Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Dessutom så justerar jag mitt språkbruk om någon tar illa vid sig som jag nämnde tidigare och jag är inte ute på stan och skriker neger efter folk jag möter..

 

Satt och skummade igenom lite forumtrådar och snubblade över er diskussion om diverse språkbruk..

 

En kompis som jag delade lägenhet med första året jag pluggade i USA var en totalt avslappnad mörkhyad (African American) kille. Det skulle aldrig ha fallit mig in att använda n-ordet när jag pratade med eller om honom.

 

Nu är detta tema av naturliga skäl lite annorlunda i USA pga deras historia, men det är helt klart en fråga om respekt. Det blev dock en härlig blandning av humor i lägenheten där det mesta gick hem..

 

Här är ett bidrag i form av en gammal favorit:

 

Cheers,

Nick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan bitcoin är en hyfsad gnutta för volatilt fortfarande, men det är ju ingenting mot Ethereum - marknaden är ju helt lost, det kan gå i botten och det kan öka 10x på en vecka.

 

Om något är ju Ethereum bättre på att inte vara volatilt med stablecoin.

 

http://www.expressen.se/halsoliv/tester/ar-du-smartare-an-en-norrman-testa-ditt-iq-1/

 

Jag fattar inte fråga 4 som skall vara en av de enkla. Någon som vill förklara?

 

Lurig. Gissar på A. Motivering: Det ska ju vara A,D,E because obv. Kollar vi alla snett är mönstret mer eller mindre ojämn åt ena hållet, ojämn åt andra hållet, symmetrisk. Och så blir det ingen upprepning av samma symbol. Men kan ha fel på denna, ser vissa rotationssymmetrier med E också.

 

Ifall ni vill se facit på FLT HU finns det här:

http://poker.srv.ualberta.ca/

Mycket syna 3bets alltså. Intressant limpstrategi också.

 

 

Vill ni betta på AlphaGo går det bra nu:

https://bitbet.us/bet/1249/alphago-will-defeat-lee-sedol-overall-in-march/

 

---

 

https://danieljmitchell.wordpress.com/2016/02/14/the-right-kind-of-class-warfare-workers-vs-looters/

Ca9dgbFUEAA_yKl.png

Redigerad av heltok
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Lurig. Gissar på A. Motivering: Det ska ju vara A,D,E because obv. Kollar vi alla snett är mönstret mer eller mindre ojämn åt ena hållet, ojämn åt andra hållet, symmetrisk. Och så blir det ingen upprepning av samma symbol. Men kan ha fel på denna, ser vissa rotationssymmetrier med E också.

 

 

Det stämmer med A. Nu hittar jag en enkel förklaring. Alla figurer (och med samma rotation) utom A är finns bland de givna figurerna. Väljer man något annat än A så väljer man en dubblett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apråpå norsk iq så testade jag detta och tyckte att det var lagom:

http://test.mensa.no

 

Merparten av frågorna lätta (antagligen strikt <125 iq) för att bosta penis, ett par av de sista tillräcklig huvudvärk. Den sista gav jag efter 30 sek en helt random gissning, om någon har en idé får ni gärna spoila.

 

Om något är ju Ethereum bättre på att inte vara volatilt med stablecoin.

Det stämmer ju inte alls, det där är ju en början till en hypotetisk kanske-jättebra lösning, det vill säga som pengar är det ungefär så dåligt det kan bli idag.

 

Som sagt handlar det inte om teoretiska begränsningar, utan om vad som faktiskt levereras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ETH på väg att dubblera ripples market cap?

 

Okej att krypto är volatila marknader, men denna rush är ju galen. Mycket kan manipuleras hit och dit men en market cap är ju en market cap liksom. Folk (och företag..?) köper dyrt.

 

Ger ogärna detaljer, det tror jag inte någon vill. Men att jag berättat att det inte är livsförändrande pengar är för att poängtera att eventuell extremviktning inte är så spännande i mitt fall.

 

Jag tyckte du skrev någonstans tidigare att du ägde några få bitcoins så det är ju fascinerande hur mycket tid du lägger på att diskutera fenomenet taget insatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte du skrev någonstans tidigare att du ägde några få bitcoins så det är ju fascinerande hur mycket tid du lägger på att diskutera fenomenet taget insatsen.

Någonstans kring din ålder brukar de flesta inse att det finns större drivkrafter än pengar, så vi kommer säker kunna mötas på ett mer intellektuellt plan i framtiden.

 

Vill du hitta verkligt fascinerande insikter så länge kan du börja vid dunning kruger effekt och enligt någon godtagbar akademisk heuristik nästla dig genom trådarna fram till något som passar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara att den buggar för mobiler. Min visar 100% fold för A2-A4 :D

 

Väldigt grönt i min webbläsare.

 

 

---

 

Fin lista om vad som står runt hörnet för Ethereum:

Parting statement

Ethereum has essentially a monopoly on smart contracts, and from the list above, it should be clear that it has built a remarkable network effect around this ecosystem. It is a disruptive technology, that fosters synergies, and when put in a greater perspective, it’s market cap remains quite tiny, especially when you think of the relative size of the growing community.

 

Detta är alltså en rätt lång lista på projekt som börjar från noll, som gör väldigt enkla saker och som inte är jättekreativa. När väl dessa redan är igång och har löst diverse problem är det en hel annan värld för kreativa hackers. Känns så fruktansvärt disruptivt och samtidigt väldigt oundvikligt. Samsung, IBM, Google med flera behöver tekniken och då lär tekniken förr eller senare dyka upp på ett sätt eller annat oavsett vad vi vill eller ej. Och här är den rakt framför näsan på oss. Kanske inte så konstigt att deras market cap gått och blivit 15x större än dogecoin på några veckor:

https://www.google.com/trends/explore#q=dogecoin%2C%20ethereum&cmpt=q&tz=Etc%2FGMT-1

 

Och kineserna lär ju inte fått upp ögonen än på ett tag. På tal om kineser:

http://shanghaiist.com/2016/02/11/china_wealthy_buy_thumb_monkeys.php?utm_source=fark&utm_medium=website&utm_content=link

China's rich folk have apparently seized on yet another extravagant and perplexing trend -- thumb-sized pet monkeys. They're the ideal gift for the Year of the Monkey, if you just overlook the illegality and cruelty aspects.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är självkritisk här och erkänner att jag är bra sent ute med att sätta dig och din kroniska oförmåga att utvecklas på ignore (för framtida referens). Detta misstag berodde på en irrationell emotionell påverkan av vad en kränkt stackare skriver för random oneliners och smileys på ett forum.

 

Hade varit intressant att se en studie över hur ofta trillske börjar med ett personangrepp i sitt inlägg/replik till meningsmotståndare. Jag gissar +90% vilket jag anser ligga i högsta intervallet men jag antar att det har att göra med alldeles gör många internet-krig på FB lr nåt åt det hållet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade varit intressant att se en studie över hur ofta trillske börjar med ett personangrepp i sitt inlägg/replik till meningsmotståndare.

Viss respons på dina såkallade inernetbråk går att hitta fortfarande. Mitt svar till den numera ignorerade är ett prima exempel och ignoren ett tecken på att jag börjat undvika den aspekten av sandlådan också, dvs undvika dem som trivs i den.

 

Men du får gärna påpeka en enda incident senaste åren där jag har börjat med ett personangrepp till en så kallad "meningsmotståndare" (att särskilja från folk som trollar eller endast just personangriper snarare än bidrar med någon slags mening, som ovan incident).

 

Vore ju även bra om du kunde reflera över varför du skrev ditt inlägg som du gjorde när du inte hittar något exempel på det du påstår. Lite värre kålsupare än dem du kommenterar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viss respons på dina såkallade inernetbråk går att hitta fortfarande. Mitt svar till den numera ignorerade är ett prima exempel och ignoren ett tecken på att jag börjat undvika den aspekten av sandlådan också, dvs undvika dem som trivs i den.

 

Men du får gärna påpeka en enda incident senaste åren där jag har börjat med ett personangrepp till en så kallad "meningsmotståndare" (att särskilja från folk som trollar eller endast just personangriper snarare än bidrar med någon slags mening, som ovan incident).

 

Vore ju även bra om du kunde reflera över varför du skrev ditt inlägg som du gjorde när du inte hittar något exempel på det du påstår. Lite värre kålsupare än dem du kommenterar?

 

Ah, jag ser att du numera väntar med angreppen till sist. Fancy...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är självkritisk här och erkänner att jag är bra sent ute med att sätta dig och din kroniska oförmåga att utvecklas på ignore (för framtida referens). Detta misstag berodde på en irrationell emotionell påverkan av vad en kränkt stackare skriver för random oneliners och smileys på ett forum.

 

1905_Reality.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror snarare att du ska sluta kommentera folk om du blir lättstött när någon ifrågasätter ditt beteende.

 

Färdig? Jag släpper spaden iaf.

 

jag är inte stött; jag endast poängterar det som förefaller vara faktum vid det här laget hur du sköter din argumentation i det fall det inte faller herrn i smaken ... (åh nej, jag kommer inte att försöka leda det i bevis. men med dina programmerarskillz kan du säkert söka igenom databasen för att finna att jag har rätt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förefaller vara faktum

Men herregud vad svårt det är att inte ta upp spaden när du kallar ditt påhitt för faktum och sedan försvarar barnsligheterna med att du inte har lust att styrka påhittet.

åh nej, jag kommer inte att försöka leda det i bevis

Jösses. Alla som är förvånade, gör en trippelvolt från stillastående.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer ihåg när wellboken brukade vara en plats för intressanta, övervägande intellektuella och träffsäkra diskussioner. Idag är det mest bråk med trillske & co samt Etherum :(

 

Jag kommer ihåg när folk inte bara postade metadebatt. Vill du diskutera något annat så gör det, gissar det är många som är sugna på att bidra lite.

 

---

 

Walking Dead :shock:

 

---

 

AlphaGo will defeat Lee Sedol overall in March 2016 match

 

placing a winning 1 BTC bet on:

Yes pays: 2.38469068 BTC

No pays: 1.47967774 BTC

 

Jag bettade på yes. Någon av er som bettat? Min motivering, de enda som har inside är Deepmind och de verkade tro att de skulle vinna.

och kom fram till att Go är aldeles för komplext för oss människor...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apråpå norsk iq så testade jag detta och tyckte att det var lagom:

http://test.mensa.no

 

Merparten av frågorna lätta (antagligen strikt <125 iq) för att bosta penis, ett par av de sista tillräcklig huvudvärk. Den sista gav jag efter 30 sek en helt random gissning, om någon har en idé får ni gärna spoila.

 

 

 

Tyckte det här testet kändes ovanligt svårt till en början, blev osäker redan på några av de 10 första frågorna och kände mig riktigt dum (nyvaken så kan berott på det) fick 140 till slut efter lite halvchansningar i slutet, sista har jag en ide på iaf, trots resultatet vet jag tyvärr inte hur man infogar spoilers ^^ men förklara det så ska jag posta tänkbar lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer ihåg när wellboken brukade vara en plats för intressanta, övervägande intellektuella och träffsäkra diskussioner. Idag är det mest bråk med trillske & co samt Etherum :(
Har alltid funnits ett antal som endast vill hävda sig genom att kommentera debatten och deltagare, det har dock oftast drunknat bakom bidrag.

 

Tyckte det här testet kändes ovanligt svårt till en början, blev osäker redan på några av de 10 första frågorna och kände mig riktigt dum (nyvaken så kan berott på det) fick 140 till slut efter lite halvchansningar i slutet, sista har jag en ide på iaf, trots resultatet vet jag tyvärr inte hur man infogar spoilers ^^ men förklara det så ska jag posta tänkbar lösning.

[ spoiler ] [ /spoiler ] utan mellanslagen. Snyggt med 140. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har alltid funnits ett antal som endast vill hävda sig genom att kommentera debatten och deltagare, det har dock oftast drunknat bakom bidrag.

 

 

[ spoiler ] [ /spoiler ] utan mellanslagen. Snyggt med 140. 8-)

 

 

går uppifrån-ner till skillnad från de flesta som är vänster-höger, du spegelvänder den översta (upp-ner)och sen tar bort gemensamma linjer med den mellersta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...