Gå till innehåll

The Well - Bossbaver


bossbaver

Recommended Posts

En främling visas runt i den by han nyligen flyttat till. Man visar honom en brunn och guiden säger "Alla dagar i veckan, utom måndagar, kan du ropa ner vilken fråga som helst i brunnen och få ett svar".

 

Mannen ser imponerad ut, och ropar ner i brunnen: "Varför inte på måndagar?" och rösten från brunnen svarar "För måndagar är din dag i brunnen".

 

_______________________________

 

Jag är lite nyfiken på hur en brunn ser ut och upplevs på insidan. Kommer svara på de flesta frågor förutom kiss och bajs och liknande som ogillas här på forumet...

 

Originalet dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hur mycket har du förlorat på poker?

 

:lol: Jag plussar inte stadigt och enormt, utan snarare då och då... oftast lirar jag +-0 spel, Totalt sett ligger jag nog ca 5000kr plus ;) Hade jag haft ett uns MM, så hade jag nog legat mer, och hade jag inte haft lätt för att tilta vid en torskad 50 50 situation, ytterligare mer :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på din avatar....

 

Använde du sådana glasögom i början av 80-talet?

Min bror (4år äldre) hade såna glasögon han använde till att kolla på någon film som tydligen var i 3d, jag brukade låna dom ibland, mest för att se lite cool ut, men också för att retas lite. En gång retades jag lite för mycket så det övergick till handgemäng, och sedan dess är min brors 3d glasögon ett minne blott...

 

vilka 3D filmer har du sett?

Inga, vad jag kommer ihåg, min bror däremot har säkert sett ett par...

 

Vad tyckte du om Åke Wihlney och fönster mot TV-världen?

Har ingen aning om vem Åke är eller vilket fönster du talar om, men rent generellt tycker jag namnet Åke är ganska fult, och att det behövs fler fönster åt folket!

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför håller du till på ett pokerforum då 90% av det du skriver handlar om allt för utom just poker?

 

har blivit bannad alla andra forum

 

häst-forum

bil-forum

data-forum

yatzy-forum

sluta-snusa-forum

 

Nej men seriöst, jag läser och har lärt mig en hel del från er på forumet, men ibland blir jag lite trött på alla baijservaijsers som whinar om felstavningar mm mm och på att alla trådar alltid går OT pga massa onödigt tjat, så jag känner för att skojsa till det lite ibland...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag plussar inte stadigt och enormt, utan snarare då och då... oftast lirar jag +-0 spel, Totalt sett ligger jag nog ca 5000kr plus

 

Det här är ingen diss utan en uppriktig fråga, jag är uppriktigt nyfiken.

 

Hur går egentligen tankegången som leder fram till beslutet att sätta sig i brunnen - som är ett ställe där man befinner sig för att som en välgärning dela med sig av sitt kunnande - när ovanstående förutsättningar gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ingen diss utan en uppriktig fråga, jag är uppriktigt nyfiken.

 

Hur går egentligen tankegången som leder fram till beslutet att sätta sig i brunnen - som är ett ställe där man befinner sig för att som en välgärning dela med sig av sitt kunnande - när ovanstående förutsättningar gäller?

 

Han kan ju uppenbarligen massor med andra saker än poker, såsom yatzy:-) Sen behöver det väl inte vara så att man sitter där för att man vill hjälpa, man kanske bara har tråkigt/vill ha uppmärksamhet/tycker det verkar roligt..?

 

Hursomhelst,

 

Vilket land skulle du helst bosätta dig i om du var tvungen att bo där resten av ditt liv, och Sverige inte var ett alternativ? motivera

 

Vilka sidor på inet kollar du dagligen?

 

Vilken är den senaste film du sett?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I snitt, hur många ark dasspapper använder du per sittning på toaletten?

 

*testar*..... *tillbaks* 13-14 stycken vid en vanlig sittning...

 

brunnen - som är ett ställe där man befinner sig för att som en välgärning dela med sig av sitt kunnande

 

Hmm, måste ha missat det, vart står det nånstans???:shock::roll:

 

 

Hur går egentligen tankegången som leder fram till beslutet att sätta sig i brunnen ?

 

Mina tankegångar gick iallafall såhär:

 

hungrig.... sitter på jobbet... smått uttråkad... ganska rastlös... slösurfar pokerforums the well, (I) *khadiiiing* jag kan ju hoppa ner i brunnen om det är ledigt och ingen annan vill vara där. (det har ju funkat med 3st samma dag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du några tips för en nl1000-spelare som försöker ta steget till nl2000?

varför tror eller tror du inte på gud?

vem av partiledarna vill du inte se som stadsminister efter nästa val?

vilken är den äckligaste bilden du har sett på internet?

om du är så smart, varför är du inte rikare?

varför uppkom den singularitet som ledde till big bang?

mest överskattade pokerforumskribenten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yatzy:-)

:lol:

 

 

Hursomhelst,

 

Vilket land skulle du helst bosätta dig i om du var tvungen att bo där resten av ditt liv, och Sverige inte var ett alternativ? motivera

 

USA skulle jag säga spontant, landet har alltid farcinerat mig, jag kan språket, och sen jag var där i våras så gillar jag det ännu mer, grundtanken de har tycker jag är mest skrämmande men ändå jäkligt cool: allt ska va störst bäst och vackrast... så totalt annorlunda jämfört med mupp-svensken vars motto är: jag vill bo i ett radhus, inte för stort, så det blir jobbigt för frugan att städa, och för att arbetskollegorna inte tror man vunnit på lotto eller så.

 

Vilka sidor på inet kollar du dagligen?

 

de jag hänger på är min nybyggda inenbandylags sida

nyheter

mer nyheter

söker saker här säkert 20ggr/dag -frågan är vad fan jag söker efter hela tiden..

tv-guiden, fast jag typ aldrig kollar på tv... men för att se OM det mot förmodan skulle vara nåt intressant...

spammar lite kompisar...

kollar när närkiosken stänger...

 

och här på PF såklart.... ;)

 

Vilken är den senaste film du sett?

 

Se upp för dårarna... hatar egentligen svenska filmer, men den hrä var faktiskt ganska rolig, rätt... hmm,,, charmig måste jag säga, :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en stark misstanke på att du har jobb om din totala inkomst på pokern är 5K. Vad har du för jobb?

 

Varit inne på frågan innan, vad är det för avatar bild och varför?

 

Var spelar du nu och på vilken nivå?

 

Hur lång är du? Hur mkt väger du?

 

Har du någon gång tänkt att du ska bli pokerproffs?

 

Hur mkt tid lägger du om dagen på pf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, måste ha missat det, vart står det nånstans???:shock::roll:

 

Enligt mig står det överallt. Kombinera tex URL:en med det här forumets namn (fundera på vad ordet brunn kan syfta på).

 

Men jag fortsätter glömma bort att jag tillhör en minoritet då jag fortfarande naivt nog vill se pokerforum.nu som ett pokerforum i första hand. Ska försöka skärpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frågorna nedan...

 

har du några tips för en nl1000-spelare som försöker ta steget till nl2000?

nej, egentligen inte mer än sunt förnuft, om jag skulle ta steget skulle jag avsätta en del av rullen till det här testet, om/när den delen tar slut skulle jag gå tillbaks... analysera mer i efterhand hur sessionerna gått, va mer uppmärksam på hur spelet är, lösare, tigtare, lurigare mm mm.

 

varför tror eller tror du inte på gud?

Vad är gud för nåt? Enligt mig är ordet gud = något man inte kan sätta namnet på... så om det är ett ord du söker men inte kommer på det.. använd ordet gud då... lite av ett universalord...

 

vem av partiledarna vill du inte se som stadsminister efter nästa val?

maud.. hatar maud! *spyr*

 

vilken är den äckligaste bilden du har sett på internet?

maud när hon står och ler sådär äckligt falskt som bara maud kan göra.

 

om du är så smart, varför är du inte rikare?

hur smart? rikare än vem? är alla smarta personer rika?

 

varför uppkom den singularitet som ledde till big bang?

rörelseenergin?...

 

mest överskattade pokerforumskribenten?

bossbaver!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MR_Jimmy speeking...

 

 

Jag har en stark misstanke på att du har jobb om din totala inkomst på pokern är 5K. Vad har du för jobb?

Hehe, bra tanke där... helt riktigt. Jag jobbar på nordens största försäkringsbolag, på bil återförsäljarsupport avdelning. 1 av 4 st.

 

Varit inne på frågan innan, vad är det för avatar bild och varför?

bilden är på någon random-kid som har ett par klassiska 3d glasögon... kändes bara så jävla 80 med 3d, och när ungen ser ut som han precis har fått ärva en hel godisfabrik bara för att han har på sig de glasögonen, blir det en ganska rolig bild tycker jag... ;)

 

Var spelar du nu och på vilken nivå?

Svenska Spel till 99%, och med samma procentsats rätt uteslutande Sng shorthanded men varierar ibland med både HU och FR... 30-100kr, tokmest 50kr...

 

 

Hur lång är du? Hur mkt väger du?

Jag är 179cm lång och ca 73kg tung

 

 

Har du någon gång tänkt att du ska bli pokerproffs?

varje dag, varje session 8-)

 

Hur mkt tid lägger du om dagen på pf?

väldigt olika, ibland är jag helt addicted, och ibland kan det gå två veckor, men snittar väl ca 30min/dag gissningsvis... 20 av dom på of topic ;) lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det barnsligt att vid tjugotvå års ålder skaffa en hamster och döpa den efter en afrikansk fotbollsspelare?

 

det beror aldeles på vilken afrikansk fotbollsspelare, och hur pass lik hamstern är den valde fotbollsspelaren, men spontant: ja faktiskt ganska så... jag skulle aldrig göra det... vad har man en hamster till liksom? känns ungefär som mina resonemang om husdjur när jag var liten... mamma vi kan väl köpa en groda? mamma- vad ska du med en groda till? bossbaver -mjee, vet inte, men det vore roligt... mamma -mmm ok jag förstår det men den skulle bara hoppa iväg och rymma... bossbaver surt - hmm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...