Gå till innehåll

Beställning 2


ParbetDavid

Recommended Posts

Då var det dags för andra beställningen av prylar från vår Vegaskampanj. Den här gången har alla tränat och vi hoppas slippa de bekymmer som första beställningen präglades av.

 

Till exempel vet jag nu att teefonnummer behövs åt DHL, därför tänkte jag att vi tar beställningar via PM. Skicka därför ett sådant till mig med rubriken: BESTÄLLNING. Skriv i PMet ert Ecash ID, Namn, Leveransadress, Produkt ni beställer och Telefonnummer där ni lättast nås. Sista beställningsdatum är 16/8.

 

Exakt modell på TVn är fortfarande oklart, återkommer så snart som möjligt. För skärmarna gäller:

 

24” - Syncmaster 245B

20 “ – Syncmaster 204B

 

Alla frågor kan tas i denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

David: DHL vill även portkoden om man har sådan.

De verkar inte ha någon register över det.

 

Det har alltid hittills blivit problem med 2-3 dagars försening när vi fått grejer till mitt jobb & hem till mig där jag bodde tidigare.

 

Telefonnummer kanske hjälper lite men DHL-killarna är inte kända av att ha tålamod att vänta om man inte är hemma när de ska leverera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

David: DHL vill även portkoden om man har sådan.

De verkar inte ha någon register över det.

 

Det har alltid hittills blivit problem med 2-3 dagars försening när vi fått grejer till mitt jobb & hem till mig där jag bodde tidigare.

 

Telefonnummer kanske hjälper lite men DHL-killarna är inte kända av att ha tålamod att vänta om man inte är hemma när de ska leverera.

 

Tack för informationen. Jag ska kolla upp detta, ni som beställer from nu, lämna gärna portkod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas i början av nästa vecka kunna ha besked om när leveransen sker.

 

Jag har förståelse för att leverantörer kan sega, leveranser försenas och att allt annat kan strula men man kan ju iaf förvänta sig att bli informerad om läget och vad som händer! Bara att få veta att de strular gör att man blir mer lugn men när tystnaden är lika påtaglig som efter ett dåligt skämt så undrar man var vår kära representant har tagit vägen?

Det är är väl typ lördag nu och inte en suck har man hört...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Ursäkta att detta inlägg har dröjt. Nej, denna leverantör verkar inte speciellt strulig men då det är en mycket stor beställning och vi vill kunna leverera samma varor till alla tar det lite tid att få rätt på allt. Har inte heller velat göra om misstaget att ge någon leveranstid förrän det är 100% säkert. Nästa vecka är dock mitt mål att vi ska kunna börja leverera och sen vara helt färdiga veckan efter, vilket skulle ge en leveranstid på ca fyra veckor, något jag hoppas att ni kan se som acceptabelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa vecka är dock mitt mål att vi ska kunna börja leverera och sen vara helt färdiga veckan efter, vilket skulle ge en leveranstid på ca fyra veckor, något jag hoppas att ni kan se som acceptabelt.

 

Tack för ett snabbt svar denna gång!

Självklart är leveranstiden acceptabel. Drygt 3 veckor nånting var det väl man räkna med från första början, särskilt som alla leveranserna skulle ske samtidigt, så detta är kanon! Ser fram emot skärmen nu med spänning! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går bra, sista paketen skickas med posten imorgon så alla bör ha sina produkter denna vecka. Kollinummer finns men det blir lite stort projekt att ge till alla leveranser, har ni inte hört något från posten när veckan är slut så kollar vi vad som har hänt via kollinummer.

 

Så skärmarna kommer via posten och inte dhl (som vissa skriver)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...