Gå till innehåll

1/2 på SvS. Nöten på turn, hur bygga pott?


Recommended Posts

Har nyss slagit ner mig vid borde så har inte reads på FI förutom att han vunnit minst 2 inköp, beror på hur mycket han köpte in sig med.

 

 

Plats 1: HarryPokr (507.57)

Plats 2: HERO (198.00)

Plats 4: FI (1133.19)

Plats 5: BGT (184.75)

 

HarryPokr lägg LM 1.00

HERO lägg SM 2.00

 

** Giv **

HarryPokr [N/A, N/A]

HERO [Knk, Knr]

FI [N/A, N/A]

BGT [N/A, N/A]

 

*** Bet Runda 1 ***

FI Syna 2.00

BGT Lägg

HarryPokr Lägg

HERO Höj till 8.00

FI Syna 8.00

 

*** Flop(Board): *** : [6r, Kns, 10r]

 

*** Bet Runda 2 ***

HERO Satsa 8.00 Betet för liten? Eller ska jag checka?

FI Syna 8.00

 

*** Turn(Board): *** : [6r, Kns, 10r, 4s]

 

*** Bet Runda 3 ***

HERO Satsa 18.00

FI Höj till 44.00

HERO ?

 

Nu blir det ju ett drömsenario. När jag inte har position på honom ska jag då höja här och bygga på potten på det sättet eller nöja mig med syn och chansa på check-raise på river? Sitter han med draget vill jag ju inte ge honom gratiskort direkt, men vid lägre set/två par kan han ju gärna få det.

Help please!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir det ju ett drömsenario. När jag inte har position på honom ska jag då höja här och bygga på potten på det sättet eller nöja mig med syn och chansa på check-raise på river? Sitter han med draget vill jag ju inte ge honom gratiskort direkt, men vid lägre set/två par kan han ju gärna få det.

Help please!

 

Push. Har han en hyffsad hand kommer han syna. Din push runt pottstorlek och alla rimliga bet utom pushen comittar dig så att han vet att han får hela din stack om han träffar ett eventuellt drag och kan därför utan problem räkna med sina implicita odds (om han nu skulle vara en sån som gör det - är han det inte kommer han syna iaf). Sitter han på en bluff är det tveksamt om du kan få ut mer pengar hur du än gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...