Gå till innehåll

Hämnden är ljuv!!!


o_x_e_n

Recommended Posts

Ge en liten 12åring en tjugolapp för att gå hem till din polare för att sälja kokosbollor till sin klassresa för endast 5kr kartongen. Vad överraskad han blir när han inser att kokosbollarna är gjorde av hästbajs.. och att han dessutom betalade 5 kr för dom..

 

Frågan är bara vem som är mest ägd - kompisen som öppnar paketet och direkt inser att det är nåt fel på kokosbollarna och därför slänger dem, eller du själv som måste baka kokosbollar av hästbajs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Plantera material i en laptop som tyder på att han har samröre med terrorister och bjud honom på en resa till usa. Du skall sedan i förväg tipsa den amerikanska tullen, som givetvis kommer ta in honom för förhör. Sen kan du skatta dig lyckligt när han sitter på Guantanamo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hyr lägenheten under hans. Smit in hos honom och lägg popcorn under alla mattor, därefter startar du stora brasor överallt i din lägenhet så att popcornen hos honom poppas. En riktig klassiker som alltid ger önskat resultat.

 

Ragga upp hans flickvän och ge henne någon otrevlig och smittsam sjukdom. Tre flugor i en smäll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är bara vem som är mest ägd - kompisen som öppnar paketet och direkt inser att det är nåt fel på kokosbollarna och därför slänger dem, eller du själv som måste baka kokosbollar av hästbajs?

 

Var inne på samma spår... vem blir ÄGD?

 

 

Annars kan man toppa chokladbollar med cajenpeppar, eller varför inte lite vindruvor... blir ju en överraskning.

Detta provades i början på 80-talet när jag gick i högstadiet och vi skulle ha "julfest" med alla föräldrar närvarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beställ en sjöcontainer åt honom, sjukt kul... gjorde det åt en kompis, varpå han blev uppringd...

 

-Tjena, Leffe här, du hade beställt en sjöcontainer.

-En vad?

-En sjöcontainer, vart vill du ha den, och vad ska du ha den till?

-Ehhh, .... ehhhh, vad ÄR en sjöcontainer?

-Ja du hade ju beställt en...

-Hmm, alltså jag har inte beställt någon sjöcontainer, och vet inte ens vad det är.

-Åffan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när man kommer in till de flesta städer, finns det skyltar med text om nåt staden promotar lite... och i dom inte allt för stora städerna sitter dom skyltarna med icke elektronisk text utan bokstäver man kan ta bort....

 

åk förbi en sån och skriv upp alla de bokstäverna och se om du kan få till en rolig text om din kompis... hem o knåpa lite,,, åk dit på natten och knåpa om de bokstäverna så det tex står:

 

Jag är bög /din kompis namn, eller nåt annat knasigt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett lite mera oskyldigt alternativ är att tömma killens besticklåda i en stor kastrull, fylla upp med vatten / filmjölk och gömma långt bak i killens frys.

Gärna under en obevakad efterfest hos offret i fråga.

Hände mig under studenttiden och :twisted: vad jag letade efter besticken dagen efter.

 

Mera elakt (och krångligt) på samma tema är att kånka in en hink med flytspackel och sonika tömma i killens besticklåda. Med lite tur är den 'spackeltät' så inte hela köksmöblemanget stryker med utan enbart besticken. Lämna gärna ett par paket plastbestick ovanpå diskbänken så han får nåt att fundera öven innan han drar ut lådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Djävulskap skall utföras med stil och finess. Argast vinner inte alltid.

Här är några förslag:

 

x Beställ en två meter hög trästaty av Lenin i hans namn.

 

x Låna hans mobiltelefon lite diskret och skicka ut följande meddelande till alla i hans telefonbok: "Hej! nu när jag fått lite gratis-sms av Telia så tänkte jag passa på att komma ut från garderoben. Jag förstår att det här kommer som en chock för många av er, men jag hoppas och tror att ni kan tycka om mig ändå." (Det får honom att framstå som både snål och homosexuell).

 

x Ligg med någon i hans familj.

 

x Göm hans plånbok och övertyga honom att han måste spärra alla kort snabbt som satan. När han har gjort det placerar du plånboken i kylen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis blev LITE förvånad när han vaknade upp på sin 40-års dag vaknade upp ock fann en skördetröska(!) på sin garageuppfart. Att den oxå saknade hjul gjorde juh hela grejjen! :lol:

 

Rätt jobbigt och/eller dyrt att forsla bort utan rätta kontakterna.

 

DET är nog det roligaste djävulskap jag hört talas om. :-)

 

 

 

//J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många saker här är ju helt ogenomförbara! Tanken är väl att det ska vara en kul grej, och inte något som kostar hutlöst med reparationskostnader eller sjukvård?

 

Visst kan du låna hans telefon och ringa Bandidos och stämma träff, men det är ju liksom inte så skoj?

 

Roligare med saker som får honom förvirrad/stressad för att sedan visa sig vara - just det - en blåsning. Stora practical jokes är ju annars ruggigt skoj, men kräver ju en hel del - typ skördetröskan. När de var yngre så fick någon i min fars bekantskapskrets en bil trädd över flaggstången vid jämn födelsedag. De gjorde alltså ett hål i en bil och trädde flaggstången genom hålet. Den lät ganska intressant, skulle vilja se killen som kommer hem från jobbet och ser den synen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är bara vem som är mest ägd - kompisen som öppnar paketet och direkt inser att det är nåt fel på kokosbollarna och därför slänger dem, eller du själv som måste baka kokosbollar av hästbajs?

 

Ja, eller rent av den lilla klåfingriga 12åringen som bara MÅSTE provsmaka en innan han säljer iväg dom..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bjuder på lite mera lagliga & tidskrävande grejer än några andra:

 

Beställ "gratis" grejer till honom från något skumt företag.

De är svåra att bli av med.

Kolla helst på Råd & Röns svarta lista, de är svårare at bli av med än pesten.

"Gratis"-grejer-företag hittar du t.ex på Allafynd eller genom att googla.

 

Byt ut hans mobiloperatör till en annan.

Det är enkelt att göra på t.ex Halebops eller Telenors hemsida.

Fungerar bäst om han har kontantkort.

Kommer att en del tid att byta tillbaka.

Nackdelen är att han kanske tycker mera om nya operatorn är sin gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök få tag på boken "Busen Bengts bästa bus".

 

Den är skriven av en herre som heter Bengt Sändh och innehåller både enkla och lite mer avancerade practical jokes. Den är helt suveränt kul att läsa plus att de flesta busen är enkla att genomföra.

 

Jag har testat ett flertal av dem själv med mycket lyckade resultat i de flesta fall.:twisted:

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.buttericks.se

 

edit..

jag kom på en ganska-..... nu när jag tänker efter inte alls speciellt rolig grej, men nu när jag väl börjat editera är det väl lika bra att fortsätta...

 

om personen röker, ta ut en eller flera cigg ur personens paket, ta ut den yttersta tobaken och fyll upp mitten med pennväss... o längst ut igen tobak, smakar ANAAAAAAAL, när man kommit till pennvässen

 

...liiiite kul, gjorde det på mina stacakrs föräldrar när jag var liten o de fortf rökte..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha .....tackar för alla svar=D

 

Kommer nog starta med årsredovisningar sen blir det ...så när ja ¨får motatacken så spärrar ja hans kort och mobil med 2 samtal:-P ...Ja sen blir det börjar det bli in på spåretmed bilbomber:twisted:

 

 

Kom gärna med fler tips ...rätt undehållande samtidigt som det är givande:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Hmm, var tvungen o bumba den här tråden lite... Känner nu när vinterhelvetet är i full kareta måste man ju ha nånting som piggar upp lite...

 

Ingen som har fler roliga tips på bus?

 

Har ett rätt roligt iofs... Finns ju små enkla program för att fjärrstyra andras datorer... Om din polare sitter o lirar poker och ni snackar på msn. be han ta emot den filen (ljug om vad det är för fil) och sen be han klicka ok, sen fjärrstyr du hans dator. typ tokfoldar alla händer på pokerbordet. eller om du ogillar din kompis, ställer med alla händer, medans han sitter och tittar på :lol: Hmm, kanske lite väl taskigt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...