Gå till innehåll

Poker i London?


Ronin

Recommended Posts

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Ajg var i lonodn i våras och hittade ett helsjysst ställe.

 

Gutshot cardclub. http://www.gutshot.co.uk

 

Dom har även ett online skin till 24h. När jag var där så körde dom ett par turneringar med buyins i 10-20 £ klassen. Riktigt trevligt folk och vi hade skitkul . rekommenderas verkligen.

 

Dom kör lite cashgames på kvällarna också, men jag spelade aldrig i något av dem så jag vet inte så mycket om dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Har lite egna frågor om poker i london och tänkte att jag nog borde fortsätta i den tråd som finns.

 

Vilka limits spelar man på Victoria?

 

Det här med att man måste ansöka om medlemsskap 24h innan, gäller det ävan gutshot?

 

Gutshots klubb verkar trevlig! Någon som varit där på sistone? Är det många cashgames öppna om kvällarna?

 

Hur är det med entreavgifter? Hur är det med dricksandet? Både vad gäller poker och turspelen.

 

Jag har varit inne både på Victorias och Gutshots hemsidor men dessa frågor hittade jag inget svar på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var på Gutshot för ett tag sedan. Kan starkt rekommendera det då det var mycket trevligt folk där. Fick ett vecko-schema dom brukar köra. Veckan som börjar med den 27 september är det en poker festival med massa event och en stor £500 freezeout turnering som avslutning.

Här kommer schemat dom kör efter:

 

Måndag 20.00 - £20 PL Holdem + £5 bounty

Tisdag 20.00 - £5 PL Holdem

Onsdag 20.00 - £30 - NL Holdem

Torsdag 19.00 - Cash game och Sit & Go kväll

Fredag 20.00 - £10 NL Holdem

Lördag 15.00 - £5 ´NL Holdem

Lördag 21.00 - £20 NL Holdem

Söndag 14.00 - £10 NL Holdem

 

Varje kväll kör dom också cash spel som sträcker sig över £25 max PL holdem upp till £250 Omaha och Dealers choice.

 

Jag lirade fredagens £10 turneringen. 100 startade, 200 rebuys och alla tog add-on. Första pris på £1.150 och de nio första fick pris. Naturligtvis slutade jag på en tiondeplats. Var dock nöjd i alla fall då jag inte behövt göra någon rebuy och det var min första live-turnering. Sägas bör väl också att man inte behöver registrera sig innan utan det är bara att komma så blir du medlem direkt, kostnadsfritt.

 

Rekommenderas alltså!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Skall till London nästa vecka.

Någon som har tips om vilka dagar/tider som är bäst på Victoria&Gutshot?

När kan man vänta sig att cashgame drar igång?

Vilka spel gäller på dealers choice - borden?

Någonting annat?

 

Jag har tid att lägga 2 kväller på poker och har viss möjlighet att välja kväll själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat pa gutshot nagra ganger, men bara 5 och 10 punds turneringar. Gillar det inte sa starkt eftersom det ar som en turbo turnering nastan. Liten startstack och snabb blinds okning. Mycket all-in.

Cashgamet brukar dra igang efter att rebuy perioden ar slut och nagra har akt ut. Tror det ar ganska bra drag de flesta kvallarna, iaf de billiga dagarna brukar det vara fullt typ beginners night.

 

Victoria vet jag dock inget om trots att jag bor ett stenkast darifran... Kanske pallrar mig dit nu i helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Frågan har varit uppe här förut (utan att besvaras), men jag ställer den igen:

 

Någon som vet vilka limitar som gäller på Victoria? Finns det turneringar där?

 

PL för hela slanten. £1/2, £3/3, £5/5, £5/10 - sen finns det säkert ännu högre , men det var inget jag la på minnet.

 

På lägsta borden får man dela själv.

Gillar du Omaha är ganska många av borden "Round of each" - där det växlas mellan Texas och Omaha.

 

Turneringar finns det. Jag vet att dem har turnering varje måndag, men det kanske spelas andra dagar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PL för hela slanten. £1/2, £3/3, £5/5, £5/10 - sen finns det säkert ännu högre , men det var inget jag la på minnet.

 

OK, tack det låter ju riktigt bra!

 

Gillar du Omaha är ganska många av borden "Round of each" - där det växlas mellan Texas och Omaha.

 

Låter också bra. :)

 

Hur är standarden på spelarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte svara på detta när jag var i London men var lite lat tyvärr.

 

Limitarna som näms ovan stämmer, dock är alla bord pot limit, bara så att ni vet.

 

Vid dom mindre borden måste man sätta sig med minst 50 £ och dom större 100 £, men jag stod och kikade lite på dom större och det var stora summor som det spelades om, bet pot var mer regel än undantag.

 

Jag spelade 1/2 £ och där fick man mkt riktigt blanda själv, var rätt fumlig och nervös första gången jag skulle blanda/ge men man lärde sig.

 

Dom har rätt mkt turneringar, kostar oftast 30 eller 50 £ men det finns mkt dyrare ibland oxå. Finns ett schema varje månad att ta i cardroomet.

 

Varje sön har dom beginners turneringar som kostar 10 £, där alla pengar går till potten, fria re-buys första 20 min och en add on sen. Dock får man bara 500 chips och blindsen startar på 25/25 sen 25/50 och ökar var 10 minut, man måste ha tur i början om det ska gå bra.

 

Åldern var 18 år, måste ansöka om medlemskap 24 timmar innan.

 

Är ingen rake från potten, dom går runt och samlar in pengar från dig varje timme, kostar på dom små borden 6 £ i timman och dom stora 12 £ i timman. Detta gör att man inte kan folda för mkt. När jag spelade där var det väldigt få preflop höjningar och många som såg floppen, sen började spelet liksom.

 

Är det nån som undrar nåt mer så är det bara fråga.

 

Jag gillade the Vic skarpt, trevlig bar precis vid kortrummet.

 

När man spelar är allt gratis, mat, kaffe och dryck. Dock ska men ge hon som serverar dig minst ett pund eller mer i dricks.

 

mvh

zeb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte faktiskt spelarna höll rätt dålig klass när jag var där - iaf på låglimitborden.

 

På dom lite högre borden var det extrem skillnad mellan spelarna, vissa verkade riktigt heta, men där fanns en del clowner också.

 

Var där inte så många timmar, men ska dit nästa vecka igen. Ska analysera spelet lite nogrannare då och sen lämna rapport.

 

Det var även ganska surmulna spelare vid mitt bord, kanske var ett undantag för det verkade betydligt muntrare vid andra bord. Halva bordet var stammisar i 40-50årsåldern som inte verkade gilla yngre utländska spelare som tog deras pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Besökte The Grosvenor Victoria i London i förra veckan. Allt som stått i den här tråden stämmer fortfarande. Ansökan om medlemskap minst 24 timmar i förväg (själv faxade jag sex veckor i förväg), ingen entréavgift, det är PL som gäller och det finns bord från £1/£2 PL. Vid de lägsta borden får man ge själv och bordsavgiften är £6 i timmen. Vid borden med dealer är bordsavgiften £10 i timmen men det tas aldrig någon rake ur potterna.

 

Själv spelade jag £1/£2 PL och satte mig med £100. De flesta hade ungefär dubbelt så mycket, men när jag gick efter drygt två timmar var jag chip leader med en stack på £340. :D

 

Det var väldigt varierat spel, ibland mycket passivt (fem-sex kunde se floppen utan någon höjning), ibland mycket aggressivt. Det gick i vågor. Post-flop var det alltid någon som synade, kändes det som, så det var ingen idé att försöka bluffa.

 

Enligt vad stammisarna berättade så var spelet vid de högre borden betydligt aggressivare. Jag la dessutom märke till att stämningen var mycket sämre, ja rent av otrevlig, vid de högre borden, men det kan ha varit en tillfällighet. Mitt bord var hur trevligt som helst med en blandning av "nybörjare" och stammisar. Väldigt avslappnat och mycket snack. Alla stammisar splashade potten, så det kändes som vilket homegame som helst! :)

 

En rätt kul incident inträffade direkt när jag satte mig. Jag hade inte ens hunnit öppna munnen innan Pedro, en stammis som satt på min vänstra sida, sa: "are you from Sweden?". :shock: Snacka om att kunna läsa folk! :) (Han berättade senare att jag var exakt lik en svensk han kände.) En halvtimme senare kom det en asiat i kostym och slog sig ner vid bordet. Pedro: "Do you work in a bank?". Den förvånade asiaten svarade på Oxfordengelska: "Yes, as a matter of fact I do". :) Kul sätt att skaffa sig ett psykologiskt övertag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...