Gå till innehåll

Maffia omg. 2 anmälningstråd


Jennez

Recommended Posts

Eftersom första omgången i princip är över startar jag härmed anmälningstråden till andra omgången.

 

De nio första som anmäler sig får vara med. I den här omgången kommer vi att ha en läkare och en polis utöver skurkarna och byborna.

 

OBS!

Om ni inte vet hur spelet går till eller inte kan vara engagerade med åtminstone 2-3 inlägg per dag så ber jag er att inte anmäla er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom första omgången i princip är över startar jag härmed anmälningstråden till andra omgången.

 

De nio första som anmäler sig får vara med. I den här omgången kommer vi att ha en läkare och en polis utöver skurkarna och byborna.

 

OBS!

Om ni inte vet hur spelet går till eller inte kan vara engagerade med åtminstone 2-3 inlägg per dag så ber jag er att inte anmäla er.

 

Får man vara med igen? I så fall - Cleburne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste "reglerna" en gång till på wikipedia och en sak blev nog lite knas förra omgången. Man ska tydligen inte få veta om de som blir lynchade eller mördas på natten är bybor eller maffiatyper. Den enda som kan ta reda på hur det ligger till med en viss individ är polisen (som kallas borgmästare på wiki).

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Maffia_%28spel%29

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste "reglerna" en gång till på wikipedia och en sak blev nog lite knas förra omgången. Man ska tydligen inte få veta om de som blir lynchade eller mördas på natten är bybor eller maffiatyper. Den enda som kan ta reda på hur det ligger till med en viss individ är polisen (som kallas borgmästare på wiki).

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Maffia_%28spel%29

 

http://www.sitesled.com/members/mikeburnfire/mafiascum04.swf

 

Hmm... enligt den här länken skall den lynchades identitet avslöjas direkt efteråt... Tror faktiskt att det är bättre så eftersom det påverkar strategin hos båda lagen. Eller?

 

Edit: Det framgår inte men jag antar att både polisens och läkarens roller är hemliga, annars hade de garanterat blivit maffians första offer nattetid. Frågan är då hur polisen ska kunna använda sin information öppet? Eller det kanske han inte ska kunna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att vi kör med att läkaren och polisen inte får sina identiter röjda. Sen är det upp till var och en att hävda att han är polis bäst den vill. Deras identiteter blir inte heller röjda om/när de lynchas. Allt för att spä på förvirringen. :D

 

Jag skiter i konsensusbeslut på det här. Det räcker om Cleburne håller med mig.

 

/Spelledaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...