Gå till innehåll

"Nybörjare" på spel söker råd.


Recommended Posts

Lirar endast poker men har nu fått 200$ i bonus på Unibet. Dessa 200$ måste jag omsätta 6 gånger på "spel" (inte poker) innan jag kan ta ut/förflytta dem.

 

- Så, hur skall jag "enklast" (minst risk för en som inte kan så mkt ang. spel) omsätta mina 200$ på Unibet?

- Omsätta 200$ 6 gånger...vad betyder det egentligen?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Järvsöfaks ger 1,05 som vinnare och 1,03 på plats... Det känns som en spik på min rad i alla fall.

 

För att omsätta $200 6 gånger måste du alltså totalt omsätta $1200. Antingen genom att spela $200 6 gånger eller genom att spela 12 st $100 spel. Du kan ju även vinna på ditt första spel till $1000 och sedan spela det en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekommenderar att dela upp till mindre delar som $50 eller mindre.

 

Jag skulle inte satsa en enda cent på Järfsöfaks.

Det är ca 5-10% chans han blir oplacerad (alla kan ha en dålig dag) och oddsen är definitivt inte tillräckligt bra.

 

Försök leta efter bra odds istället till t.ex 1,5-2,0 gånger pengarna.

Glöm också att spela på känsla på t.ex ditt favoritlag i fotboll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte satsa en enda cent på Järfsöfaks.

Det är ca 5-10% chans han blir oplacerad (alla kan ha en dålig dag) och oddsen är definitivt inte tillräckligt bra.

Håller med där men på V75-raden ska han spikas! Storfavoriter ger sällan tillräckligt bra odds på vinnarspel även om det förekommer oftare när duktiga utlänska hästar får för höga odds.

 

Till OP:

Jag utgår ifrån att du vill ha omsatt pengarna OCH fått någon form av vinst när du är klar? Då gäller det att hitta spel som har "för bra" odds och det är inte helt enkelt för den oinvigde. Du kan istället gå mot att försöka att inte förlora pengarna genom att spela "säkra" spel. Jag har dock inga bra tips då jag helt lagt ner betting...

 

Dela upp insatsen i mindre block, t.ex. 5 x $40 eller 10 x $20. Det beror på vilken typ av spel/odds du kommer att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag inte komma hit o va en besserwisser eller nåt, men AochO i spel är att förstå spelet, inte sitta och analysera sönder allt, särskilt inte i spel som V75/stryktips/bomben osv där det är många alternativ som ska falla på plats.

 

I V75 vinner i snitt 2,5 mest spelade hästar (man väljer 2 mest spelade som grund, eftersom 3 är lika stor chans men sämre utdelning)

en spik: mest spelade på bongen(håller ca 50% av omgångarna)

övriga 6 lopp

1 st A hästar

1 st B hästar

4 st C hästar

A = mest spelade

B = 2-3 mest spelade

C = 4-6 mest spelade

-ni som har program kan ju rätta det med tex 5+ gångna års rätta rader.(ja jag vet, inte mycket underlag, men ger ju ett humm)

 

samma gäller stryktips: snitt är 7 1or, men eftersom det är lika stor % att det blir 8-9 ettor som de blir 5-6 ettor väljer man ju självklar det som ger högre utdelning till samma chans, blanda in TTT o andra komponenter sedan osv

 

jag säger inte dessa spel är kloka val eftersom bolagen tar en hel del % MEN, dom som orka kolla statisktiken ser att det är + utan att veta nåt om hästar...bara man förstår spelet, trots att bolagen ifråga behåller saftiga %. (spelar alla på detta sett så ändras ju förutsättningarna förstås), och det finns andra saker att ta i beaktande.

 

Vad jag vill ha sagt: i såna spel(v75/stryktips/bomben osv) är det viktigare att förstå fördelningen av hur andra spelar än att sitta o analysera sönder hästar och lopp, som synes kan man tom vinna bara man tittar på % istället för hästar och lag, detta till trots att själva spelen är jätte EV- ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga gällande detta...

Kan man inte lira på alla resultaten i t.ex en fotbollsmatch, med en väldigt liten förlust, t.ex -60-150:- för t.ex ett 1800:- spel? För att cleara en bonus givetvis. Sedan fortsätter man med sådana spel, tills man omsatt så mycket som man behöver omsätta. Dvs. torska lite på spelen, men dra in en bra bonus.

 

Hoppas ni förstår vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satsa inte på sex "säkra" eller vad du pratade om. Jag skulle nog placera mina 200$ varje dag, sex dagar i sträck, fördelat på kanske 5-6 spel om dagen. Finns bra sidor och forum för sportsbetting. Har inte koll på länkarna längre, var ett tag sen jag sportsbettade mycket, men det är väl bara å söka runt lite på nätet. Nackdelen med att bara lira på en sida är ju att det är överodds man är ute efter, du är liksom bara utelämnad till deras odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...