Gå till innehåll

Mia grindar omahahaha på PS och SnGs på SvS


krambanan

Recommended Posts

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelade 1,5-2 h nyss på PS. Gick bra + 11 dollar. Bankrullen på PS ligger nu på 183,75.

 

När jag har fått ihop 200 dollar kommer jag sätta över dom på FT och köra omaha där. Kommer ha 100 dollar extra att sätta in om det behövs. Tappar jag ner till 100 dollar kommer jag gå tillbaka till PS igen.

 

En hand från idag: PokerStars Pot-Limit Omaha High, $0.02 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($4.30)

BB ($5)

UTG ($3.38)

MP ($3.04)

Hero ($4.94)

Button ($2.22)

 

Preflop: Hero is CO with 5diamond.gif, 3heart.gif, Aheart.gif, Adiamond.gif.

UTG calls $0.02, MP calls $0.02, Hero raises to $0.11, 3 folds, UTG calls $0.09, MP folds.

 

Flop: ($0.27) 2heart.gif, Kdiamond.gif, 4heart.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $0.27, UTG raises to $0.54, Hero calls $0.27.

 

Borde jag pushat här??

 

Ja. Du har en väldigt bra hand och vad som än kommer på turn (nästan) så kommer du ändå inte att folda. Däremot kan UTG folda för en massa turnkort som förbättrar din hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ekenstar: Tack för din kommentar. "Däremot kan UTG folda för en massa turnkort som förbättrar din hand." Smart det tänkte jag inte ens på. :-D

 

FordPrefect: Tack. Vad/var läser du?

 

A0Poker: En mkt bra fråga. Den största anledningen är att det har varit väldigt få bord igång på 0,05/0,10 på PS när jag spelat. Samt att eftersom jag har rakeback på FT så är det där jag vill klättra uppåt i nivåerna och vill då ha en liten inblick i omahaspelet på FT. Frågan är om det är värt den extra raken. Ska ge det ett försök iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukaste dagen någonsin idag!!! Har blivit så badbeatad så det är sjukt! Sprungit in i 4 tal med floppad nutkåk och lite annat "skoj". Samma snubbe drog ut mig 3 ggr för ett helt inköp med skithänder, jag hade AAes eller AAds. Var allin på floppen med AAes i en annan hand. Han calla med Tp och fick runner runner stege. *suck och gnäll*

 

Testade spela på FT lite med innan idag. Samma sak där. Fast där kundejag inte ens plussa när det gick bra. Fick ju inget betalt + sjuk rake när det blev split pot.

 

Kommer inte ens skriva ut hur mkt jag backat för då kommer jag bara fokusera på det.

 

Spelar fortfarande så än kan det bli värre. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow! Vann en AAes mot galningen nu (han jag loosat 3 AAxx mot innan)

 

PokerStars Pot-Limit Omaha High, $0.02 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

BB ($0.89)

UTG ($8.77)

MP ($25.43)

Hero ($4.97)

Button ($13.37)

SB ($4.75)

 

Preflop: Hero is CO with 9diamond.gif, 9heart.gif, Aclub.gif, Adiamond.gif.

2 folds, Hero raises to $0.07, Button calls $0.07, SB raises to $0.3, 1 fold, Hero raises to $0.99, Button folds, SB calls $0.69.

 

Flop: ($2.07) 2spade.gif, Jheart.gif, 9club.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $1.97, SB calls $1.97.

 

Turn: ($6.01) 9spade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $2.01 (All-In), SB calls $1.79 (All-In).

 

River: ($9.59) 2diamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

Final Pot: $9.60

 

Results in white below:

SB has Jd Qd Kd 4h (two pair, jacks and nines).

 

Outcome: Hero wins $9.80.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kan jag väl ändå inte folda??

 

PokerStars Game #11370247955: Omaha Pot Limit ($0.01/$0.02) - 2007/08/08 - 00:02:20 (ET)

Table 'Ruzena' 6-max Seat #3 is the button

Seat 1: jsavo ($4.18 in chips)

Seat 2: KaMiKaZeEeE ($3.48 in chips)

Seat 3: Mia81 ($9.60 in chips)

Seat 4: hiphophead77 ($5.48 in chips)

Seat 5: TD02 ($3.01 in chips)

Seat 6: TucsonTARFU ($5.66 in chips)

hiphophead77: posts small blind $0.01

TD02: posts big blind $0.02

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mia81 [4s 4c Ac As]

TucsonTARFU: raises $0.05 to $0.07

jsavo: calls $0.07

KaMiKaZeEeE: folds

Mia81: raises $0.24 to $0.31

hiphophead77: calls $0.30

TD02: folds

TucsonTARFU: calls $0.24

jsavo: calls $0.24

*** FLOP *** [3c 5s 4d]

hiphophead77: checks

TucsonTARFU: bets $1.21

jsavo: calls $1.21

Mia81: raises $4.84 to $6.05

hiphophead77: folds

TucsonTARFU: calls $4.14 and is all-in

jsavo: calls $2.66 and is all-in

 

Sorry HH-konvertern vill inte konvertera den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AAxx är en rätt svårspelad hand, om jag inte får in såsen preflop så

tar jag det rätt lugnt på en kall flopp. Ett pott-raise vid ett galet bord brukar jag inte göra med "nakna" AA utan bra tillägg.

 

"Toppset i två potter nyss. Båda mot gutshots. Båda träffa. Ena var vi allin på turn..."

 

Är väl för vek men ser toppset som draghänder på farlig bräda.

Bygger pott från start men undviker att få in degen om turn är farlig.

 

Du verkar ju ha koll på spelet så jag skulle nog kliva upp till 0.5/0.10.

Har du dålig rulle så testa halva inköp, väldigt mycke dårar på dom nivåerna vilket ger dig chansen till rätt lätta pengar.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kan jag väl ändå inte folda??

 

PokerStars Game #11370247955: Omaha Pot Limit ($0.01/$0.02) - 2007/08/08 - 00:02:20 (ET)

Table 'Ruzena' 6-max Seat #3 is the button

Seat 1: jsavo ($4.18 in chips)

Seat 2: KaMiKaZeEeE ($3.48 in chips)

Seat 3: Mia81 ($9.60 in chips)

Seat 4: hiphophead77 ($5.48 in chips)

Seat 5: TD02 ($3.01 in chips)

Seat 6: TucsonTARFU ($5.66 in chips)

hiphophead77: posts small blind $0.01

TD02: posts big blind $0.02

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mia81 4 of Spades4 of ClubsAce of ClubsAce of Spades

TucsonTARFU: raises $0.05 to $0.07

jsavo: calls $0.07

KaMiKaZeEeE: folds

Mia81: raises $0.24 to $0.31

hiphophead77: calls $0.30

TD02: folds

TucsonTARFU: calls $0.24

jsavo: calls $0.24

*** FLOP *** 3 of Clubs5 of Spades4 of Diamonds

hiphophead77: checks

TucsonTARFU: bets $1.21

jsavo: calls $1.21

Mia81: raises $4.84 to $6.05

hiphophead77: folds

TucsonTARFU: calls $4.14 and is all-in

jsavo: calls $2.66 and is all-in

 

Sorry HH-konvertern vill inte konvertera den.

 

Skulle nog hitta checksyn med den brädan, 3 andra spelare till flopp och flera stegar ute även fast du har A-blockers. Du har inte investerat för mycket för att spela ditt set för hela stacken.

Turn tar jag nytt beslut. Finns en del pengar och spela om och 3 som agerar framför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thmsy: Yeah AAxx suger om man inte träffar nåt bra. Men i dom flesta händer var jag suited eller doublesuited och hade connecters. AAxx utan färgdrag brukar jag limpa. Var allin PF i nästan alla AAxx jag spela igår. Annars var jag allin på floppen när jag träffa mitt A eller nåt annat bra. I en hand t ex så calla en fi en allin för 3-4 dollar till på floppen med bara flushdrag. Jag hade set med AAxx. Han träffa inte färgen (det hade jag kunnat ta) utan han fick runner runner stege. Det var rätt surt. :evil: Men var nog lite överaggro mot slutet av natten med en del AAxxes.

 

Angående handen jag posta så glömde jag skriva med att mina reads. [TucsonTARFU] var rätt tiltad på mig. Visste att han inte hade nåt på floppen. Han calla sig allin med ett stegdrag som han träffa på turn. [jsavo] spelade som en galning. Calla sig allin med en hålstege i en annan hand på floppen. Men även galningar kan ju få händer. Han floppa stegen med A2xx på handen. Jag var nog lite tiltad på honom. :oops: Det jag själv borde insett men missa var att jag hade ju nästan inget investerat i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fiezk: Inte en natt som denna. ;-) Då är det bara fi som träffar runner runner. :-(

 

Djens: Ingen satt på 55. :-) Fast det visste jag ju inte förrän efteråt.;-) Eller 55 fanns aldrig med i min read på dom. Trodde båda hade stegdrag som vanligt. Men borde insett hur lite jag hade investerat och helt enkelt foldat.

 

tinusen: Har läst en del i din dagbok men bara början. Väldigt många sidor att ta sig igenom. :lol: Jag spelar ingen texas mer än SnGs nu. Har spelat mkt cg texas innan. Testade på SvS med men det var för löst för min spelstil. Så jag la ner det eftersom jag inte hade en korrekt bankroll för det heller. Så det får bli SnGs och en del MTT istället. Kanske testar jag igen när jag grindat ihop en ordentlig br. Varför slutade du på SvS? Var spelar du nu?

 

FordPrefect: Aha. Spännande. Lycka till där borta. Blir det någon live poker när du är där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

tinusen: Har läst en del i din dagbok men bara början. Väldigt många sidor att ta sig igenom. :lol: Jag spelar ingen texas mer än SnGs nu. Har spelat mkt cg texas innan. Testade på SvS med men det var för löst för min spelstil. Så jag la ner det eftersom jag inte hade en korrekt bankroll för det heller. Så det får bli SnGs och en del MTT istället. Kanske testar jag igen när jag grindat ihop en ordentlig br. Varför slutade du på SvS? Var spelar du nu?

 

kändes som om varenda hand man spelade blev utdragen tex stege ja då får ngn färg oavsett om du gått all in eller bettat pott, detta har hållt på ett bra tag vilket resulterar att rullen sjunker beslöt därför po ta ut alla pengar o köra på en annan sajt vilket visade sig vara ett bra beslut då jag återigen vinner

håller mestadels till på unibet spelar även ibland hi/lo omaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kändes som om varenda hand man spelade blev utdragen tex stege ja då får ngn färg oavsett om du gått all in eller bettat pott, detta har hållt på ett bra tag vilket resulterar att rullen sjunker beslöt därför po ta ut alla pengar o köra på en annan sajt vilket visade sig vara ett bra beslut då jag återigen vinner

håller mestadels till på unibet spelar även ibland hi/lo omaha

 

Yeah kände exakt samma sak på SvS. Klarade helt enkelt inte att anpassa mig till det lösa spelet där. Hi/Lo Omaha har jag inte testat. Är det svårt? Låter krångligt att hålla reda på hi och lo. 8-) Hur är spelet på Unibet? Vilken nivå spelar du på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...