Gå till innehåll

The Well: Sulla


sulla

Recommended Posts

Ok... Vad är bästa strategin i en $50 freezeout där 350 spelare är med enligt din åsikt?

 

Har man rulle är det att så tidigt som möjligt dubbla i ett läge där man har bättre än 50%, alternativt goda pottodds(ex dra till nötfg i flervägspott).

 

Att bara öppna själv med starka kort, att kunna läsa av bordet om det går att limpa med billigt med SC låga PP o liknande. Samt att stjäla o återstjäla i alla lägen möjliga.

 

Det handlar mer om att ha stor rulle och multitabla ner variansen på lägre nivåer snarare än att spela de dyrare turrarna och spela fläckfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken är din favoritstumfilm?

 

När är poker som roligast?

 

Vad störs du lättast av när du försöker att somna? Ljus eller ljud?

 

Gravsten, minneslund eller nått annat alternativ? För dig själv alltså.

 

Hur sitter du oftast när du spelar poker? Gör du något för att vara mer ergonomisk?

 

Jag har en bärbar dator som inte funkar. När jag kopplar in hårddisken och slår på datorn slocknar den efter 2 sek. Om jag tar bort hårddisken så kan jag starta från en CD. Vilken del i min dator är trasig?

 

Vilken är din bästa egenskap som pokerspelare? Sämsta?

 

 

Vilken zombiefilm tycker du är bäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken är din favoritstumfilm?

 

När är poker som roligast?

 

Vad störs du lättast av när du försöker att somna? Ljus eller ljud?

 

Gravsten, minneslund eller nått annat alternativ? För dig själv alltså.

 

Hur sitter du oftast när du spelar poker? Gör du något för att vara mer ergonomisk?

 

Jag har en bärbar dator som inte funkar. När jag kopplar in hårddisken och slår på datorn slocknar den efter 2 sek. Om jag tar bort hårddisken så kan jag starta från en CD. Vilken del i min dator är trasig?

 

Vilken är din bästa egenskap som pokerspelare? Sämsta?

 

 

Vilken zombiefilm tycker du är bäst?

 

Vilken är din favoritstumfilm? Det våras för stumfilmen

 

När är poker som roligast? När man klonkat en stor turre, alternativt precis satt sig i vetskapen att man ska lyssna musik, käka lite, ta lite cola o lira 10 turra ikväll

 

Vad störs du lättast av när du försöker att somna? Ljus eller ljud? Ljud

 

Gravsten, minneslund eller nått annat alternativ? Hälla min aska på tomten där jag bodde

 

Hur sitter du oftast när du spelar poker? På golvet eller soffan (lågt bord)

Gör du något för att vara mer ergonomisk? Nej

 

Jag har en bärbar dator som inte funkar. När jag kopplar in hårddisken och slår på datorn slocknar den efter 2 sek. Om jag tar bort hårddisken så kan jag starta från en CD. Vilken del i min dator är trasig? Oj, ingen ide alls tyvärr

 

Vilken är din bästa egenskap som pokerspelare? Agressiv, vågar chansa

Sämsta? Lätt-tiltad, dålig moneymanagment

 

 

Vilken zombiefilm tycker du är bäst? Sett för få, räknas braindead eller from dusk til dawn? Bad taste tyckte jag var kul när jag var liten, mer splatter än zombie iofs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka är dina favorit MTTs online? Varför?

 

Om man ska spela en eller två av alla söndagsturrar med inköp på $200+, vilka rekomenderar du? Varför?

 

(Frågorna hänger väl till viss del ihop, men svaret på den första frågan behöver ju nödvändigtvis inte vara en söndagsturnering, även om det kanske är troligt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka är dina favorit MTTs online? Varför?

 

Om man ska spela en eller två av alla söndagsturrar med inköp på $200+, vilka rekomenderar du? Varför?

 

(Frågorna hänger väl till viss del ihop, men svaret på den första frågan behöver ju nödvändigtvis inte vara en söndagsturnering, även om det kanske är troligt)

 

Vilka är dina favorit MTTs online? Varför? Primas dagliga 40K samt söndagens rebuy med 200K. Prima var där det startade och trivs fortfarande bra med sajten. En hel del halvdassiga spelare vilket kan hänga ihop med gamla klyschan att sportingbetsajter lockar in folk som inte kan poker på pokerspel. Dessutom passar min spelstil väl in för att lira rebuy och jag gör det gärna med lite högre inköp. Bubblare på listan blir givet ladbrokes.

 

Om man ska spela en eller två av alla söndagsturrar med inköp på $200+, vilka rekomenderar du? Varför? Finns bara en, stars million. Störst pris-summa, bra struktur och en i övrigt helt ok sajt

 

Någon mer med 200+ vet jag inte. Lirar själv bara de runt 100 på bodog,paradise,everest,mansion, ultimatebet,prima

 

(Frågorna hänger väl till viss del ihop, men svaret på den första frågan behöver ju nödvändigtvis inte vara en söndagsturnering, även om det kanske är troligt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är ditt nick på olika sajter?

 

Spelar du något på party?

 

Skulle du kunna göra någon MTT-film och lägga in i videoanalys delen av forumet? Tror att det skulle vara roligt

 

En gång limpsynade du en höjning från knappen i tidigt position och check pushade floppen AJ5r med A2s och 30-50BB i stackar (Om bachelor_80 är ditt nick på bodog). Vad tycker du om det spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är ditt nick på olika sajter?

 

Spelar du något på party?

 

Skulle du kunna göra någon MTT-film och lägga in i videoanalys delen av forumet? Tror att det skulle vara roligt

 

En gång limpsynade du en höjning från knappen i tidigt position och check pushade floppen AJ5r med A2s och 30-50BB i stackar (Om bachelor_80 är ditt nick på bodog). Vad tycker du om det spelet?

 

Vad är ditt nick på olika sajter? bachelor,bachelor80,bachelor_80,sulla,bachelor10

 

Spelar du något på party? Nej, inte längre, har lirat 5 MTT och max 30 sng där, gillar inte sidan.

 

Skulle du kunna göra någon MTT-film och lägga in i videoanalys delen av forumet? Tror att det skulle vara roligt-Har funderat på det och frågat kompisar hur man ska göra då jag är rätt oteknisk av mig men aldrig blivit av. Den sista tiden har ursäkten vart att jag träffat en tjej o blivit sambo= mycket mindre tid att leka runt.

 

En gång limpsynade du en höjning från knappen i tidigt position och check pushade floppen AJ5r med A2s och 30-50BB i stackar (Om bachelor_80 är ditt nick på bodog). Vad tycker du om det spelet- ett av de sämre spelen jag hört mig själv göra. Har ingen ursäkt för det förutom att jag ett par söndagar för någon månad sen hade en frustande flickvän som ville att jag skulle komma och lägga mig. Men antagligen vart jag bara galet tiltad över något som hänt på nåt annat bord. Brukar sitta med 4-8 bord uppe från 18 på söndagen till så lång tid det tar, och de gånger det blir en tuff bad beat på något bord brukar nån turnering bli lidande. Speciellt bodog och everest har blivit drabbade.

 

Vet att det är en stor läcka i mitt spel men glädjer ju alltid nån :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är slapp och likgiltig och har inte lust med nånting. Således tillbringar du kvällen zappandes i tv-soffan. Det är som vanligt bara totalt ointressant skräp på tv. Men så råkar du zappa förbi en kanal där någon av nedanstående program precis startar. Hur många gånger ska du ha sett samma avsnitt för att du ska zappa vidare?

 

A) Simpsons

B) South Park

C) Seinfeld

D) Spin City

E) Frasier

F) Drew Carry

G) Pang i bygget

H) Fresh prince in Bel Air

 

(För rättvisans skull, eftersom ni är tre brunnare idag, postar jag samma fråga till alla.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ellos eller Josefsons? och varför?

 

Du har 24h kvar att leva och har hur mycket pengar som helst, vad gör du?

 

Finns Josefssons längre? Äsch jag tar Ellos hur som, bara beroende på att jag vart pyjamasmodell där en gång i tiden.

 

24h? Jag knarkar sönder mig och knullar horor mina sista dagar, rockstyle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är slapp och likgiltig och har inte lust med nånting. Således tillbringar du kvällen zappandes i tv-soffan. Det är som vanligt bara totalt ointressant skräp på tv. Men så råkar du zappa förbi en kanal där någon av nedanstående program precis startar. Hur många gånger ska du ha sett samma avsnitt för att du ska zappa vidare?

 

A) Simpsons

B) South Park

C) Seinfeld

D) Spin City

E) Frasier

F) Drew Carry

G) Pang i bygget

H) Fresh prince in Bel Air

 

(För rättvisans skull, eftersom ni är tre brunnare idag, postar jag samma fråga till alla.)

 

 

A: 5

B: 0, svårt för serien, hellre family guy.

C: 3

D: 2

E: 1

F: 0

G: 4

H: 1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 9 years later...
* Vilket parti skulle du rösta på om det vore val idag? * Vilket är den näst senaste bok du läst, och när? * Vilket var den näst senaste konsert du var på, och när? * Vilket skulle du säga är din bästa skill relativt genomsnittssvensken? * Är du religiös, ateist eller agnostiker?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote]Ligger du lifetime plus på poker?[/quote] Jag gjorde det innan skatteverket, nu inte så säker, troligen inte. [quote]3 råd för att bli en bättre turneringsspelare.[/quote] Tålamod, selektiv aggressivitet, bankroll. [quote]Spelar du live? Isf var?[/quote] Ytterst sällan, i så fall cosmopol GBG.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote]* Vilket parti skulle du rösta på om det vore val idag?[/quote] Svårt, troligen blir det en "bortkastad" röst på liberala partiet eller borgerlig framtid. Har oerhört svårt för sjuklövern och SD känns inte som ett val. [quote]* Vilket är den näst senaste bok du läst, och när?[/quote]Läser nära på aldrig böcker och har svårt för skönlitteratur. Har börjat på alla böcker av Taleb men inte fullföljt eftersom jag inte riktigt tagit mig tiden att läsa. Senaste fullföljda boken kan troligen ha vart nåt med Fredrik Lindström för runt 5 år sen. [quote]* Vilket var den näst senaste konsert du var på, och när?[/quote] Det var en mindre spelning på fästningen i Varberg för fyra? år sen med Winnerbäck och Magnus Carlsson [quote]* Vilket skulle du säga är din bästa skill relativt genomsnittssvensken?[/quote] Jag är duktig på att läsa av min omgivning. Jag märker ofta att jag plockar upp små signaler som andra inte gör i min omgivning. Dessutom är jag en pragmatiker av rang, osäker bara på om det är en skill. [quote]* Är du religiös, ateist eller agnostiker?[/quote] Ateist, i den mening att jag finner det ytterst osannolikt att det finns en gud som är god och som vakar över oss. Gillade för övrigt Musks tanke (som är stulen från tidigare tänkare) om att hela vår samvaro troligen är en simulation från en betydligt mer avancerad civilisation.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote]Hur många känner du som heter Glenn?[/quote] Känner: Endast 1 Känner till ( i min närhet): 3 [quote]Vilka språk kan du?[/quote] Kan evenska och engelska, behärskar tyska någorlunda, och kan nu nästan säga att jag kan prata och förstå danska efter ett antal år med dansk chef.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=valterego;1866117]Om du tvingades ta med dig fem svenska pokerprofiler och / eller pokerproffs (idag aktiva) och dela hus med i Kanada i ett år, vilka skulle det vara? Allt är betalt, och ni har tillgång till kock, chaufför, bil och städerska och gott om fickpengar.[/quote] Rätt fråga till fel kille, jag kan några pokerproffs men har inga personliga uppfattningar kring nån av dem. Så oerhört svårt att komma upp med något, nån som definitivt skulle med är Heltok och Slaktis, om de nu får kallas pokerprofiler.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...