Gå till innehåll

Censur - börjar spela poker igen.


Censur

Recommended Posts

Jag har drabbats av dålig kaffe-karma. Igår var som sagt maskinen på jobbet trasig och jag tvingades istället in i ett osunt cola träsk och idag har jag redan åkt på två tunga kaffe-utdragningar.

 

Först hemma, efter en allmänt jobbig bebis-natt tillredde jag en stor mugg svart snabbkaffe för att inmundiga innan avfärd. Självfallet såg min lilla ängel till att hålla mig upptagen in i sista stund och kaffemuggen står nog fortfarande orörd kvar där den skapades. Inget kaffe där alltså..

 

Så väl framme vid slutstation Universitetet (Produktionsbolaget ligger därute, jag pluggar alltså inte..) gled jag in på den trånga pressbyrån för att investera i en mugg svart. Nämnda pressbyrå är en mycket ångestframkallande plats på morgonen då den är fylld av sega, feta, pretantiösa latte-studenter i kombination med att de försökt pressa in så mycket hyllor som möjligt på så lite plats som möjligt. Har man en ryggsäck eller dunjacka river man antagligen hela stället... Nåväl. Den här gången gick det bra. Jag fick min mugg och efter att artigt lämnat företräde till ett par blonda latte-studenter fick jag mitt kaffe.

 

Belåten med mitt köp fortsatte jag min raska vandring mot arbetsplatsen. 50 meter senare, dvs för långt för att ens överväga att vända tillbaka till ångest-pressbyrån, upptäcker jag att muggjäveln läcker. Och inte sådär lite heller utan i ganska rask takt. TILT. Jag lyckade få i mig kanske hälften av kaffet. Resten ligger i naturen och på mina nytvättade jeans.

 

Jaja.. Här sitter jag nu på jobbet med en lätt huvudvärk och en bajskorv kittlande mot rump-mynningen. Maskinen är tydligen lagad och jag ska tillreda en kopp starkt svart, bajsa och sedan jobba.

 

Ingen poker ikväll. Ska köpa Pokertracker och PokerAce HUD och få dem att lira. Det är mitt nästa poker-projekt.

 

Ha en bra dag kamrater!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 147
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Ingen poker ikväll. Ska köpa Pokertracker och PokerAce HUD och få dem att lira. Det är mitt nästa poker-projekt.

 

Ha en bra dag kamrater!

 

Du får ju de 1000 första händerna i pokertracker gratis, så testa gärna. riktigt skönt. har bara testat de 1000händerna men tänker nog investera i det när rullen når $2000. säg gärna vad du får för erfarenheter av det? då jag e lite nyfiken på vad andra tycker och hur dem använder de olika funktionerna på det? vad dem visar, typ preraise osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ju de 1000 första händerna i pokertracker gratis, så testa gärna. riktigt skönt. har bara testat de 1000händerna men tänker nog investera i det när rullen når $2000. säg gärna vad du får för erfarenheter av det? då jag e lite nyfiken på vad andra tycker och hur dem använder de olika funktionerna på det? vad dem visar, typ preraise osv?

 

Fungerar PT till party?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm. Verkar finnas oändligt med inställningar och finesser i Pokertracker. Kommer krävas lite engagemang ser det ut som. Hehe..

 

Är riktigt, riktigt sugen på att sätta igång. Men jag får vackert vänta på pengar och tid. Dottern är fortfarande risig och det går åt mycket energi till det där hemma. :cry:

 

Det är ju typ en vecka till löning.. segt som sirap. Hoppas inte Towergaming får för sig att ta bort den där 5xbonusen tills dess. Den finns ju bara tidsbegränsat enligt de usla vesslorna. Att samla hälften så lite poäng än vanligt på Ongame känns mycket tilltalande, speciellt med tanke på att jag ska köra NL10.

 

Sitter och väntar på jobbet.. gör inget vettigt. Ska sätta ihop någon slags elefant-historia inom kort men materialet tycks dröja. :o

 

Gäsp... .. .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm. Verkar finnas oändligt med inställningar och finesser i Pokertracker. Kommer krävas lite engagemang ser det ut som. Hehe..

 

Är riktigt, riktigt sugen på att sätta igång. Men jag får vackert vänta på pengar och tid. Dottern är fortfarande risig och det går åt mycket energi till det där hemma. :cry:

 

Det är ju typ en vecka till löning.. segt som sirap. Hoppas inte Towergaming får för sig att ta bort den där 5xbonusen tills dess. Den finns ju bara tidsbegränsat enligt de usla vesslorna. Att samla hälften så lite poäng än vanligt på Ongame känns mycket tilltalande, speciellt med tanke på att jag ska köra NL10.

 

Sitter och väntar på jobbet.. gör inget vettigt. Ska sätta ihop någon slags elefant-historia inom kort men materialet tycks dröja. :o

 

Gäsp... .. .

 

Om towergaming lägger ner sin 5x-bonus eller den går ut så fínns alltid nästa att hämta på hollywoodpoker. Kolla in www.bonuswhores.com

 

Vad gäller PT och PA HUD så finns det utmärkta tutorials på respektive sida att följa för att ställa in HUD:en. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.....väntar, väntar. Riktigt seg dag. Måste fördriva tiden. Här kommer en lista på de pokersiter jag spelat på:

 

Betsson - Här började jag och den enda siten tillsammans med Svenska Spel jag gått ordentligt plus på.

 

Pokerroom - Plöjde ner en liten bonus och gick bra plus på vägen. Tyckte det var en mysig site på nåt sätt.

 

Bestpoker - Tog mig vatten över huvudet med en dunderbonus jag aldrig kom i närheten av. Lyckades ändå gå hyfsat plus innan resan gick vidare. Också en trevlig Ongame-site.

 

PartyPoker - Har spelat en del på party men aldrig lyckats gå plus där trots upprepade försök. Alltid samma visa. Går superbra i början och sen blir allt plötsligt helt omöjligt över en natt. Trivs bra där ändå av nån anledning och kanske gör ett försök att överlista deras doom-rigg någon gång i framtiden.

 

Heypoker - Spelade där nu senast. Clearade en liten bonus men gick ändå en del back. Lite okarismatiskt på nåt sätt. Trivs generellt på Ongame dock.

 

Svenska Spel - Här har jag plussat väldigt fint och tänker absolut spela där mer i framtiden. Tog ut de blygsamma tusenlappar jag byggt upp där för att betala lite räkningar. Om motriggen känns för tung på Ongame är planen att förflytta kapitalet hit.

 

24hPoker - Andra siten jag spelade på och gulade raskt hela rullen jag tålmodigt byggt upp på Betsson sedan starten. Hatat B2B ända sedan dess och rättar mig gladerligen in i ledet av konspiratoriska rigg-teorier i detta gudsförgätna nätverk!

 

Ja. Det är de siter jag spelat på för riktiga pengar. Har förstås provat på en mängd andra klienter och kört någon freeroll här och där men inget värt att tala om. Nu ska jag då, om inget otippat dyker upp ge mig på Towergaming. Ongame känns tryggt.

 

Är nyfiken på Poker Stars, Full tilt poker samt lite smånyfiken på atmosfären i Prima-nätverket. Hurvida jag stillar min nyfikenhet får framtiden utvisa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om towergaming lägger ner sin 5x-bonus eller den går ut så fínns alltid nästa att hämta på hollywoodpoker. Kolla in www.bonuswhores.com

 

Vad gäller PT och PA HUD så finns det utmärkta tutorials på respektive sida att följa för att ställa in HUD:en. Lycka till!

 

Tack för hjälpen. Kikade en del igår och fick lite koll iaf. Ska nog gå bra! Jo, ser ut att finnas en hel del smaskiga 5x bonusar på Ongame. Trevligt, trevligt. Vi får hoppas att de är kvar ett tag så man hinner avverka några av dem. Borde ju gå ganska lätt att cleara dem. Kör du på Pokerrooms nu måntro?

 

---

 

Nåväl. Somnade som en stock klockan 21:30 igår vilket nog är något slags tidighets-rekord för mig. Brukar hålla mig uppe så länge som möjligt då jag är en riktig nattuggla men igår var jag riktigt trött och sliten. Dottern har blivit bättre och sov förhållandevis bra hela natten så jag fick sova ut hela vägen till det var dags att gå till jobbet. Tyvärr hann jag varken duscha eller dricka kaffe hemma men det får det vara värt.

 

Nu har jag inmudigat dagens första mugg kaffe, hämtad från ångest-pressbyrån, den här gången med en hel mugg. Kommer tillreda ännu en mugg här på jobbet innan jag sätter tänderna i mitt Elefant-knäck!

 

Vid det här laget frustar jag inför nystarten. Igår läste jag via en dagbok här om Chris Furgusons bankrulleprojekt att först förvandla 1§ till 20000$ och sedan 0$ till 10000$. Jäkligt inspirerande. Jag gör inget anspråk på att klara något sådant men det taggar mig att strama till mina bankrullekrav. 200$ borde jag kunna göra till 3000$ fast jag inte är ett proffs som Chris. :-)

 

Så. Ikväll fortsätter PT-forskningen. Kommer bara åt playmoney på Towergamings klient vilket är skumt. Har förvisso inte satt in något än men jag vill minnas att man normalt ändå kan snoka runt på Ongames klienter. Jaja... det ger sig!

 

Nu är det jobbdags. Ha en bra dag kamrater!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen. Kikade en del igår och fick lite koll iaf. Ska nog gå bra! Jo, ser ut att finnas en hel del smaskiga 5x bonusar på Ongame. Trevligt, trevligt. Vi får hoppas att de är kvar ett tag så man hinner avverka några av dem. Borde ju gå ganska lätt att cleara dem. Kör du på Pokerrooms nu måntro?

 

Just nu Betsson men innan kört lite alla möjliga. Hollywood som sagt, Pokerstars, Pacific, Party, expekt, interpoker, william hill, nordicbet och betway (om jag inte glömt nån).

Varierar beroende på där det finns rb, bonus och gott om folk.

 

Jag kör NL50 nu och enligt betsson klient rake:ar jag ca: $2.75/100 händer dvs 13.75 playerpoints/100 händer. Så då kan du räkna ut hur många händer du behöver spela. Väldigt generalliserat men alltid något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu Betsson men innan kört lite alla möjliga. Hollywood som sagt, Pokerstars, Pacific, Party, expekt, interpoker, william hill, nordicbet och betway (om jag inte glömt nån).

Varierar beroende på där det finns rb, bonus och gott om folk.

 

Jag kör NL50 nu och enligt betsson klient rake:ar jag ca: $2.75/100 händer dvs 13.75 playerpoints/100 händer. Så då kan du räkna ut hur många händer du behöver spela. Väldigt generalliserat men alltid något.

 

Mjo, är bekant med PP-systemet så.. har hyfsad koll! Betsson är som sagt mitt forna favoritställe. Se till att köra deras VIPfreerolls. Ibland är det löjligt få som deltar i dem! Yeye, du får tala om vad du nickar sen när jag nått NL50! 8-)

 

---

 

Jaha. Pokerfri kväll igen. Och tjejen är tydligen upptagen med skräp-tv hela kvällarna, något hon inte lär ta paus ifrån. Så här sitter jag. Trött och sliten, utan ork att göra något vettigt och utan min självklara hobby att fördriva sista timmen innan läggdags på. Men nedräkningen har startat. På tisdag nästa vecka kommer insättningen enligt beräkningarna ske! Så se upp alla micro-grinders på Ongame för snart får ni sällskap! :mrgreen:

 

Nä... fan. Ska väl vara lite duktig och svänga ihop en matlåda till imorgon och sen sova. De vill att jag ska jobba extra på jobbet och det är ju aldrig fel med lite extra slantar så antagligen kommer jag köra lite sena kvällar och helgpass trots att det stinker att missa tid med lilla dottern... Får ta igen allt det där senare när det är mammas tur att samla pengar till alla dyra utgifter...

 

Ha en angenäm natt kamrater!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onsdag. Eller hur? Som vanligt sitter jag på jobbet, morgon-slappar och tänker på poker. Tiden står som vanligt stilla när man väntar på lönen. Man brukar ju säga att det är mycket månad kvar när lönen är slut och i mitt fall tog lönen slut innan månaden ens börjat. Jösses vilken tung släp det var där.. men nu är den avbetald! Hatar verkligen att vara pank. Antar att jag får vänja mig som ensam försörjare av hushållet.

 

Nåja. Nu är det färdiggnällt för idag. Ingen poker igår, ingen poker ikväll. Börjar undra om det ens är okej att skriva här när man inte spelar men vadfan.. :-)

 

Självklart mycket taggad inför nystarten. Fortfarande lite meck kvar med Pokertracker men det ska nog vara klart till nästa vecka. Om jag orkar. Trött är default-mode.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då sitter man där igen, väntandes på mediahantering. På jobbet, utan möjlighet att jobba. Skönt enligt vissa, segt enligt mig.

 

Är så j*vlar pokersugen nu. Känns som jag gjort alla förberedelser inför nystarten. Inget kvar att fundera över liksom, bara tid att döda. Målet, som sagt, att nå upp till NL100 nivån med minst 30 inköp i buffert och sedan hålla mig där och förhoppningsvis kunna casha ut lite extrapengar då och då hägrar i mitt sinne. Ska se över räkenskaperna dock, se om inte en större insättning än 200$ är möjlig så jag kan starta på NL25 åtminstonde. Starta på 500$ istället. Men det får vi se.

 

7 minuter kvar att vänta tills jag kan fortsätta jobba.. Finns inget kul att läsa. Internet är inte stort nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dra mig baklänges. Det var torsdag igår och då alltså fredag idag. Jag har missat en hel dag den här veckan. Undrar just vilken. Kan inte få ihop fyra arbetsdagar i min hjärna. Jaja..

 

Det var en jobbig natt inatt. Bebis ville inte somna om och till slut hade jag råkat vara vaken till tidig morgon. Tog lite sovmorgon och dök upp en timme senare på jobbet där jag sitter nu, seg som sirap. Idag behövs det mycket kaffe. Avskyr att inte hinna duscha.. Känner mig som en sumpråtta.

 

Pokerpausen börjar lida mot sitt slut. En pokerfri helg kvar och sedan är jag igång på måndag eller senast tisdag. Har efter lite räkenskaper kommit fram till att jag törs börja på NL25 och arbeta därifrån, dock med en omedelbar nergång till NL10 ifall jag går över 8 inköp back. Men det ska jag förhoppningsvis klara undvika. Har tänkt försöka tighta till mitt spel och köra lite säkrare än vanligt. Normalt är jag ganska LAG när jag spelar 5max bord.

 

Kanske eventuellt ska prova på att köra fullring igen som jag gjorde förr i tiden. Lite svårt att gå tillbaka till det snäva starthandsurval jag körde då men det kan vara värt ett försök. Kanske kan köra lite fler bord istället. Vi får se.

 

Så måndag (eller tisdag) insättning på 500$ på TowerPoker. Sedan sansad NL25-grind 1-3 timmar per kväll.

 

Nu måste jag få lite jobb gjort. Klipper häst-knäck igen. Gillar inte hästar.. :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy för satan vad trött jag är idag. Får inte mycket jobb gjort.. Somnar över tangentbordet stup i kvarten när jag försöker gå igenom det inte allt för spännande rå-materialet. Ett litet föl som har fel på lederna. Inget liv står på spel. Bara tråk... :cry:

 

Slapp som jag är kikar jag in på forumet mest hela tiden och det verkar klonkas till höger och vänster. Feta turneringsvinster, badbeat-jackpots och annat som väcker speldjävulen i mig.

 

Min lätt pokerskadade hjärna började gå på högvarv med ideer om hur jag ska kunna få smygstarta med lite pokerspel nu när det är helg och allt.

 

Plötsligt fick jag en liten snilleblixt att starta ett litet konto på PokerStars, endast för små turneringar nu när det finns en liten fin forumsbonus samt vankas frirulle osv. Vi får se om det blir läge att spela ikväll eller inte. Isåfall ska jag avsätta 50$ till detta ändamål.

 

Är nyfiken på PokerStars också. De verkar ha ett trevligt turneringsutbud. Har spelat en del 5$ MTT på Ongame med ett par fina placeringar. För det mesta föredrar jag dock cashgame men ibland är det riktigt trevligt att droga ner sig med redbull och sega sig genom nån lång turnering för omväxlings skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nyfiken på PokerStars också. De verkar ha ett trevligt turneringsutbud. Har spelat en del 5$ MTT på Ongame med ett par fina placeringar. För det mesta föredrar jag dock cashgame men ibland är det riktigt trevligt att droga ner sig med redbull och sega sig genom nån lång turnering för omväxlings skull.

 

Hehe, redbull och grind är ju guld =) haha. GL mannen, ska bli kul när du kör igång igen =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nyfiken på PokerStars också. De verkar ha ett trevligt turneringsutbud. Har spelat en del 5$ MTT på Ongame med ett par fina placeringar. För det mesta föredrar jag dock cashgame men ibland är det riktigt trevligt att droga ner sig med redbull och sega sig genom nån lång turnering för omväxlings skull.

 

Hehe, redbull och grind är ju guld =) haha. GL mannen, ska bli kul när du kör igång igen. Tog just ut en del av rullen på AP dvs $550 för att sätta in på Ongame. En fråga eftersom du har spelat där. Hur känns motståndet på Ongame, samt hur är turneringsutbudet?

 

mvh / hannes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, redbull och grind är ju guld =) haha. GL mannen, ska bli kul när du kör igång igen. Tog just ut en del av rullen på AP dvs $550 för att sätta in på Ongame. En fråga eftersom du har spelat där. Hur känns motståndet på Ongame, samt hur är turneringsutbudet?

 

mvh / hannes

 

Jag har för det mesta plussat ganska bra på Ongame. På lägre nivåer då.. Det finns väldigt mycket fisk men många grinders också så det är en fördel om man är lite selektiv med vilka bord man sätter sig på. Så, kvällstid och nattetid och förstås på helgerna är motståndet generellt enkelt, dagtid däremot känns det lite mer kontrollerat.

 

Vad gäller turneringar så är jag ju ingen expert eftersom jag mest kör CG men tycker nog alltid det finns någon kul varje dag. Håller mig ju själv endast till tuneringar med max 10$ buyin och såna och lägre finns det gott om. Inte några med övervärde kanske om det är sånt man söker.. Spana in siternas scheman eller direkt i klienten så får du snabbt ett hum. Sen har ju några av siterna lite specialturneringar. Heypoker hartex en 11$ med 1000$ added på onsdagar. Sist jag spelade den var det 33 stycken så det är hyfsat värde. Betsson har VIP-freerolls om man fått ihop lite poäng osv.. Men men. Nog bäst om du forskar själv. :-)

 

Nu ska jag öppna konto på Pokerstars och spana in vad det finns för möjligheter där. Återkommer med mina första dömande intryck! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för det mesta plussat ganska bra på Ongame. På lägre nivåer då.. Det finns väldigt mycket fisk men många grinders också så det är en fördel om man är lite selektiv med vilka bord man sätter sig på. Så, kvällstid och nattetid och förstås på helgerna är motståndet generellt enkelt, dagtid däremot känns det lite mer kontrollerat.

 

Vad gäller turneringar så är jag ju ingen expert eftersom jag mest kör CG men tycker nog alltid det finns någon kul varje dag. Håller mig ju själv endast till tuneringar med max 10$ buyin och såna och lägre finns det gott om. Inte några med övervärde kanske om det är sånt man söker.. Spana in siternas scheman eller direkt i klienten så får du snabbt ett hum. Sen har ju några av siterna lite specialturneringar. Heypoker hartex en 11$ med 1000$ added på onsdagar. Sist jag spelade den var det 33 stycken så det är hyfsat värde. Betsson har VIP-freerolls om man fått ihop lite poäng osv.. Men men. Nog bäst om du forskar själv. :-)

 

Nu ska jag öppna konto på Pokerstars och spana in vad det finns för möjligheter där. Återkommer med mina första dömande intryck! :mrgreen:

Man tackar för ett bra svar. ska kolla in betsson och möjligen ta towergaming bonusen. men Ongame blir det. Ja det verkar ju finnas många trevliga turrar att kvala in till.

 

Så det blir pokerstars för dig, lycka till och jag kommer följa din väg =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så. Nu är mitt sprillans nya fina konto på Pokerstars invigt. Kände mig på tok för trött för att ge mig in i MTT-träsket ikväll så jag prövade klienten med lite hederligt cashgame istället.

 

Tycker klienten såhär vid första försöket kändes jobbig att multitabla, men det är säkert en vanesak.. pallade i vilket fall inte köra mina vanliga fyra NL10-bord och gick istället ner på ett bord och då blev allt plötsligt hur skönt som helst.

 

För att hålla lite skärpa och inte tråkas ut körde jag ett NL50 SH-bord med ett gäng misstänkta halvinköpta fiskar. Min analys tycktes vara helt korrekt och i kombination med lite medrigg (eller åtminstonde ingen motrigg) hade jag efter ca 2 timmars spel omvandlat mina insatta 50$ till 172$ En trevlig start på mitt sk MTT-konto.

 

Nu är jag så trött att jag trillar av stolen. Godnatt.

PokerStars start: 50$

 

21/9 - +122$

 

Stars BR: 172$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God kväll. Tjuvstarten på Stars fortsatte ikväll. Dock ingen turnering för jag ska jobba imorgon (söndag) och kan inte riskera att det blir för sent så.. Det fick bli ett trevligt NL50 6max bord igen. Spelade i ca 2 timmar och hade ordentlig korttorka. Plussade ändå långsamt genom lite aggressivitet och så till slut dök en fin starthand upp!

 

Seat 1: Boblywood ($48.10 in chips)

Seat 2: Cen5ur ($61.55 in chips)

Seat 4: 71717717771 ($30.65 in chips)

Seat 5: DLeeJ ($19.55 in chips)

Seat 6: hans stahl ($50.30 in chips)

DLeeJ: posts small blind $0.25

hans stahl: posts big blind $0.50

chaleefoo: sits out

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Cen5ur King of DiamondsKing of Spades

Boblywood: calls $0.50

Cen5ur: raises $1.50 to $2

71717717771: folds

DLeeJ: folds

hans stahl: folds

Boblywood: raises $4 to $6

Cen5ur: calls $4

*** FLOP *** 7 of Clubs9 of Hearts4 of Diamonds

Boblywood: bets $13

Cen5ur: raises $42.55 to $55.55 and is all-in

Boblywood: calls $29.10 and is all-in

*** TURN *** 7 of Clubs9 of Hearts4 of DiamondsJack of Spades

*** RIVER *** 7 of Clubs9 of Hearts4 of DiamondsJack of Spades6 of Spades

*** SHOW DOWN ***

Boblywood: shows Jack of ClubsJack of Diamonds (three of a kind, Jacks)

Cen5ur: mucks hand

Boblywood collected $94.95 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $96.95 | Rake $2

Board 7 of Clubs9 of Hearts4 of DiamondsJack of Spades6 of Spades

Seat 1: Boblywood showed Jack of ClubsJack of Diamonds and won ($94.95) with three of a kind, Jacks

Seat 2: Cen5ur mucked King of DiamondsKing of Spades

Seat 4: 71717717771 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: DLeeJ (small blind) folded before Flop

Seat 6: hans stahl (big blind) folded before Flop

 

Ska fortsätta spela nån timme tänkte jag. Återkommer med dagsresultatet ikväll eller imorgon beroende på hur trött jag är.

 

Sådär.. Tappade ett par händer till ganska fort och kände hur tilten och hämndbegären började smyga sig på vid sidan av tröttheten. Dags att sluta helt enkelt.

 

22/9 -57$

 

PokerStars BR: 115$

 

Tror inte jag kommer spela på PokerStars mer på ett tag. Ska som sagt återuppta den "riktiga" grinden på Ongame nu på tisdag. Starskontot får bli mitt paus/lek/turneringskonto för lite helg-skottningar och dylikt. Så länge jag spelar ett bord tycker jag mycket om klienten! Antagligen är den bra att multitabla också, bara jag som hade trassel med handhavandet.. Det får isåfall framtiden utvisa. Motståndet verkar annars lovande på NL50 av vad jag sett hittills. NL10 däremot är oövervinnerligt pga megarigg. *tro*

 

Jaja, tråkigt att mitt lilla skott inte kunde få fortsätta i samma takt uppåt, men är nöjd att jag har vett att sluta innan det blev pannkaka.

 

Nu ska jag sova. Godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godmorgon!

 

Söndag och jag sitter på jobbet. Klarar man inte bygga bankrullen på poker får man grinda lite extra jobb istället. :-)

 

Gårdagen gick ju inte så bra pokermässigt. Eller, förutom att jag blev lite väl lös och förlorade ett tiotal dollars på det de sista händerna när tröttheten och nästan-tilten kopplat mig i ett grepp är jag mycket nöjd med spelet. Kändes kontrollerat och i princip hela backet var den där KK-handen som jag tycker jag spelade helt okej. Satte honom på JJ-AA efter flop-bettet och var berädd att betala av mot AA i det där läget så..

 

Mycket trevligt och snabbt att få ut handhistorik från Stars. Stort plus för det. Trivs mer och mer med klienten faktiskt... och motståndet. Perfekt val av site för det lilla extra nöjes-spelet tror jag. :-)

 

Vi får se om jag hinner hem och om hemmafriden tillåter ett deltagande i kvällens forum-frirulle! Låt oss hoppas.

 

Nu, jobba. Ha en bra dag kamrater!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuggat i mig min tråkiga lunchlåda. Shit vad segt det är att jobba söndag.. Segare än grinda ett fullring NL10 bord.

 

Som tur är är det ett litet enkelt knäck som behöver bli klart.. En sjuk liten hund som lappas ihop av de snälla skärgårdsveterinärerna. Inte ett öga är torrt. Ska sätta tänderna i det alldeles strax men nu får det bli lite slappande nån halvtimme framöver. Behöver formatera kötthårddisken litegrann. Är bakfull på default på söndagar trots att jag näst intill aldrig festar.

 

Jajaa... Nu ska jag ta en tupplur i kontorsstolen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godmorgon!

 

Så var det åter måndag. Trevligt, trevligt. Jag har druckit en styck kaffe från ångest-pressbyrån, anlänt till jobbet och installerat mig i min stol. Är för ovanlighetens skull inte bajsnödig.

 

Igår somnade jag ca 21:30 efter att tidigt kastat bort alla mina marker i forums-frirullen samt backat ett tjugotal dollars på ett NL50-bord intill.

 

Ikväll hoppas jag orka teckna en bild som beställts av mig. Frilandsar även som illustratör vid sidan av TV-knegandet så lite då och då har jag lite för mycket att göra för min egen smak. Men detta passar bra för ikväll är sista kvällen i grind-paus! Ty imorgon, om allt går enligt planerna, så smäller det! Nya färska pengar kommer investeras i Ongames riggfria nätverk och skall med järnhård diciplin säkert växa sig stora!

 

Nu är det dags för dagens andra mugg kaffe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...