Gå till innehåll

JJ mot konstig all in


Recommended Posts

Lägger upp en hand här och hoppas någon kan ge några förslag på varför han gör som han gör och om det helt enkelt är en enkel fold? För övrigt är detta min första hand på bordet så jag har absolut ingen koll på någon spelare vid bordet.

 

Seat 1: losMiguel ($10.00 in chips)

Seat 3: freeyeti ($3.50 in chips)

Seat 5: diemFTW ($9.10 in chips) DEALER

Seat 6: fulldassi ($18.82 in chips)

Seat 8: hero ($20.00 in chips)

Seat 10: stoneface11 ($21.29 in chips)

fulldassi: Post SB $0.10

Hero: Post BB $0.20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero Jack of ClubsJack of Hearts

stoneface11: Call $0.20

freeyeti: Fold

diemFTW: Call $0.20

fulldassi: Call $0.10

Hero: Raise $1.00

stoneface11: Call $1.00

diemFTW: Fold

fulldassi: Fold

*** FLOP *** King of Hearts8 of HeartsKing of Spades

Hero: Bet $2.20

stoneface11: Allin $20.09

Hero: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är mer tveksam till en syn där... standardspelet är också fold i det här läget, men i sådana lägen får man lita på sin magkänsla. Det är egentligen omöjligt för oss att säga eftersom vi inte vet något om spelaren eller om hur stämningen vid bordet var. Jag spelar mest på NL200 och om jag skulle syna varje gång ett sånt läge dök upp så hade jag gått back.

 

Om vi förutsätter att han har en kung i sin hand så kanske han använder sig av omvänd psykologi, han tänker kanske: "han vet att man inte brukar spela så om man har kungen, så därför kommer han syna mig". Om han slowplayar handen så skulle han kanske mjölka 5-8 dollar till av dig, eller så vinner han 18 på en gång. För honom innebär det att du bara behöver vara ca 1/3 så benägen att syna för att det ska bli status quo.

 

Responstiden är också av betydelse: en snabb all-in bör betyda fold (för dig), men om han tog tid på sig innan han ställde in så kan det vara ett tecken på att det är bättre läge att syna.

 

Det blev en lång uppsats men eftersom du spelar på låg nivå så hoppas jag att du har nytta av att läsa om dessa två aspekter som jag beskrev, omvänd psykologi och responstid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är mer tveksam till en syn där... standardspelet är också fold i det här läget, men i sådana lägen får man lita på sin magkänsla. Det är egentligen omöjligt för oss att säga eftersom vi inte vet något om spelaren eller om hur stämningen vid bordet var. Jag spelar mest på NL200 och om jag skulle syna varje gång ett sånt läge dök upp så hade jag gått back.

 

Om vi förutsätter att han har en kung i sin hand så kanske han använder sig av omvänd psykologi, han tänker kanske: "han vet att man inte brukar spela så om man har kungen, så därför kommer han syna mig". Om han slowplayar handen så skulle han kanske mjölka 5-8 dollar till av dig, eller så vinner han 18 på en gång. För honom innebär det att du bara behöver vara ca 1/3 så benägen att syna för att det ska bli status quo.

 

Responstiden är också av betydelse: en snabb all-in bör betyda fold (för dig), men om han tog tid på sig innan han ställde in så kan det vara ett tecken på att det är bättre läge att syna.

 

Det blev en lång uppsats men eftersom du spelar på låg nivå så hoppas jag att du har nytta av att läsa om dessa två aspekter som jag beskrev, omvänd psykologi och responstid.

 

Responstiden behöver knappast betyda att han sitter på en kung eftersom han kanske redan innan floppen kommit bestämt sig för att gå all-in.

 

Tycker det är klockren syn om du känner att spelaren i fråga verkar lite fiskig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...