Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Svårt att få internships eller vettiga sommarjobb när man bara går i tvåan. Försök ta reda på vilka andra företag som anställer mycket studenter (daah). De jag kommer på på rak arm: Tetra Pak i Lund, Scania Södertälje, ABB Västerås, Sandvik? i Gävle. I stockholm har du bl.a. Ericsson och Vattenfall.

 

Beror också på hur ung man är. Går man direkt från gymnasiet och har toppbetyg, gärna med något halvvettigt vid sidan av, så finns det ganska stora chanser att åka räkmacka (självklart måste man vara normal i huvudet socialt också). D.v.s. en väldigt rak riktning i livet. Det kan man ju tycka både det ena och det andra om.

 

Det är stor konkurrens om internships och relevant papper är det som regerar i Sverige. Jag begriper ärligt talat inte varför mer generell kompetens värderas högre i tex USA, men det är väl en till sak man kan tycka det ena och det andra om.

 

Sommarjobb däremot bör det finnas gott om. Var du än hamnar på för industrijobb är det nog okej. Nästa år kanske du har möjlighet till en intressantare tjänst på samma ställe. Själv kommer jag gå ut med gott om erfarenhet inom tjänstesektorn, men väldigt knapp sådan inom industri. Det känns lite onödigt. Jag vill inte framstå som någon som inte begriper skillnaden mellan papperet och verkligheten på golvet.

 

ty för input.

 

och tack heltok för en trevlig lunch!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vår mest älskade hälsoguru råkade skriva följande:

http://www.finest.se/userBlog/entry.php?uid=28711&beid=2272998

1. Fy fan va pinsamt för SATS att marknadsföra det här resultatet på en tjej som tränat i 13 år?????

 

2. Vem fan i helvete vill identifiera sig med det här? Vill någon se ut så här?

 

3. Om det nu är kärlek och Josephine är så här svettig efter ett bodypump-pass så undrar jag verkligen vad Josephine käkar? Donken och Pizza Hut för hela slanten, antar jag!?

 

4. Feministpropaganda. Äcklig jävla feministpropagande.

 

5. Jag hoppas att SATS tappar medlemmar på sin kampanj och att folk väljer gym där man får lite bättre resultat efter 13 års träning.

1607230.jpg

 

så ballar alla ur. colting givetvis också:

http://coltingblogg.com/2012/11/07/alska-din-kropp-oavsett-vad-katrin-zytomierska-tycker/

 

 

tycker det är intressant hur folk överreagerar på att någon tycker något. det är internet... åh nej folk skriver något som de kan tolka som något de inte vill att andra ska tycka. istället för att vara lite ömjuka och tänka "undrar om hon några poänger, jag kanske har fel, äh whatever ur något märkligt perspektiv kanske hon har rätt. wp att tjäna massa pengar på att tilta fiskar". det är ju trots allt bara några bytes på nätet...

 

Människor som du borde inte finnas! Tycker du och din äckliga kille som gillar när kvinnor inte ser verkliga ut kan ta och flytta till Afrika för där finns det inget mat och folk är smala, där borde ni väl ändå trivas va? så slipper du se normala människor .......VAKNA FÖR FAN!! .....IDIOT! Hoppas av hela mitt hjärta att dina ungar blir överviktiga ....
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semirelevant i sammanhanget.

Men jag har talat med rätt många om ämnet och kommit fram till att så fort människor lägger vikt vid vad andra tycker om hur tränad man är så är körd.

 

Det bör ju vara helt oväsentligt vad andra tycker eftersom man själv väljer hur ens kropp ser ut.

Är man tjock så har man valt det.

Är man smal så har man valt det.

Är man vältränad så har man valt det.

Om inte annan genom att man valt att väga godis och vila framför träning och kycklingfilèer.

 

Har man nu valt något av dem kan jag inte förstå hur man tar illa vid sig om någon kritiserar eller kommenterar ens eget val.

Tycker man inte om att träna hårt eller äta på ett visst vis och blir olyckligare av att göra det än att ha några extra kilo måste det väl respekteras?

 

 

På topic så är reklamen så jävla långt från ett statement hur folk ska se ut som man kan komma. Sats har ju för avsikt att locka kunder, genom att porträttera en medelsvensson som verkar glad över att träna så avdramatiserar man för just den kundgruppen att signa och börja träna.

För gymmen tjänar ju knappast sina pengar på någon kille som står med sitt kalk och sliter marklyft 5 dagar i veckan. Ett gym vill ha folk som signar årskort sen är där i snitt så lite som möjligt och glatt betalar.

 

 

Sen är det ju och kommer nog alltid finnas en diskripans mellan träningsperspektiv från de som har en hälsoapproace till de som har en strikt estetisk approace.

 

(Men vi kan gilla varann ändå ju :h:)

 

edit: jag har väl nästan reppat alla nämnda tillstånd snart :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

genusnytt(vita kränkta män mannen) lägger ner:

http://genusnytt.wordpress.com/

http://debatt.svt.se/2012/11/08/efter-hot-och-nidbilder-tar-jag-nu-farval-av-genusdebatten/

 

 

 

Har man nu valt något av dem kan jag inte förstå hur man tar illa vid sig om någon kritiserar eller kommenterar ens eget val.

 

(Men vi kan gilla varann ändå ju :h:)

 

att någon kritiserar en är kärlek. och kärlek att man låter folk ha sina kritiska åsikter :heart:

 

är ju annat när det är ren mobbing typ "du är ett äckligt fetto" istället för "din träning är osund" men för det mesta bör man vara vuxen nog att inte bli upprörd över att andra kommer med kritik.

 

oavsett hur saklig kritiken är har man givetvis rätt att göra sina egna val.

 

ett stort problem är ju dock att många antagligen är felinformerade och tar suboptimala val givet vad de vill. tjejen på bilden är möjligtivs en sådan. hon har säkert köpt konceptet cardio, HCLF etc och kanske inte fått den kroppen hon vill ha och har inte så bra hälsomarkörer hon kunde haft. lite kritik är på sin plats, sedan får hon göra som vill. och givetvis kan hon vara lycklig ändå även om hon tog suboptimala val, är ju bara en faktor av många andra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är att det är nog en hel del runda/halvrunda som tränar ganska ok men som är bittra för att de inte ser några resultat. De tror antagligen att de kan vräka i sig hur mkt som helst om de tränar 3-4 ggr i veckan.

 

Det är nog dom + diverse löst PK-folk som kommenterar ett sådant blogginlägg.

 

Här är stor tjej som har en seriös träningsblogg.

http://www.traningsgladje.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet om att VKM är en satir som driver med bl a Pär Ström va? Blev lite otydligt hur du menar.

 

Annars mycket synd att han lägger ner. Tycker han kombinerade bra med relevant kritik mot ffa feminism och tiltning av feminister med flera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet om att VKM är en satir som driver med bl a Pär Ström va? Blev lite otydligt hur du menar.

 

Syftet bakom sidan är att belysa ett fenomen där de som sitter i toppen av samhällspyramiden beter sig som att de i verkligheten befinner sig på botten. Människor som åtnjuter privilegium enbart på grund av att de passar in i vissa normer förnekar dessa och skyller varenda motgång i livet på alla som avviker från normen. Kort och gott, ett roligt och effektivt sätt att belysa och bekämpa rasism, sexism, homofobi och andra former av diskriminering genom att använda sig utav humor och satir.

 

vilket gör det hela väldigt tragiskt då Per Ström faktiskt var en av de få som kämpade emot rasism, sexism och homofobi på ett ärligt och trovärdigt sätt. hans motståndare om några var de riktigt kvinnofientliga sexisterna.

 

hans blog var verkligen en frisk fläkt och tror majoriteten av feminister med iq>120 egentligen är jämställdister bara att de inte känner till skillnaden mellan likställighet och jämställdhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker det är intressant hur folk överreagerar på att någon tycker något. det är internet... åh nej folk skriver något som de kan tolka som något de inte vill att andra ska tycka. istället för att vara lite ömjuka och tänka "undrar om hon några poänger, jag kanske har fel, äh whatever ur något märkligt perspektiv kanske hon har rätt. wp att tjäna massa pengar på att tilta fiskar". det är ju trots allt bara några bytes på nätet...

 

Humorn i det här fallet är alla som uppmanar till att inte läsa texten men samtidigt länkar till den...

 

Däremot så tänker folk inte som du tycker att folk borde tänka och den där texten är oerhört skadlig. Även om du inte förstår det så jag kan verkligen förstå att folk tiltar även om de såklart inte borde göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilket gör det hela väldigt tragiskt då Per Ström faktiskt var en av de få som kämpade emot rasism, sexism och homofobi på ett ärligt och trovärdigt sätt. hans motståndare om några var de riktigt kvinnofientliga sexisterna.

 

hans blog var verkligen en frisk fläkt och tror majoriteten av feminister med iq>120 egentligen är jämställdister bara att de inte känner till skillnaden mellan likställighet och jämställdhet.

 

Håller helt med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den där texten är oerhört skadlig.

 

enligt vilken bedömning då? eftersom den har gått viral tycker jag den är positiv, den skapar lite välbehövd debatt i ett väldigt infekterat klimat. bättre det än att lägga locket på och se en ännu större left tail någon gång i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hans blog var verkligen en frisk fläkt och tror majoriteten av feminister med iq>120 egentligen är jämställdister bara att de inte känner till skillnaden mellan likställighet och jämställdhet.

 

Btw, kan tipsa om bloggen aktivarum om du inte redan hittat till den. Försöker ta en mer vetenskaplig approach till jämställdhet m.m. Väldigt läsvärd enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

När jag i våras organiserade en pubträff för jämställdister (min term för oss som vill ha lika rättigheter och skyldigheter för könen) stormade det in ett 50-tal feministiska aktivister och försökte ta över mötet. Däribland författaren Maria Sveland.

 

En av aktivisterna gav mig en teckning med ett avskuret manligt könsorgan.

 

Feministerna hade använt Facebook för att under devisen ”Operation dicken: Kukmätning med Pär Ström” trumma ihop folk till mötessabotaget. I puben filmade och fotograferade de flitigt. Flera jämställdister hängdes efteråt ut på bild som ”hatare” i den statssubventionerade nättidningen Feministiskt Perspektiv under rubriken ”Feminister och hatare ansikte mot ansikte”.

Wow...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon gång konfrontation känns meningslös är det ju förövrigt den där teatern jag inte tänker nämna namnet på. Det är otroligt sällan jag har problem med låga intellekt eller premierar våld, men i det där fallet vet jag inte om jag hoppas de får en varsin smäll på käften eller spärras in med munkavle.

 

Jag menar ta bara själva fundamentet, till att börja med: Här har vi en teater som selekterar ut folk som mår dåligt - känner sig kränkta, det är ju poängen - i syfte att peka på dem och skratta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sitter och funderar på om jag ska länka vidare det där på FB och saxa det där om mötesstormningen, hade varit roligt sitta tillbaka och se kommentarerna flöda, har en del extremt feministiska bekanta på vännerlistan :oops: samt en hel del mansgrisar också :)...

 

Hehe, funderade också på att håna mina 10vänner som likear VKM, men har blivit gammal nog att inse att det inte är värt att ta striden. Smyglikear dock lite legaliseringsnyheter etc, vågat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...