Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.919644-fyndet-i-skogen-var-marina-johansson

 

Trött man blir. Ännu ett exempel på hur skeva prioriteringar svensk polis verkar ägna sig åt. Jaga fortkörare och 15åringar som testar cannabis för första gången verkar de vara bra på, men att vända på en madrass/hitta ett kulhål i sovrumsväggen går tydligen inte. Kroppen låg tydligen 5km från bostaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.919644-fyndet-i-skogen-var-marina-johansson

 

Trött man blir. Ännu ett exempel på hur skeva prioriteringar svensk polis verkar ägna sig åt. Jaga fortkörare och 15åringar som testar cannabis för första gången verkar de vara bra på, men att vända på en madrass/hitta ett kulhål i sovrumsväggen går tydligen inte. Kroppen låg tydligen 5km från bostaden.

 

nu ska vi inte vara sådana, polisen lägger trots allt bara 40% av allt span på att jaga haschtomtar. "Vi bevakar, punktmarkerar och irriterar"

 

där jag var och red i somras, var en del suspekt folk i trailers där.

 

24år för att få köra MC i sverige:

http://www.gp.se/motor/mcmoped/1.914047-ny-aldersgrans-for-mc-korkort

 

------jaha.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utilitaristiskt sett borde man ju snarare sänka åldern för mc-kort. ju snabbare den aggressiva och pantade delen av den manliga befolkningen dör av, desto mindre kriminalitet och andra samhälleliga problem får vi. underlättar dessutom att mc-olyckor oftast är singelolyckor. win-win.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, jag är så grym på marine arena. får win against a player who has a 20 game win streak award. detta trots att jag hamnar med en total noob ally som har 400kills mot mina motståndarlags 2000+1000kills som sedan när de insåg att jag drog ifrån börjar campa. dubbla mitt apm hade de också. men tillräckligt uppgraderade zerglings tar allt, bara in och rensa. de tiltade ur i chatten klagade över att jag hade mer noobs jämte mig när vi var cross position och därmed hade samma grannar :lol:

 

8000+ kills slutade notan på :)

 

om någon vill kolla:

http://bayfiles.com/file/83UF/QThPok/Marine_Arena_pwn.SC2Replay

se på 8x och fokusera på minimap, blir för rörigt annars. tar ni någon spelares view kan ni se kills.

 

gillar 2v2v2v2, blir så kaotiskt och dynamiskt :)

 

---

 

”Slår till snart”

Efter sex timmars utfrågning verkade han dock tröttna på att vägra svara och gick istället över till en mera aggressiv linje:

– Jag är en av tre celler i Norge och de andra två kommer att slå till snart, sa Breivik.

Snart? Bör vi vara rädda? frågade åklagaren då.

– Ja. De kan slå till när som helst, svarade Breivik.

I förhör har Breivik tidigare sagt att de två andra cellerna ”kommer att döda 300 personer om de inte stoppas”.

Ett påstående som polisen inte hittat några som helst bevis för. Och ord som han nu ångrade.

– Det borde jag inte ha sagt. Det sänder fel signaler.

Men är det sant? frågade åklagaren.

– Ja, svarade Breivik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-17759892

"Merle and Patricia Butler have chosen to accept the prize money in a single, lump-sum payment of $111m after taxes."

Någon som känner till alternativet?

 

Från en länk på din sida

 

_59403327_megamillions_624.gif

 

The way the lottery is set up, the winner will only receive the full prize if they agree to have it paid in instalments over a number of years. Otherwise, they can walk away with a $460m cash prize.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den stora chocken kommer om man försöker landa kring medel.

 

Måhända. Å andra sidan är provet antagligen anpassat till det svenska skolsystemet, och mtp hur sjukt efter svenska ungdomar är i matematik*, så är knappast hp ett prov man lallar sig igenom.

 

*Orkar inte leta källor, men utgår från att det är så efter vad jag sett/hört.

 

 

Tänkt skriva följande prov, men kom på att jag springer gbg varvet samma dag :-( . Känns rätt värt att prioritera provet mtp andelen som kommer in genom det.

 

http://www.matematik-och-fysikprovet.se/ma-fyprovet-sv/tidigare-prov

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade på ett gammalt mattetest och insåg att jag kunde allt, blev glad för jag har aldrig lockats av den där typen av grundläggande matte och därav aldrig blivit ett dugg duktig på det heller. Sen insåg jag att jag är relativt nära att bli civilingenjör så det vore ju fan snett om jag inte kunde inträdeskraven. :-)

 

Jag tycker dock det var ett ganska bra prov och om man kan allt på ett sånt där test när man börjar kommer man trivas väldigt mycket bättre med analyskurserna än vad jag gjorde. Vilket man förvisso kan ifrågasätta vikten av. Det tar inte många månader att lära sig det om man ligger i, och jag har gått med många som failat trots att de hade grunden jag inte hade, så motivation är så otroligt mycket viktigare än grundkunskap. Om man då som jag drivs en del av utmaningar kan det till och med bli omvänd effekt. När man studerar saker man egentligen inte är speciellt intresserad av blir ju det då en väldigt stor del av motivationen. Jag har haft tillräckligt svårt med den där motivationen ändå.

 

Nej förresten, en grej. Vad fan betyder detta:

 

:shock:

 

EDIT: lyckas inte ens få fram symbolen. En fyrkant med fyra fyrkanter i. Aldrig sett något liknande faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen insåg jag att jag är relativt nära att bli civilingenjör så det vore ju fan snett om jag inte kunde inträdeskraven. :-)

 

Har lite frågor då om du orkar svara :-)

 

*Vilket lärosäte - fördelar/nackdelar med stad.

*Vilken inriktning?

*Hur är arbetsbördan? Tid över för fritidsintressen osv?

*I hur stor utsträckning knyts det kontakter med näringslivet under studietiden, om alls?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...