Gå till innehåll

The Well: Hjort


Hjort

Recommended Posts

  • Svars 172
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är det sant att du spelat över en miljon händer PLO?
Nej.

 

HU-spel och båda spelar optimalt med 0.5/1-struktur. Hur stort är knappens värde per hand i
Är väl en bråkdels bb och högre i NL.

 

1. tjejen i loungen, hur långt kom du med henne?

2. din choklad-diet, hur bra funkar den? hur mycket har din BMI minskat iår?

1 Ungefär så långt som jag tänkt, vilket var att flörta lite. Hon var alldeles för fin och snäll för att ragga upp och dumpa.

 

2) Funkar bra, även om det nog mer är fokuset på att hålla sig till grönsaker, frukt och kött som stått för viktminskningen. Vet ej BMI-nedgång.

 

Varför har du inte tagit med den obligatoriska inledningen i första inlägget?
För att den är tråkig.

 

Hur skulle de som känner dig och aldrig besökt pf.nu beskriva dig (med typ tre ord)?
Smart, snäll och högljudd.

 

Hur tror du en som inte känner dig - utan bara läst inlägg på pf - skulle beskriva dig?
Smart och elak.

 

Anta att du i verkligheten heter Stig och sitter i denna brunn. Jag går förbi och skriker ner i brunnen. "hej, är du brunn-stig?". Är det roligt?
Nej.

 

Rangordna följande pokerspelare, börja med den bästa (nlhe):

* Hjort

* Nebbis

* Townsend

* CTS

* KRANTZ

* Dödarn

* Ivey

Inget material att utgå från alls vad gäller alla utom Nebbis och dödarn. Gissar på Townsend i topp sen Krantz, Ivey och CTS, följt av mig och Nebbis samt sist Dödarn.

 

Vad vill du helst att vi fyller brunnen med:
Vatten. Läsk är kladdigt, mjölk stinker och sprit svider.

 

1. Om man vill förbättra sitt spel, vad bör man läsa för:

a) pokerbok,

b) pf-skribent,

c) 2+2-skribent?

d) annan skribent?

a) Math of Poker

b) Mig

c) Beror på spel

d) Andrew Prock, Terrence Chan och ett gäng till som postar i livejournals. De är den okända pokereliten.

 

2. Vilka tre koncept är viktigast att förstå för att bli en vinnande spelare?
Handvärde, balans och spelselektion.

 

3. Vilka starka sidor tror du att du har som pokerspelare, som många andra fiskar saknar?
Smartare och tiltar inte. Samt jättemånga timmars tankeverksamhet förinvesterat, vilket gör att väldigt få beslut kräver någon energi från min sida.

 

4. Varför spelar du aldrig WSOP?
Det är dyrt och verkar tråkigt.

 

5. Hur har du gjort när du har gått upp i nivå? Försiktigt? Infasning av bord när du multibordar? Spridda skott? Quantum leap? Började högt från början?
Väldigt långsamt. Kör normalt minst 4 bord och gärna 10.

 

6. Vad skriver du typiskt om andra spelare i dina anteckningar?
Jag för inte anteckningar och tror inte heller det ger något.

 

7. Vilka program rekommenderar du att man använder som ambitiös hobbyspelare?
Pokerstove, hold'em manager och propokertools.

 

8. Hur spelar du normalt AK i NLT CG SH mot reraise, djupa stackar, beroende på position?
Omslag, oavsett position så länge det är 6 eller färre. Spelar normalt sett inte mot fler motståndare än så, men då kan det bli syn.

 

hur många bord?

vilka limits?

vad nickar du?

msn?

1-16. 1k och 2k samt 100-200 limit.

 

* Har du läst på högskola/universitet? Isf var och vad?
Ja. Mestadels flunkat ur dock. Har varit inskriven på juridik och kognitionsvetenskap samt lite strökurser medan jag söp upp studiemedlen.

 

glömde det viktigaste: vilket är din mest vattentäta taktik för att få med en brud hem från krogen?
Gör som George Costanza och gör tvärtemot det som känns rätt.

 

Vilka är de senaste 100 böcker du läst?
Vet ej.

 

Om du fick möjligheten att tjäna samma pengar som på poker med vilket annat yrke som helst, vad skulle det vara? Du behöver inte vara realistisk.
Management inom något stort företag.

 

Vem är rikast på pf?
Skulle tippa på TLK eller Sonnert, om nu någon av dem kan sägas vara "på pf".

 

Rekommenderade resmål för en onlinegrinder?
Argentina, Singapore, Bangkok, Nya Zeeland.

 

Hur ser din historia som pokerspelare ut? Från när du började spela till nu.
Började med smånivåer, ersatte studiemedlena, sumpade studierna, tjänade mkt pengar. Många pauser.

 

Hur ser du ut?
Kort, tjock.

 

Är det egentligen kul med poker?
Ja.

 

Inom vilket område skulle di vilja vara sedd som geni? Film, musik, fysik, psykologi, poker, sänghalmen eller nåt helt annat.
Film.

 

Om du var tvungen att välja resten av ditt liv. Aldrig mer knulla eller aldrig mer runka. Vad.
Aldrig mer knulla.

 

Nämn två levande och två döda personer du ser upp till.
Terrence Chan, Patri Friedman samt Richard Feynman och Isaac Asimov.

 

Vad är ställningen i våra PLO-matcher?
5-1?

 

Hur skulle du rangordna följande i PLO: KaiBuxxe, Staahla, Benyamine
Benyamine, KaiBuxxe, Staahla.

 

Under en diskussion på forumet om hur du såg ut så kommenterade du i tråden, men till allas besvikelse fick ingen se ditt vackra (?) anlete. Är du en modern motsvarighet till Phantom of the opera?
Nä, ser bara ingen anledning att ha min nuna på nätet.

 

Om du fick rigga en site skulle du då använda ett neuralt nätverk?
Förstår inte frågan.

 

Vem tycker du rent objektivt är finast IRL (utseendemässigt) Ola 'Gdaily' Brandborn, Roger Federer eller en genomsnittsamerikan utan sidbena?
Federer.

 

Sovjetkommunism med bra hockeyspelare eller fascistdiktatur med bra internetuppkoppling?
Fascism.

 

Kärlek vid första ögonkastet eller "framväxande" känslor?
Attraktion är ögonblicklig, ömhet tar tid.

 

Har du varit i Las Vegas? Om ja, vilket hotell bodde du på?
Nej.

 

Snälla, rara: Berätta vad du nickar på minst en site som du spelar på någorlunda regelbundet.
Nej.

 

Avslutningsvis: Har du någonsin känt dig underlägsen någon annan människa intelligensmässigt?
Har säkert hänt.

 

Oh, en till. Har du varit i en fight nångång? Inte verbal, inte i poker. Med händerna, man mot man. Om ja, hur gick det och hur kändes det.
Ja, ett par gånger. Mestadels fått spö.

 

Förresten. Tror du att du är kapabel att döda en annan människa. Om ja, hur skulle du gå till väga. Om nej, varför inte.
Ja. Men jag tycker det är intressantare att fundera på hur man gör sig av med kroppen än själva dråpet.

 

Levlar du oss med den här tråden? Kommer du inte ge några svar.
Nej.

 

Är hi/lo värt att spela HU?

 

Vilket spel och form ger lägst varians?
2-manna stöt utan ante. Men du menar antagligen inte "varians" utan "säkrast" inkomst, vilket är en helt annan fråga.

 

Hur blir man så otrevlig som du är? Det vore kul att få veta...
Hög IQ och hög impulsivitet.

 

 

Har du bättre och djupare kunskaper om FLT än TexasLimitKing?
Nej. Är möjligt att jag kan några saker bättre än honom när det gäller saker om spelet, men annars är han säkert mycket bättre än mig.

 

Tiltar du någonsin nu för tiden? Då menar jag påverkas av utgången och inte nödvändigtvis att du bränner pengar.
Jag blir lite ledsen ibland ja.

 

Spelar du nånsin poker live? I så fall, var?

Hur mycket har du vunnit, online och live?

Nästan bara online, de gånger jag spelat live har det varit med moderatorerna och på sviten samt lite i linköping med Che och gänget.

 

Ångrar du att du satte dig i brunnen?
Nej, men ska fixa mat åt morsan så det börjar bli lite tight.

 

Hur stor är din totala förmögenhet (inkl. bil, aktier, hus etc.)?
Skulle kunna leva med ett par miljoner till.

 

Om du inte vet, vilken del av befolkningen uppskattar du att du tillhör? IQ-mässigt alltså. Topp 20%, 10%, 1% eller vad tror du?
Topp .1% någonstans.

 

Är det jobbigt att alltid känna att man behöver vara bäst på allt?
Jag känner inte att jag behöver vara bäst på allt, snarare tvärtom.

 

Om du fick permanentBanna nån på forumet. Vem skulle det vara.
DrRoland.

 

Vilken är din favorite high.
Förstår inte frågan.

 

Tror du en människa skulle ha en chans mot en schimpans om de bägge slogs för livet.
Ja.

 

Hur många femåringar skulle en chimpanshane klara av?
Rätt många.

 

Dina tre favoritserier (comics) på nätet?
Scary Go Round, Achewood och Dresden Kodak.

 

Ranka följande yrkeskategorier efter samhällsnytta:

 

1-7-lärare

Ballerina

Fotbollsproffs

Journalist

Monark

Livsmedelsbutiksägare

Partisekreterare

Sjuksköterska

Spärrvakt

Åklagare

Åklagare, Fotbollsproffs, Livsmedelsbutiksägare, sjuksköterska, ballerina, spärrvakt, monark. Partisekreterare och journalister gör ingen nytta för samhället.

 

Hur länge kan du leka tystaleken?
Om det är den när man ska titta varandra i ögonen tills man tröttnar har jag gjort det i en dryg timme.

 

 

Hur många har du bannat?
100 är en bra gissning.

 

Minns du ditt första inlägg på forumet?
Nej, men det var ett "hej"-meddelande.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej.

Förstår inte frågan.

 

Ok Jag förtydligar. Neurala nätverk är en imitation/simulering av den form av intelligens som finns i hjärnan (nervcellernas kommunikation etc).

 

Med givet regelverk skulle du exempelvis kunna låta nätverket påverka de framslumpade talen i RNG:n så att de viktar talen mot det som ger siten mest profit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du glömde läraren.
Ok, lärare inom det kommunala skulle jag anse vara väldigt onyttiga. Så någonstans under spärrvakten.

 

Med givet regelverk skulle du exempelvis kunna låta nätverket påverka de framslumpade talen i RNG:n så att de viktar talen mot det som ger siten mest profit.
Jag förstår fortfarande inte vad du menar, och är lite osäker på om du själv gör det.

 

Har du någonsin ändrat dig efter att ha satt en idiotstämpel på någon?
Ja då.

 

Om gud kom ner och talade med dig, skulle du då lämna ateismen och gå ut i världen och predika hans ord eller söka upp närmsta vadderade rum?
Det förstnämnda.

 

Jag är lite förvånad att du i ord väljer att beskriva dig själv som smart och inte intelligent. Att vara smart och att vara intelligent är långt ifrån samma sak, som du antagligen vet.
Jag håller inte med om din distinktion.

 

Nu till min fråga: Försörjer du dig på poker eller har du något annat yrke?
Poker, sedan rätt länge.

 

Vad är viktigaste att tänka på när det gäller följande tre begrepp:
Handvärde.

 

Antag att Gud är allsmäktig. Kan Gud skapa en såpass tung sten att han själv inte klarar att lyfta den?
Ja.

 

Och en till: har du någon gång fått ett finger upp i anus?
Ja.

 

Vilka av de som åtminstone är hyfsat aktiva på forumet är de bästa pokerspelarna?
Vet ej. Shahin och Ramz ligger väl bra till.

 

Vem, utöver dig, ska man läsa av de som skriver här om man vill bli en bättre pokerspelare?
Lägg ner tid själv istället.

 

Nämn två misstag du anser enligt din erfarenhet de flesta medelspelarna begår i nl sh.
Synar för mycket och höjer för lite.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...