Gå till innehåll

Vad händer efter döden?


bossbaver

Recommended Posts

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag hade en teori när jag var liten att jorden är som en liten atom eller molekyl, i nån annan värld.. tex ett hål i en tand eller vaffan som helst, och alla andra planeter är andra molekyler eller atomer, dvs en likadan värld fast extremt mycket mindre/större... :roll:

 

nu tror jag bara att man är... död... frågan är vad man gjorde innan man föddes... var man död då oxå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade en teori när jag var liten att jorden är som en liten atom eller molekyl, i nån annan värld.. tex ett hål i en tand eller vaffan som helst, och alla andra planeter är andra molekyler eller atomer, dvs en likadan värld fast extremt mycket mindre/större... :roll:

 

nu tror jag bara att man är... död... frågan är vad man gjorde innan man föddes... var man död då oxå?

 

Du måste ju ha existerat någon gång för att kunna dö -> att vara död. Innan du föddes exsiterade du helt enkelt inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Man finns helt enkelt inte.

 

Det är bara det att vår hjärna kan inte riktigt förstå begreppet "att inte existera" (vilket som någon påpekade ovan visar sig i formuleringen av frågan "vad händer när..." - vi antar alltså redan att något särskilt händer) så det är inte ett särskilt tillfredsställande svar...

 

Mer energieffektivt att fokusera på vad som händer innan man dör (och efter man föds) imo. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. BR brinner inne på alla siter enl paragraf K.I.ll -> familjen blir förtvivlad

2. Begravs i en för dyr kista som krossas av en klantig grävmaskinist, som grävt för grund grop och vill putta ner mig till Belsebub snabbare än fan själv.

3. Får nytt jobb i underjorden som onlinedealer utan dricks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Islam lovar 72 oskulder va?

 

Jag vill fan inte konvertera till Islam. För det första så säger man inte om det är 72 kvinnor eller män som väntar ... för det andra har jag ingen lust att "undervisa" 72 oskulder i sex. Jag skulle tröttna iaf. :roll:

 

är väl bara martyrer som tvingas genomlida det.

 

 

själv tycker jag att leva i en evighet är mer skrämmande än att dö. tror de flesta religiösa har dålig koll på hur långttråkigt det blir efter 10^100år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är väl bara martyrer som tvingas genomlida det.

 

själv tycker jag att leva i en evighet är mer skrämmande än att dö. tror de flesta religiösa har dålig koll på hur långttråkigt det blir efter 10^100år.

 

Definition på evighet:

-En gång per år smeker man med en sammetsfilt på Mt Everest; när berget är förvandlat till sand = en evighet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade en teori när jag var liten att jorden är som en liten atom eller molekyl, i nån annan värld.. tex ett hål i en tand eller vaffan som helst, och alla andra planeter är andra molekyler eller atomer, dvs en likadan värld fast extremt mycket mindre/större... :roll:

 

nu tror jag bara att man är... död... frågan är vad man gjorde innan man föddes... var man död då oxå?

Ett hål består inte av någonting, snarare avsaknanden utav, men annars så är det likt den teori jag själv har, och alltid har haft. Man är en del i evighetens evighet, och livet är extremt kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...