Gå till innehåll

överbevisning!


SanojM

Recommended Posts

Jag har spelat poker i snart 2 år och gått med vinst de senaste 1 och ett halvt året.. Och numera går det ju stadigt uppåt... har bara problem att övertyga min flickvän om att jag stadigt går med vinst, hon ser ju sifffrorna men tror samtidigigt att det snabbt kan vända.. hur och på vilket sätt ska ama få någon som inte kan poker att förstå att det ine är hela världen att förlora ett par tusen ena veckan för att vinna 10 000 nästa vecka.. ?? Nån som stött på samma problem.. ?? / Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju iof så att det KAN snabbt vända om man inte har bra koll på spelet och pengarna. Bästa sättet är nogt tror jag att visa henne siffrorna hur det hela ser ut.

Jag tror iof även att din flickvän även känner en osäkerhet av att inte riktigt ha koll på hur det kommer se ut i framtiden med pengar. Att det går bra just nu spelar inte så stor roll då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl lite på vad det är hon är orolig för. Är du hobbyspelare som drar in lite extra och hon oroar sig för att du ska gå torsk och dra på dig en massa skulder, eller spelar du på heltid och pokern är vad ni ska bygga framtiden på.

 

Första varianten är ju hyfsat enkelt förklarad genom att förklara dina bankrulleregler för henne, det andra är mycket svårare då hon troligen vill känna tryggheten ifrån vanligt kneg/samhällsskydd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En graf kan vara bra. Skriv upp bankrullens storlek från dag till dag, vecka till vecka och/eller månad till månad i Excel och gör en graf av det. Förhoppningsvis ser grafen ganska trygg ut och du kan visa "Här förlorade jag X000 kr men det blev ändå bara en liten dipp i diagrammet".

 

Sen kan du ju förklara att om du skulle förlora si och så mycket så kommer du gå ner i nivå och spela för mindre summor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju kontra med att du oroar dig för hennes shoppingvanor.

 

Eller säga åt henne att det inte är hennes ensak.

 

Och efter det kan du plocka bort skon hon skickat upp i röven på dig och gå och lägga dig på soffan =)

 

 

Nä skämt åsido, men det är väl till att visa upp en stabil vinstgraf som andra sagt. Känns som att hon måste få lite insikt i hur det går till med bankrullekrav och allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har för bråttom upp i nivå så ta ut halva snittvinsten per vecka till ett separat pokerkonto. På det viset låser du pengarna till din rulle men de är inte inne på en sajt/Neteller. Visa henne kontoutdrag varje vecka och uppvakta henne aktivt den tid då du inte spelar poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att ha allt för överdrivna förutfattade meningar så tror jag att 8 av 10 som har det här problet med sin flickvän/sambo/fru faktiskt har det av en anledning. Antagligen uppvisar de ett beteende som gör att deras respektive inte litar på dem. Det är därför som jag föreslog att OP anstränger sig lite extra för att visa sig "ansvarsfull".

 

Hur som så bygger inte ett förhållande (som är tänkt att bli varaktigt) på vem som är starkast eller vem som har mest rätt. Den/de som inte förstår detta har mer att lära sig. I militären har man grader som styr maktordning men det fungerar inte i privatlivet och bara till viss del i arbetslivet/politiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, har ju visat hur jag stadigt förbättrat mig på diverse sajter, men då hon hävdar at det snabbt kan vända på en nivå man redan stadigt går plus på är det inte lätt att ha några motargument för, skillnaden är ju att jag hävdar att går man väl plus på en nivå, så fortsätter man göra det.. det tror inte hon.. så ligger det till..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, har ju visat hur jag stadigt förbättrat mig på diverse sajter, men då hon hävdar at det snabbt kan vända på en nivå man redan stadigt går plus på är det inte lätt att ha några motargument för, skillnaden är ju att jag hävdar att går man väl plus på en nivå, så fortsätter man göra det.. det tror inte hon.. så ligger det till..

 

Litar hon inte på dig? Skulle inte vilja ha ett sånt förhållande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, har ju visat hur jag stadigt förbättrat mig på diverse sajter, men då hon hävdar at det snabbt kan vända på en nivå man redan stadigt går plus på är det inte lätt att ha några motargument för, skillnaden är ju att jag hävdar att går man väl plus på en nivå, så fortsätter man göra det.. det tror inte hon.. så ligger det till..

Det låter som att hon inte riktigt har insett att det finns en skicklighetsfaktor i poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men folk fattar inte...

 

Ta fram papper och penna och beskriv hur det funkar med bilder !

...så gjorde jag med mor och far, farsan är pastor och 40-talist så lyckades jag övertyga honom om hur det funkar klarar du nog av din sambo...

 

Jag ritade upp en stege med alla nivåer från NL25 till NL 5000

Ritade en påse pengar - vad min BR va på, och sen förklarade systematiskt från hur det fnkat från NL 25 - den nivå jag va på då.... Dom blev toklugna ! ...morsan trodde jag skulle spela bort hus, bil och sambo närsomhellst innan detta...

 

EDIT: viktigt är dock att vara ärlig och visa att om jag förlorar 10 000 3 dagar i rad så går jag ner till denna nivån och börjar om, utan att förlora hem och sambo - för detta har hänt och mattematiskt är det möjligt trots att man är duktig, men att man i längden är vinnande....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det tror inte hon
Och det gör hon rätt i, skepsis är en bra utgångspunkt. x/10 är break even eller sämre, mao är risken att sambon är en tomte ganske stor.

 

Vilket i sig inte är fel, har man det som hobby så kan det få kosta x kr i månaden för att det är kul, men då skall man helst låta bli att hyckla och inte säg att man vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...