Gå till innehåll

Friidrotts-VM!


Recommended Posts

Tror att semin är där han sätter det måste nog ner under 45 för att gå vidare. Där bränner han troligen sitt krut. Skulle säga att jag satsar om det ger ca 3 gånger pengarna på att han tar det i semin.

 

Jo i semin blir det definitivt. Beror lite på omständigheterna dock. blir det så att 4 först i varje semi går till final kan han om han har tur och hamnar i ett bra heat ligga och glida lite. Nu tror jag iofs att han slår det även om han ligger och glider en aning, 45.02 är långt ifrån hans kapacitet. Jag skulle spela utan att blinka om jag får 2 x pengarna under alla lopp i Vm men skulle aldrig sätta ett odds på det över 1,5...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 102
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En liten "arbitrage" situation har uppstått på 100m, om man nu kan kalla det så... :shock:

Sannolikheten är väl ändå att antingen Asafa Powell eller Tyson Gay vinner 100m och nu ligger Gay på 2x och Asafa på 2,25x... Men visst värdet är nog kanske inte riktigt bra ändå eftersom Gay dubblar och har ett sarjat knä och Powell som inte sprang övertygande på DN galan och även om han har stor kapacitet har han varit skadad en längre period.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ju inte direkt omöjligt med en skräll.

 

Appropå friidrotts-VM btw, finns det någon som har koll på ifall det finns möjligheter att återuppleva längdfinalen från 91 på något vis? Var ju fan bara 9 bast då, och minns knappt något alls. Vore stort att se den sändningen igen.

 

Nej precis det känns ju inte det... Men till 90% tror jag ändå att någon av dom vinner, få andra som varit äns under 10s i år, men så mkt kan hända.

 

Jodå

ENJOY!

Själv var jag bara 2 vårar ung men några tittar har det blivit på denna. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ju inte direkt omöjligt med en skräll.

 

Appropå friidrotts-VM btw, finns det någon som har koll på ifall det finns möjligheter att återuppleva längdfinalen från 91 på något vis? Var ju fan bara 9 bast då, och minns knappt något alls. Vore stort att se den sändningen igen.

 

Finns lite på Youtube -

 

Edit: för sen igen... :-/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet om man någonstans kan oddsa på att Wissman slår sitt svenska rekord? Bara han får en ok bana så lär ju det svenska rekordet ryka?

 

edit: han springer ju 400 nu. Då spelar väl banan mindre roll eller? Någon friidrottkunnig som kan bekräfta? Hur mycket påverkar banan utövaren i ett 400 m lopp?

 

Vet ej hur mycket banan påverkar, men väder och vind påverkar en hel del, i synnerhet vind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att det påverkar. Räkna med att en halv sekund i tid kan skilja mellan en riktigt bra bana (typ Osaka) och en som bara är okej. Det är sjukt mycket!

 

Njaa det är nog att överdriva, jag skulle säga på sin höjd att det skiljer 10-15 hundradelar men dom kan ju vara klart viktiga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten "arbitrage" situation har uppstått på 100m, om man nu kan kalla det så... :shock:

Sannolikheten är väl ändå att antingen Asafa Powell eller Tyson Gay vinner 100m och nu ligger Gay på 2x och Asafa på 2,25x... Men visst värdet är nog kanske inte riktigt bra ändå eftersom Gay dubblar och har ett sarjat knä och Powell som inte sprang övertygande på DN galan och även om han har stor kapacitet har han varit skadad en längre period.

Nej precis det känns ju inte det... Men till 90% tror jag ändå att någon av dom vinner, få andra som varit äns under 10s i år, men så mkt kan hända.

Men lol då.

 

Det effektiva oddset du får genom att kombinera 2.00 och 2.25 är 1.0556. Dvs ett 5.56% "surebet" som du först kallar det. I nästa post så uppskattar du chansen att någon av dem vinner till 90%. För att spela en 1.0556 oddsare så behövs det minst 94.73% sannolikhet. Helst några procent till för att göra det ett EV bet. Så låt oss säga 96-97% typ.. Tror knappast det är så stor chans att någon av dem vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lol då.

 

Det effektiva oddset du får genom att kombinera 2.00 och 2.25 är 1.0556. Dvs ett 5.56% "surebet" som du först kallar det. I nästa post så uppskattar du chansen att någon av dem vinner till 90%. För att spela en 1.0556 oddsare så behövs det minst 94.73% sannolikhet. Helst några procent till för att göra det ett EV bet. Så låt oss säga 96-97% typ.. Tror knappast det är så stor chans att någon av dem vinner.

 

Men lol da... sa ju att vardet inte riktigt var bra, sjalvklart tror jag inte pa att det ar vart det men men. Vet inte riktigt varfor jag skrev om det. :roll::-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ju inte direkt omöjligt med en skräll.

 

Appropå friidrotts-VM btw, finns det någon som har koll på ifall det finns möjligheter att återuppleva längdfinalen från 91 på något vis? Var ju fan bara 9 bast då, och minns knappt något alls. Vore stort att se den sändningen igen.

 

Synd att inte Lewis hoppade mer/satsade mer på längd hade nog hoppat en bra bit över 9 m då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket odds får anses spelbart i fallet:

Carro - Alla andra?

Har hittat 4.5 på alla andra.

 

Tycker att det låter bra. Vi vet ju inte hur pass bra laboratorie råttorna från ryssland är. Dessutom är risken för nollning i någon gren ganska stor. Även skaderisken.

Var har du hittat det oddset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket odds får anses spelbart i fallet:

Carro - Alla andra?

Har hittat 4.5 på alla andra.

 

Tjaa, ett snitt här verkar vara ca 80% på Carro(somliga lite mer, andra mindre). Lämnar ju 20% till övriga

 

Om vi utgår från att det är "rätt" , har du gränsvärden för breakeven spel: 1,25 - 5,00 (80%-20%). lägger man till lite ev+ krav och fel% marginal har iaf jag svårt att hitta nåt spel på nåndera utfallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...