Gå till innehåll

NL100 55 blir kåk på turn


Recommended Posts

FullTiltPoker Game #3006775861: Table Momentos (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 18:13:41 ET - 2007/07/20

Seat 1: Jackieg16 ($65.35)

Seat 2: scarecrow2020 ($99)

Seat 3: wildbean ($0), is sitting out

Seat 4: Zephyr ($134.50)

Seat 5: nelson p ($70.90)

Seat 6: grizzly500 ($87.05)

scarecrow2020 posts the small blind of $0.50

Zephyr posts the big blind of $1

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to grizzly500 5 of Spades5 of Clubs

nelson p calls $1

grizzly500 calls $1

Jackieg16 raises to $2

scarecrow2020 folds

Zephyr folds

nelson p calls $1

grizzly500 calls $1

*** FLOP *** 4 of Diamonds9 of Hearts9 of Clubs

nelson p checks

grizzly500 has 15 seconds left to act

grizzly500 checks

Jackieg16 bets $3

nelson p folds

grizzly500 raises to $9

Jackieg16 has 15 seconds left to act

Jackieg16 calls $6

*** TURN *** 4 of Diamonds9 of Hearts9 of Clubs5 of Hearts

grizzly500 ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Få in degen... eftersom du har initiativet så är det väl bara att fortsätta skjuta... Förstår inte exakt hur du tänker på floppen dock...

 

tja jag tänker väl som så att jag trodde att jag hade bäst hand men jag var absolut inte säker för bordet var så pass löst att dom kunde spela any 2. bettar jag och blir synad då har jag byggt pott och har ingen aning vart jag står. checkar jag och ingen höjer så är jag god och då får jag utvärdera på turn, samt att jag inte investerar så mycket i potten. checkraisar jag och blir synad alternativt raisad då har nån en nia och jag kan släppa handen. nu synar han och jag sätter honom på en nia och är redo att släppa handen, men då kommer femman och jag undrar hur jag ska extrahera så mycket värde som möjligt.

 

då är min tankegång såhär. har han nian så bör han betta turn och då kan jag göra en reraise för att göra honom committad, har han inte nian så är en check på turn ändå rätt nice för han lär ju lägga 4an om jag bettar så då kan jag få in en snikbet på river istället som jag inte skulle fått annars.

 

låter det dumt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som spelat är det väl bara att skjuta igen o hoppas på syn. tror inte det finns mycket värde i en check, om det är det du undrar

 

EDIT: ang din sista post så, antar att han hadde en nia iomed att du säger det men.. det här talar för det mesta INTE för en 9a. känns mycket mer troligt att han har ett pocket eller en någon donk med AK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vad sätter du fi på i det här läget? Han har dig definitivt inte slagen, tror jag. Vad minraisar han med preflop?

 

Jag skulle tippa att han sitter med AT+ och förmodligen foldar vad du än betar. Checkar du så lär han ju inte betta, eftersom du checkraisade honom på floppen.

 

Vad dom hugger på ibland är att du går all in här. Ibland intalar dom sig att du bluffar och tar synen med t.ex AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: ang din sista post så, antar att han hadde en nia iomed att du säger det men.. det här talar för det mesta INTE för en 9a. känns mycket mer troligt att han har ett pocket eller en någon donk med AK

 

det var lite det som jag ville ha råd på också faktiskt. om den bedömningen lät dålig eller så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vad sätter du fi på i det här läget? Han har dig definitivt inte slagen, tror jag. Vad minraisar han med preflop?

 

Jag skulle tippa att han sitter med AT+ och förmodligen foldar vad du än betar. Checkar du så lär han ju inte betta, eftersom du checkraisade honom på floppen.

 

Vad dom hugger på ibland är att du går all in här. Ibland intalar dom sig att du bluffar och tar synen med t.ex AK.

 

jag satte honom också på två höga. men faktum är att han bettade pre 2bb varje gång han bettade faktiskt. och det kändes som att han bettade hyffsat ofta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var lite det som jag ville ha råd på också faktiskt. om den bedömningen lät dålig eller så

 

ahh nej, nån nia skulle jag verkligen inte sätta han på.

 

Vad dom hugger på ibland är att du går all in här. Ibland intalar dom sig att du bluffar och tar synen med t.ex AK.

 

du måsste ha spelat mot mig? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade på nån film också me howard lederer där han sa att om man har den låga

kåken vilket du har nu på turn så lär man betta annars kan man bli utdragen. Kommer dock inte ihåg hur. Skulle du dock haft typ 95 = höga kåken kan du slowplaya.

 

lololol Vi bettar inte för att vi är rädda för att bli utdragna vi bettar för att vi gillar pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lololol Vi bettar inte för att vi är rädda för att bli utdragna vi bettar för att vi gillar pengar.

 

Bettar du ut här, så gör du det för att skydda din hand iaf, inte för att göra pengar, annat än mot 44 eller ngn nia.

Checkraisa floppen och sen smälla på med ett 25$ bet så lär vi nog tappa nästan alla överpar, och definitivt alla händer med 2 överkort i.

Ser lite för misstänksamt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är detta för snack "om han har en nia", har han en nia lär det inte spela den minsta roll hur du spelar, degen kommer åka in iaf (han lär knappast ha 92 då han dubblade pre). betta ut eller låt han möjligtvis få ett gratiskort om du tror han sitter med två överkort eller så, men blir ju svårt att stacka då :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...