Gå till innehåll

Blir rånad på neteller just nu!!


Opteron

Recommended Posts

Bestämde mig i förrgår för att casha ut mina pengar som jag inte använder på full tilt och pokerstars. Gick in på min speciella "extraviktigasaker"-Gmail och kollade upp min inloggning på neteller.

 

Nu har jag plötsligt bytt lösenord på min gmail (har det redirectat till min vanliga mejl så därför har jag kunnat läsa mejlen ändå), jag bett att få nytt lösenord till mitt pokerkonto på WPX (som jag inte använt på 4 månader) och jag har gjort minst 10 konstiga överföringar med neteller.

 

Just nu håller jag på och ringer neteller.

 

GURKA...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men skulle inte Gmail vara så mycket säkrare än t.ex. Hotmail? Tyckte jag läste om det förut när det var massa Hotmailkonton som blev hackade.

 

Hoppas iaf det löser sig. Dom borde ju kunna kolla vilken IP som var inloggade vid överföringarna.

 

Felet ligger oftast på användarens dator, inte brister i mailprogrammen.

 

Till opteron: Lås netellerkontot och alla pokerkonton (alt. byt lösenord från en annan dator).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men skulle inte Gmail vara så mycket säkrare än t.ex. Hotmail?

Det gäller ju knappast om man har nån keylogger som stulit lösenordet i datorn.

 

Edit* För övrigt verkar ju neteller vara det mest osäkra stället att ha pengar på just nu. Kanske är att rekomendera att föra pengarna vidare så fort man nånsin kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet ligger oftast på användarens dator, inte brister i mailprogrammen.

 

Till opteron: Lås netellerkontot och alla pokerkonton (alt. byt lösenord från en annan dator).

 

Har precis avslutat samtalet till neteller så det är fixat, ska logga in på tjejens dator och byta alla lösenord nu.

 

min poker-gmail har nån redan bytt lösenord på så den är ganska förlorad...

 

Spelar bara på svenska spel för tillfället så känns rätt lungt där iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder inte gmail själv, men den har väl liknande kom-ihåg-lösenordet-funktion som hotmail?(rätta mig om jag har fel)

 

Och om jag sedan förstår detta rätt har du andra kontons inloggningar sparade i gmailen? huh

 

 

Sedan finns det falska sidor o malware som genererar falska inloggnings sidor för att sno lösen, allt från msn till neteller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...