin aggresivitet och bluffar. Det konstiga är att samma kille dessutom har noll koll på vanlig basicpoker som pott-odds, implicita odds, enkla sannolikheter när det gäller drag osv. men trots detta så tycks han ändå alltid plussa ganska bra gång efter gång,han kanske bara drar en vals när det gäller bristen på kunskap vem vet.:-)

 

Gjorde donkey testet och fick 115 vilket verkar stämma bra, för low-stakes tycks jag behärska ganska bra, det finns dock ett undantag och det är homegamet vi kör en gång i veckan. :-(

 

Så vart kan mitt problem ligga?

Kan förstå om denna fråga är svår att svara på, men finns där tips så tar jag gärna emot dom:-)

 

 

 

För alla missnöjda(2st) så har jag nu fixat till texten så att alla(2st) orkar läsa vad jag har skrivit. Är vi nöjda? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ALLTID anpassa ditt spel till motståndarnas spel.

 

Bara för att du är vinnande på lågnivå på nätet så behöver du inte vara vinnande när ni spelar live. Spelar du samma spel live som online så kommer du med all sannolikhet vara en förlorande spelare.

 

Bluffar spelarna mera live så måste du syna mera live med mera marginella händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lowstakes online är ofta väldigt passivt medan livespel på låga nivåer oftare är ultra-aggressivt vilket kräver rejält med anpassning och ger upphov till större swings. Spela "TPGK"-typ av händer som QJ+,KT+,A9+ i position på galningarna, floppa TP och gå i graven med det genom att få honom att bluffa av stacken (inte nödvändigtvis genom att syna ner, beror lite på vad han tolkar som svaghet. Jag brukar bomba tillbaka hårt när jag har en hand och har bestämt mig för att stacka av). Rebluffar funkar oftast väldigt dåligt mot den här spelartypen då de i allmänhet hatar att folda också. Spela inte heller för djupt om du är osäker/vektight, 80-140 bb är lagom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte hur länge ni spelar och sånt men...

 

(utöver de andras mycket bra tips om att anpassa sitt spel så en annorlunda vinkel eller fundering):

 

När ni spelar lajv så spelar ni ju bara ett bord. Dessutom spelas ju BETYDLIGT färre händer än vad man grindar på nätet. Ni kanske spelat för få händer för att ditt övertag ska kunna märkas öht? Samt att killen utan koll bara haft flyt?

 

Jag menar, good streaks eller bad beats på några tusen händer är ju knappast ovanligt online, tänk hur många timmars spel det motsvarar lajv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lowstakes online är ofta väldigt passivt medan livespel på låga nivåer oftare är ultra-aggressivt vilket kräver rejält med anpassning och ger upphov till större swings. Spela "TPGK"-typ av händer som QJ+,KT+,A9+ i position på galningarna, floppa TP och gå i graven med det genom att få honom att bluffa av stacken (inte nödvändigtvis genom att syna ner, beror lite på vad han tolkar som svaghet. Jag brukar bomba tillbaka hårt när jag har en hand och har bestämt mig för att stacka av). Rebluffar funkar oftast väldigt dåligt mot den här spelartypen då de i allmänhet hatar att folda också. Spela inte heller för djupt om du är osäker/vektight, 80-140 bb är lagom.

 

+100

 

Lowstakes på nätet så kan man ju med gott samvete folda TPTK vid ett miniomslag. Men i det homegamet jag kör mot kompisar som lirar break even på 0.5/1 på SvS så går det sällan en hand utan att nån försöker höja ut den andra ur potten. Minst hälften av alla händer går till showdown.

 

Och du lär få betalt även om du overbet-raisar varje gata. Folk HATAR att bli bluffade live (om de inte är "riktiga" pokerspelare dvs).

 

Mitt bästa tips: Bestäm dig redan på floppen om du ska spela handen. Har du t.ex. 9J på 5TJ-flop, så räkna med att fi kommer betta varje gata om han gör det på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...