Gå till innehåll

NL50 SH, öppet stegdrag på flop mot troligt set.


Recommended Posts

Fi är 41/6/1.75 på 98 händer men hade inte så många händer vid denna hand. Båda har något över full stack (~115 BB)

 

Texas Hold'em $0.50-$1 NL (real money), hand

Table Wolfsberg, 3 Aug 2007 11:40 PM ET

Seat 2: MikeVonDike ($62.05 in chips)

Seat 4: Redmanswe ($57.10 in chips)

Seat 5: foldtome. ($43.55 in chips)

Seat 8: DAAKLING ($22.05 in chips)

Seat 9: HERO [ 9 of Diamonds,10 of Hearts ] ($61.75 in chips)

ANTES/BLINDS

MikeVonDike posts blind ($0.25), Redmanswe posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

foldtome. folds, DAAKLING folds, HERO bets $2, MikeVonDike calls $1.75, Redmanswe calls $1.50. Raise med bra hand på knappen för att vinna en stor pott,

FLOP [board cards Jack of Diamonds,8 of Clubs,6 of Hearts ] Mycket bra flop för denna hand.

MikeVonDike checks,

Redmanswe checks,

HERO bets $4, Standard CB och hoppas bygga pot för framtida stege

MikeVonDike folds,

Redmanswe bets $12, Check-raise från rätt passiv fi, det luktar set hos fi.

HERO ?

 

syn, raise, all-in eller fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lurigt läge. Men jag ser faktsikt ingen annan möjlighet än att ta syn och folda på turn om han dunkar vidare, om nu din hand förblir oförbättrad. Eventuellt lite vekt, men min erfarenhet av NL50 skriker set set set.

 

Sitter FI på AJ eller kanske tom QQ så lungnar han nog ner sig på turn och du kanske får ett gratis kort(vilket jag iof inte tror hände i denna hand. ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn känns väl egentligen ganska kallt när ni inte är djupa och du inte ens har överkort. Jag foldar mot passiv och höjer tillbaka stort mot aggro.

 

Men om jag turnar stegen så borde jag knappast gå lottlös om han har set. Den lär han ju inte släppa och jag betalar $8 för syn på flop för att vinna pot $28 + eventuellt hans $45

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte det här med statsen, är Fi fisk? Isåfall finns ju miniraisen(eller lite till) som altenativ. Om då Fi bara synar så checkar han oftast turn och du kan checka tillbaka om du inte träffar stegen där. På så sätt får du river mycket billigare än vid enbart en syn på flop.

 

Statsen säger att han spelar något löst och höjer preflop sällan. Agg 1.75 är rätt passivt för NL SH så han bettar nog mest med stål alternativt gillar att slöspela halvdana träffar som borde bettas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med de grunda stackarna är det väl ganska precis att du får rätt odds för att dra under förutsättning att du är säker på att du får in hela stacken av Fi om du träffar. Men 98 händer i PT säger 0(noll) om Fi´s spelstil och det hade h*n inte ens vid tillfället om jag förstår dig rätt.

 

Håller med Jerico i fallet, mot aggro höj rejält, men mot passsiv folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte det här med statsen, är Fi fisk? Isåfall finns ju miniraisen(eller lite till) som altenativ. Om då Fi bara synar så checkar han oftast turn och du kan checka tillbaka om du inte träffar stegen där. På så sätt får du river mycket billigare än vid enbart en syn på flop.

 

Herregud

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold går bort , hans fjuttcheckraise kan betyda vad som helst.

Syn

 

Nej, checkraisen betyder visst någonting. När en passiv dålig Fi gör en sån checkraise misstänker jag att han inte har för avsikt att lägga handen. Oftast är det drag eller stål, i detta fall är stål troligast pga brädans struktur i kombination med hans stats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste tänka på att vi har reverse implied odds också om fi har ett set eftersom han kan kåka upp även om vi träffar. Vi måste syna $8 för att få se ett kort som är ca 1 på 6 att klonka oss, dvs vi måste vinna $48 om vi inte tar hänsyn till eventuella reverse implied och vi antar att han kommer betta turn. Ser inte så ljust ut om vi inte kan addera nån fold-equity dvs och att höja tillbaka här mot en passiv fi är helt idiotiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste tänka på att vi har reverse implied odds också om fi har ett set eftersom han kan kåka upp även om vi träffar. Vi måste syna $8 för att få se ett kort som är ca 1 på 6 att klonka oss, dvs vi måste vinna $48 om vi inte tar hänsyn till eventuella reverse implied och vi antar att han kommer betta turn. Ser inte så ljust ut om vi inte kan addera nån fold-equity dvs och att höja tillbaka här mot en passiv fi är helt idiotiskt.

 

vet inte om du menar det men det vi måste vinna är 48 varav 8 är den beten vi lägger in för att se turn va. oddsen är ca 5-1 alltså måste vi vinna 40 för att lägga in 8.

 

jag tycker iaf att värdet av chansen att vi får se river gratis ungefär tar ut värdet av chansen att han drar till en högre hand, eller vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte om du menar det men det vi måste vinna är 48 varav 8 är den beten vi lägger in för att se turn va. oddsen är ca 5-1 alltså måste vi vinna 40 för att lägga in 8.

 

jag tycker iaf att värdet av chansen att vi får se river gratis ungefär tar ut värdet av chansen att han drar till en högre hand, eller vad tycker ni?

 

Rent mattematiskt kan man ju försvara en syn med pottodds på floppen men eftersom det inte är troligt att Fi slutar beta på turn (glöm inte att han är passiv enligt OP) och vi med andra ord inte får se river gratis om vi missat på turn, så ger det med automatik att att vi måste folda eller reraisa ordenligt för att kunna få in allt vid träff på river. Och reraisa en passsiv Fi verkar lite kamakasipoker tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har han med det här och göra???, skall du åberopa honom eller behöver hjälp av honom är det nog bättre att vända sej till kyrkan eller något annat forum.

 

Kan dock inte annat än hålla med Fowran, herregud! Inte ens i kyrkan är jag :mrgreen:

 

Edit: Och kan ta och lägga till att det inte har någonting att göra med att se ljuset utan något mer smått mörkt för länge sedan begravt och bortglömt någonstans för att uttrycka mig lite tydligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...