Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Kan nog vara bra se de första 20 för den gravt hjärntvättade svensken (eller vad är svensk, finns vi?) att se verkligheten i Rinkeby med könsseparerade restauranger etc.

 

men sådana finns väl inte här i wellboken?

 

51min in är roligt när JJ blir amogad och sen igen 5min senare ger han igen.

 

fan vad fult det är med gigantiska smartphones. förstår att apple gör gigantisk vinst när konkurrenterna gör sådana här produkter:

7212732450c13b7a9584o.jpg

 

(givetvis är de rätt för några få personer, men för stora massan är de grymt klumpiga och fula som telefoner)

 

 

With Apple's MacBook Pro line now widely rumored to be gaining ultra high-resolution "Retina" or "HiDPI" displays at next month's Worldwide Developers Conference, CNET reports that such panels are already available in the supply chain and that they carry price premiums of up to $100 over their non-Retina counterparts. But what remains to be seen is whether that price difference will be passed along to consumers or if Apple will find ways to cut costs in other areas in order to maintain its existing price points.

DisplaySearch Senior Analyst Richard Shim says that super high-resolution 13.3-inch and 15.4-inch panels that Apple would be a prime candidate to use are already available from suppliers.

 

"We're seeing it at 15.4 (inches)," Shim said in an interview yesterday. "You can get it."

 

According to Shim, a Retina 15.4-inch display at 2880x1800 resolution for a density of 220 pixels per inch (ppi) currently costs approximately $160, a $92 increase over Apple's estimated cost of $68 for the current display in the 15-inch MacBook Pro. In the smaller 13-inch MacBook Pro, a Retina display at 2560x1600 costs $134, a $65 premium over the display used in the current model.

:D :D :D :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag läst i snacka snyggt

bergqvist-elaine-snacka-snyggt-modern-retorik.jpg

om hur man bloggar snyggt. fått lära mig att man bör skriva 3-8 inlägg per dag för att inte tappa läsare och ha ett enkelt språk. och helst bör man ha mycket bilder. så jag föreslår att vi som experiment har minst en bild per post och helst en bild per 5 rader. sedan utvärderar vi om vi upplever wellboken som intressantare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag läst i snacka snyggt

bergqvist-elaine-snacka-snyggt-modern-retorik.jpg

om hur man bloggar snyggt. fått lära mig att man bör skriva 3-8 inlägg per dag för att inte tappa läsare och ha ett enkelt språk. och helst bör man ha mycket bilder. så jag föreslår att vi som experiment har minst en bild per post och helst en bild per 5 rader. sedan utvärderar vi om vi upplever wellboken som intressantare.

 

Kan du rekommendera boken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag läst i snacka snyggt

om hur man bloggar snyggt. fått lära mig att man bör skriva 3-8 inlägg per dag för att inte tappa läsare och ha ett enkelt språk. och helst bör man ha mycket bilder. så jag föreslår att vi som experiment har minst en bild per post och helst en bild per 5 rader. sedan utvärderar vi om vi upplever wellboken som intressantare.

Handlar det inte om målgruppen?

Var tipsen fokuserade till "bloggar", eller togs även forumtrådar upp? Du har skapat denna tråd, även om jag gillar att läsa dina inlägg så skapas värdet av tråden med hjälp av andra återkommande skribenter. Borde de/vi också slänga in blider för att upprätthålla experimentet?

 

Hoppas denna :-) duger som bild i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handlar det inte om målgruppen?

Var tipsen fokuserade till "bloggar", eller togs även forumtrådar upp? Du har skapat denna tråd, även om jag gillar att läsa dina inlägg så skapas värdet av tråden med hjälp av andra återkommande skribenter. Borde de/vi också slänga in blider för att upprätthålla experimentet?

 

Hoppas denna :-) duger som bild i så fall.

 

Finns ju så klart bra många andra viktigare faktorer än de hon nämner när det gäller att behålla sina läsare.

 

Iofs, kan 3-8 inlägg per dag i forumtråd låta vettigt. Men på en blogg, så klart beroende på typ av blogg så tycker jag det kan låta väldigt överflödigt.

 

Men borde vara ganska enkelt att mäta. Mät antal visningar tråden har per dag, skriv ner antal inlägg, anteckna vad inlägget handlar om (tänk typ, fivefingers, starcraft, apple), skriv ner vem som gjort inlägget. Så kan vi om någon månad få ut vad som gör wellboken intressant.

 

Tänk i excel typ.

 

Inlägg nummer, Kategori, Användare, Visningar

16716, mer_intressant, qzectbumo., 1453485

 

hf osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15min och framåt har han så många level 1 lösningar, tror på inkrementella ökningar i en exponentiell värld. tror mycket mer på peter diamandis än på honom...

Sett hela nu. Kul och spännande föredrag. Fast förutom hans vision om en egenbyggd planet med material från låggravitationsbrunnar handlar ju resten av föredraget om X-Price och level 1 solutions.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan vad fult det är med gigantiska smartphones. förstår att apple gör gigantisk vinst när konkurrenterna gör sådana här produkter:

 

Snarare lätt att göra gigantisk vinst när din kundkrets inte fattar att dom köper undermålig hårdvara till överpris, bara för märket, och när man stämmer största konkurrenten för patentintrång på patent dom aldrig borde fått. HTC har importstopp i USA pga av mer Appleskit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kom igen nu, skärp er. minst en bild per post veckan ut! minns ni min första dagbok när jag grindade i thailand?

http://pokerforum.nu/forum/dagb-cker/13036-heltok-avslutar-sin-thailandsresa-6m-nader-i-paradiset.html

 

massa bilder därifrån:

 

p10102284vz.th.jpg

 

en bild på wat doi suthep(templet uppe i bergen):

p71001341cg.th.jpg

 

 

pc0902041rp.th.jpg

pc0902046ok.th.jpg

 

osv. tror det var lite hemligheten till att den dagboken blev populär. det är lättare att läsa korta texter med mycket bilder.

 

 

Handlar det inte om målgruppen?

Var tipsen fokuserade till "bloggar", eller togs även forumtrådar upp? Du har skapat denna tråd, även om jag gillar att läsa dina inlägg så skapas värdet av tråden med hjälp av andra återkommande skribenter. Borde de/vi också slänga in blider för att upprätthålla experimentet?

 

Hoppas denna :-) duger som bild i så fall.

 

det handlar om målgruppen, den tar upp massa olika media etc. riktigt bra bok, läs! ni ska givetvis posta bilder, om ni inte har någon, posta någon orelaterat typ:

tiy5Z.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror nog mest på moraliska gränser. Har ett helt gäng ideer om hur man skulle kunna använda barn i företagsvärlden, positioner där de skulle briljera antagligen. Men du hör ju hur det låter. "Använda barn".

 

EDIT: Du kanske menade 18+ eller liknande. Då tror jag nyttan med hela grejen är väldigt mycket mindre.

 

bild.jpg

 

Jag gjorde det först, nu är den förbrukad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...