Gå till innehåll

NL600, låg färg möter raise på river, parat bord


Recommended Posts

Har inte HH här så jag drar det ur minnet.

 

SH NL600. Min image LAG, 45/30/3 typ.

FI Tight, vek om han inte träffar o släpper lätt typ 25/5/0.5. Fast han har synat ner marginella händer både till turn o river.

 

Vi har spelat ett tag så vi är medvetna om varandras stilar.

Fi har 1800 i stack o jag täcker honom.

 

Alla foldar till mig på CO som har :5h::8h:

HERO RAISE 21 (Standardraise för mig)

FI Knappen Reraise 43 (Han har slagit om några gånger och alltid med höga kort samt högre PP)

SB FOLD

BB FOLD

HERO CALL 43

POTT 95$

 

FLOPP

:3h::2h::2s:

HERO CHECK

FI BET 70$ (Han har CB.at förut på låga bord, kan också ha PP)

HERO CALL 70$ (Tänker inte släppa handen. Vi är rätt djupa så vill inte rejsa o möta all in här. Vill se turn. Fi har också tidigare checkat turn om han var på två höga kort och tagit gratis river.)

POTT 235$

 

TURN

:3h::2h::2s::6h:

HERO BET 200$ (Fi kommer med all sannolikhet att checka bakom, så jag måste betta här. Har tidigare reppat färg tomt också, så måste betta när jag träffar).

FI CALL 200$ (Känns som call med överpar+hjärter, lr utan hjärter för den delen, lr AK med hjärter Ess. Vet att fi inte sitter på 22, 33 lr 66 för han hade inte slagit om pre med dessa baserad på hans spelstil)

POTT 635$

 

RIVER

:3h::2h::2s::6h::Ac:

HERO BET 355$

FI RAISE 720$

 

???????????????????????????

Hans raise kom totalt oväntat. Han har inte bluffrejsat river förut (vet inte ens om han är kapabel till det, men alla överraskar ju nån gång), men jag kan inte tänka mig att han överhuvudtaget kan tänka sig att göra det i den här potten. Är jag död om jag synar? Får runt 2-1 i pottodds, men hur ofta bluffar en sån tight vek snubbe här? Vad kan han ha?

Ska jag syna eller folda?

 

 

Några tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det 720 till eller 720 totalt, dvs 365 till? Om 365 till så ser jag det som att du bör syna pga rena odds, isf är det ju 365 för att vinna potten på 1710... men å andra sidan tycker jag hans spel känns ganska AA-aktigt... jag har rätt svårt att se vad du slår här som hade spelat handen så här, men din riverbet committar dig ju i viss mån till potten. Jag hade nog trots allt synat om handen hade spelats ut så här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wtf?

 

Fold preflop, lägg river.

 

LOL... jag vet att statsen ser galna ut, men det var ett så passivt bord så jag hade inget val förutom att sno så mycket som möjligt.

 

Kan du utveckla fold preflop en aning? Jag vet att jag inte har position, men vi är såpass djupa att det finns väl implicita, särskilt mot en nit som kanske inte kan släppa AA el dyl.

 

Hade du verkligen lagt river där? Fi.s bet är totalbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar nog inte riverspelet, alldeles för många händer som slår dig. Checksyn på river känns också vekt, beta lägre på river för value iom stackdjupet? Jag har ingenaning faktiskt, dock så är du nog slagen majoriteten av gångerna här, fast är inte säker på hur jag själv hade spelat den. Ärsch, nu känner jag mig helt vilsen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SH NL600. Min image LAG, 45/30/3 typ.

 

sånna stats man brukar sätta en flagga på, dvs fisk stats :P

 

hur som, svårt att lägga. dock har jag svårt att se hur du skulle kunna vinna potten. det du slår är väl en AK då möjligvis, dock ser jag inte hur han skulle kunna spela den så kasst med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fram tills rivern ser det bra ut, självklart ska du inte folda för en mini trebet med 300bb:s bakom.

Fattar inte riktigt om han höjer till 720 eller med 720 för i fösta posten skriver du att du får 2:1 och sen skriver du att det är hans totalbet.

Iallafall är det ett ganska enkelt lägg om han höjer med 720, höjer han till 720 får du nog syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde alla höjningar var "med", eftersom du skrev 2:1, men nu ser jag ju pottstorleken också. Är det minivrid på river kan jag nog inte lägga den, men frågan är om det är rätt. En sån här passiv spelare har dig typ alltid här.

 

Ang. 85s så tror jag den ser mkt bättre än den egentligen är med djupa stackar ur pos. Eftersom det nu är en minivrid och det är en donk som gör den är det ju syn ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...