Gå till innehåll

a1ias @ nl200


a1ias

Recommended Posts

Tja, ännu en skåning som spenderar alldeles för mycket tid framför datorn. Har "hängt" på PF en jävla massa år utan att föra något väsen av mig.

 

Har spelat poker i 5 eller kanske t.o.m. 6 år på nätet. Oj vad det känns konstigt att skriva det. Med tanke på så många timmar jag lagt på spelet, sett till hur lite jag tjänat under alla dessa år, borde jag kanske ta mig i kragen och lägga ner pokern. Men nu råkar det ju vara så att poker är så jävla kul, så jag ger det några år till :-)

 

Har ändå inget bättre för mig. Min sambo håller inte med! (stort hus med mycket gräsmatta) Men hon är fantastisk, med ett gudomligt tålamod!

 

Har gulat min rulle lite då och då, men vem har inte det? Det var faktiskt länge sedan sist, och jag hoppas att det kan hålla i sig.

 

Har helt klart blivit bättre på att inte skotta vilket troligtvis beror på att jag fått en underbar dotter för sisådär 1 år och 8 månader sen. När man blir pappa orkar man helt enkelt inte festa längre, och dricker man inte, är det inte lika kul att skotta 8-)

 

 

 

 

----------------

 

Resultat 2007

Augusti: +$1,6k (24k händer)

 

Resultat 2008

Jan: Ingen stats

Feb: Ingen stats

Mars: +$2,7k (17k händer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

lycka till!

jag lär också snart börja spela NL50 igen, så se till att lägga upp mycket HH's så vi har något att diskutera, överväger även att starta egen DB den dagen jag börjar spela igen.

 

Mvh Filip

 

Tack Filip! Har inte du haft en dagbok förr, eller är det bara mitt minne som sviker mig?

 

Ibland händer det att jag går in i PT och ser över lite händer som spelats. Ofta klickar jag 1 gång på "Net" eller vad det nu är rubriken heter, så att alla vinsthänder kommer överst, sen skiter jag i dom därnere. Bra för självförtroendet iaf :-)

 

Ska definitivt lägga upp HH's där jag känner mig osäker på mitt agerande. Kan bli en del!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen var ingen rolig pokerdag. Som mest låg jag back 4 inköp på NL50, men hämtade upp lite i slutet av sessionen. Mycket tack vara en stor pot där jag satt med KK på floppen AKT. Båda hade djupa stackar och efter att jag bettat pot på turn gick fi all in. Min hand stod sig.

 

I 40k på Prima gick det inte så bra. Rebuy 2 ggr, kom efter det upp ganska snabbt till 12-13k i marker men fick inga kort.

 

När blindsen var upp i 500/1000 hade jag ca 23k. Då knäcktes mina AA 2 ggr inom loppet av 10 händer. Sen var det kört :-)

 

Ny dag idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen var ingen rolig pokerdag. Som mest låg jag back 4 inköp på NL50, men hämtade upp lite i slutet av sessionen. Mycket tack vara en stor pot där jag satt med KK på floppen AKT. Båda hade djupa stackar och efter att jag bettat pot på turn gick fi all in. Min hand stod sig.

 

I 40k på Prima gick det inte så bra. Rebuy 2 ggr, kom efter det upp ganska snabbt till 12-13k i marker men fick inga kort.

 

När blindsen var upp i 500/1000 hade jag ca 23k. Då knäcktes mina AA 2 ggr inom loppet av 10 händer. Sen var det kört :-)

 

Ny dag idag.

Varför går du egenom detta hela tiden? Folda AA preflop, så överlever du =P

skämt åsido. gogogo mer lir ikväll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

härligt, hur gåre?

 

Har spelat ca 500 händer NL50. Låg plus 2 inköp, men har tappat lite på slutet. Måste lägga ner nu. Min dotter är sååå jäkla förkyld så det blir nog inte mycket sömn i natt :-)

 

Har några händer jag känner mig osäker på. Ska försöka hitta dom nu, annars lägger jag upp dom imorgon! Ha det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad göra efter floppen? Har endast 80 händer på Fi, men av dessa händer har han sett floppen ca 50%, men bara raisat 10% preflop.

 

** Game ID 1544294623 starting - 2007-08-08 22:09:04

** Big Shot [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- CH_ristian sitting in seat 1 with $42.10

- a1ias sitting in seat 2 with $97.78

- K___K___ sitting in seat 3 with $50.00

- markusw sitting in seat 4 with $101.88

- abdul098 sitting in seat 5 with $27.44

- -DeMartini- sitting in seat 6 with $14.89 [Dealer]

 

CH_ristian posted the small blind - $0.25

a1ias posted the big blind - $0.50

** Dealing card to a1ias: 5 of Clubs, 7 of Clubs

K___K___ folded

markusw folded

abdul098 raised - $2.00

-DeMartini- called - $2.00

CH_ristian called - $2.00

a1ias called - $2.00

 

** Dealing the flop: 2 of Clubs, Queen of Clubs, 7 of Spades

CH_ristian checked

a1ias checked

abdul098 bet - $6.57

 

Nurå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mycket stor möjlighet att du ligger under här. mkt väl kan han ha AQ lr KQ. Då har du egentligen inte odds o syna om ingen annan följer med. Han kan också i värsta fall sitta med Ax i klöver. Jag skulle överväga läggning. Då FI inte har så mycket kvar efter den höjningen så han kommer ju gå all in om du höjer på flopp eller om du bara synar till turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn eller raise är frågan. Har vi några stats på fi? På NL50 skulle jag re raisa här till nånstans runt $12-14. Ganska synd att han inte är särskilt djup men lite fold equity har vi allt pluss att om han skulle ställa så behöver du inte betala av så jätte mkt mer för att syna och hoppas på en klöver eller 2 par/triss. Han kanske har AQ eller AA-KK här men du har ändå stor chans att vinna.

 

 

Board: 2c Qc 7s

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 45.880% 45.88% 00.00% 14989 0.00 { 7c5c }

Hand 1: 54.120% 54.12% 00.00% 17681 0.00 { JJ+, AQs, AQo }

 

 

 

Här har jag inte satt fi på en särskilt bred range, han kan ju vara tom också (t.ex AK), men det är ändå 45% chans för vinst här, om vi då räknar med det som redan ligger i potten och fold equity så tycker jag detta helt klart motiverar en re raise och vi bör inte heller vara helt missnöjda om alla marker åker in så länge han inte har Ax klöver då förstås :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag borde ha lagt handen pre-flop? Den är bara jobbig att spela i dålig position. :-)

 

Känns som det är det största felet i denna handen. Du får fina odds pre flop där men suited connectors ur position brukar bli svåra situationer rätt ofta och jag försöker alltid spela dem i position om jag inte kommer med billigt från blindarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren! Jag valde att pusha och hoppades att han hade AK eller kanske JJ. Nu hade han AQ och hans hand höll.

 

Jag borde ha lagt handen pre-flop? Den är bara jobbig att spela i dålig position. :-)

Jo, AQ är en väldigt trolig hand och dina odds o träffa färgen är runt 35%. så exakta odds har du ju inte men självklart är push inte fel. Jag skulle dock funta på läggning, men dina implied odds är ju rätt bra även fast det går till heads up.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen var riktigt svajig. Spelade 1200 händer och låg som mest back $200 från att vara plus $150. Var riktigt tiltad ett tag och borde varit mer back, men hade lite flyt i slutet. Kvällen slutade endast -$30. Skönt.

 

Måste sluta vara så jävla överaggresiv pre-flop. Min BR klarar inte sådana svängningar som det medför.

 

Ikväll blir det lugn o sansad grind. 1000 händer med statsen 20/15 istället för 30/25 låter väl OK? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen var riktigt svajig. Spelade 1200 händer och låg som mest back $200 från att vara plus $150. Var riktigt tiltad ett tag och borde varit mer back, men hade lite flyt i slutet. Kvällen slutade endast -$30. Skönt.

 

Måste sluta vara så jävla överaggresiv pre-flop. Min BR klarar inte sådana svängningar som det medför.

 

Ikväll blir det lugn o sansad grind. 1000 händer med statsen 20/15 istället för 30/25 låter väl OK? :-)

har aldrig använt PT så kalla mig "newbie-på-PT" men vad menas med 20/15 respektive 30/25? procent man synar med eller? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...