Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

movnat var riktigt kul. först fick vi lära oss krypa, sedan lära oss gå( balansera(på 4cm planka, vända sig om etc), sedan springa(180bpm, hållning), barfotalöpning givetvis! av oss kanske 20pers hade 16VFF, 2 var barfota och 2st hade minimalistiska skor typ new balance. sedan massa hoppövningar där precision och balans var det viktiga. sedan någon komboövning med hinderbana typ. därefter diverse krälövningar genom bland annat klaustrofobiskt små hål och sedan klättra i träd och häva upp sig på grenar. efter det lyfta stenar, kasta stenar, fånga stenar etc. och sist en improvisationslek i skogen.

 

väldigt givande och hårt pass. blev rejält inspirerad och kommer nog köra lite movnat på egen hand i skogen framöver.

 

därtill massa snack om stenålderskost etc. något intressant instruktören berättade var om ljus vilket jag nog har slarvat med. han rekommenderar att man inte har något artificiellt ljus efter 9, dvs bara stearinljus. lät väldigt harmoniskt och bra så ska testa det :)

 

sjukt jobbigt var det iaf, var väldigt mör i först hamstring, sedan händerna(efter att krypit och krälat), sedan armhålor och knäveck efter att ha klättrat och sist armar och rygg efter att ha lyft stenar. sedan blev jag lerig som fan efter att ha krälat i skogen :)

 

rekar movnat-seminarier för er som är intresserade av paleo etc.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vi alla vara överrens om att även om "träningen" kan vara hälsosam på något vis så ser han ut som en tvättäkta idiot?

 

eh? han ser sjukt vältränad ut imo och det är han också. colting skrev ju att erwan sprang ifrån honom trots att colting hade VFF och pannlampa när erwan var barfota i mörkret. visst var ju lite pinsamt att krypa runt bland barnen på lekplatsen, men idiotiskt är det inte, kanske medelbegåvade anser det ser dumt ut, men normalbegåvade bör ju inse värdet av det.

 

vad kostade det?

285gröna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vi alla vara överrens om att även om "träningen" kan vara hälsosam på något vis så ser han ut som en tvättäkta idiot?

 

Det här är standard om man kommer från landet och man var liten, fast vi hade kläder. Bara stadsbor som tycker att det här skulle vara något märkvärdigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vill uppnå hans "aesthetics" finns det betydligt lättare/snabbare vägar än att rulla runt i skogen och käka skogsbär (inte läst nåt innan så nån kanske tycker det verkar nice av andra anledningar).

 

mm, detta: http://hollywoodphysique.com/

 

men är man någorlunda vettig vet man att detta inte är ett bra mål för oss som inte är skådespelare ed. snarare vill man må bra, kunna göra saker man mår bra etc och då är movnat mycket bra för genomsnittsforumiten.

 

*det han gör ser idiotiskt ut.

avIzc.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vill uppnå hans "aesthetics" finns det betydligt lättare/snabbare vägar än att rulla runt i skogen och käka skogsbär (inte läst nåt innan så nån kanske tycker det verkar nice av andra anledningar).

 

Så är det men inte det som är poängen. Viktigaste om man vill se ut som han är lågt bf-%. Helst ska man ha lite muskler också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

därtill massa snack om stenålderskost etc. något intressant instruktören berättade var om ljus vilket jag nog har slarvat med. han rekommenderar att man inte har något artificiellt ljus efter 9, dvs bara stearinljus. lät väldigt harmoniskt och bra så ska testa det :)

:lol:

 

eh? han ser sjukt vältränad ut imo och det är han också. colting skrev ju att erwan sprang ifrån honom trots att colting hade VFF och pannlampa när erwan var barfota i mörkret. visst var ju lite pinsamt att krypa runt bland barnen på lekplatsen, men idiotiskt är det inte, kanske medelbegåvade anser det ser dumt ut, men normalbegåvade bör ju inse värdet av det.

:lol: :lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som hoppar runt sådär på klippor ändå? Allt jag sett av paleo-träning ser ut som min vardag, när jag inte är inlåst av institutioner.

 

Jag kanske är tillräckligt efter. :shock::-(

 

Jag har en polare i samma ålder som är likadan. Vi inser nog båda två att vi ser ut som små omogna barn när vi är ute i naturen, men ingen orkar reflektera över det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som hoppar runt sådär på klippor ändå? Allt jag sett av paleo-träning ser ut som min vardag, när jag inte är inlåst av institutioner.

 

Jag kanske är tillräckligt efter. :shock::-(

 

Jag har en polare i samma ålder som är likadan. Vi inser nog båda två att vi ser ut som små omogna barn när vi är ute i naturen, men ingen orkar reflektera över det.

 

hoppa över bäckar är ju standard, men inte springer du väl runt och släpar stockar bara för att? :SSSS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppa över bäckar är ju standard, men inte springer du väl runt och släpar stockar bara för att? :SSSS

Nä inte just släpa stockar kanske, men det där.. man är i skärgården eller nåt och har en ledig dag, då blir det auto att vi springer runt och hoppar på klippor eller klättrar i träd eller andra konstigheter, uppfinner konstiga sporter i skogen (om pengar med tillhörande kvitt/dubbel-krav, såklart).

 

Får även ofta för mig att hoppa ner i vattnet och tokrusha medan alla ska medelålders-lunka runt omkring.

 

Jag inser som sagt att många växer ifrån detta i ung ålder. :-P

Man har tur som åtminstone har en kompis som stannade kvar i leklandet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...