Gå till innehåll

The Well: Klyka ELLER Släng dig i brunnen, Klyka!


Klyka

Recommended Posts

En främling visas runt i den by han nyligen flyttat till. Man visar honom en brunn och guiden säger "Alla dagar i veckan, utom måndagar, kan du ropa ner vilken fråga som helst i brunnen och få ett svar".

 

Mannen ser imponerad ut, och ropar ner i brunnen: "Varför inte på måndagar?" och rösten från brunnen svarar "För måndagar är din dag i brunnen".

 

:club: :club: :club: :club:

 

Så vad fan gör jag i brunnen? Ptjaa, jag har en ledig dag och hoppas på många frågor från folk som uppenbarligen inte tycker om mig (vilket i mina ögon är lite som att störa sig på Teddybjörnen Fredrikssons attityd, men det är en annan fråga).

 

Shoot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

vilken moderator vill du helst ska bannas?

 

Jag skulle gärna vilja göra Franco Baresi till moderator för en dag (som en andra chans, alla förtjänar en andra chans :roll:) och se vad han skulle göra. Troligen skulle vi tvingas banna honom igen ganska snabbt.

 

I verkligheten antar jag att jag väljer KF. Sen skulle jag notoriskt hävda att det var ett freudianskt misstag.

 

Vad väljer du?

 

För att vi, på svenska pokerförbundet, ska ha fortsatt förtroende för dig klyka, så måste du med omedelbar verkan avsäga dig posten som moderator på pf.nu. OCH sluta hänga på fjortisforumet!

 

1. OK

2. Dra åt helvete era pajaser!

 

Skulle utan problem avsäga mig moderatorsposten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Hur länge har du spelat nätpoker?

 

* Vad har du för mål med nätpoker? Exempelvis kommer upp till en viss nivå, vinna en viss summa pengar, eller bara ha kul.

 

* Hur höga HU SnGs (för det spelar du väl mest nu) tror du att du slår i skrivande stund? (Du behöver inte ha spelat på nivån utan uppskatta vad du tror)

 

* Kommer KF bli ekonomiskt oberoende på er stejkdeal?

 

* Vad är ditt drömjobb?

 

* Skulle du leva på nätpoker om du hade möjlighet till det? Det behöver inte nödvändigtvis vara under en jättelång period.

 

* Finns det någon individuell händelse/forumpost/bok/etc som gjort att du fått en "aha"-upplevelse i din utveckling som pokerspelare?

 

* Vem av dessa kvinnor för en natt? Motivera varför.

- Jessica Alba

- Selena Spice

- Brooke Burke

- Vida Guerra

 

* Brad Pitt eller Johnny Depp, vem ligger du helst med? Varför?

 

* Har du några som helst planer på att ta bort tomteluvan på din avatar?

 

Kommer med mer frågor sen, frukost nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde att det skulle vara 1 person per dygn eller nått. Är det kul att ligga i brunnen med sorkenkk?

 

Det är en dröm jag länge haft. Tror dock inte att det är ömsesidigt.

 

Din far bestämmer sig för att ge dig en bil, och du får välja en av följande.

 

1) Trabant

2) Självcabbad Opel med tvåfärgslack (lila övergående i grönt för extra oljig effekt)

3) BMW 316i compact från 2001.

 

Vilken väljer du?

 

Tämligen ointresserad av bilar.

 

Anser du dig vara mer intelligent än genomsnittssvensken?

 

Anser du dig vara en bättre bilförare än genomsnittssvensken?

 

Om svaret är ja på någon av ovanstående frågor: Vad är det som gör att andra är mindre intelligenta än du är?

 

Mer intelligent vet jag inte, men troligen lite. Hur som helst så är jag mkt smartare.

 

Det närmaste jag kommit att köra bil är att ofrivilligt hålla ratten åt en bilkörande kompis som skulle joxxa med bältet. Han släppte ratten trots mina protester och tog ögonen från vägen, så vad annat fanns att göra? På den korta tiden höll jag först på att köra på en bil som stod parkerad intill vägen (vägen svängde ju) och därefter krashade vi nästan in i bilen framför som stannade vid ett rödljus. Det senare kan jag dock knappast klandras för, iom att det inte var min uppgift att bromsa.

 

* Hur länge har du spelat nätpoker?

 

Jag är faktiskt en av de första som provade på nätpoker. Spelade några sessions på GregPoker, IRC-baserad play money som fanns innan de grafiska siterna gjorde inträde på marknaden. Jag tyckte det var intressant men fastnade inte riktigt. Det var väl inte förrän jag fick egen lina här i Uppsala som jag började spela egentligen, stax före mitt registreringsdatum på forumet skulle jag tro. Men har haft ett långt uppehåll där nånstans också.

 

EDIT: Nä, det där stämmer inte alls. 3-4 år i osammanhängande perioder, kanske.

 

* Vad har du för mål med nätpoker? Exempelvis kommer upp till en viss nivå, vinna en viss summa pengar, eller bara ha kul.

 

Inga speciella mål, så bara att ha kul, antar jag.

 

* Hur höga HU SnGs (för det spelar du väl mest nu) tror du att du slår i skrivande stund? (Du behöver inte ha spelat på nivån utan uppskatta vad du tror)

 

Jag har verkligen ingen aning om hur mkt svårare de blir på högre nivåer. Ingen aning.

 

* Kommer KF bli ekonomiskt oberoende på er stejkdeal?

 

Om det inte vore för att vi bestämt att avbryta dealen när jag kommit upp i en viss summa pengar, så skulle jag inte vänta med att köpa vindsvåning om jag vore KF.

 

* Vad är ditt drömjobb?

 

Jag antar att jag måste vara tråkig och svara jurist.

 

* Skulle du leva på nätpoker om du hade möjlighet till det? Det behöver inte nödvändigtvis vara under en jättelång period.

 

Skulle nog inte satsa på en framtid inom pokern. Men hade jag haft lite större rulle nu i sommar så hade jag nog knappast jobbat som servitör dessa månader.

 

* Finns det någon individuell händelse/forumpost/bok/etc som gjort att du fått en "aha"-upplevelse i din utveckling som pokerspelare?

 

Kan inte komma på nån.

 

* Vem av dessa kvinnor för en natt? Motivera varför.

- Jessica Alba

- Selena Spice

- Brooke Burke

- Vida Guerra

 

 

"I'm gonna go ahead and go with all of them"...

 

* Brad Pitt eller Johnny Depp, vem ligger du helst med? Varför?

 

Brad Pitt för han är snyggare och ger mer braging rights. Men Johnny Depp är en hetare kandidat för en fika, verkar mer intressant.

 

* Har du några som helst planer på att ta bort tomteluvan på din avatar?

 

Efter jul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Varför slutade du spela FL?

 

2. Hur går det med backgammon-karriären?

 

3. Var serverar du mat?

 

4. Vilken tror du är din främsta styrka som pokerspelare?

 

5. Vilken tror du är din främsta svaghet som pokerspelare?

 

6. Varför blev Baresi bannad?

 

7. Varför finns det folk som retar sig på dig som moderator?

 

8. Vad beror det på att inläggen på pf handlar allt mindre om poker?

 

9. Vilken nytta har en asocial onlinegrinder av svepof?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur stor är din bankrulle? vilka limits spelar du?

 

$800-900. Spelar just nu $21 HU SnG för det mesta.

 

1. Varför slutade du spela FL?

 

Jag återupptäckte HU. Vi är några som spelar det och vi lär oss mkt av varandra.

 

2. Hur går det med backgammon-karriären?

 

Knackigt. Jag har inte spelat mkt alls på länge. Har dock införskaffat GNU också har jag lovat att komma ned på Williams pub o spela i höst igen.

 

Igår såg jag två snubbar spela på Palermo. Funtade på att utmana nån av dem i en lowstakes-match, men det vore tämligen asocialt mot mitt sällskap.

 

Fake edit: Nej, jag brukar inte hänga på Palermo... :D

 

3. Var serverar du mat?

 

Restaurang Santorini.

 

4. Vilken tror du är din främsta styrka som pokerspelare?

 

Vet faktiskt inte.. Skulle vilja säga att det är att jag är analytisk, men det är mest när jag tänker kring poker, kanske inte så mkt in action.

 

5. Vilken tror du är din främsta svaghet som pokerspelare?

 

Börjar bli lite av ett mantra, men det är ju sant, så: Jag har väldigt svårt att omsätta teoretiska kunskaper i praktiskt spel. Jag kan ofta veta att jag ska höja med många händer i en viss situation, utan att för den sakens skull ha en aning om med vilka händer jag ska höja...

 

6. Varför blev Baresi bannad?

 

För att han trots upprepade varningar och efter att ha fått oräkneliga "andra chanser" fortsatte trolla. Kan tilläggas att han inte alltid hetat Franco Baresi.

 

7. Varför finns det folk som retar sig på dig som moderator?

 

Det undrar jag faktiskt också. Det är ingen som har hörsammat mina uppmaningar om att visa på nåt ställe där min moderering har varit dålig, så tills vidare skiter jag i dem.

 

8. Vad beror det på att inläggen på pf handlar allt mindre om poker?

 

Vet inte om de allt mindre handlar om poker, eller om det känns så vartefter ens egen kunskapsnivå höjs. Jag känner helt klart att jag får ut rätt lite rent kunskapsmässigt av forumet nu för tiden, men vad det beror på vet jag inte egentligen.

 

OM det faktiskt är så att det handlar mindre om poker så kan jag tänka mig att det är ett tillväxtsproblem. Ju mindre forum desto mer väldefinerad blir diskussionen. Med 40k+ användare blir det lätt en massa OT som föder nytt OT etc.

 

9. Vilken nytta har en asocial onlinegrinder av svepof?

 

Vi försöker arbeta för pokerns väl i Sverige i stort. I första hand är vi ju ett förbund av pokerklubbar, men som sådant har vi ju hela pokersituationen för ögonen. Vi försöker exempelvis lobba för en mer pokervänlig lagstiftning. Mer konkret så fixar vi så man kan spela en riktigt grym SM-turnering online. Det kommer att bli ett riktigt bra SM i år.

 

För onlinegrinders är vi dock mest av allt en intresseorganisation. Vi försöker arbeta på ett sätt som gagnar hela pokersvängen. I vilken mån vi kommer lyckas med det är öppet för spekulation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det smart att satsa på den pokerform som bottarna tycks ha lättast för?

 

har inte direkt reflekterat över det. Egentligen tycker jag inte risken att själv få spela mot en bot är själva problemet, utan bottarna är ett problem på ett större plan genom att de "dammsuger" nivåer och förhindrar pengar från att klättra.

 

Jag är inte rädd för att spela mot bottar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker du om tanken att låsa alla brunnstrådar utom en för att sen låsa upp en var tjugofjärde timme?

 

Regler, liksom!

 

När jag startade denna så trodde jag att Sorkenkk's well var från igår. Så var det visst inte, men jag tror att om han skulle få välja en person att ligga i ett trångt utrymme med så skulle jag ändå ligga ganska bra till.

 

Sen startade Sulla också en well, och då blev det riktigt mysigt.

 

Jag tycker dock inte att det är ett jättestort problem. Sen undrar jag var du hittade reglerna för well-trådarna. Mig veterligen finns inga. Fast det är klart att det vore bäst om det var lite mindre inflation på konceptet, men det kommer nog ordna sig snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ingår väl i definitionen att alla har en dag i brunnen? Men, okelidokeli.

 

Hmm om alla har en dag i brunnen (veckodag om man får tro inledningen) så blir det 40k/7 ~ 5700 pers i brunnen på en gång. Men nu ska jag sluta fåna mig. Visst har du rätt, jag råkade bara välja en dag som redan var upptagen.

 

Vem i forumet skulle du helst vilja tillbringa 24 timmar i en brunn med?

 

Myssion, hans baywatch-faktor kan nog bidra till att hålla mig över vattenytan.

 

Vilken är din favoritfärg i kortleken?

 

Den som jag har två av på handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt med andra pfare från Uppsala.

 

Dito! :heart:

 

Var i Uppsala bor du?

 

Rackis.

 

Helkväll på flustret eller seven? Måste välja en av dessa!!

 

Seven har jag aldrig satt min fot på, vilket jag är rätt nöjd med. Var på en rätt trevlig fest för krog- och restaurangpersonal på Flurran, och tyckte att det verkade rätt trevligt. Vet dock inte vad jag skulle tycka en normal kväll.

 

Rätt många av dem jag serverar på jobbet säger sig vara på väg vidare till Flurran, har blivit medbjuden några gånger men sen inte dykt upp. Kan väl tänkas att det blir ändring på det nån gång.

 

Vad tycker du om Musikens Hus?

 

Det politiska spelet har jag inte satt mig in i. Det kostade visst en ruskig massa pengar iaf. Om det är bra eller dåligt att lägga alla de pengarna på ett Musikens hus låter jag andra tjaffsa om.

 

Arkitekturen gillar jag. Det är fulsnyggt med kraftig betoning på snyggt. Annorlunda och väcker tankar. Blir intressant att se interiören också, den ska ju vara en upplevelse i sig, sägs det.

 

Har även hört av arbetsbekanta att det kommer att bli en riktigt bra restaurang där, den måste jag klart prova.

 

Vilken är din favoritrestaurang i stan?

 

Svårt. Jag är rätt dålig på att gå på restauranger. Tzatziki har ett bra läge o fina lokaler, men inte alls lika bra mat som vi (Santorini). Övrigt i kategorin bra restauranger har jag dålig koll på egentligen.

 

I kategorin lunchrestaurang gillar jag nog Åhlens restaurang bäst av de jag provat (:roll:). Husman och möjlighet till att få mer mat om man frågar snällt är bra skit. Den indiska på bäverns gränd har en bra lunchbuffé också. Sen gillar jag den ena av de två kinakrogarna vid kungsgatan, den som har kombinerad kina- och sushibuffé.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...