Gå till innehåll

Censur - börjar spela poker igen.


Censur

Recommended Posts

God kväll!

 

Har inte fått speciellt mycket ritat härhemma. Visade sig att skissen som skickats mig var lite luddig så jag måste ringa beställaren imorgon och reda ut ett par frågetecken.. Istället blev det lite nöjesspel på PokerStars i väntan på att den färska bankrullen ska komma in på lönekontot.

 

Provade först en 5$ Sit&Go mest för att se ifall jag fått smak för det där, men det hade jag inte. Sig&Go är nog dessvärre inget för mig. Kan vara kul för omväxlings skull.

 

Det blev istället ett NL50 6max bord igen och det gick väldigt bra faktiskt. Körde på lite lösaggressivt och prickade ett par otippade händer i rätt lägen. Åkte på en 60$ stjärnsmäll på slutet där jag prickade tvåpar med A6s mot en limpad AA.. Nåja. Blev stras över ett inköp plus ändå.

 

Nöjesrullen på PokerStars är 160$

 

Skulle egentligen postat lite händer här så ni kunnat kommentera mitt spel lite.. men jag hann bli för trött helt enkelt.. Orkar inte..

 

Nu är det läggdags. Imorgon så startar mitt rull-bygge! Nöjesrullen på Stars sätts på paus i väntan på något skojigt turneringstillfälle eller som tillflyktsort ifall jag blir allt för våldtagen och tiltbenägen av Ongame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 147
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

God dag.

 

Fem kaffemuggar och alldeles för lite mat. Jag är segare än sirap och sitter och slöar på jobbet. Ska strax återgå till mitt Ponny-knäck men först måste jag slappa av lite tid här..

 

Svärmor fyller 50 år idag vilket förstås ska firas. Den egentlga festen är på lördag men ikväll ska vi inmundiga lite mat hemma i all enkelhet. Med andra ord blir min bygga-rulle-premiär med största sannolikhet framflyttad ytterligare en dag. Min lön har irreterande nog inte dykt upp på kontot än heller.. Ger dem en dag eller två sen ska jag börja gnälla!

 

Men lite lek på PokerStars ska jag se till att hinna före läggdags! Måste säga att jag gillar klienten mer och mer. Den kittlar mina spelberoendekänslor mer än tom PartyPokers sedelgröna färger. Lite läskigt men det är väl denna utseendemässiga fingertoppskänsla som skiljer agnarna från vetet i skapandet av världens största pokerrum.

 

Föresten har jag anagligen bott under en sten de senaste åren men jag hade helt missat Internetfenomenet "Star Wars Kid". Se till att kolla honom på youtube ifall du inte gjort det tidigare. Rekomenderas varmt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon!

 

Ja, då var man tillbaka på jobbet. Igår åt jag god mat och såg en bra film. Death Proof av Tarantino. Rekomenderas helt klart, den föll mig på läppen. Riktigt snyggt genomförd rulle. Coola brudar!

 

Nåja. Hann slaska bort lite av min nöjesrulle på PokerStars också i väntan på att den förbaskade lönen ska komma så jag kan börja grinda Ongame enligt planerna.. Eller slaska är fel ord. Jag spelade väl men blev lite våldtagen av kortleken när stacken var inne. Stege mot set som belönades med en parad bräda på river.. så. Inget som bekommer mig egentligen förutom att det förstås är roligare att vinna såna där just när man "skottar". Nu återstår iaf 90$ på Stars. Ska förvalta dem väl. Hehehe... Än sålänge har det inte blivit en enda turnering som var ursprungsplanen.

 

Ja... Men då får vi väl hoppas att lönen dimper in idag istället. Ikväll blir en utmärkt grind-kväll isåfall. Är taggad till max!

 

Kaffe/bajs-dags. Ha en bra dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja! Nu är jag äntligen igång!

 

Efter lite eftertanke beslutade jag mig för att starta på NL10 istället för NL25 trots allt. Dels för att bli varm i kläderna men också för att min ekonomi inte tillåter en större förlust den här månaden än den summa jag satt in. Så min nya start-bankrulle på Ongame blev 250$ och jag kommer hålla till på NL10 ett bra tag framöver. Tänker som sagt hålla mig till någolunda strikta bankrulle-regler den här gången och tänker ha minst 500$ BR innan jag går upp till NL25.

 

Första sessionen är avklarad. 4x NL10 5max under en timme. Orkar inte spela mer ikväll. Är helt slut faktiskt. Spelade lite lagom lösaggressivt och det hände egentligen inget spännande. Lade mig nog i rätt tillfällen, inga gråtsyner eller sådant så jag är nöjd. Slutade på +22$.

 

Nu är jag trött som en gammal räv.. Hoppas min söta dotter låter mig sova ordentligt inatt..

 

Resultat:

 

26/9 - +22$

 

Ongame BR: 272$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter nice!

 

Själv ska man lägga in 200 dollar på någon klient snart och grinda mig uppåt. Har tidigare lirat med en betydligt mycket större rulle men tiltade bort mycket under en kort period då jag gick upp i nivå. Så vägen tillbaka till högre blinds ska bli att grinda SitNgos som har bra värde.

Något som du kanske också kan göra?

 

Ett tips är att kolla på Soderkrippans videon på forumet. Han är duktig och man lär sig mycket av hans videon. Du har då alltså 25 inköp till 10+1 dollar SitNgos. Som sagt, stor värde i dem och smart att lira dem ett bra tag framöver om du inte trivs på NL10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter nice!

 

Själv ska man lägga in 200 dollar på någon klient snart och grinda mig uppåt. Har tidigare lirat med en betydligt mycket större rulle men tiltade bort mycket under en kort period då jag gick upp i nivå. Så vägen tillbaka till högre blinds ska bli att grinda SitNgos som har bra värde.

Något som du kanske också kan göra?

 

Ett tips är att kolla på Soderkrippans videon på forumet. Han är duktig och man lär sig mycket av hans videon. Du har då alltså 25 inköp till 10+1 dollar SitNgos. Som sagt, stor värde i dem och smart att lira dem ett bra tag framöver om du inte trivs på NL10.

 

Tack för tipset. Jag har funderat lite på att köra Sit&Go-grind faktiskt.. Jag har försökt flera gånger tidigare och spelat en hel del på Ongame. Mest 5+,5$ Turbos. Som omväxling till CG har det varit väldigt uppfriskande. Tyvärr kan jag nog konstatera att jag nog är en fisk i denna spelform..

 

När jag spelar någon enstaka Sig&Go någon gång ibland sådär går det ofta bra men så fort jag gör det hela till något slags grind-projekt går det ofta fort utför och jag tvingas skamset kravla tillbaka till CG-träsket för att reparera skadan i rullen.. Sist höll jag på i två veckor och spelade väl mellan 4 och 16 st per dag och gick i princip +-0 vilket var väldigt otillfredställande efter all nerlagd tid..

 

Men jag har förstått att det som sagt ska finnas en del värde och att om man spelar sina kort rätt kan plussa stadigt men det kräver isåfall lite strategiputsning från min sida. Ska absolut kolla in Soderkrippans videos sen får vi se om jag kör en liten test-session vid lämpligt tillfälle. En annan sak som lite står i vägen för alla former av turneringsspel är att jag på kvällar/tidiga nätter tar hand om min dotter. Normalt sover hon men om någon fis skulle hamna på tvären behöver jag ägna henne full uppmärksamhet en stund och då är det lättare att släppa CG än Sit&Go's så att säga..

 

Nåväl. Tack för tipset. Kanske gör ett litet test som sagt. :-)

 

----

 

Ja... God morgon!

 

Sitter på jobbet, druckit kaffe och ska strax gå på toaletten för att leverera! Känns strålande att vara igång med grinden igen och ser fram mot kvällens session.

 

Spelar mot Towers 5x-bonus och kan konstatera att gådagens entimmes 4x NL10-grind genererade 15 poäng. Detta innebär att jag måste spela minst 2 timmar varje dag på nämnda nivå för att hinna cleara bonusen. Emellertid är detta av sekundär natur i nuläget. Jag tror att jag kommer lyckas utan att vidta några drastiska åtgärder.

 

Jaja. Ha en bra dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Då var kvällens grind avklarad. Det blev en i mina mått ganska lång session på ungefär tre timmar. 4x NL10 5max bord i vanlig ordning. Startade med att backa nästan fyra inköp men lyckades sakta hämta upp backet och fick till slut avsluta på den blyggsamma gröna siffran +6$.

 

Även ikväll är jag för trött för att fiska upp intresanta händer. Hade ett par jag tänkte att jag ville ha synpunkter på.. Fick smak på handhistoriksfunktionen i Pokerstars så Ongames motsvarighet känns väldigt omständig med ens. Nåja.. Ska skärpa mig!

 

Imorgon kanske det eventuellt blir livespel med vänner och vänner till vänner. Isåfall får grinden vackert kliva åt sidan. Vi får se. Verkligen kul dock. Evigheter sen jag spelade live. :-)

 

Resultat:

 

26/9 - +22$

27/9 - +6$

 

Ongame BR: 278$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godmorgon.

 

Idag är jag förhållandevis pigg. Det är inte ofta det händer. Dottern slog något slags sov-rekord inatt och sannolikt hittar vi anledningen till min plötsliga pigghet i detta faktum.

 

Har inmudigat en mugg kaffe från ångest-pressbyrån som var extra fylld av latte-studenter imorse. Fy.. Fast det finns värre varianter av studenter. Spex-studenter. Denna art är unga, ofta fd mobbade, lite utstötta plugghästar som för första gången flyttat hemifrån och inte kan hantera den plötsliga frihet det innebär att komma bort från föräldrars auktoritet och forna plågoandar. De känner att världen nu är deras vilket förvisso säkert är sant någon gång i framtiden när de är klara med sin jurist/ekonom/whatever-examen, men kominationen av att ta ut dessa händelser i förväg samt debut av tidigare förbjudna berusningsmedel skapar en fullständigt avskyvärd människorsort. Som tur är håller de sig på säker mark, dvs endast i studentområden av olika slag samt i Lunds stadskärna.. Om man nu på något sätt tvingas att sätta sin fot i någon av dessa gudsförgätna miljöer blir exponeringen ofta total och det introverta tuppjucket så gott som alltid ett faktum.

 

Men det är mitt problem.

 

Nu ska jag jobba. Ha en bra dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inmudigat en mugg kaffe från ångest-pressbyrån som var extra fylld av latte-studenter imorse. Fy.. Fast det finns värre varianter av studenter. Spex-studenter. Denna art är unga, ofta fd mobbade, lite utstötta plugghästar som för första gången flyttat hemifrån och inte kan hantera den plötsliga frihet det innebär att komma bort från föräldrars auktoritet och forna plågoandar. De känner att världen nu är deras vilket förvisso säkert är sant någon gång i framtiden när de är klara med sin jurist/ekonom/whatever-examen, men kominationen av att ta ut dessa händelser i förväg samt debut av tidigare förbjudna berusningsmedel skapar en fullständigt avskyvärd människorsort. Som tur är håller de sig på säker mark, dvs endast i studentområden av olika slag samt i Lunds stadskärna.. Om man nu på något sätt tvingas att sätta sin fot i någon av dessa gudsförgätna miljöer blir exponeringen ofta total och det introverta tuppjucket så gott som alltid ett faktum.

 

:lol: :lol: :lol:

 

Absolut en klockren beskrivning!

 

Från början tyckte jag dom var ok så länge jag slapp ha med dom att göra men efter ett tag så kunde man inte gå en dag utan att se dom och sucka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjosan!

 

Igår spelade jag lite live med ett kompisgäng. Lyckades trots (eller tack vare) motståndet inte ta hem någon av de två turneringarna vi körde. Hälften av startfältet har i princip aldrig spelat tidigare så.. Kalaset gick på 200 riksdaler. Men det var det helt klart värt. En klassisk tävlingsmänniska/dålig förlorar-typ är alltid med och bjuder omedvetet på underhållning av världsklass.

 

När jag till slut kom hem, sent som fanken var jag extremt spelsugen så jag startade en 4x NL10 5max-grind med ambitionen att spela ca 10 minuter. Det blev 13 minuter och ett trevligt plus på 25$.

 

Idag är det full fräs härhemma. Men tjej förbereder sin mammas 50-årsfest och jag hjälper till.. mest genom att ta hand om dottern. Nu har hon dock slocknat och jag fick några minuters andrum. Det är mycket tveksamt att det blir spel ikväll. Är dock oerhört sugen. Skulle vilja grinda ett marathonpass snart men det är nog tyvärr en omöjlighet... :o

 

Resultaten dådå..

 

26/9 - +22$

27/9 - +6$

28/9 - +25$

 

Ongame BR: 303$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjosan!

 

Ingen NL10-grind idag.. Kände inte att jag orkade. Men pokersugen var jag så det blev lite slött nöjes-slask på PokerStars istället. En niohandad 11$ SitNGo fick det bli.. sporrad av gårdagens livespel. Kom tvåa så det rann till lite pengar till mitt nöjeskonto.

 

Nöjesrulle PokerStars: 106$

 

Nu, sova. Godnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en lite mer än 2 timmar lång session. Gamla vanliga fyra borden.. Gick strålande faktiskt, låg som mest plus 40$ men råkade ut för ett par hårda utdragningar samt misslyckad bluff och backade nästan hela vinsten. Hoppade ur sessionen med endast +5$ för jag kände hur frustrationen började komma smygande. Är nöjd ändå, trots att man förstås alltid grämer sig att man inte slutade på topp. Hade som plan att sluta när jag nått +50$ men vändningen kom ju före så.. Nåja. Mitt stoploss är i vilket fall 4 inköp. Mer än så får jag inte backa utan rejäl paus.

 

Ska pausa lite nu och fortsätta spela lite sen. Hurvida det blir Ongame-grind eller ev lite nöjeslir på PokerStars får framtiden utvisa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp. Då var pokersöndagen över och vi är inne i en ny månad. Spännande.

Det blev Ongame-grind till som slutade på ett litet men välkommet plus. Dagens sammanlagda plus blir sålunda +12$.

 

Jodå, rullen växer långsamt och bonuspoängen tickar så sakterligen in. Kommer med största sannolikhet klara 5xbonusen före den 26e även på NL10.

 

26/9 - +22$

27/9 - +6$

28/9 - +25$

29/9 -

30/9 - +12$

 

Ongame BR: 315$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp. Då var pokersöndagen över och vi är inne i en ny månad. Spännande.

Det blev Ongame-grind till som slutade på ett litet men välkommet plus. Dagens sammanlagda plus blir sålunda +12$.

 

Jodå, rullen växer långsamt och bonuspoängen tickar så sakterligen in. Kommer med största sannolikhet klara 5xbonusen före den 26e även på NL10.

 

26/9 - +22$

27/9 - +6$

28/9 - +25$

29/9 - +12$

 

Ongame BR: 315$

Härligt att höra, grind it up =).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goddag!

 

Sitter på jobbet, hungrig som fasen. Blir väl lite lunch snart kan man tänka. Ikväll har förra programmet jag jobbade med premiär så vi ska ut och äta middag på nån resturang. Trevligt. Tror inte kvällens grind ska behöva bli lidande av detta. Dock mina umgängesmöjligheter med dottern.. Hon sov imorse när jag gick så jag hann inte få någon dos. :cry:

 

Härligt att vara igång och jag ska verkligen gå in för att inte dumma mig och gå upp i nivå för tidigt den här gången. Satte 500$ som gräns för att gå upp till NL25 men frågan är om man inte en gång för alla ska hålla rekomendationerna med 30inköp.. Lätt att bli ivrig när de små pytteplussen på NL10 känns meningslösa men tror det kan gå ganska fort ändå.. Bra att ha en realistisk och hyfsat lättclearad bonus att jobba mot hela tiden.

 

TowerGaming verkar väldigt generösa med bonusar... Det trillande in en 6x 500$-bonus på mitt konto som tydligen bara är att aktivera utan insättning om jag inte missuppfattat nåt..? Känns som det måste finnas nån hake... Har ingen möjlighet att cleara den på NL10 ändå.. Ska gå till botten med hur det där fungerar. Borde väl inte kunna ha den tickande för samma poäng som den gällande.. Jaja! Bonus är bonus och jag tänker plussa stadigt även utan dem. :lol:

 

Nu ska jag bajsa, sen jaga mat. Ha en bra dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så.. Kvällens grind avklarad. Spelade ungefär en timme och en kvart och det kändes stabilt hela vägen. Dock valde jag att lämna mitt superbord då det plötsligt satt två personer som på mkt kort tid jobbat upp sina stackar och som ständigt turades om att betta ut mig.. Antingen trixade de eller var de bara duktiga och jobbiga. Hade ingen lust att tighta till mig för deras skull så jag drog helt enkelt därifrån, feg som jag är. Hehe.

 

Slutade inte på topp tyvärr.. Isåfall hade plusset varit strax över 50$. Nu blev det istället +33$ vilket man förstås får vara nöjd med. Bättre att sluta innan jag blir för trött..

 

Yeye... Resultaten dådå.

 

26/9 - +22$

27/9 - +6$

28/9 - +25$

29/9 -

30/9 - +12$

---

1/10 - +33$

 

 

Ongame BR: 348$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att det går rätt bra, när möts vi på NL50 då?

 

Hehe. Ja du.. Den här gången tänkte jag vara lite strikt mot mig själv i den ekonomiska uppbackningen. Tänkte gå upp till NL50 som tidigast när rullen blivit fyrsiffrig. Förhoppningsvis lyckas jag cleara Towers lätta bonusar så om inte Ongame kopplar på doom-switchen på mitt konto kanske vi möts om en månad eller fyra. :-)

 

---

 

Jobbar kväll och det går lite småtrögt. Hann spela en liten session tidigare idag på ungefär en halvtimme. Det blev ett lillplus på 6$ men plus är plus. Det kan hända att det blir en liten session till när jag kommer hem beroende på hur pass uppe i varv jag är. Imorgon ska jag emellertid jobba dagpass igen så jag behöver sova vartenda sekund däremellan.. Tveksamt alltså att det blir mer spel idag..

 

Resultaten lyder som följer;

 

26/9 - +22$

27/9 - +6$

28/9 - +25$

29/9 -

30/9 - +12$

---

1/10 - +33$

2/10 - +16$

3/10 - +6$

 

Ongame BR: 370$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goddag!

.........

TowerGaming verkar väldigt generösa med bonusar... Det trillande in en 6x 500$-bonus på mitt konto som tydligen bara är att aktivera utan insättning om jag inte missuppfattat nåt..? Känns som det måste finnas nån hake... Har ingen möjlighet att cleara den på NL10 ändå.. Ska gå till botten med hur det där fungerar. Borde väl inte kunna ha den tickande för samma poäng som den gällande.. Jaja! Bonus är bonus och jag tänker plussa stadigt även utan dem. :lol:

 

Nu ska jag bajsa, sen jaga mat. Ha en bra dag!

 

Bara aktivera bonusen utan hake. Den läggs i kö dvs. den går inte cleara innan den nuvarande är klar.

 

Btw lycka till med pokern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe. Ja du.. Den här gången tänkte jag vara lite strikt mot mig själv i den ekonomiska uppbackningen. Tänkte gå upp till NL50 som tidigast när rullen blivit fyrsiffrig. Förhoppningsvis lyckas jag cleara Towers lätta bonusar så om inte Ongame kopplar på doom-switchen på mitt konto kanske vi möts om en månad eller fyra. :-)

 

Jag hoppas vara på NL100 då men vi får väl se.. Vinden vänder snabbt i poker. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara aktivera bonusen utan hake. Den läggs i kö dvs. den går inte cleara innan den nuvarande är klar.

 

Btw lycka till med pokern

 

Ah sedär. Nu är det för sent och det är nog lika bra. Tror mest det hade varit stressande att försöka cleara den där på så låg nivå. Jag har ju inte tid att spela mycket mer än någon timme om dagen. Ibland mer, ofta mindre.. Så...

 

Jaja. Det går fler tåg. Tack för lyckönskningen. Kan behövas. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas vara på NL100 då men vi får väl se.. Vinden vänder snabbt i poker. :)

 

Det gör den i sanning. Mitt mål är ju att spela NL100 också. Försöker gneta ihop en rulle till det så fort och säkert som möjligt.

 

---

 

Det blev lite spel före läggdags igår vilket var dumt för jag var helt klart för trött och för ivrig. Lyckades på trött-tilt ändå gå plus 7$ men det ska ändå inte upprepas.... måste vara bättre på att välja mina speltillfällen.

 

Ja.. Sitter på jobbet. Lunch typ. Har inte bajsat än idag och måste göra det inom 5 minuter för att det inte ska hända en olycka.

 

Har gått genom räkenskaperna i min privata bankrulle och och kommit fram till att jag ska göra en deposit på 200$ och ta en genväg till NL25. Min gräns för denna nivå ligger på 500$ och jag måste hela tiden ha minst denna summa för att spela där. Så snart det går under ska jag omedelbart bryta och gå ner till NL10. Tycker ni att detta låter sunt?

 

Resultaten:

 

Insättning på 250$ för spel på NL10

 

26/9 - +22$

27/9 - +6$

28/9 - +25$

29/9 -

30/9 - +12$

---

1/10 - +33$

2/10 - +16$

3/10 - +13$

 

Insättning på 200$ för att gena till NL25

 

Ongame BR: 577$

 

Så. Nästa session blir alltså NL25 istället vilket ska kännas uppfriskande. Tycker skillnaden mellan dessa nivåer är otroligt stor rent mentalt. Känns mycket mer på riktigt. Sen är det ju lite svårare att gå plus också förstås. Men bara lite. Ska tighta till mig lite i början och kanske köra fullring som uppvärmning.

 

Nu har det gått mer än fem minuter och korven trycker mot mynningen. Ha en bra dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...