Gå till innehåll

Jag är rädd.


avdsherzad

Recommended Posts

Hej jag ger upp pokern nu, jag är såpass ung att ja inte törs säga det till någon här på forumet men jag skriver det för jag vet hu snälla ni är mot andra så....

 

Allting började sommaren 05, det börja med en freeroll jag spela med ett gäng-kompisar över nätet jag vann den :-o kamma hem ca 20£ det va bra för mig så jag börja spela lite cashgame/turningar i små micro limits jag kvaliserade mig även till stora turneringar via 2£ satteliter där jag kamma hem ca 700£ det va giveletvis mycket för mig jag tog ut via farsans kort ca 500£ hade kvar 100£ efter 2 timmar, hade jag inget kvar, då börja ja spela lite frirullar ops där kom ja tillbaka hade redan 50£ spelade sakta men säkert upp min rulle till 500£ tog ut 350£ torska 50£ efter någon minut bara, sen tog jag liten paus spela upp resten av 100£ till 500£ men då BÖRJADE allting jag tänkte nu vafan dax och spela upp till 1000£ eller mera?!?!? Vad händer..... jag är uppe i mitt livs tur har ca nu 3000£ men torskar ca 2000£ tar ut tar ut 500£, torskar 500£ minuten senare nu är jag förbannad tar farsas kort har tillgång till hans lösen o allt sånt, sätter in 200£ torskar, sätter in 100£ vinner vinner och vinner, sen torskar allt.. Farsan får veta om de han blir förbannad men samtidigt stöttar han mig jag drar från pokern nu föralltid... (säger jag)

 

 

Jag har nu hållt mig i 3månader året är 2006 ca 3 veckor kvar till nyår nu är jag igång igen köpt en laptop, vinner och vinner frirullar hela tiden (säger att jag bara ska spela dom) jag vinner även turningar nu har ca 2000£, är stolt men säger inte till någon så ja tar ut pengarna med morsas kort nu ca allting utom 50£ förlorar dom.. sen gör jag mitt livs misstag jag tar farsan kort lägger in ca 1000£ från hans kort och från min mammas 700£ pengarna är borta efter 1 dag.. jag erkänner det, dom blir oehört besvikna att jag fastnat i poker världen nu när jag är såpass ung, skäms för att säga min ålder till er, jag säger åt dom ja ska spela frirullar/playmoney bara men det hjälper inte säger dom... nu slutar jag med pokern.

 

mvh

en spelmissbrukare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorligt som alltid att höra. Hoppas att du klarar att avstå från att spela. Så väldigt många som tror dom är vinnande pokerspelare bara för att dom vinner någon gång. Poker handlar om långsiktiga beslut och väldigt mycket om money management.

 

Känner själv två spelmissbrukare, den ena hade skulder på runt hundringen när han la av, idag betalar han av det varje månad och har lagt ner pokern. Snyggt gjort tycker jag.

 

Den andra spelar just nu men han e så fruuuuktansvärt dålig att han aldrig kan bli en vinnande spelare. Tyvärr förstår han inte det. Han klonkar också någon billig MTT ibland och tror han e PRO. Sjukt sorgligt. Han vet inte vad potodds är och implicita trodde han var en grekisk gud. Gl hf.

 

Så jag tycker alla ska ransaka sig själva, är ni vinnande? Eller tror ni att ni är vinnande?

 

DOCK. Vill jag tillägga finns dem som spelar för att det är KUL och har RÅD att förlora. Men jag tror mycket handlar om att inse sina begränsningar. Har 5 kompisar som har välbetalda jobb och tycker poker e skitkul nöje. De vet att de inte är bäst. De vet att de förlorar mycket mer än de vinner. Men de bryr sig inte, de betalar för ett nöje. Precis som att dra till Grönan. Det tycker jag förmodligen är den härligaste inställningen till poker. Själv spelar man för att få in lite deg, inte alltid man e sugen eller tycker det är kul.

 

Så spela för att det e kul. Vinner du inte och förlorar mer än du har råd att göra spela inte. Och för guds skull var ärlig mot dig själv, förnekelse är det första tecknet på ett beroende.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja...

Bra att du lägger ner pokern, du är ung och kan göra sjukt mycket mer roliga saker än att sitta framför en dator och förlora eller vinna pengar. Pengar kommer ofast ändå förr eller senare när man blir äldre. Och extremt tråkigt att inleda vuxenlivet med ekonomiska och spelberoende problem..

Lägg ned skiten på en gång

 

"runt hundringen"

 

Så jag tycker alla ska ransaka sig själva, är ni vinnande? Eller tror ni att ni är vinnande?

Mvh

 

Är det 100 000 kronor du menar där?

 

Det finns ett problem med att ransaka sig själv för att ta reda på om man är vinnande, och det är att 9 av tio vet inte hur man gör det.

Det man måste kolla på hur mycket pengar man har vunnit eller förlorat sen man började dag 1.

Det är så otrolig vanligt att man sorterar bort vissa händer, dagar veckor eller perioder där man bara har haft "otrolig" otur.

Titta BARA på om du är plus eller minus totalt det är det ända som betyder något om man är vinnande eller inte.

(Ja man kan ha tur och otur under längre perioder, men börjar man spela poker på låg nivå mot mindre "erfarna spelare" så är dessa perider betydligt kortare än badstreaks mot en mer jämbördig motståndarskara)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tottyville: "Känner själv två spelmissbrukare, den ena hade skulder på runt hundringen när han la av, idag betalar han av det varje månad och har lagt ner pokern. Snyggt gjort tycker jag."

 

Pedroboy: "Är det 100 000 kronor du menar där?"

 

Nej hundra riksdaler. Idag jobbar han och sliter varje dag på ett bananfält i Colombia för att betala av lånet till banken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tottyville: "Känner själv två spelmissbrukare, den ena hade skulder på runt hundringen när han la av, idag betalar han av det varje månad och har lagt ner pokern. Snyggt gjort tycker jag."

 

Pedroboy: "Är det 100 000 kronor du menar där?"

 

Nej hundra riksdaler. Idag jobbar han och sliter varje dag på ett bananfält i Colombia för att betala av lånet till banken.

 

Säg till honom att jobba på bananfälten i Sverige istället... Bättre betalt.

 

Cred till honom iaf, starkt att lyckas sluta. Lycka till till OP också, hoppas det löser sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra. Sluta spela och spela aldrig mer igen. Tänk aldrig "men jag är nog tillräckligt bra för att vinna" för då är du nere i skiten igen. Rent teoretiskt är du kanske dessutom tillräckligt bra, men tendenserna att tilta och göra massa odisciplinerade saker gör att det är kört, och du kommer troligtvis inte kunna få bort det helt hur mycket du än jobbar utan det beteendet sitter i ryggraden.

 

 

Sluta spela nu, skaffa en annan rolig hobby där du kan tävla och vara bättre i andra i. Typ något datorspel eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för nöje att sitta framför datorn och spela poker om man är förlorande? Man förlorar sina pengar, sitt liv och alla timmar man hade kunnat gjort något värdefullt med, timmar som aldrig kommer tillbaka! Nej, de som ser det som ett nöje är spelberoende for sure.

 

En tjej jag känner har en farsa som har ett ytterst välbetalt jobb utomlands. När han kommer hem så händer det att han köper in sig i en turnering eller två för nöjes skull. För honom är det skön avkoppling. Ibland vinner han. Oftast inte.

 

Tycker du att han slösar sin tid och är spelberoende?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för nöje att sitta framför datorn och spela poker om man är förlorande? Man förlorar sina pengar, sitt liv och alla timmar man hade kunnat gjort något värdefullt med, timmar som aldrig kommer tillbaka! Nej, de som ser det som ett nöje är spelberoende for sure.

 

Ursäkta att jag går OT men seriöst det här var ju det dummaste jag läst på länge. Om du spelar minigolf för 30kr och förlorar din tid är du då en spelberoende minigolfare? Samma sak?

 

Förstår inte alls ditt ressonemang. Att vara spelberoende och att spela för nöjes skull även om man förlorar ibland är två HELT skilda saker.

 

Enligt vad du skriver handlar allt om hurvida man vinner eller inte avgör om du är spelberoende? I så fall känner jag jättemånga spelberoende trisslottsskrapare :( för att inte tala om när man är på grönan och bara vill skjuta med geväret EN GÅNG TILL fast man förmodligen inte kommer vinna någon jävla marabougigantchokladkaka. Sjukt spelberoende. Verkligen.

 

Här kan du läsa om lite symptom så du slipper förvirra dig igen.

 

http://www.spelberoende.se/test.asp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Du verkar ju inte hålla dig inom några som helst nivåer om du lyckas torska allt samtidigt, vilket tyvärr är det största felet man kan göra som pokerspelare (generellt sett).

Synd att beroendet tagit över, men skulle du ha hållt dig på rätt nivå från första början skulle du nog ha en fin och stadig bankrulle nu.

Hoppas du lär dig en läxa och tar dig lite tid att tänka på hur mycket pengar det egentligen är. :) Det är som sagt starkt gjort av dig att lyckas sluta spela!

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dra åt helvete din jävla idiot, banarsel, hur fan kan du kläcka en sån kommentar.

 

Vad? Det är bara den onda sanningen.

Killen har spelat bort massa pengar, sure, jag lider med honom helt klart, men är man för ivrig så får man ju skylla sig själv.

Om du tycker det var olämpligt kan du väl säga till en på ett normalt sätt istället för att säga nåt som det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ju inte hålla dig inom några som helst nivåer om du lyckas torska allt samtidigt, vilket tyvärr är det största felet man kan göra som pokerspelare (generellt sett).

Synd att beroendet tagit över, men skulle du ha hållt dig på rätt nivå från första början skulle du nog ha en fin och stadig bankrulle nu.

Hoppas du lär dig en läxa och tar dig lite tid att tänka på hur mycket pengar det egentligen är. :) Det är som sagt starkt gjort av dig att lyckas sluta spela!

Lycka till!

 

"Du är alkoholist, det största misstaget du gör är att du dricker lite för mkt. Kanske om du prövade dricka mindre?"

 

"Hade du inte druckit alls kanske du aldrig hade blivit alkoholist?"

 

"Va, började du dricka sprit på krogen som alla andra och sen upptäckte du att du var beroende? Det var ju dumt att börja...)

 

...din sista mening var ju iaf vettig. Kanske borde ha nöjt dig med den? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Du är alkoholist, det största misstaget du gör är att du dricker lite för mkt. Kanske om du prövade dricka mindre?"

 

"Hade du inte druckit alls kanske du aldrig hade blivit alkoholist?"

 

"Va, började du dricka sprit på krogen som alla andra och sen upptäckte du att du var beroende? Det var ju dumt att börja...)

 

...din sista mening var ju iaf vettig. Kanske borde ha nöjt dig med den? ;)

 

Tycker inte alls att dina "översättningar" är speciellt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...