Gå till innehåll

Flerbords grinda....lönsamhet osv.


CFJLarsson

Recommended Posts

Tjena vänner.

 

Har en fråga ang. flerbords-grindande till Er som kan:

Hur spelar ni för att göra detta lönsamt? Spelar ni hederligt ABC-poker (tight och aggresivt) och undviker att trassla in Er i bluffande m.m ? Det jag menar är, spelar man tex 6 bord samtidigt är det ju svårt att "fin-lira" och hålla på med för mkt bluffande osv. Så skall man köra klassiskt ABC och i stort sett endast "köra på" då man träffar osv?

 

Intresserad av hur Ni lirar när ni multitablar för att göra detta med lönsamhet.

 

Själv spelar jag max 4 bord och då måste jag köra väldigt ABC-basic för att inte förvilla mig själv...

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkelt sagt kan man väl säga att ju flera bord man har att hålla reda på desto mera basic måste spelet bli.

Därav att jag håller mig till två bord åt gången, samt en film att koppla av med så att man inte dumspelar bara för att man blir uttråkad av att det inte händer tillräckligt mkt.

Jag är rätt säker på att det sättet är mera lönsamt för mig än att köra flera bord samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårt att spela flera bord samtidigt och det blir svårt att koncentrera sig på ett specifikt bord. Jag spelade på 4 bord samtidigt och enbart med händer som kan spelas från alla positioner och spelar lugnt fram till floppen där jag spelar hårt eller försiktigt om jag träffar annars fold på allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med se på film lät som en behaglig och smart lösning. Fler ideér och tips?

Jag tycker att det var ett extremt dåligt tips. Fokusera på spelet istället. Händer det för lite tycker jag att du ska spela flera bord istället.

 

Spela så många bord du känner dig bekväm med. Du säger att du måste spela ABC-poker då du spelar 4 bord. Om gillar att spela ABC-poker och du vinner "tillräckligt mycket" så är det väl bara fortsätta med det. Alternativt kan du dra ner antalet bord för att slippa ABCn och utveckla spelet lite mer.

 

Mitt tips är att fortsätta spela 4 bord, men att gå ner och spela 2 bord ibland för att lära dig spela motståndaren lite mer.

 

Jag spelar ganska lösaggro och brukar ha 4 st 5-handade bord uppe. Spelar jag LAG måste jag ha 8+ bord uppe (även om det kanske inte är optimalt) =)

 

EDIT: Ju mer du multitablar, ju bekvämare blir du med det. Då kan du lösa upp spelet mer och mer och mer och mer... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde bara det var jag som kolla porr samtidigt. Jag har samling på nästan 1 tb som jag brukar uppdatera, sortera o rensa när jag lirar, tycker det är rätt rofyllt. Har för tillfället 67 kategorier:lol:

 

kör förövrigt 4 bord och tycker det funkar rätt bra. kör 6 bord när jag är seg och inte orkar tänka för mycket.

 

 

Kolla på film, porr lyssna på tjat osv brukar ju bara leda till de går åt helvete.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du med ABC-poker menar att sträva efter att spela optimalt och balansera sig så att man inte blir exploaterbar men göra avstickare när man tror man kan exploatera utan att själv bli exploaterad, så ja, då är ABC-poker att föredra framför FPS om man multitablar eller spelar bara 1bord.

 

eller missförstod jag frågan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

abc poker är bara något som fiskar som inte förstår de finare nyanserna av poker spelar. Att spela abc betyder att man alltid gör det som förväntas ha högst värde oavsett vad, medan man som mer avancerad spelare kan utveckla sitt spel och spela def, dvs ibland välja alternativ som har lägre förväntat värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du med ABC-poker menar att sträva efter att spela optimalt och balansera sig så att man inte blir exploaterbar men göra avstickare när man tror man kan exploatera utan att själv bli exploaterad, så ja, då är ABC-poker att föredra framför FPS om man multitablar eller spelar bara 1bord.

eller missförstod jag frågan?

 

Jag tror jag blir rädd för jag förstod den meningen första gången jag läste igenom det.

 

MEn ja, ju fler bord ju sämre spelar du, nånstans finns det ju en breakeven punkt mellan edge/bord. T.ex. om du spelar 2 bord med 5 bb/100 så tjänar du ju mer om du kör 3 bord med 4 bb/100.

Däremot så förlorar du på det om du kör 9 bord med 0,5 bb/100, fast du får mer rb. Lite luddigt men hoppas det förstås.

 

KÄnns inte som det går att räkna ut bra heller då edge är väldigt svåruppskattat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde bara det var jag som kolla porr samtidigt. Jag har samling på nästan 1 tb som jag brukar uppdatera, sortera o rensa när jag lirar, tycker det är rätt rofyllt. Har för tillfället 67 kategorier:lol:

De kategorierna måste jag se. Snälla, lista dom här! :-D

 

Typ

1. Tysk dvärgporr

2. Hårigt

3. Tv-reperatörer

osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

abc poker är bara något som fiskar som inte förstår de finare nyanserna av poker spelar. Att spela abc betyder att man alltid gör det som förväntas ha högst värde oavsett vad, medan man som mer avancerad spelare kan utveckla sitt spel och spela def, dvs ibland välja alternativ som har lägre förväntat värde.

 

Spelar man abc poker är man på de flesta nivåer (iaf på lowstakes) inte fisk... Om jag sitter bredvid en 20/10/2 ABC-spelare är det ju inte direkt från honom jag förväntar mig vinna pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...