Gå till innehåll

4 bord $22 Turbo SnG på Ongame


Jackrabbit Slim

Recommended Posts

Fick ljudet att funka i media player men inte VLC.

 

Lite kommentarer:

 

JJ, 11:00

Jag skulle valt mindre höjning sen pusha alla floppar, men push pre är inge större fel på heller

 

A9s, 15:23

Beroende på person pushar jag mot hans raise där, Känns som en skum raise om jag inte lirat mot killen innan pushar jag.

¨

¨

88, 16:03

Pushar jag enkelt fortfarande en bit från bubblan så bara att lira hårt.

 

77,16:12

tar halv ofta syn här, då jag själv skulle göra hans push med veka äss.

 

84, 17:02

Ok fold de vet att du viull stjäla här och då får ändå inte några större summor om du lyckas.+ båda täcker dig

 

ATo, 21:05

Pushen är jättestandard här.

 

K2, 22:30

JAg pushar här du har inte tillräckligt med marker för att ha någon FE efter blindsen.

 

Q3s, 24:40

Jättepush du har inget att förlora alla är korta och vill ITM

 

Q9s, 25:29

Folda, dra ut på din timebank (pumpa blinds) och sno från 84140.

 

Resten såg bra ut. GG WP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JJ, 11:00

Jag skulle valt mindre höjning sen pusha alla floppar, men push pre är inge större fel på heller

 

Ja, mot en regular kanske det är bättre att försöka få lite värde ur JJ då han säkert kan göra lite moves efter en vanlig höjning.

 

A9s, 15:23

Beroende på person pushar jag mot hans raise där, Känns som en skum raise om jag inte lirat mot killen innan pushar jag.

Något som jag aldrig skulle tänkt på själv, tackar för tipset! Vi måste väl räkna med att få syn dock?

 

 

88, 16:03

Pushar jag enkelt fortfarande en bit från bubblan så bara att lira hårt.

 

77,16:12

tar halv ofta syn här, då jag själv skulle göra hans push med veka äss.

Båda dessa händer skulle jag nog spelat annorlunda om jag inte spelat in film. Litet extra stressmoment när man ska kommentera samtidigt och så. Hade särskilt dålig koll på bordet med 77-handen.

 

K2, 22:30

JAg pushar här du har inte tillräckligt med marker för att ha någon FE efter blindsen.

Sant, har fortfarande lite svårt för att pusha skräp i tidig position ibland. Måste bättra mig.

 

Q3s, 24:40

Jättepush du har inget att förlora alla är korta och vill ITM

 

Q9s, 25:29

Folda, dra ut på din timebank (pumpa blinds) och sno från 84140.

Detta är väl något jag måste tänka mer på om jag ska gå upp i nivå. Att "äga bubblan" fungerar inte riktigt på $11-nivån då chiptvåan gärna synar pushar från mig med 44 eller A8o trots två småstackar osv.

 

Resten såg bra ut. GG WP

Tackar! Tror faktiskt jag börjar bli redo för ett nytt skott på $22-nivån.

 

Stort tack för kommentarerna! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

21:30 Q4 i bb. Är det en given syn? Hur stor stack måste han pusha med för att du ska folda den?

 

22:30 JT HU. Vad är tanken med att checka oop på JTK-floppen? Du har ju träffat o då borde det kosta en slant för honom att dra ut.

 

23:10 KK i pos. Är det bara jag som tycker chansen är stor att du fortfarande leder på den floppen? Om han hade esset, varför skulle han ge dig frikort att dra ut? Jag hade betat för att få värde ur eventuella draget eller ta hem potten direkt.

 

25:00 54. Den pushar inte jag.

 

I stort verkar ditt spel stabilt tycker jag. Kanske lite väl push-benägen på slutet.

 

Angående ljudet som blir mer osynkat ju längre filmen går så beror det nog på att du kör GSM-encodning. Testa istället mpeg layer 3 (mp3) nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21:30 Q4 i bb. Är det en given syn? Hur stor stack måste han pusha med för att du ska folda den?.

 

Nej, synen är inte given och kanske t.om. lite tveksam. Har han över 2k i stacken viker jag nog oftast. Situationen kan vara en läcka i mitt spel, men eftersom pusharen är en vinnande regular tänker jag att

a) han pushar löst, borde vara rätt nära any two (vilket kan ha varit fel)

b) eftersom han är regular lär han fortsätta pusha på mina blinds och det finns en viss poäng att försöka slå ut honom när det är så billigt som möjligt

c) det finns ett visst värde i att det är jag och inte storstacken som slår ut den tredje spelaren då jag får ett bättre läge i HU-spelet. Detta bör dock täckas av ICM och är förmodligen ett feltänk av mig.

d) även om jag synar och förlorar har jag en nästan ok stack som jag kan pusha mot hans blinds senare

 

22:30 JT HU. Vad är tanken med att checka oop på JTK-floppen? Du har ju träffat o då borde det kosta en slant för honom att dra ut..

 

Ja, tramsigt FPS av mig. Bara för att vi är HU får jag för mig att checkraisa monster varje gång. Rätt korkat mot synglada limpmuppar på en flopp som träffat många händer. Fy på mig :)

 

23:10 KK i pos. Är det bara jag som tycker chansen är stor att du fortfarande leder på den floppen? Om han hade esset, varför skulle han ge dig frikort att dra ut? Jag hade betat för att få värde ur eventuella draget eller ta hem potten direkt..

 

Detta är den hand jag själv var mest missnöjd med i filmen. Känner mig obekväm i den stora potten mot en synstation som kan ha vad som helst, men jag har ju faktiskt tillräckligt stor stack för att beta ut på floppen och kunna vika mot omslag.

 

25:00 54. Den pushar inte jag..

 

Nej, min motståndare har ju synat löst och jag kan vänta på en lite bättre hand med mitt övertag. Temporärt hjärnsläpp skyller jag på. Tror dock inte någon push är särskilt dålig med stora blinds och 2:1 markeröverläge HU.

 

I stort verkar ditt spel stabilt tycker jag. Kanske lite väl push-benägen på slutet.

 

Angående ljudet som blir mer osynkat ju längre filmen går så beror det nog på att du kör GSM-encodning. Testa istället mpeg layer 3 (mp3) nästa gång.

 

Tackar för kritiken! Ska kolla dina tips och försöka göra film nummer tre lite bättre :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...