Gå till innehåll

The Well: Klyka ELLER Släng dig i brunnen, Klyka!


Klyka

Recommended Posts

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hur mkt kommer inköpet vara till online sm i år?

 

Det blir lite olika... *mystery smiley*

 

zup?

 

bah

 

Hur har tre pers hamnat i brunnen samma dag? Bugg i systemet?

 

5697 to go.

 

Vilket borde utrotas först, särskrivning eller genitiv-apostrof?

 

Sär skrivningen's irritationsgrad överstiger vida genitiv apostrofen's.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5697 to go.

Men ska flera köra det här samma dag så tror jag att intresset för "The Well" kommer att sjunka avsevärt. Jag tycker att det har börjat riktigt bra men nu verkar intresset avta när det finns så många att fråga ut samtidigt. Då är det väl bättre att det blir max en om dagen som blir utfrågad. Jag tror att alla som vill hinns med. Jag själv satte mig i brunnen för att det inte verkar vara någon annan som ville göra det då det varit kallt ett tag på den fronten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur känns det att din the well är den näst mest intressanta efter Hjorts? Är det ett tecken på att folk är helt obegripligt och obeskrivligt efterblivna?

 

Det känns bra. Tror det beror på att våra pokerhjältar är lite blyga av sig, så vi nobodies får gå in och dra hela lasset.

 

Du ska laga en trerätters middag som får smaklökarna att göra frivolter av lycka. Då gör du:

 

1. Förrätt

2. Varmrätt

3. Efterrätt

 

Dryck till respektive maträtt är då?

 

Till Kaffet tar vi en?

 

Och sist men inte minst så sköljer vi ren strupen i bersån med?

 

Hmm, tycker mig känna igen frågan... Och svaret varierar från dag till dag, men idag blir det som följer:

 

Förrätten är en carpaccio med ruccolasallad, sparris och en hollandaisesås med en touch av pirri pirri för att spicea till det en smula. Till detta dricker vi en Hellbier, förslagsvis Hell från jämtlandsbryggerier. Mkt välhumlad och med en välbalanserad fin smak.

 

Till huvudrätt äter vi grillade lammkotletter med ett sältat vitlökssmör. Till detta serveras skivad friterad potatis kryddad med en blandning av torkad basilika och salt, där saltet fått dra åt sig av smaken från basilikan under natten. Grönsallad med en enkel vinegrett vid sidan. Det måste vara halvor av cocktailtomater i salladen.

 

Till maten dricks en Aecht Schlenkerla Rauchbier, mest för att jag måste få in den i måltiden och den passar bäst till huvudrätten i denna meny. En sjukt god rökig öl som inte ska drickas samtidigt som man tänker på prickig korv.

 

Till efterrätt ska vi inte ha nåt sötsliskigt, utan något som hjälper matsmältningen och tjänar som en fin avrundning av måltiden. Vi blandar en silad naturell yoghurt med en nypa vanillinsocker för att ge en neutral sötma. bara precis tillräckligt mycket för att neutralisera den syrliga smaken av yoghurten. Vi klickar ut detta på ett fat och ringlar flytande yoghurt ovanpå. Avsluta med att smula på lite valnötter.

 

Till efterrätten (eller snarare efter efterrätten) dricker vi en spontanjäst öl, gärna Timmermans Kriek, en öl som mer liknar körsbärscider.

 

Till kaffet, som möjligen är en dubbel espresso, dricker vi en 25-årig MacAllan, en rökig och riktigt fin whiskey. Den är otroligt mkt mer välbalanserad och rund i smaken än sin 18-årige lillebror, så den rekommenderas för dem som inte hunnit testa den.

 

Ja, det var väl min meny. När kommer du över? :D

 

Edit: Bersån var det ju, ja.. Blir nog nåt enkelt till avslutning. Varför inte en gin och tonic? Man vil i vart fall inte börja dricka jordgubbsdrinkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag suger på CG NL men klarar mig "bra" på SnG, är jag då en dålig pokerspelare?

 

Om Legato skulle tvingas grinda CG SH NL1000 över 10.000 händer, hur mycket vinst/back skulle han gå?

 

Varför förlorar jag så ofta potter där jag gör "rätt" och vinner potter där jag gör "fel"? Är det en bugg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av mina absoluta ölfavoriter, dock ej till huvudrätten. Till julbordet brukar det dock kunna slinka ner en flaska eller två. Liksom på puben, om den skulle råka finnas i sortimentet. Bra länk.

 

Håller egentligen med dig, men nu ville jag absolut ha med den. Och är det nån rätt den passar till så är det kött med mkt karaktär. Lamm är OK, men nånting mer vilt skulle nog vara att föredra. Bästa tilltugget är väl annars egentligen jordnötter. Eller julbord, som du säger.

 

På puben ska den vara en av de första som slinker ned, innan smaksinnet är förslöat. På så vis får man njuta av den riktigt ordentligt.

 

Om jag suger på CG NL men klarar mig "bra" på SnG, är jag då en dålig pokerspelare?

 

Nej.

 

Om Legato skulle tvingas grinda CG SH NL1000 över 10.000 händer, hur mycket vinst/back skulle han gå?

 

Kanske back till en början, men på 10k händer skulle han nog hinna justera. han är ju inte direkt nån dålig pokerspelare i nån situation.

 

Varför förlorar jag så ofta potter där jag gör "rätt" och vinner potter där jag gör "fel"? Är det en bugg?

 

Ja, den så kallade prima-buggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du nöjd med din avatar?

 

Ja, mkt. Den är grön och fin, och förutom det så har den vissa likheter med mig. Dessutom är den ett minne från gamla goda tider då man programmerade Qbasic i DOS-miljö. Avataren är en bild som jag renderade i hela 64 olika nyanser av grönt. Programmet var gjorde jag egentligen för att göra tämligen dramatiska bilder på moln. De blev rätt bra faktiskt.

 

Dessutom tror jag att Kfluffie också är tämligen nöjd med min avatar.

 

Däremot är jag mindre nöjd med din nya. Vad hände med det fina ögat (ack så creepy, men ack så... nånting)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är slapp och likgiltig och har inte lust med nånting. Således tillbringar du kvällen zappandes i tv-soffan. Det är som vanligt bara totalt ointressant skräp på tv. Men så råkar du zappa förbi en kanal där någon av nedanstående program precis startar. Hur många gånger ska du ha sett samma avsnitt för att du ska zappa vidare?

 

A) Simpsons

B) South Park

C) Seinfeld

D) Spin City

E) Frasier

F) Drew Carry

G) Pang i bygget

H) Fresh prince in Bel Air

 

(För rättvisans skull, eftersom ni är tre brunnare idag, postar jag samma fråga till alla.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är slapp och likgiltig och har inte lust med nånting. Således tillbringar du kvällen zappandes i tv-soffan. Det är som vanligt bara totalt ointressant skräp på tv. Men så råkar du zappa förbi en kanal där någon av nedanstående program precis startar. Hur många gånger ska du ha sett samma avsnitt för att du ska zappa vidare?

 

A) Simpsons

B) South Park

C) Seinfeld

D) Spin City

E) Frasier

F) Drew Carry

G) Pang i bygget

H) Fresh prince in Bel Air

 

(För rättvisans skull, eftersom ni är tre brunnare idag, postar jag samma fråga till alla.)

 

A) Simpsons

50 - Det känns som man kan se samma avsnitt hur många gånger som helst utan att tröttna, men nånstans går nog gränsen. Så jag höftar med 50.

 

B) South Park

5 - Det är smått underhållande, men rätt tröttsamt i längden.

 

C) Seinfeld

25 - Nästan som simpsons, men inte lika roligt

 

D) Spin City

7.5 i snitt

 

E) Frasier

10

 

F) Drew Carry

Som spin city - om det inte är på det där live-improvisationsprogrammet vad det nu heter - det kan man se hur många gånger som helst!

 

G) Pang i bygget

Vet faktiskt inte vilket det är. Har bara hört namnet.

 

H) Fresh prince in Bel Air

0 - Jag zappar vidare direkt. Nån av den andra skiten är säkert bättre. Tex. TV-shop eller ordjakten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, tycker mig känna igen frågan... Och svaret varierar från dag till dag, men idag blir det som följer:

 

Förrätten är en carpaccio med ruccolasallad, sparris och en hollandaisesås med en touch av pirri pirri för att spicea till det en smula. Till detta dricker vi en Hellbier, förslagsvis Hell från jämtlandsbryggerier. Mkt välhumlad och med en välbalanserad fin smak.

 

Till huvudrätt äter vi grillade lammkotletter med ett sältat vitlökssmör. Till detta serveras skivad friterad potatis kryddad med en blandning av torkad basilika och salt, där saltet fått dra åt sig av smaken från basilikan under natten. Grönsallad med en enkel vinegrett vid sidan. Det måste vara halvor av cocktailtomater i salladen.

 

Till maten dricks en Aecht Schlenkerla Rauchbier, mest för att jag måste få in den i måltiden och den passar bäst till huvudrätten i denna meny. En sjukt god rökig öl som inte ska drickas samtidigt som man tänker på prickig korv.

 

Till efterrätt ska vi inte ha nåt sötsliskigt, utan något som hjälper matsmältningen och tjänar som en fin avrundning av måltiden. Vi blandar en silad naturell yoghurt med en nypa vanillinsocker för att ge en neutral sötma. bara precis tillräckligt mycket för att neutralisera den syrliga smaken av yoghurten. Vi klickar ut detta på ett fat och ringlar flytande yoghurt ovanpå. Avsluta med att smula på lite valnötter.

 

Till efterrätten (eller snarare efter efterrätten) dricker vi en spontanjäst öl, gärna Timmermans Kriek, en öl som mer liknar körsbärscider.

 

Till kaffet, som möjligen är en dubbel espresso, dricker vi en 25-årig MacAllan, en rökig och riktigt fin whiskey. Den är otroligt mkt mer välbalanserad och rund i smaken än sin 18-årige lillebror, så den rekommenderas för dem som inte hunnit testa den.

 

Ja, det var väl min meny. När kommer du över? :D

 

Edit: Bersån var det ju, ja.. Blir nog nåt enkelt till avslutning. Varför inte en gin och tonic? Man vil i vart fall inte börja dricka jordgubbsdrinkar.

 

Näver sa bävern. Trodde du va en reko snubbe. Du får med tvekan godkännt. Maten får det att dregla i munnen på mig, men sen förstörde du med att genomgående dricka öl.

 

Öl är till pokerkvällen eller grabbvändan inte till den smaksensationen som du faktiskt beskrev.

 

Och ja. Frågan återkommer i alla "brunnar". Matvanorna gör mannen :mrgreen:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näver sa bävern. Trodde du va en reko snubbe. Du får med tvekan godkännt. Maten får det att dregla i munnen på mig, men sen förstörde du med att genomgående dricka öl.

 

Vin är gott, men ingenting som förhöjer smaken av maten. En riktig öl (och nu talar jag inte om TT) är det perfekta accompagnemanget (stavning?) till en riktig höjdarmåltid!

 

Öl är till pokerkvällen eller grabbvändan inte till den smaksensationen som du faktiskt beskrev.

 

Bah! Du förutsätter fulöl!

 

Fulöl är till pokerkvällen eller grabbvändan inte till den smaksensationen som du faktiskt beskrev.

 

FYP. Men med lite eftertanke går det att kombinera en öl till varje typ av mat. Jag antar att jag är lite finsmakare när det gäller öl, men inte när det gäller vin.

 

Ta Nils Oscar Kalasöl till exempel. Om det bara fanns ett exemplar kvar av den i hela världen så skulle det ta mig fan vara kriminellt att dricka den på grabbvändan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYP. Men med lite eftertanke går det att kombinera en öl till varje typ av mat. Jag antar att jag är lite finsmakare när det gäller öl, men inte när det gäller vin.

 

!

 

Öl är alldeles för kraftigt i smaken och dödar dina smaklökars smaksensation på den utomordentligt goda måltid du beskrev.

 

Till förrätten.

Gärna ett lite halvsött vitt vin från Italien. Kanske en Muscato av någon form.

 

Till varmrätten.

Ett medelfylligt rövin. Varför inte ett Argentinskt.

 

Till efterrätten.

Kan tänka mig ett sött deservin av något slag för att följa upp sötman i vaniljet.

 

Till Kaffet.

++++++++++++++++++++++

 

I bersån.

Funkar med Gin men en liten Campari Orange skulle oxå va rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...