Gå till innehåll

Recommended Posts

Lite banal fråga kanske, men hur skall man generellt spela i denna situation för att få bra betalt?

 

Fi är TAG pre men relativt passiv post...

 

Texas Holdem NL $1/$2

 

Seat 1: KomTi ( $30.90 )

Seat 2: flymehi ( $116.70 )

Seat 3: bill1021 ( $201.80 )

Seat 4: ale1010 ( $205.95 )

Seat 6: ds1201 ( $130.30 )

Seat 7: NBoy ( $385.05 )

Seat 8: HERO ( $223.20 )

Seat 9: john00fleming ( $176.30 )

Seat 10: nobby32 ( $288.63 )

ds1201 posts Small Blind $1

NBoy posts Big Blind $2

Dealing cards

Your cards As Js [HERO]

HERO raises $8

john00fleming folds

nobby32 calls $8

KomTi folds

flymehi folds

bill1021 calls $8

ale1010 folds

ds1201 calls $7

NBoy folds

Dealing Flop Ks 4s 7s

ds1201 checks

HERO bets $10

nobby32 folds

bill1021 raises $25

ds1201 folds

HERO ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kallsyna och fyra av en liten bet på turn, kanske $25?

Fi har ju redan skrämt bort de andra donatorerna i potten. Frågan är vad han vill med sin närapå minimala höjning? Har du sett honom köpa frikort på turn med liknande spel borde du fortsätta mjölka på turn.

Annars kallsyn nu och C/R på turn såvida bordet inte parar sig. Det luktar som fi sitter på TPTK/tvåpar/triss alternativt lägre färg än din.

En höjning nu direkt avslöjar för mycket av din styrka så det skulle inte jag gjort, speciellt när du säger att han är vek postflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för fjuttbet du gör, kan du förklara tanken bakom det?

:lol:...eller jo...kanske. Tanken med beten är ju naturligtvis att locka till precis det omslaget jag fick....även om den kanske kunde varit lite större...kanske typ $15-18. Jag vill ju visa mej ganska weak/passiv... Dundrar jag på förmycket här känns det som att tex TPTK lägger utan strid...

 

....men hur skall jag göra sen...???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol:...eller jo...kanske. Tanken med beten är ju naturligtvis att locka till precis det omslaget jag fick....även om den kanske kunde varit lite större...kanske typ $15-18. Jag vill ju visa mej ganska weak/passiv... Dundrar jag på förmycket här känns det som att tex TPTK lägger utan strid...

 

....men hur skall jag göra sen...???

 

Om jag fattar dig rätt så gör han precis som du hoppats men ändå vet du inte vad du ska ta dig till??

Om du verkligen bettat lite för att få omslag vore det ju ett rimligt antagande att du vet vad du ska ta dig till när han slår om!

 

ang handen: bomba om igen för att ha nån chans att få in lite deg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fattar dig rätt så gör han precis som du hoppats men ändå vet du inte vad du ska ta dig till??

Om du verkligen bettat lite för att få omslag vore det ju ett rimligt antagande att du vet vad du ska ta dig till när han slår om!

 

 

Absolut...det kan tyckas. Det var liksom därför jag la upp handen här för att få lite hum om hur ni tyckte jag skulle ha gjort.

 

Hursomhelst, jag slog tillbaka direkt, jag höjde 90 till 100tot. Tyvärr foldade han. Han satt nog på AK skulle jag tro, setet hade han nog slagit tillbaka med antar jag. Det var just set som jag blev lite rädd för och därför återhöjde jag på rätt mycket...kanske lite väl mycket med facit i hand.

 

Tack för alla inlägg...may the flop be whith U;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...