Gå till innehåll

The Well: Conspiracy


Conspiracy

Recommended Posts

Saxat från eurys tråd:

 

Obligatorisk inledning:

 

En främling visas runt i den by han nyligen flyttat till. Man visar honom en brunn och guiden säger "Alla dagar i veckan, utom onsdagar, kan du ropa ner vilken fråga som helst i brunnen och få ett svar".

 

Mannen ser imponerad ut, och ropar ner i brunnen: "Varför inte på onsdagar?" och rösten från brunnen svarar "För onsdagar är din dag i brunnen".

 

Idag är det onsdag och min dag i brunnen. Vi kör 24 timmar eller eventuellt lite längre ifall det då fortfarande är kul.

 

---

 

Eftersom jag är uttråkad men inte spelsugen så kör jag igång en welltråd jag med. Fråga vad som helst så ska jag försöka svara så gott det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 103
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du måste välja en av följande: varje morgon när du vaknar så måste du antingen dricka 30 cl gin eller så måste du ta på dig boxingsutrustning och gå en rond mot mike tyson, vad väljer du?

 

Gin är den överlägset godaste spritdrycken alla kategorier. Det i kombination med att jag väger 63 kg och aldrig var varit med i ett slagsmål gör valet enkelt :).

 

Gin ftw!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul intiativ det här med "The Well".

 

Några frågor:

 

Hur kom det sig att HU blev ditt huvudsakliga spel?

 

Hur många HU-bord spelar du samtidigt?

 

Vad föredrar du HUSNG eller HUCG?

 

Hur är konkurrensen på den nivå du spelar?

 

Hur många inköp är lagom att ha för den som ska börja spela HUSNG/HUCG?

 

Har du några speciella mål med pokern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad spelar du CG,SNG,MTT? Vad har du mest EV i?

Vilka stakes?

 

$100 HU SnGs är mitt huvudspel, ibland med skott på $200s mot fisk. MTTs spelar jag en del och då med inköp på $50-$100. Ibland något högre, ibland lägre. Försöker bli bättre på HU cashgame oxå men då spelar jag bara 0.5/1 for now.

 

vem på pf möter du helst i HU4ROLLZ?

 

MacDaddy utan tvekan.

 

hur många bord?

 

1-4 beroende på vad jag spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar den här idén och formatet som du å eury startade. Hoppas forumet kan - keep it running.

 

Frågor då:

1. När jag kom in här på PF har jag för mig att du läste i Jönköping. Läser du fortfarande eller har du lagt ner det och bara lirar poker?

2. Har för mig att jag läst att du ville röra på dig från Guds hem "Jönköping" till Göteborg. Är det genomfört och i så fall var det för att kyrkklockorna slog för ofta i Jkpg.

3. Vilken site lirar du på för tillfället?

4. Vad har du för ROI på dina HU SnG?

5. Lagar du mat själv eller är det Staoil som får besök när det kurrar till i magen?

6. Favoritöl?

7. Favoritwhiskey?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul intiativ det här med "The Well".

 

Några frågor:

 

Hur kom det sig att HU blev ditt huvudsakliga spel?

 

Innan spelade jag främst fullring SnGs men tröttnade på det efter ett tag. Främst pga att det gick dåligt och jag hade svårt att täppa till luckorna som uppenbarligen fanns. Jag ville heller inte fortsätta lägga tid på en spelform som troligen inte heller har jättemycket framtid. Valet föll då på HU SnGs eftersom jag hade hört att variansen skulle vara rätt liten. Jag hatar verkligen varians. Jag trodde också att det skulle passa mig rättså bra eftersom jag var trött på att folda hela tiden.

 

 

Hur många HU-bord spelar du samtidigt?

 

1-2 vanligtvis. Igår testade jag att 3-tabla NL100 HU på FTP och det fungerade ganska bra. Dock tror jag att två bord är det ultimata för mig.

 

 

Vad föredrar du HUSNG eller HUCG?

 

Eftersom jag inte gillar varians så måste jag nog säga HU SnGs, det är också det jag spelar mest. Dock tror jag att det är viktigt för mig att utveckla mitt HU cashgamespel eftersom jag tror det finns mer pengar att göra där.

 

 

Hur är konkurrensen på den nivå du spelar?

 

Generellt sett är spelarna väldigt svaga där jag spelar (därför jag spelar där :)). På $100-nivån (vi pratar HU SnGs nu) finns det nån spelare jag undviker eftersom jag tror den enda som har edge i dom gamesen är pokersajten. Det finns självklart bättre spelare än mig på nivån men ingen av dem är regulars så där behöver jag inte bekymra mig. På $200-nivån och uppåt finns det flera regulars som har fina Sharskscopestats. Jag har dock inte spelat mot dem eftersom jag bara tar enstaka skott på nivån när dåliga spelare sitter reggade.

 

 

 

Hur många inköp är lagom att ha för den som ska börja spela HUSNG/HUCG?

 

Spontant, 30 för HU SnGs och 50 för HU cashgame. Om man är villig att gå ner i nivå snabbt så räcker kanske 20/30.

 

 

Har du några speciella mål med pokern?

 

Det förändras ganska ofta. Det generella målet är att ha det som fortsatt huvudinkomst året ut och sedan börja plugga i Göteborg. Ett kortsiktigt mål är att spela $200 HU SnGs och högre.

 

Hur kommer det sig att superhanden KQ alltid vinner över Ax då x < Q i AIPF-situationer. Enligt alla böcker jag läst så ska ju Ax vara en knapp favorit.

 

KQ har fler stegmöjligheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför spelar du inte NL 6max CG?

 

Jag tror att jag synar ner för mycket :). Dom gångerna jag har testat på det har det gått ganska dåligt så jag har fått lite avsmak för det. Sen tycker jag att HU är mycket roligare och eftersom det går bra för mig så har jag inga planer på att byta game. Dock vet man ju aldrig hur det blir i framtiden.

 

Skulle du vilja bli moderator?

 

Nej. För knappt ett år sedan så ville jag nog det men inte längre.

 

 

Vad har du för dygnsrytm?

 

Min dygnsrytm är väldigt flexibel. Imorse vaknade jag vid 11.00 vilket är väldigt normalt för att vara mig. För någon vecka sedan vaknade jag vid 02.00 vilket kanske inte är lika normalt. Troligen kommer den bli helt fucked up nu igen eftersom jag ska spela FTOPS event 1 inatt som börjar 03.00 svensk tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar den här idén och formatet som du å eury startade. Hoppas forumet kan - keep it running.

 

Frågor då:

1. När jag kom in här på PF har jag för mig att du läste i Jönköping. Läser du fortfarande eller har du lagt ner det och bara lirar poker?

2. Har för mig att jag läst att du ville röra på dig från Guds hem "Jönköping" till Göteborg. Är det genomfört och i så fall var det för att kyrkklockorna slog för ofta i Jkpg.

3. Vilken site lirar du på för tillfället?

4. Vad har du för ROI på dina HU SnG?

5. Lagar du mat själv eller är det Staoil som får besök när det kurrar till i magen?

6. Favoritöl?

7. Favoritwhiskey?

 

Ja, jag tycker det är skoj :) Imorrn kanske det är din tur? ;)

 

1. Jag har läst en termin, ht-06. När vårterminen började så passade jag på att hoppa av eftersom det inte riktigt passade mig. Sedan dess är det poker för hela slanten.

 

2. Jag bor fortfarande kvar i Jönköping men hoppas flytta så snart som möjligt till Göteborg. Tyvärr är det svårt att få lägenhet :(. Kyrkklockorna slår ständigt här i Jönköping. Första dagen jag bodde här såg jag en ~16 åring sitta och läsa bibeln på bussen, wtf? Anledningen till att jag ska flytta är att det kan vara kul att bo i en lite större stad, se sig lite om osv. Passar oxå bra att flytta nu när tjejen är färdig med utbildningen och när jag ska börja min utbildning :).

 

3. HU SnGs spelar jag på Bossmedia. NL100 HU på Full Tilt. MTTs på blandade sajter, dock främst Full Tilt.

 

4. Har inte stats på samtliga men ungefär 6-8% på $100s. På $50s är det nåt liknande. $200s har jag spelat på tok för få för att det ska vara intressant.

 

5. Jag lagar aldrig mat tyvärr. Diverse hemtmat är bra, samt mikromat. Jag bor ca 150 meter från Statoil så det blir MÅNGA besök där, nästan varje dag tror jag :).

 

6. Jag gillar ljusa öl. Just nu är Stella Artois den överlägsna favoriten. Kroatiska öl brukar vara goda också.

 

7. Jag är inte lika manlig som eurythmech så jag dricker inte whisky. Får passa på den frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad ska du plugga för nått i Göteborg?

 

Nån slags KY-utbildning med inriktning mot marknadsföring.

 

Vad är det bästa med Vingåker?

 

Hur visste du att jag kom från Vingåker? :)

 

Ohhh, det finns mycket bra med Vingåker.

 

Vingåkers Volleybollklubb och Vingåkers Factory Outlet kanske. Och sen min mamma och min mormor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur visste du att jag kom från Vingåker? :)

 

Ohhh, det finns mycket bra med Vingåker.

 

Vingåkers Volleybollklubb och Vingåkers Factory Outlet kanske. Och sen min mamma och min mormor.

 

 

Hehe Katrineholm kom på tal i någon tråd för längesedan då nämnde du det. Är från K-holm från början. Håller med om VVK och VFO. Jag gillar dock hotellet bäst där det slaskats en hel del;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...