Gå till innehåll

.


Henke-Jo

Recommended Posts

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag vet inte, jag kör med en gammal Intellimouse Explorer som jag skaffade när dom var helt nya, så de e väl 5+år sedan. Har haft många datorer, nyare möss...men den musen har alltid varit i burken som jag använt mest... kanske bara vanesak.. gillar iaf den, men finns säkert annat intressant

explorer.jpg

 

microsoft brukar suga, men remotekontroll till htpc och möss kan dom :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur stor skillnad är det mellan 1600 1200 20,1"

och en 1920 1200 17"?

 

 

3" i diagonal skärmyta, 320pixlar i upplösning på bredden :D

 

upplösning o skärmyta är ju totalt olika saker

 

båda klarar att visa 4 standarbord(1600x1200), på 17" som är widescreen lämnar de över 320pixlar på bredden... men själva skärmen är ju mindre så allt blir ju mindre på den(pixlarna är fysiskt tätare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror man kan plocka ihop en bättre pokerdator själv

den annonsen har ju funnits ett tag på blocket också.

 

skulle jag kunna få låna tråden för att få råd om mus, då jag tänkte beställa en ny ikväll. funderar starkt på en mx revolution. ngn som har ngt att säga om den eller tips på ngn annan?

 

läste i någon recension att det extra scroll hjulet på sidan (där tummen ska vara) inte sitter jättebekvämt för tummen, fick mig att inte beställa den iaf.

men man får ju själv bestämma vad som är bekvämt

 

 

 

HenkeJo: ska du plocka ihop delarna för dig sig och sen sätta ihop allt själv eller ska du köpa en färdigmonterad ?

 

Här är prollarna jag skrev om förut..

 

E6550

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=182456

 

E6750

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=199244

 

E6320

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=175430

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men det jag undrar är vilken skärm som jag kan ha mest bord på 17"aren eller 20"aren

 

4 på båda(minimikravet för 4 bord är 1600x1200) ska du ha fler måste du i dagens läge upp till nån av 30":arna som klarar 2560 x 1600

 

- vi talar om normala standardbord då, inga miniwiev. 800x600 är standard måttet(kan kasta några pixlar här o där), då kan du ju räkna själv vad som krävs när du ska placera 3 på höjden eller 3 på bredden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där kanske är nåt att fundera över

- själv tycker jag de är till nackdel att ha större skärmar än nödvändigt, om man har flera skärmar, men har man bara 2 tex kan de ju va ett alternativ om man tycker 20" är för smått.

 

 

2152669829.jpg

Första 24-tummaren med tn-teknik | 2007-08-06 08:22:

Stor skärm för liten budget

Med några få undantag har 24-tumsskärmar hittills varit förhållandevis dyra. Med Syncmaster 245B har Samsung öppnat dörren för en ny generation billigare jätteskärmar. Det här kan bli början på att skärmar med den trevliga bildstorleken 1920 x 1200 äntligen blir vanligare på kontoren.

 

Fakta

Samsung Syncmaster 245B

Tillverkare/kontakt: Samsung (http://www.samsung.se)

Pris: 4650 kronor exklusive moms

Bildstorlek: 24 tum, 1920 x 1200 bildpunkter

Paneltyp: tn

Kontrast / ljusstyrka: 1000:1 / 400 cd/m2

Mått (BxHxD): 560 x 444 x 250 millimeter

Anslutningar: d-sub, dvi-d

Finesser: inga speciella

 

Fördelar: storleken, priset

Nackdelar: betraktningsvinklarna, ingen pivot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle in och beställa en ny bärbar nu hos dell, eftersom min gamla börjat sega sig. När jag beställde den förra "byggde" jag ihop den efter mina behov. Verkar inte gå längre :(

Någon som har några förslag på en hyffsat prisvärd dator som uppfyller kraven:

1920x1200 upplösning

2gb ram

Rätt stor hd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle in och beställa en ny bärbar nu hos dell, eftersom min gamla börjat sega sig. När jag beställde den förra "byggde" jag ihop den efter mina behov. Verkar inte gå längre :(

Någon som har några förslag på en hyffsat prisvärd dator som uppfyller kraven:

1920x1200 upplösning

2gb ram

Rätt stor hd

 

 

Jag har skitbra tips faktiskt. dell.se -> bärbara -> konsument -> scrolla längst ner på sidan och klicka på ikonen "visa bärbara datorer för mig" till höger om datorn för 12 490 kr -> klicka därefter på bilden över dell inspiron 1720 -> sen kan du konfigurera en del där -> du får en bra dator, 240 gb hdd, 1920*1200, 17 tum, 2,4 ghz intel core 2 duo, 2 gb minne, 256 mb grafikkort, bluetooth och trådlös anslutning för 19,7 k...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är inte den här bättre

dåhttp://ecomm.euro.dell.com/dellstore/basket.aspx?c=se&cs=sebsdt1&l=sv&s=bsd&itemtype=CFG&details=undefined

 

tryck på bärbara-xps-den i mitten sen vet inte den första eller den i mitten hur bra är ett 512 grafikkort gemfört med ett 256 och har det någon betydelse i antalbord man kan spela

 

det spelar nästan ingen roll mellan 256 o 512 i antalet bord du kan spela

om du ska ha den till poker så är det bättre att spara pengar och ta den med 256, tycker jag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://pokerforum.nu/forum/poker-off-topic/37727-skaermupploesningar-och-olika-pokerklienter-en-guide.html

 

läs på lite och återkom med mer specifika frågor, finns redan en lång tråd om pokerlaptopsköp, tror de flesta pokergrindare gillare Dells företags modeller med 1920x1200 i upplösning.

tycker att det är att jämföra träskor och spikskor ang bärbar eller stationär, de spelar med olika spelregler...

 

har du (henke jo typ?) ens läst det jag postadet?

samma frågor om pokerklienter och skärmupplösningar återkommer och återkommer...delvis därför jag skapade den tråden jag länkar till om ni tittar på den ens? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle vara roligt om några mer berättade vad dom hade för skärmar och datorer både bärbara och stationära.:-D

 

Och det här hoppas jag också hjälper andra som också funderar över dator köp.

finns ju många skärmtrådar redan, bara att leta.

sedan beror de ju på vad var o en av oss prioriterar(tex mina många skärmar är för att jag ser mycke på tv-streams, p2p-tv osv och det är ju inte så hälsosamt att ha på poker datorn), därav 2 datorer och flera skärmar för min del.

 

andra nöjjer sig med miniview, andra kör 30" osv smaksak enligt egna behov(vissa kör ju typ 30 bord på en 17", han på wsop finalbordet hehe)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...