Gå till innehåll

$109 MTT - preflopbeslut med AK


Recommended Posts

Detta är i början på FTPs 30k GTD, 6-handed.

 

Inga direkta reads eftersom det är tidigt men grannypanties13 har varit rättså aggro pf, dock inte överaggro på något sätt.

 

Full Tilt Poker Game #3127644834: $30,000 Guarantee (22249590), Table 42 - 15/30 - No Limit Hold'em - 23:20:15 ET - 2007/08/01

Seat 1: grannypanties13 (4,950)

Seat 2: Hero (3,015)

Seat 3: apestyles (2,925), is sitting out

Seat 4: SleazyAL (2,101)

Seat 5: amarkf (5,580)

Seat 6: JohnnyGstaks (5,239)

Hero posts the small blind of 15

apestyles posts the big blind of 30

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero King of ClubsAce of Diamonds

SleazyAL folds

amarkf folds

JohnnyGstaks raises to 90

grannypanties13 raises to 315

Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blä:-P

Varken fold,syn eller push känns jättedåligt imo.

Dock känns fold ganska kallt då han lätt kan ha 88-TT ATs,AJ,AQ. Speciellt när det är 6manna. Att kallsyna med AK är ju inte heller nått man vill göra..

Skulle nog pusha är ju inte allt för stor chans att han har AA,KK när det är 6manna och man själv har AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hade vi spelat JJ?

 

Syn måste nog vara det rätta med JJ. Det gör jag också med AKo. Tror inte jag trebetar någon hand i denna situation. Jag vill också påpeka att jag tror att det kan vara en läcka.

Raise till 800 känns sådär då man nästan alltid kommer få push/fold som svar och en push på knappt 10x 3beten känns inte helt bra heller.

 

HDn på motståndaren är runt AQo+, AJs+ (AJs 3bet 50%), KQs (3bet 50%), 99+, 56s-QJs 30% av gångerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade nog vikt här,

man vill spela den, men synen känns knepig då vi fortf har "JohnnyGstaks" som ska agera oxå (hans 90, kan kännas vek, men jag hade ändå inte velat köra på det så tidigt).

samtidigt som pushen bara känns dum.

vår bästa sits är ju att "JohnnyGstaks" sitter med ett sämre A och att "grannypanties13" bara jävlas..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vika AK så enkelt på ett 6-mannabord?

 

Inte i min värld..

 

 

raise + reraise, enkelt?

pushen är ju dum som du sa oxå.

Alt höja upp den till 900-1100 comittar ju oss (korrekt iom FE?, jag vet inte).

Synen kanske, men vi måste ju vika mot ev omslag, o träffar vi floppen hyffsat, vad gör vi då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj till 900.

1. AA-KK pushar, du foldar

2. AA-KK synar - du är död vid träff i de flesta fall, inte mycket att göra. Annars lätt att släppa.

3. QQ-JJ synar - lätt att spela på flop, lätt att komma ifrån.

4. QQ-JJ pushar - han gör fel, ta honom senare.

 

Resten av händerna foldar förhoppningsvis.

 

Du visar oerhörd styrka genom att fyrbetta floppen, det blir svårt för honom att spela vidare. Så jag tycker höj 900, får du syn tar du det lilla lugna och ser vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alt höja upp den till 900-1100 comittar ju oss?

 

Nej, vi commitar oss inte.

 

Reraise till 900, han kan knappast spela sämre händer än QQ då. Eftersom Granny verkar vara en kompetent rätt aggressiv spelare (?) så tar han säkert varje chans han kan att reraisa i position.

 

Hur är din image vid bordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis mitt tänk!

 

 

 

Why? Motivera gärna.

 

Jag kollade inte startstack, men tror de tär ganska irrelevant, 2500 eller 10000 så är det nog pass på båda två.

 

Du har AK, s eller off spelar mindre roll också, om du inte spelar mot en helt hjärndöd åsna med 72o som tyckte det var kul med ett move så ligger du under.

 

Antingen kollosalt mot AA/KK eller lill mot QQ/JJ/TT.

 

I vissa fall kan det vara split, då kan vi leva med o torska 90 ur pos.

 

Om han har ett pocket, vad tror ni ska hända, floppen kommer A72 och vi ska stacka hans JJ?

 

Kort o gott riskerar du alla dina marker, kommer troligen torska en stor pott eller vinna en liten.

 

Finns givetvis undantag, du får nog allt av QQ på en TJQ flop, men det är GARANTI ev- att spela den handen mot folk som ens är semikompetenta.

 

Det är jättejättepass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade inte startstack, men tror de tär ganska irrelevant, 2500 eller 10000 så är det nog pass på båda två.

 

Du har AK, s eller off spelar mindre roll också, om du inte spelar mot en helt hjärndöd åsna med 72o som tyckte det var kul med ett move så ligger du under.

 

Antingen kollosalt mot AA/KK eller lill mot QQ/JJ/TT.

 

I vissa fall kan det vara split, då kan vi leva med o torska 90 ur pos.

 

Om han har ett pocket, vad tror ni ska hända, floppen kommer A72 och vi ska stacka hans JJ?

 

Kort o gott riskerar du alla dina marker, kommer troligen torska en stor pott eller vinna en liten.

 

Finns givetvis undantag, du får nog allt av QQ på en TJQ flop, men det är GARANTI ev- att spela den handen mot folk som ens är semikompetenta.

 

Det är jättejättepass.

 

Brukar inte du busta tidigt i turneringar? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...