Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Glöm inte Miljöpartiet och F!, de är ju om möjligt ännu värre.

 

Tänk om MP hade hetat något annat än Miljö*, hur många tror ni hade röstat på dom då? Nu får de ju massa röster bara för att folk tror att de värnar miljön, när det uppenbarligen är tvärt om. Lär ju vara världens enda regeringsparti som vill vara i opposition meot sig själva, men ändå inte tar steget fullt ut.

 

Samma sak med F!, jag menar, namnet gör ju att man vill dem väl, men sedan läser man partiprogrammet där de exempelvis anser att statligt avlönade proffsligor i ishockey och fotboll för damer är en bra idé.

 

Folkpartiet trodde uppenbarligen att namnbyte skulle gynna dom, så det minst liberala partiet på högersidan bytte namn till liberalerna. Lyckligtvis går inte blå väljare på den finten.

 

Eftersom inte svenska politiker har vett att skämmas så får man skämmas å deras vägar.

 

+1 på allt obv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som ska lägga in en pre-order på model 3? Jag är lite sugen. Vad jag förstår är det riskfritt då man har full ångerrätt tills man lägger in sin specifika beställning som lär vara någon gång 2017. Samtidigt är jag frågande till hur mycket tid man skulle tjäna på en pre-order kontra att köpa direkt när produktionen kommit igång.

 

Tankar?

 

Edit: Risken är väl så klart konkursrisk etc. Känns spontant ganska konstigt att pynta in 10k för en bil man kanske får om 2år.

Man köper väl pre-ordern för att kunna sälja "köplatsen" med vinst senare, inte för att man vill ha bilen...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen köper många köplatsen just för att ha första tjing på bilen annars finns det ingen mening med en marknad för köplatser?
Känns för övrigt som det är samma sorts människor som köper Tesla som köper Apple-produkter. Jag säger inte att de gör dåliga produkter, jag bara skrattar åt deras religiösa hysteri, där de ersatt Gud med ett multinationellt företag, som de tror bara vill dem väl.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som ska lägga in en pre-order på model 3?

 

Jag la in en i morse innan den visades. Gissar jag har köplats 100-120k ish. Positivt överraskad trots att jag nog hade rätt höga förväntningar jämfört med de flesta andra. Också överraskad över hur snabbt orders trillade in, trodde ju bilen skulle säga stort när den väl tillverkades, men inte så fort innan den ens visades. Tydligen har många gått och drömt om att få äga en Tesla.

 

Man köper väl pre-ordern för att kunna sälja "köplatsen" med vinst senare, inte för att man vill ha bilen...

Köper den för att ha optionen att köpa bilen lite tidigare. Gissar på 200k orders innan dagen är över och säkert 500k innan den ens börjar tillverkas. Så om man väntar till säg 2018 att beställa den lär man få vänta 1-2 år extra på att få bilen.

 

http://www.ibtimes.co.uk/france-sees-millionaire-exodus-religious-tensions-rise-1552423

According to the report, Millionaire migration in 2015, France topped the list of countries with maximum millionaire outflows as it lost 10,000 millionaires, or 3% of its millionaire population. Among the cities that saw maximum millionaire outflow, Paris, was at the top – losing about 6% of its millionaire population or 7,000 millionaires in 2015 to the UK, the US, Canada, Australia and Israel.

 

"The large outflow of millionaires from France is notable – France is being heavily impacted by rising religious tensions between Christians and Muslims, especially in urban areas. We expect that millionaire migration away from France will accelerate over the next decade as these tensions escalate," the report warns.

 

After France, the list of countries ranked by millionaire outflows includes China ranked second, followed by Italy, India, Greece, the Russian Federation, Spain and Brazil in descending order.

 

Millionaire inflow

 

More on this story

Millionaires' 8 favourite places: Australia is top destination for the super-wealthy

As for inflows, Australia was the favourite destination with maximum inflows in 2015 – a total of 8,000 new millionaires. The US was ranked second with 7,000 inflows, followed by Canada, Israel, the UAE and New Zealand.

 

Australian cities Sydney, Melbourne and Perth saw a significant millionaire inflow in 2015 from China, Europe, the UK, the US and South Africa, with Sydney topping the chart with 4,000 new millionaires or 4% added to its existing millionaire population, according to the report. Melbourne and Perth had 3,000 and 1,000 new millionaires in 2015, respectively. Tel Aviv, Dubai, San Francisco, Vancouver and Seattle also featured among the top eight cities with millionaire inflows.

Klyftorna minskar iaf! :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag la in en i morse innan den visades. Gissar jag har köplats 100-120k ish. Positivt överraskad trots att jag nog hade rätt höga förväntningar jämfört med de flesta andra. Också överraskad över hur snabbt orders trillade in, trodde ju bilen skulle säga stort när den väl tillverkades, men inte så fort innan den ens visades. Tydligen har många gått och drömt om att få äga en Tesla.

 

 

Köper den för att ha optionen att köpa bilen lite tidigare. Gissar på 200k orders innan dagen är över och säkert 500k innan den ens börjar tillverkas. Så om man väntar till säg 2018 att beställa den lär man få vänta 1-2 år extra på att få bilen.

 

http://www.ibtimes.co.uk/france-sees-millionaire-exodus-religious-tensions-rise-1552423

 

Klyftorna minskar iaf! :twisted:

 

Exakt samma tankar här om det hela, tror personligen bara hypen börjat och speciellt så i Sverige. Tror också de ligger ett flertalet år framför andra tillverkare där de tack vare lite erfarenheter men speciellt gigafactory har absolut bäst kvalite/pris på elbilar. Är absolut rena motsatsen mot apple-fan men uppskattar ny teknik och dess möjligheter. Bryr mig inte speciellt om utsläpp (om ens dåligt?) och allt det där osv... Måste dock erkänna att jag hyser extrem respekt för Elon Musk, SpaceX, Hyperloop osv inte specifikt Tesla.

 

La givetvis en preorder, också någon minut innan streamen så runt 100k kanske, lätt beslut som en option att ha ifall man vill ha ny bil om 2 år känns det självklart att den är perfekt att köpa, underhåller min andra bil in i det sista för att överleva tills dess om jag ens behöver en bil då. Om inte annat så Tror jag att jag kanske kan sälja den med vinst som ni säger och i värsta fall få tillbaka pengarna från Tesla.

 

Sedan är den snyggare och smidigare än jag hade väntat innan också, den tidigare "läckta" bilen drog ner mina förväntningar något inför detta, speciellt stealthmodellen är snygg =) Att köpa en bil utan autonomous driving känns så fel om man ska köpa en ny bil 2016 och framåt, ger så sjuka möjligheter och att det ingick automatiskt var nöten för mig. Det sista är väl, tänk att ha en bil man verkligen kan köra nästan vartsomhelst utan att den riktigt kostar något. Den friheten är något jag alltid önskat, att inte känna att det kostar att ta sig någonstans. För priset av en helt vanlig bil är det oslagbart.

Redigerad av Lolle
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper den för att ha optionen att köpa bilen lite tidigare. Gissar på 200k orders innan dagen är över och säkert 500k innan den ens börjar tillverkas. Så om man väntar till säg 2018 att beställa den lär man få vänta 1-2 år extra på att få bilen.
Det är väl något positivt, det har ju aaaaaalllllldrig tidigare hänt att just första årens exemplar är behäftade med lite barnsjukdomar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Det är väl något positivt, det har ju aaaaaalllllldrig tidigare hänt att just första årens exemplar är behäftade med lite barnsjukdomar.

 

Vetefan om de tillverkar 100k bilar första året ens, men lagom tills dess bör många av barnsjukdomarna vara åtgärdade, övriga bekymmer verkar Tesla hyfsat sjyssta med att lösa förr eller senare.

 

Framförallt hatar jag att vänta, har sjukt dåligt med tålamoda för prylar när jag väl bestämt mig för att jag vill ha dem. 2år är illa nog, 3år hade varit ännu värre. Säg att de har 500k reservationer innan året är slut och 1M reservationer innan produktionen börjar, isåfall är det nog ytterligare 2-3år det handlar om för folk som väntar med att reservera fram till produktion.

 

Klart man kan tycka att iPhone har likvärdiga konkurrenter i Samsung, sure. Men Model3 känns så brutalt överlägsen sina konkurrenter i prisklassen just nu. Detta innan motorn som förutom att ge lite karma för miljön också är billig i drift, säker och tyst. Och framförallt, det känns som en bättre ingenjörad produkt än konkurrenterna som har massa konstiga fula detaljer, tråkig mjukvara och imo inte har samma stilrena design. Teslan triggar mitt habegär, övriga bilar gör helt enkelt inte det.

 

 

Det mest talande är imo att Tesla lyckats med detta trots att de varit ett rätt litet företag med växtvärk som gjort mycket. Konkurrenterna är en bra bit ifrån deras första Model S när det gäller batteri, motor, infotainment, OTA-updates, design, och sedan dess har Tesla rusat fram i ett tempo som vetefan om konkurrenterna kan hålla om de ens försöker komma ifatt. Och de andra företagen har ägare som inte alls är lika bekväma med att ta risk och investera lika mycket som Tesla har gjort så det känns onekligen som risken för den vanliga disruptionen som hänt i många andra branscher hänger i luften.

 

Stora frågan är om och hur Tesla ska få igång en produktion som motsvarar efterfrågan. Förutom att bygga fler Gigafactories lär de behöva bygga fler fabriker, kanske i Kina och på andra ställen. Och detta ska helst gå fort och utan problem. Tror de själva är lite överväldigade över efterfrågan, de får nog investera ännu aggressivare framöver. Så lär bli fler poster om att de går back trots att de säljer bilar med goda marginaler. 8-)

 

‏@elonmusk

Thought it would slow way down today, but Model 3 order count is now at 198k. Recommend ordering soon, as the wait time is growing rapidly.

RETWEETS

 

---

 

bpds5EE.jpg?1

Redigerad av heltok
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns för övrigt som det är samma sorts människor som köper Tesla som köper Apple-produkter. Jag säger inte att de gör dåliga produkter, jag bara skrattar åt deras religiösa hysteri, där de ersatt Gud med ett multinationellt företag, som de tror bara vill dem väl.

 

Jätteplus på detta, känns nästan som MLM-scam då folk står och skriker och är superexalterade :) Jag är inte anti-Tesla, tycker det är kanon att de driver utvecklingen framåt, verkar göra bra produkter och vågar, men sektkänslan är tiltande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde lite mer research på Tesla nu när man börjat fundera på att äga en.

 

Servicen är absurt dyr. När man inte behöver serva en förbränningsmotor med allt som det innebär (oljefilter, olja, tändstift m.m.) Varför ska då servicen vara i lika täta intervall och kosta mellan 4300kr-9300kr per tillfälle? Ja Tesla vill hålla sig i premiumsegementet men det gör man inte genom att ha absurda servicekostnader imo. Volvo tar tex mellan 1500-4500 och då är det inklusive förbräningsmotor service som bör vara den största utgiftsposten?

 

https://www.teslamotors.com/sv_SE/support/service-plans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man kan tycka att iPhone har likvärdiga konkurrenter i Samsung, sure.

Sorry men jag kan bara inte låta bli att kommentera ett uttjatat ämne, avståndet har nämligen ökat.

 

Läs lite recensioner från iPhone-användare som testar typ s7 edge. Jag tror vi till och med får över dig till Android vid det här laget om du ger det några minuter. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
s7 edge. Jag tror vi till och med får över dig till Android vid det här laget om du ger det några minuter. :-D

 

Inte brytt mig särskilt mycket om mobiler sedan jag skaffade in iPhone6 så sure. Kollade lite. S7 edge verkar väl bra och fin för många kunder. Själv skräms jag av storleken, är ärligt talat mer sugen på att byta ner mig än upp mig i storlek. Finns det någon motsvarande med 3-4" skärm?

 

Liten fundering, är det vanligare att Androidägare gillar större telefoner? För jag vet inte om jag har någon vän som har en iPhone 6s, men jag minns att i min gamla klass var det rätt många stora Androidlurar.

 

Asked about the explosion of interest in Model 3, GM CEO Mary Barra replied: "Frankly, I don't think it's real. Here at GM we've done more research into the EV market than anybody. And all the focus groups tell us the same thing. What EV buyers want, first and foremost, is a vehicle whose styling and performance look ready to suck every vaguely phallic object in a 100-mile radius. That's why we made the Bolt, and we're confident it will hugely outsell Tesla's Model 3 when all is said and done."

 

:roll:

 

@elonmusk

Now 232k orders

:shock:

 

The genius behind Model 3's self-sustaining reservation campaign

 

Yesterday Tesla did what no other auto manufacturer has done before. I just want to acknowledge their sales team for the perfect planning and execution.

By opening reservations before the reveal they introduced competition among the customers. Even if I can't afford the car right now(I honestly can't) I am going to stand in a line to drop 1k because if I don't somebody will beat me to it. This competition generates hype which brings more customers (a friend reserved just because of all the hype).

The placement of their online reservation form was on-point, right next to the stream. When Musk announced 115k people had reserved already, I'm sure this prompted another 20k to get their reservation pronto.

Now that so many people have financially invested into the car, they are more likely to hold-off on other car purchases and follow-through with a delivery on the Model 3.

All of this without any advertising. Pure genius.

 

Vill tillägga lite. Inte bara är de finansiellt investerade i bilen, de är det också utåt mot sina vänner och kommer försöka rationalisera ett köp på så många sätt de kan lagom tills dess.

 

Tesla bryter mot många gamla regler om hur man ska sälja bilar, imo är viljan och fräckheten att göra detta något som verkligen talar för Tesla.

 

---

 

Random slasktips:

http://www.webhallen.com/se-sv/personvard/228594-philips_eltandborste_sonicare_diamondclean_gift_pack_hx9333-07c-vit&atcl=search:result

 

Tandborsten sägs vinna tester och vara överlägsen manuell borstning, produkten är väldesignad, smidig usb-laddning-reseset, trådlös laddning i glas, timer som lär en hur länge man ska borsta, tandkräm medföljer som är så bra att den nästan får mig att överväga att sluta använda flourfri tandkräm, doftljus som doftar så gott att jag funderar på att köpa fler(ca pris 200kr) och ge bort i gåva.

 

Går att betala med Bitcoin.

 

---

 

Redigerad av heltok
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill tillägga lite. Inte bara är de finansiellt investerade i bilen, de är det också utåt mot sina vänner och kommer försöka rationalisera ett köp på så många sätt de kan lagom tills dess.

 

Tesla bryter mot många gamla regler om hur man ska sälja bilar, imo är viljan och fräckheten att göra detta något som verkligen talar för Tesla.

Ja, håller med, även här ser man samma geniala marknadsföring som Apple. Det är inte så mycket produkten som sådan (även om den säkert är bra tekniskt) som hysterin kring produkten, och inte minst hysterin kring hysterin.

 

Lite som en PLO-hand en kvart före stängningsdags, när det bara sitter förlorare kvar vid bordet... man har betalt big blind, och plötsligt känner man sig pottcomittad.

 

Jag vill att Tesla lyckas, det är bra för vår jord att bensinbilen utmanas, även om jag inte vill ha en sådan själv. Apple däremot, not so much.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte brytt mig särskilt mycket om mobiler sedan jag skaffade in iPhone6 så sure. Kollade lite. S7 edge verkar väl bra och fin för många kunder. Själv skräms jag av storleken, är ärligt talat mer sugen på att byta ner mig än upp mig i storlek. Finns det någon motsvarande med 3-4" skärm?

 

Liten fundering, är det vanligare att Androidägare gillar större telefoner? För jag vet inte om jag har någon vän som har en iPhone 6s, men jag minns att i min gamla klass var det rätt många stora Androidlurar.

 

 

 

:roll:

 

 

:shock:

 

 

 

Vill tillägga lite. Inte bara är de finansiellt investerade i bilen, de är det också utåt mot sina vänner och kommer försöka rationalisera ett köp på så många sätt de kan lagom tills dess.

 

Tesla bryter mot många gamla regler om hur man ska sälja bilar, imo är viljan och fräckheten att göra detta något som verkligen talar för Tesla.

 

---

 

Random slasktips:

http://www.webhallen.com/se-sv/personvard/228594-philips_eltandborste_sonicare_diamondclean_gift_pack_hx9333-07c-vit&atcl=search:result

 

Tandborsten sägs vinna tester och vara överlägsen manuell borstning, produkten är väldesignad, smidig usb-laddning-reseset, trådlös laddning i glas, timer som lär en hur länge man ska borsta, tandkräm medföljer som är så bra att den nästan får mig att överväga att sluta använda flourfri tandkräm, doftljus som doftar så gott att jag funderar på att köpa fler(ca pris 200kr) och ge bort i gåva.

 

Går att betala med Bitcoin.

 

---

 

 

Ja alltså storleken är ju en smaksak. För mig är det självklart att du ska kunna hantera luren med en hand. Jag köpte iPhone 6S för jag trodde att jag skulle vänja mig med att ha en 2 (eller kanske 1,5) hands lur. Ett halvår senare så är jag säker att jag aldrig kommer vilja ha något större än 4". Köpte iPhone SE direkt och kommer att sälja 6S. Varje gång jag håller i min gamla 5S så blir jag ledsen över hur oergonomisk 6S:ens design är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten fundering, är det vanligare att Androidägare gillar större telefoner?

Generaliserat innebär Android mer avancerad användning, så det bör absolut vara så. iPhone är förknippat med ringa, smsa, en kort snapchat, använda apps som tar ett fåtal klick (tänk typ köpa bussbiljett). I värsta fall dra ut någon tweet på en kort mening eller ladda upp en bild på instagram. I det fallet håller jag med - mobilen borde vara mindre om man bara gör detta.

 

Däremot är iPhone rätt grotesk för så basala saker som att skicka email. Så fort man kliver in i business-världen gör Samsung knockout redan vid den två år gamla Note3.

 

Vidare är iPhone bedrövlig för all form av lite mer avancerad underhållning. Jag anser fortfarande att iPad är en trend som kommer dö ut; i princip är den inte tillräckligt funktionell, men många iPhone-användare kompletterar med iPad för att få en rimlig multimedia-miljö.

 

Så delvis håller jag ju med dig. Men om du börjar ledsna på att använda stora bökiga prylar för tex busniess, det är då storleken på Samsungs lurar blir inte bara rimliga utan snarare perfekta. Man jämför liksom inte med något annat man ringer med, man jämför med hur kul det vore att stoppa en laptop i fickan.

 

(Kan återupprepas: jag skriver alltså 99% av mina inlägg här på mobilen som jag har i fickan, och jag är väl inte känd för korta inlägg. Om någon iPhone-användare gör detta är jag imponerad.)

 

Edit: jag hanterar för det mesta luren med en hand men förstår såklart den poängen; lite mindre händer så hade jag knappt kunnat svara utan två händer. Men återigen, man kör inte en laptop på en hand heller och det är ju där substituten finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generaliserat innebär Android mer avancerad användning, så det bör absolut vara så. iPhone är förknippat med ringa, smsa, en kort snapchat, använda apps som tar ett fåtal klick (tänk typ köpa bussbiljett). I värsta fall dra ut någon tweet på en kort mening eller ladda upp en bild på instagram. I det fallet håller jag med - mobilen borde vara mindre om man bara gör detta.

 

Däremot är iPhone rätt grotesk för så basala saker som att skicka email. Så fort man kliver in i business-världen gör Samsung knockout redan vid den två år gamla Note3.

 

Vidare är iPhone bedrövlig för all form av lite mer avancerad underhållning. Jag anser fortfarande att iPad är en trend som kommer dö ut; i princip är den inte tillräckligt funktionell, men många iPhone-användare kompletterar med iPad för att få en rimlig multimedia-miljö.

 

Så delvis håller jag ju med dig. Men om du börjar ledsna på att använda stora bökiga prylar för tex busniess, det är då storleken på Samsungs lurar blir inte bara rimliga utan snarare perfekta. Man jämför liksom inte med något annat man ringer med, man jämför med hur kul det vore att stoppa en laptop i fickan.

 

(Kan återupprepas: jag skriver alltså 99% av mina inlägg här på mobilen som jag har i fickan, och jag är väl inte känd för korta inlägg. Om någon iPhone-användare gör detta är jag imponerad.)

 

Edit: jag hanterar för det mesta luren med en hand men förstår såklart den poängen; lite mindre händer så hade jag knappt kunnat svara utan två händer. Men återigen, man kör inte en laptop på en hand heller och det är ju där substituten finns.

 

Kan du ge några mer konkreta exempel på vad du gör med telefonen som inte går att göra på en iPhone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men återigen, man kör inte en laptop på en hand heller och det är ju där substituten finns.

 

Och det är precis där skon klämmer för mig. Jag har hellre två prylar vars egna användningsområde dem utför perfekt - än att ha 1 pryl som klarar två användningsområden bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det är precis där skon klämmer för mig. Jag har hellre två prylar vars egna användningsområde dem utför perfekt - än att ha 1 pryl som klarar två användningsområden bra.

 

 

 

Audi A4 vs Tesla M3:

Yccftgs.jpg?1

 

Baken ser inte fy skam ut ur rätt vinkel:

YEdwctX.jpg?1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
optimalt upplägg när det kommer till vitamintillskott? utan att vara för insatt så kan jag tänka mig att alla all in one-lösningar är skräp, men vilket upplägg är att föredra?

 

1. D-vitamin 5000U per dag:

http://www.ebay.co.uk/itm/Vitamin-D-3-5000iu-x-360-Softgels-Colds-Healthy-Origins-24Hr-Dispatch-/231526657821?hash=item35e8106f1d:g:KQIAAOSwcwhVJPd8

 

2. Omega3:

http://arcticmed.se/product.html/arcticmed-3-pack?category_id=8

 

Det är väl de som sägs funka typ. För lite fps kör biotin 5000U, magnesium (chelated) och probiotika.

 

---

 

Serietips, The Path. Lite som Leftovers fast mindre scifi och mer religion:

 

---

 

2.6 terabyte leak of Panamanian shell company data reveals "how a global industry led by major banks, legal firms, and asset management companies secretly manages the estates of politicians, Fifa officials, fraudsters and drug smugglers, celebrities and professional athletes.
Biggest leak in the history of data journalism, according to Snowden. And it's about corruption.

http://panamapapers.sueddeutsche.de/articles/56febff0a1bb8d3c3495adf4/

The 12 heads of state are:

Mauricio Macri, president or Argentina.

Bidzina Ivanishvill. ex PM of Georgia

Sigmundur something something, PM of Iceland.

Ayad H. Allawi, ex PM of Iraq.

Ali Abu-Ragheb, ex PM of Jordan.

Hamad Jasim J.M. Al-Thani, ex PM of Qatar.

Sheik Al-Thani, Emir of Qatar.

HRH Prince Salman, King of Saudi Arabia

Ahmad Al-Nirghani, ex-president of Sudan

Sultan Al-Nahyan, president of the UAE.

Pavlo Lazarenko, ex-president of Ukraine.

Petro Poroshenko, president of Ukraine.

 

---

 

What did we learn from all those tweets? Since I follow the company and Elon every second of my life. This many tweets is crazy so far here is the summary....I will keep this post updated.

 

- HUD MIA Issue. Seems like combination of saving costs and trying to get autonomous driving out of the door ASAP, they will not have a *traditional* HUD.

- Steering wheel issue. He said that the Model 3 Drive system (that they are testing) is like a spaceship. Elon Musk once referenced I, Robot movie with Will Smith where the steering wheel only comes out when switching to manual mode. I think he is really pushing autonomous mode, I think he might enable all these features and wait for government to catch up. https://media.giphy.com/media/z0YGg4WcFjr2w/giphy.gif

- Confirmed RWD and AWD.

- AWD Option will not be as expensive as Model S. Possibly something like $3500?

- Air suspension will be available

- Aerodynamic coefficient of 0.21

- Front of the car will slightly change

- Edge and contour refinements still underway

- He is planning to increase production ramp. That means in 2018 a lot more people will get the car, possibly east coast. Other regions will follow after initial WEST Coast orders.

- Tesla gifts are coming by mail for the people who stood in line. He confirmed a mini Model 3 toy.

 

non model 3 tweets

- Tesla truck is being considered

 

 

Thanks to BurgerAndShake .. here is his list with the links

 

• Safe - 5 star in all categories -

 

• Base Model 0-60 less than 6 seconds -

 

• Range EPA rating 215 miles -

 

• These are minimum numbers, hope to exceed them -

 

• Standard with autopilot hardware -

 

• Autopilot Safety features standard -

 

• Autopilot Convenience features like on the S/X are optional -

 

• Fits 5 Adult Comfortably -

 

• Supercharging Standard -

 

• Backseats will fold down -

 

• A trailer hitch will be an option - https://twitter.com/elonmusk/status/716708661024804866

 

• Lack of dashboard and HUD will make more sense after reveal part 2 - https://twitter.com/elonmusk/status/716713294128500737

 

• Steering wheel in initial reveal will change with reveal 2 - https://twitter.com/elonmusk/status/716729420078133248 - https://twitter.com/elonmusk/status/716730641585340416

 

• Some tweaking of front end from reveal 1 underway - https://twitter.com/elonmusk/status/716729841362407424

 

• Trunk big enough to accommodate a bike - https://twitter.com/elonmusk/status/716731407310196736

 

• Mechanical Service in Spain should be added this year - https://twitter.com/elonmusk/status/716742777468555264

 

• Service Centres and Superchargers will cover all of Italy later this year - https://twitter.com/elonmusk/status/716743848580497409

 

• Determination of where to put Superchargers will be based on amount of orders - https://twitter.com/elonmusk/status/716743909750218752

 

• Elon confirmed the dual motor option - https://twitter.com/elonmusk/status/716745282394976257

 

• Dual motor AWD option will be less than $5k - https://twitter.com/elonmusk/status/716747844175142912

 

• Production AWD will be a lot faster than Reveal 1 - https://twitter.com/elonmusk/status/716748255242100736

 

• Superchargers to cover Ireland hopefully this year - https://twitter.com/elonmusk/status/716749159324377089

 

• Initial Model 3's for Europe will come from Freemont, longer term plans to supply from Europe factory - https://twitter.com/elonmusk/status/716750313471025152

 

• Elon is hoping for an aerodynamic coefficient (of friction) of 0.21 - https://twitter.com/elonmusk/status/716751152906440705

 

• Elon implied air suspension would be available - https://twitter.com/elonmusk/status/716752643595583490

Redigerad av heltok
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...