Gå till innehåll

NL200 - TPTK möter motstånd


Recommended Posts

Har nyss satt mig vid bordet och Fi är en hyffsad TAG som är antagligen en av de som spelar mest på hela sidan. Upplever han som lite tiltad då jag nyss tagit en $100 pott mot honom 3e handen på bordet och innan dess torskade han ännu en $150 pott. Har väldigt svårt att se FI svag med detta turnbettet, känns nästan som en AA han absolut inte vill förlora. Dock kan han likaväl sitta med 88/JJ här väldigt ofta skulle jag tro. Pusha eller inte?

 

Seat 1: EAP ($359.35 in chips)

Seat 2: kingkai84 sits out

Seat 3: Martin039 ($114.71 in chips)

Seat 4: Hero ($259.06 in chips)

Seat 5: REDEYEZ ($425.39 in chips)

Seat 6: Archfiend ($247.90 in chips)

Archfiend: posts small blind $1

EAP: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to Hero [:Ac::Qc:]

Martin039: folds

Hero: raises to $8

REDEYEZ: raises to $26

Archfiend: folds

EAP: folds

Hero: calls $18

----- FLOP ----- [:8d::Qd::3s:]

Hero: checks

REDEYEZ: bets $37

Hero: calls $37

----- TURN ----- [:8d::Qd::3s:][:4h:]

Hero: checks

REDEYEZ: bets $105

Hero: ??????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner ju inte till REDEYEZ, men om han är en snortight grinder känns AA, QQ och framför allt KK troligare än JJ/88.

 

AQ är en riktig strulhand som är assvår att spela ur pos, inte minst när man blivit återhöjd. Det är så typiskt AQ...man får en nästan perfect flopp å ändå har man ingen aning om var man står.

 

Jag betar ordentligt på floppen..synar han bara misstänker jag AK, slår han om lägger jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att om du väljer att syna pre så har du inget val utan måste fullfölja. Är han tajt så varför syna pre i första taget om du blir tveksam vid träff?

 

Min första tanke var inte att lägga handen vid träff då jag upplevde han som ganska tiltad. Normalt sett foldar jag nog mot en trebett pre med AQ ur poss. Men sen när handen utspelade sig och han donkade ut $100 bettet blev jag verkligen förvirrad. Förstår mig inte alls på det... :Ad::Kd: känns som enda handen han möjligen skulle kunna göra det spelet med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med den tiltande beskrivningen av fi så kan han ha en svagare dam eller fd här. Kanske nått som JTs eller J9s. Med den imagen du framhäver här så hade jag synat och låtit han bluffa igen på river. Ställa här fungerar också utmärkt, speciellt om han e för tiltad för att folda en sämre dam eller drag.

 

Såna här händer när det finns mycket historik mellan hero och fi är så readbaserade att de blir svåra att ge ett riktigt bra svar på. Vill du hålla nere swingsen så kan du göra det enkelt för dig och folda turn, du har inte investerat jättemycket i potten än. Han kan ha överpockets eller settat.

Men med er historik synar jag ner fi ganska light och du har trots allt TPTK vilket e nöt vs tiltade spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan väl säga som så att jag är ny vid bordet och inte sett att han har tiltat. Han har däremot förlorat 2 stora potter i rad första händerna vid bordet. På turn blixtbettade han $100 och då fick jag känslan av att han var tiltad. Bettet känns ogenomtänkt hur som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltad å tiltad...han har ju onekligen haft en makalös session innan dom stora pottförlusterna...

 

Onekligen är nog det bästa spelet att lägga AQ mot återhöjning samt ur pos. Men är dom suited vill man gärna se en flopp:cry:.

 

Tror du gjorde ett misstag som inte betade floppen när du nu såg den, då hade allt blivit lite lättare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...