Gå till innehåll

Cardrunners på mac, Hjälp!


simoned

Recommended Posts

Jag laddade precis ner en film från cardrunners.com, på min Mac, och det verkar helt omöjligt att få filmerna att fungera! Har provat det mesta, DivX, VLC, WMP for Mac, Quicktime, Flip4Mac, osv.. Men ingenting fungerar.

 

Snälla; Är det någon som har en aning om hur man kan gå runt problemet, utan att köpa en PC? (Jag vill se filmen nu, alla Dator-affärer har stängt.)

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag har inte världens bästa data koll men är ganska säker att man måste öpna filerna med Windows Mediaplayer för att det ska funka att "låsa upp" filen med ditt anvädarnamn och lösen.

 

Men hör med deras support för att ta reda på exakt hur det ligger till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har frågat dem på cardrunners. de har ingen lösning och på min fråga om jag fick rippa dem för privat bruk fick jag inga svar.

 

jag kör iaf parallell+xp+wmp och då funkar det. nog så man tvingas göra... eller så får du tanka cardrunners rippat. vilken film är det du måste se?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att se på mac man måste ha den senasste Windows Mediaplaye och den finns inte till mac än, jag harförmig att det står på deras hemsida att filmerna inte går att se på en mac.

 

Men har du en intel mac så kan du instalera XP på den, det har jag gjort och det funkar bra och då kan man också se filmerna från Cardrunners.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar, jag har en ppc-mac, inte intel, så det är ingen idé att köra parallels (fast för ppcn, virtual pc) för det är helt odugligt, fick ett mail av dem och de sa att det inte gick men att

 

"A few members have got away with a converter for WMP, but we have no such software or support for MACs at the current time"

 

Filmerna fungerade inte att strema heller, eller öppna URL i någon spelare.. Så jag fick åka hem till en kompis och streama istället.. men det känns ju lite långsökt att göra det varje gång jag vill se en video.

 

Om nån kommer på nåt riktigt riktigt smart lösning på detta så skicka gärna ett meddelande till mig.. Tack så mycket än en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...