Gå till innehåll

NLT100 - AQ reraisad på floppen.


Recommended Posts

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (7 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

MP2 ($56.95)

Hero ($97)

Button ($40.50)

SB ($69.60)

BB ($59)

UTG ($54.30)

MP1 ($48.80)

 

Preflop: Hero is CO with A[:club:], Q[:diamond:].

1 fold, MP1 calls $1, 1 fold, Hero raises to $5, 2 folds, BB calls $4, MP1 calls $4.

 

Flop: ($15.50) A[:heart:], 6[:club:], 4[:heart:] (3 players)

BB checks, MP1 checks, Hero bets $10, BB raises to $32, MP1 folds,

Hero ???

 

Hur ofta är jag slagen? Hans stack är ju ganska liten men en checkraise?

För övrigt har jag inga stats alls. det är femte eller sjätte handen på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad synar någon 5BB ur position och utan read preflop med för att sedan check-raisa preflop höjaren till ca 2/3 pot? Jag tror du ser AJ och liknande alldeles för sällan för att det ska vara värt att ställa in på floppen. Det bästa du kan hoppas på i dom flesta fall är nog en coinflip och ofta ligger du sannslöst efter. Att han lägger handen kan du nog glömma. Du måste riskera $44 för att vinna $84 och jag tror inte att du vinner 1/3 av dom där händerna.

 

Riskera stacken när du har en bra read istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad synar någon 5BB ur position och utan read preflop med för att sedan check-raisa preflop höjaren till ca 2/3 pot? Jag tror du ser AJ och liknande alldeles för sällan för att det ska vara värt att ställa in på floppen. Det bästa du kan hoppas på i dom flesta fall är nog en coinflip och ofta ligger du sannslöst efter. Att han lägger handen kan du nog glömma. Du måste riskera $44 för att vinna $84 och jag tror inte att du vinner 1/3 av dom där händerna.

 

Riskera stacken när du har en bra read istället.

 

Hade han haft fullstack så kanske kanske hade man kunnat vika. Men han är kort, brädan är dragig och vi har träffat bra - lägg finns inte utan read.

 

Vad tror du själv han synar 5bb ur pos med pre, AK? Knappast sannolikt. Det han bör ha är set, sämre A eller drag. Varifrån du får coinflipläget ser jag inte öht.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror du själv han synar 5bb ur pos med pre, AK? Knappast sannolikt. Det han bör ha är set, sämre A eller drag. Varifrån du får coinflipläget ser jag inte öht.

 

Pocket par och små sc. Sämre ess tror jag är en önskedröm.

 

AQ där är coinflip mot tex 87 i hjärter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocket par och små sc. Sämre ess tror jag är en önskedröm.

 

AQ där är coinflip mot tex 87 i hjärter.

 

87h är ett vrålkonstruerat läge för att få använda uttrycket "coinflip". Faktum kvarstår att vi har ungefär den bästa handen vi kan ha här, så vik blir på tok för vekt. Vi vill inte ge Fi vinst vid 99% av sina raise på flop-CB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var det sämsta förslag jag läst.

 

Är han kompetent, så folda.

 

det är ju dte vi inte vet. 5 händer på bordet.

 

59 bucks tyder ju på att han inte är kompetent om han haft det hela tiden och inte förlorade lite grann i föregående pott och ej hannn reloada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

87h är ett vrålkonstruerat läge för att få använda uttrycket "coinflip".

Bara för att han inte sitter på ett starkt drag varje gång så betyder det inte att draget inte är en coinflip mot ett TP.

 

Faktum kvarstår att vi har ungefär den bästa handen vi kan ha här, så vik blir på tok för vekt. Vi vill inte ge Fi vinst vid 99% av sina raise på flop-CB.

Du gav just den absolut starkaste anledningen till att en fold är rätt här. Tomtar brukar i allmänhet inte spela sina drag eller ens mediokra händer särskillt aggressivt. Dom synar i regel ner handen och stoppar in degen på rivern när dom inte längre har några outs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gav just den absolut starkaste anledningen till att en fold är rätt här. Tomtar brukar i allmänhet inte spela sina drag eller ens mediokra händer särskillt aggressivt. Dom synar i regel ner handen och stoppar in degen på rivern när dom inte längre har några outs.

 

Läste du vad jag skrev? För ditt svar relaterar inte till det öht.

 

Detta är en lätt push, finns inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...