Gå till innehåll

FTOPS Avatar Race


markja

Recommended Posts

Jag vann som sagt priset i en turnering som heter "FTOPS Avatar Race" och gick natten mellan onsdag och torsdag 21:00 ET, 03:00 i Sverige.

 

Jag har ännu inte fått svar från FTs support, men hittade en inlägg i deras forum från förra sommaren om att de lät "FTOPS Avatar Race"-vinnarna unregister från valfritt antal turneringar i FTOPS.

 

Går inte detta behöver jag hjälp att spela turneringarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte möjligt att avregistrera sig till en plats/paket du vunnit via en satellit. Detta går att läsa i våra turneringsregler.

 

8.

Spelare som vinner sin anmälan till en turnering genom en satellit, kan inte ångra sin anmälan. Om en spelare inte kan delta i turneringen som de har vunnit inträde till, så förverkar de sin plats och kommer inte att få turneringsinköpet krediterat till sitt Full Tilt Poker konto.

 

Lycka till i FTOPS!

 

Full Tilt Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se svar från TilterDoug på FTP-forumet: http://pokerforums.fulltiltpoker.com/online-poker-play13817.html&highlight=

 

Jag tycker detta verkar vettigt? Kommentar? Hjälp mig!

 

We realize it would be difficult for most of our players to handle 8 nights in a row of poker, especially since the FTOPS tournaments have a pretty slow structure.

 

Once you get registered into all 8 events after winning an avatar race, you will have the option to "Unregister" from any of the tournaments if you pull up the tournament lobby. You will want to play as many as possible for a chance to win the best all-around-player, but if something comes up or if HORSE just isn't your game(s) for example, we wanted avatar race winners to have the option to unregister.

 

Good luck in the avatar races and in the FTOPS,

 

Doug

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen har jag fått svar från FTP (med all respekt, Pokerforum-sajtrepresentanten har nog inte full insyn).

 

De säger att:

We are still working on the details of this situation, and that's why support has taken a little longer to respond. I know we are going to give some people the option to unregister, so please give us a little more time. I really wish we had tournament dollars already (it would eliminate these types of issues).

 

Så det är bara att hålla tummarna att det kommer ut något bra av detta. Ser inte varför FTP medvetet skulle vilja att en av deras spelare förlorar $4500.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Posten du hänvisar till är från augusti 2006. Efter detta har våra regler gällande turneringar uppdaterats. Så svaret är tyvärr fortfarande samma som i posten ovan.

 

mvh

Full Tilt Poker[/QUOT]

 

Hur kan ni överhuvudtaget ens tro att det är möjligt att spela alla de turneringarna? Riktigt dåligt skött av en av världens största pokersidor. Spelade på fulltilt några dagar sen gav jag upp då supporten fungerar bedrövligt dåligt. Blir ju inte direkt sugen på att spela igen när man får höra om alla problem som folk verkar ha med sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Posten du hänvisar till är från augusti 2006. Efter detta har våra regler gällande turneringar uppdaterats. Så svaret är tyvärr fortfarande samma som i posten ovan.

 

mvh

Full Tilt Poker[/QUOT]

 

Hur kan ni överhuvudtaget ens tro att det är möjligt att spela alla de turneringarna? Riktigt dåligt skött av en av världens största pokersidor. Spelade på fulltilt några dagar sen gav jag upp då supporten fungerar bedrövligt dåligt. Blir ju inte direkt sugen på att spela igen när man får höra om alla problem som folk verkar ha med sidan.

 

Vad är ditt problem då? Om man inte vill spela alla turneringarna så är det ju jävligt dumt att spela en satellit där kvalarna får inträde till samtliga turneringar. Om man bara vill spela några events så finns det ju enskilda satelliter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad är ditt problem då? Om man inte vill spela alla turneringarna så är det ju jävligt dumt att spela en satellit där kvalarna får inträde till samtliga turneringar. Om man bara vill spela några events så finns det ju enskilda satelliter.

 

Man kanske vill spela 5 av 8? Lite enklare att spela en turnering än att spela 5 då? Men du kanske tycker det är roligare att spela enskilda satelliter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Man kanske vill spela 5 av 8? Lite enklare att spela en turnering än att spela 5 då? Men du kanske tycker det är roligare att spela enskilda satelliter?

 

Det där lät ju inte vidare genomtänkt...

 

Om jag vill ha en blå bil men absolut vägrar att ta emot en röd bil, så sätter jag mig väl inte och spelar en turnering där vinnaren får både en röd och en blå bil?? Att spela en turnering där man bara kan tänka sig att tillgodogöra sig ca hälften av värdet är ju sjukt EV-.

 

Satelliter med 14 inköp som pris är ju självklart riktade till folk som vill vinna 14 inköp. Vill man inte ha 14 inköp så e de ju bara att skita i det. Och om man nu råkar vilja ha hälften så många inköp och inte orkar spela satelliter till 7 olika turneringar så är det ju helt enkelt bara tough luck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...