Gå till innehåll

Slut Med Cashback!


perK69

Recommended Posts

Så här funkar det hos Carlospoker. Detta är vad affiliaten själv säger:

 

"Det finns olika sätt att mäta cash back och en av dem är dealt cards metoden. Detta innebär dock inte att din cash back baseras på vad alla spelare vid bordet rejkat. Dealt cards principen innebär att du får aktivitet bara genom att bli delad kort, rejken räknas ut på samma sätt som vanligt, efter vad du betalat i rake, inte vad samtliga spelare på bordet betalat."

 

Det tolkar jag som att jag får enbart bananer/cashback beroende på det JAG SJÄLV betalat i rake... någon som tolkar det annorlunda?

 

Han svamlar på rätt bra där.

Han säger att du får "aktivitet" genom att bli tilldelad kort, sen säger han att rejken räknas ut som vanligt, dock nämner han inte vad "som vanligt" betyder.

Han avslutar dock med att påstå att rejken räknas ut på vad du betalt i rejk.

 

Tänk på att en affiliate kan vara vem fan som helst(alla kan bli affiliates om dom vill) som inte har någon vidare aning hur det egentligen fungerar.

 

Men vad har du betalat i rake enligt dig själv då?... Är det den poten du vinner som du får betala 3 dollar i rake på som är vad du betalat?

Vad händer om du bidrar med 100 dollar i en pot som någon annan vinner som han får betala 3 dollar för, har du då inte betalat nått av den rejken?

 

Hur som helst så får carlos poker en viss andel från ipoker (kanske 80%) av din bruttorake vad din affiliate än försöker säga, alltså bruttorake=(raken per pot/ antal spelare SOM FÅTT KORT vare sig de spelat eller foldat)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm... då verkar ju min affe svamla alltså? Jag fattar inte riktigt heller vad han menar med att jag får aktivitet genom att bli tilldelad kort... denna info har jag fått direkt från en stor rakebacksajt, så de bör ju veta vad de säger...

 

Nu är jag förvirrad. :shock:

 

Chansen ökar från "troligtvis inte" till "möjligt" att en person som har en affesite kan förklara hur det fungerar. Men "bör veta" är tveksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chansen ökar från "troligtvis inte" till "möjligt" att en person som har en affesite kan förklara hur det fungerar. Men "bör veta" är tveksamt.

 

För iPoker´:

---------

Take the total rake collected, divided by the number of players at the table (i.e. $2 rake, divided by 10 = $0.20). Thus, on that particular hand you generated 20 cents even if you folded preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För iPoker´:

---------

Take the total rake collected, divided by the number of players at the table (i.e. $2 rake, divided by 10 = $0.20). Thus, on that particular hand you generated 20 cents even if you folded preflop.

 

Då måste det betyda att det är bättre med bananer hos ipoker än hos en sajt med contributed rake?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns nog ingen site som använder sig av systemet där de räknar ut exact vad varje spelare har betalat i rake.

 

 

Det vanligast som alla ipokersiter använder är Grossrake och då delas raken för varje pot på antal spelare som tilldelats kort.

 

Det näst vanligast är Contributed rake och då fördelas raken på de spelare som bidragit till potten.

 

Det tredje sättet är att raken räknas ut på hur mycket varje spelare bidragit till varje pot

 

 

Det fjärde som ingen site vad som jag hört talas om använder, är just det du nämner att man skulle på rakeback på den rake som man betalar i de poter man vinner. Definitivt inte carlospoker.

 

edit.. De kan vara så att de på carlsopoker säger att du får din rake baserad på nettorake och då menar det bruttoraken i första sättet att räkna minus avgiften de måste betala till ipoker.

 

Du har nog blandat ihop begreppen lite; gross rake betyder bruttorake och ingenting att göra med hur ditt rakebidragande beräknas.

 

Gross rake är vad du totalt genererat i rake/turneringsavgifter innan diverse avdrag (t.ex. bonusar, insättningsavgifter m.m.) har gjorts. Detta blir då Net rake, som många siter baserar dina bananer ifrån.

 

Som du korrekt säger, så använder sig iPoker utav "dealt hand"-metoden när de beräknar ditt bidragande av rake till potten. Detta betyder att alla som tilldelats kort i en giv där rake tagits, anses ha bidragit med lika mycket rake var och en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm, fast högsta nivån av cashback motsvarar väl ungefär 35%? Att ha säg 10% högre bananer känns ju bättre. Å andra sidan så är väl cashback a la ungefär 35% att föredra över bananer på 30%.

 

mm men sen är det andra extra grejer att räkna med också... tex går det inte att byta fpp mot cash på alla siter... det ger säkert 5% extra värde... sen har vissa siter tävlingar som ger ytterliggare x% värde...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte klargöra lite om vad vi erbjuder.

 

Vi ger ut en lojalitetsbonus genom vårt VIP system, utöver denna bonus kan man även växla in sina FPP mot cash.

 

Vi har nyligen lanserat ett nytt Back Office system som erbjuder bl.a. 24h banking . Vår utlovade Webshop är även uppe nu och information som saknas kring detta kommer att komma upp nu i dagarna.

 

Ange POKERSE som signup kod. Detta är den officiella Pokerforum.nu koden använder du den kommer du automatiskt att hamna i VIP systemet och ta del av alla de bonusar det medför :)

 

//David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Men don räknar FPP olika, du får mycket fler på NoIq, annars hade det varit sjukt bra :-D

 

Jag kikade lite på Chilis shop och det verkade vara riktigt bra värde i den, om jag räknade rätt. Någon som vet om det dras av från cashbacken om man handlar där?

 

man får inte handla hos chilipokersshop om man har cashback

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...