Gå till innehåll

NLT - Trn, 30/5, fold mot allin, rätt?


Ormen

Recommended Posts

Game # 008,109,663 - Texas Hold'em No Limit 150/300 - Table "POKERFORUM.nu 13630 1"

 

Jag har alltså rätt nyligen blivit flyttad till detta bord, det enda jag har uppfattat är att liggat verkar betta friskt (han har ej varit allin dock), han har ej heller blivit synad.

 

Players:

Ormen (10,775.00 in seat 1)

mte (10,150.00 in seat 2)

shakespear (6,300.00 in seat 3)

gilgamor (4,030.00 in seat 4)

PlayTeen (5,130.00 in seat 5)

liggat (10,775.00 in seat 6)

Morsan (1,755.00 in seat 7)

injog (8,350.00 in seat 8)

wanduz (2,755.00 in seat 9)

 

Dealer: liggat

Small Blind: Morsan (150)

Big Blind: injog (300)

 

Ormen was dealt: Kd - 9d

Ok, jag gillar färgdrag om jag kan se floppen billigt, provar att limpa pga dålig pos (UTG +1)

 

wanduz Fold

Ormen Call (300) Pott 750

mte Fold

shakespear Fold

gilgamor Fold

PlayTeen Fold

liggat Raise (1,100)Pott 1850Morsan Fold

injog Fold

liggat har tidigar bettat hårt, detta stämmer väl överens med tidigare spel. Jag synar.

Ormen Call (800)

 

Flop 4c - 9s - 7d Pott 2650

Hm, jag gillar floppen top pair + ök (ev rr färg)

 

Ormen Bet (1,800)

Mesigt bet?

liggat All-In (9,675)

Oops, det hade jag inte väntat mig. Har inte sett honom allin förut och imed att vi är lika stora betyder det ajöss.

Vad kan han ha? Top pp, set? Open end strait?

Ormen Fold

liggat Payback (7,875)

 

liggat didn't show hand

 

liggat wins: 6,250.00

 

Var det rätt foldat?

Jag visste som sagt inte särskilt mycket om liggat.

 

* Liten korrigering av rubriken - QoS * OBS! Väldigt liten! - Mattias :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ormen was dealt: Kd - 9d

Ok, jag gillar färgdrag om jag kan se floppen billigt, provar att limpa pga dålig pos (UTG +1)

 

Jag tycker du ska folda här. Att calla är överlag mesigt och handen är inget vidare i dålig position. Det är i stort sett bara en "superflop" som blir lätt att spela efter floppen. Om det var shorthanded så skulle jag kunna raisa in i floppen som en "steal/kan ändå floppa något om någon callar" men shorthanded UTG+1 skulle vara en betydligt bättre position med få spelare bakom dig.

 

 

 

 

Ormen Bet (1,800)

Mesigt bet?

liggat All-In (9,675)

Oops, det hade jag inte väntat mig. Har inte sett honom allin förut och imed att vi är lika stora betyder det ajöss.

Vad kan han ha? Top pp, set? Open end strait?

Ormen Fold

liggat Payback (7,875)

 

liggat didn't show hand

 

Det är ändå ett hyfsat bet som kan få dig att lägga ifrån dig handen. Nu vet jag ev egen erfarenhet (lol) att liggat inte släpper händer hursomhelst. Problemet är fortfarande lite grand din starthand - det är svårt att spela den postflop om man inte träffar minst två par.

 

I normala fall skulle allt här tyda på att liggat har ett överpar TT-AA vilket gör att jag tycker din fold är korrekt. Om liggat här reraisar dig med en hand som AK eller AQ spelar han djärvt och en aning oförsiktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett par synpunkter.

 

Ormen was dealt: Kd - 9d

Ok, jag gillar färgdrag om jag kan se floppen billigt, provar att limpa pga dålig pos (UTG +1)

 

Du säger att du gillar färgdrag men undvik att bygga dom ur dålig position som här. K9s är klart spelbar men då från button eller cutoff, inte att limpa in som förste man med.

Du visste också att denne spelare inte drog sig för att höja, så du var ute på farligt vatten där med din limp.

 

Flop 4c - 9s - 7d Pott 2650

Hm, jag gillar floppen top pair + ök (ev rr färg)

 

Ormen Bet (1,800)

Mesigt bet?

liggat All-In (9,675)

Oops, det hade jag inte väntat mig. Har inte sett honom allin förut och imed att vi är lika stora betyder det ajöss.

Vad kan han ha? Top pp, set? Open end strait?

 

Helt ok flop men ditt spel därefter bygger mycket på vilken sorts spelare du är (eller rättare sagt hur dom andra upplever dig) och hurdan liggat är. Dit bet var det väl i sig inget fel på, bara det att du hade inget där att göra och då blir det svårspelat.

 

Du gjorde en helt korrekt fold, och bli inte förvånad om liggat hade TT på handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe älskar mina nybörjarmoves ;)

 

jag kommer inte exakt ihåg min hand men jag kommer ihåg tillfället och mina tankebanor. några dar innan turneringen hade johan lagt några fina kommentarer på en HH jag drog in på forumet http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=1138

 

jag satt på 2 överkort AK, AQ eller AJ det är jag helt säker på.

 

men nu var det ett annat läge än det som min HH var på, men jag såg inte skillnaden. jag tyckte att denna situationen var så lik att jag helt enkelt följde johans råd om att ställa in.

 

med detta i bakhuvet så träffade floppen bra enligt mina mått mätt och jag visste att jag kunde skrämmas med min stora stack (tänkte dock inte på din stack)

 

jag tycker du gjorde helt rätt att folda, även om jag är aggressiv och bettar friskt så är det svårt att veta om jag sitter på AA eller 72o, när jag går all in så gör jag det inte när jag sitter med en katastrofhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska folda här. Att calla är överlag mesigt och handen är inget vidare i dålig position. Det är i stort sett bara en "superflop" som blir lätt att spela efter floppen. Om det var shorthanded så skulle jag kunna raisa in i floppen som en "steal/kan ändå floppa något om någon callar" men shorthanded UTG+1 skulle vara en betydligt bättre position med få spelare bakom dig.

 

Jag håller med dig, detta är en klar läcka i mitt (trn) spel, kommer från low fix där det ofta är billigt och lätt att släppa postflopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag satt på 2 överkort AK, AQ eller AJ det är jag helt säker på.

 

med detta i bakhuvet så träffade floppen bra enligt mina mått mätt och jag visste att jag kunde skrämmas med min stora stack (tänkte dock inte på din stack)

 

Ormen skriker ju här att floppen träffat honom på något sätt. Det finns också en hyfsad chans att han svarar in allin och så åker du ut (om du nu inte har tur och drar ut (han är nästan 80%/20% mot dig om du har säg AQo).

 

Ett allinmove är trots allt ett allinmove som kan lyckas i det här läget. Jag skulle lätt kunna göra det men inte efter att motståndaren bettat rejält - möjligtvis efter en check och då hade jag bettat mindre än allin.

 

Det lyckades dock och jag är förstummad att du lyckades hålla det här spelet ända till vinst. Man bör spela djärvt i turneringar men du spelade så FÖR många händer enligt mitt tycke.

 

Jag misstänker att du kan bli en livsfarlig pokerspelare (NL) när du fått mer erfarenhet och lärt dig att också vara återhållsam. Du är säkert på god väg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag inser det nu i efterhand, speciellt i såna här händer som dyker upp. Under turneringens gång fattade jag inte sånt här utan jag antog att folk bara la sig till höger och vänster för dom inte träffat floppen. det var mina totala överbets och reraise som förstörde dom flestas spelstil kan jag tänka mig. när nån verkligen gick med i dom här livsfarliga händerna hade jag kanonkort. så det var en stor blandning tajming och tur (det känner ju du till, drc :lol: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig, detta är en klar läcka i mitt (trn) spel, kommer från low fix där det ofta är billigt och lätt att släppa postflopp.

Hmm, jag skulle tro att det är en läcka i ditt fixlimitspel också. Är du verkligen säker på att du tjänar pengar på det här movet, vad jag kommer ihåg så är det i stort sett ingen fixlimit auktoritet som tycker att det är bra att gå in med K9s i tidig position vid fullbord (jag är tveksam shorthanded också faktiskt) oavsett spelförhållanden, sen position är en helt annan sak dock.

 

Liten not om position. Vad som räknas när man talar om position är hur många spelare som är kvar att agera efter en inte hur många steg man är till vänster om knappen. Det är kort sagt en väldig skillnad på att vara utg vid ett 10-bord jämfört med när man spelar 3-handed. Så tidig position är när man har 7+ spelare som ska agera efter en och sen när man har 3- spelare som ska agera efter en. Ganska självklart egentligen, men jag tyckte av någon anledning att det var värt att klargöra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag inser det nu i efterhand, speciellt i såna här händer som dyker upp. Under turneringens gång fattade jag inte sånt här utan jag antog att folk bara la sig till höger och vänster för dom inte träffat floppen. det var mina totala överbets och reraise som förstörde dom flestas spelstil kan jag tänka mig. när nån verkligen gick med i dom här livsfarliga händerna hade jag kanonkort. så det var en stor blandning tajming och tur (det känner ju du till, drc

 

Jag skulle också misstänka att folk som spelar i pokerforum.nu turneringarna vill spela ett tag och inte åka ut direkt (jag själv lägger ner många fler "close calls" där än i andra turneringar).

 

Det är lite kul att ha vart med ett tag när det sen diskuteras händer och spel som man varit med i. Detta gör att där mer än på andra ställen så släpps händer mot superaggressiva moves som kanske inte skulle gjorts i en annan turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ormen skriker ju här att floppen träffat honom på något sätt. Det finns också en hyfsad chans att han svarar in allin och så åker du ut (om du nu inte har tur och drar ut (han är nästan 80%/20% mot dig om du har säg AQo).

Om fi träffat floppen här är ganska spelarberoende, eftersom den är 9-hög så kommer en del preflopplimpare beta ut här mot någon som höjt preflopp om de tror att chansen är stor att denne sitter med överkort och kommer lägga sig då. Under de förutsättningarna är det inget dåligt bet och det är en bra balans till de gånger man träffat ett set och vill bli höjd.

 

Ett allinmove är trots allt ett allinmove som kan lyckas i det här läget. Jag skulle lätt kunna göra det men inte efter att motståndaren bettat rejält - möjligtvis efter en check och då hade jag bettat mindre än allin.

Frågan är ju vilka händer man tror att fi kan ha samt om han betar för att kolla läget ofta. Gör han det så måste man slå om utan att ha träffat här ibland annars så kommer man bli grundligt rånad.

 

Men det jag diskuterar ovan är ju knappast situationen här, jag ville bara påpeka att det kunde varit så. Om liggat vetat om att Ormen skulle släppa en så pass bra hand som högsta par näst-högst kicker så ska han ju naturligtvis hamra på honom skoningslöst här, chansen att han träffat bättre än så är väldigt liten. Vidare så ska ju ormen syna om han vet att liggat hamrar skoningslöst, efter informationen och tankarna som båda hade så skulle jag säga att ormen gjorde ett väldigt stort misstag preflopp och spelade ungefär rätt postflopp. Liggat och sin sida kan ha gjort rätt preflopp om han hade lite koll på att ormen var jäkligt lös i tidig position och gjorde antagligen ett gäng misstag postflopp som råkade summera till det korrekta spelet mot en spelare som ormen (dvs tänkande men inte så snabb på att anpassa sig till hyperaggressivt spel).

 

Det lyckades dock och jag är förstummad att du lyckades hålla det här spelet ända till vinst. Man bör spela djärvt i turneringar men du spelade så FÖR många händer enligt mitt tycke.

I de flesta turneringar ja, och till viss del i våran också. Men i just den här turneringen så var proportionen tight-weak-aggressive spelare ganska hög och den typen av spelare är utmärkta att hamra ned i tofflorna med en överaggressiv spelstil (dock ska man nog inte spela så löst). Vet man om att man spelar mot någon som är villig att göra en för stor laydown i en rejäl pott så är detta något som ska utnyttjas, precis som att man ska utnyttja någon som försöker framkalla en stor laydown i en rejäl pott. Jag tror fortfarande att liggats stil antagligen innehöll för många misstag, men den var definitivt mycket bättre än att hålla på och syna en massa händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort skrev:

 

Under de förutsättningarna är det inget dåligt bet och det är en bra balans till de gånger man träffat ett set och vill bli höjd.

 

Håller med - bettet var bra då det visade styrka på flera plan. Dvs det kunde också vara ett bet för att lirka in motståndaren. Det var dessutom ett bet som inte gjorde en alltför pottcomittad. Problemet är om motståndaren (liggat i det här fallet) ändå ser bettet som lite weak och slår om därför.

 

 

 

Johan Hjort skrev.

 

Men det jag diskuterar ovan är ju knappast situationen här, jag ville bara påpeka att det kunde varit så. Om liggat vetat om att Ormen skulle släppa en så pass bra hand som högsta par näst-högst kicker så ska han ju naturligtvis hamra på honom skoningslöst här, chansen att han träffat bättre än så är väldigt liten. Vidare så ska ju ormen syna om han vet att liggat hamrar skoningslöst, efter informationen och tankarna som båda hade så skulle jag säga att ormen gjorde ett väldigt stort misstag preflopp och spelade ungefär rätt postflopp.

 

Det går alltid att diskutera hur man skulle spela en hand till förbannelse efteråt. Man har inte mycket tid på sig och måste försöka göra en så bra bedömning som möjligt. Även om man vet mycket om en spelare (som att han kan göra många fancy moves) så är det likförbannat svårt att veta vad spelaren har i just den och den handen.

 

Då får man oftast avgöra om man vill gambla för tillfället eller vänta (trots att man misstänker att man kan ha bästa handen) på ett bättre tillfälle.

 

Jag tror fortfarande att liggats stil antagligen innehöll för många misstag, men den var definitivt mycket bättre än att hålla på och syna en massa händer.

håller med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten snudd på OT-fundering bara. Nu var ju du ny vid detta bor och hade kanske inte hunnit få koll på liggats lite överaggressiva tomtemoves, men så här skulle du ha spelat för att slå ut liggat:

 

Hade du sett mer av liggats spel skulle du kunnat spela exakt likadant som nu, oavsett kort, men istället för bet/fold på floppen skulle du ha check/raisat all-in. Jag lovar att du hade tagit en jättepott på det.

 

Jag är fortfarande förvånad att ingen gjorde det movet på liggat, hans spel (av det jag har sett och hört här på forumet) var ju som gjort för ovanstående manöver. När man läser igenom posterna och ser hur liggat resonerade (och spelade) under turneringen, syns det ju ganska tydligt att det enda som kunde skrämma honom var om någon spelade tillbaka all-in.

 

När en persons hela turneringsstrategi går ut på att skrämmas med sina marker är det bara att sno den manövern från honom, så har han ingen strategi kvar. Ställer du in före honom, eller ännu bättre, check/raisar all-in så räcker det med ett par tre händer så är han ute ur leken. Eftersom liggat var så pass ny när det här utspelade sig (han är fortfarande ny, men han lär sig förvånansvärt snabbt verkar det som) tror jag inte han hade hunnit ställa om sitt tankesätt innan det var för sent. Bara i den här handen hade du ju kunnat ta kanske 4-5000 av hans stack.

 

Inget ont om liggat, jag tror också att han kan bli grymt duktig i framtiden, men POKERFORUM.nu-turneringen vann han inte pga att han spelade bra, han vann pga att ni andra spelade mindre bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag skulle tro att det är en läcka i ditt fixlimitspel också. Är du verkligen säker på att du tjänar pengar på det här movet, vad jag kommer ihåg så är det i stort sett ingen fixlimit auktoritet som tycker att det är bra att gå in med K9s i tidig position vid fullbord.

 

På Ladbrokes, ja. På Party nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nussemann skrev

 

ni andra spelade mindre bra.

 

ligger säkert mycket i det.

 

Problemet jag hade var att efter att ha missat floppen så bettade liggat ofta så mycket att jag inte trodde att han skulle släppa handen om jag raisade tillbaka allin. Kanske en felbedömning men jag ville inte sitta allin med ingenting.

 

När jag till slut satte honom allin hade han triss.

 

Måhända taskig feeling av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här skulle du ha spelat för att slå ut liggat:

 

Hade du sett mer av liggats spel skulle du kunnat spela exakt likadant som nu, oavsett kort, men istället för bet/fold på floppen skulle du ha check/raisat all-in. Jag lovar att du hade tagit en jättepott på det.

 

.

 

*Antecknar i lilla svarta*

 

Tack för tipset Nusse!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag till slut satte honom allin hade han triss.

 

Måhända taskig feeling av mig.

 

Det är det som är problemet med "vänta på ett läge" taktiken. Om liggat lyckas med 40 steals på floppen eller turn så vet han ju att han normalt sett är slagen med hästlängder om nån spelar tillbaka, han kan ju lugnt folda allt utom triss eller bättre eftersom han redan snott/kommer sno mångdubbelt de marker han torskar på att folda när nån väl spelar tillbaka. Mot en snubbe som bara spelar för att skrämmas med sin stora stack, måste man sätta ner foten relativt tidigt, även om man inte har en hand. Skulle han mot förmodan ha en hand så han hittar syn så är det i alla fall coolare att åka ut i en jättepott som alla kommer snacka om i två veckor än att blinda bort sig utan att ha spelat en enda hand till showdown :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det som är problemet med "vänta på ett läge" taktiken. Om liggat lyckas med 40 steals på floppen eller turn så vet han ju att han normalt sett är slagen med hästlängder om nån spelar tillbaka, han kan ju lugnt folda allt utom triss eller bättre eftersom han redan snott/kommer sno mångdubbelt de marker han torskar på att folda när nån väl spelar tillbaka

 

Visst men när vi båda är storstackar och jag poundar in i honom och får rejäla reraise är frågan ändå om man vill betta tillbaka allin med ingenting.

 

Jag tycker nog att Johans idé om att jag borde hålla mig lite undan från liggat där är rimligare.

 

Rimligtvis måste jag tro att liggat (jag vet inte mycket om honom heller eftersom jag inte spelade med honom hela tiden jag bara såg att han var loose och aggressiv vid finalbordet) inte heller vill förlora hela sin stack emot mig och sätter honom därmed på kort. När det dessutom skreks i chatten att han bara hade spelat några dagar satte man inte honom på "fancy moves"-listan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gjorde klockrena tomemoves.. det behövdes inte en all in för att skrämma mig, en reraise hade gjort att jag foldat det mesta.. men när man överbettar aggresivt så foldar många bort hyffsade kort i tron att man har AA i varje hand.

 

nusse fattar mycket väl vad man ska göra mot en tomte som överbettar friskt och foldar mot minsta överslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst men när vi båda är storstackar och jag poundar in i honom och får rejäla reraise är frågan ändå om man vill betta tillbaka allin med ingenting.

 

Jag tycker nog att Johans idé om att jag borde hålla mig lite undan från liggat där är rimligare.

 

Du skulle ju check/raisa all-in, inte bet/reraisa...

Johans taktik funkar bra om du vill komma tvåa, vilket iofs inte är fel, jag brukar ju ofta spela så själv. Jag sa bara att _om_ du vill slå ut liggat så är check/raise all-in på floppen rätt medicin.

 

Rimligtvis måste jag tro att liggat (jag vet inte mycket om honom heller eftersom jag inte spelade med honom hela tiden jag bara såg att han var loose och aggressiv vid finalbordet) inte heller vill förlora hela sin stack emot mig och sätter honom därmed på kort. När det dessutom skreks i chatten att han bara hade spelat några dagar satte man inte honom på "fancy moves"-listan.

 

Jepp, det var därför jag skrev att jag var på gränsen till ot, eftersom mitt förslag bygger på att du har en bra read på liggat, vilket du inte hade i denna situation.

 

Förresten: Om nån sitter och skriker att snubben jag spelat mot bara lirat ett par dagar trots att han visar upp hyfsat snygga spel, då är det ju bara en tidsfråga innan han gör ett rookiemisstag och faller på eget grepp. Det hade i mina ögon gjort det ännu lättare att läsa honom som överaggressiv tomte som går att skrämma med en check/raise ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vassego.

 

Glöm bara inte att liggat antagligen ändrat taktik till nästa turnering. Dessutom kanske han läser det här och då checkar han bakom dig och får ett gratiskort istället :)

 

Eller då lär jag mig något av mina två hhposter från 30/5 och försätter mig inte i den situationen att jag går med tidigt med tveksamma färgdrag med en stor stack på knappen.

(Och som en direkt följd av att liggat och all andra läser det kommer de att folda om jag limpar tidigt) :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle ju check/raisa all-in, inte bet/reraisa...

Johans taktik funkar bra om du vill komma tvåa, vilket iofs inte är fel, jag brukar ju ofta spela så själv. Jag sa bara att _om_ du vill slå ut liggat så är check/raise all-in på floppen rätt medicin.

Det förslaget byggde väldigt mycket på att vi var ett helt gäng som hade väldigt korta pengar och i stort sett väntade på att torska (jag tror att jag väldigt länge var kortast på finalbordet), då tycker jag att det kan vara bra att ta det lungt (naturligtvis måste man ändå spela bra lägen, men undviker att sätta igång konfrontationer med marginella värden ur position) tills shortstacksen decimerats. Man behöver ju inte vänta särskilt länge för att hamna i topp 4/3 då, sen kan man sätta igång med att plocka tillbaka pengar. Fast visst, det minskar nog chansen att komma etta och ökar sannolikheten att komma tvåa (förhoppningsvis tillräckligt mycket för att kompensera den minskade förstplatschansen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller då lär jag mig något av mina två hhposter från 30/5 och försätter mig inte i den situationen att jag går med tidigt med tveksamma färgdrag med en stor stack på knappen.

(Och som en direkt följd av att liggat och all andra läser det kommer de att folda om jag limpar tidigt) :D

 

POKERFORUM.nu-turneringarna kommer sluta med att alla spelar all-in varje hand.

 

"Men jag tänkte att han tänkte att jag tänkte att han tänkte att jag kanske hade si eller så. Fast då tänkte jag att han borde tänka att jag tänkte att han tänkte att jag borde......"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle ju check/raisa all-in, inte bet/reraisa...

 

Du har en poäng i det spelet.

Jag tar till mig det

 

 

Johans taktik funkar bra om du vill komma tvåa, vilket iofs inte är fel, jag brukar ju ofta spela så själv. Jag sa bara att _om_ du vill slå ut liggat så är check/raise all-in på floppen rätt medicin.

 

Jag satsar aldrig (nästan) på att komma tvåa - däremot så ser jag gärna till att jag kommer in i topp 4 genom att ligga lite lågt och vänta på lägen vid ett finalbord för att sedan göra upp om segern. Med att vänta på lägen menar jag även att vänta på bra steal-lägen. Jag hade tillräcklig stack för att känna mig säker HU om jag skulle lyckas avakta att shorstackarna hade åkt ut

 

då är det ju bara en tidsfråga innan han gör ett rookiemisstag och faller på eget grepp

 

Det var precis det jag ville vänta in men blev väl lite ivrig.

 

Hursomhelst så har du rätt. Jag spelade inte speciellt bra mot liggat då jag torskade många potter mot honom genom att vara för feg för att åka ut.

 

Det är ändock en intressant diskussion för det är sällan glasklart när man sitter där vid bordet hur man ska gå till väga mot dessa typ av spelare.

 

check (/raise) istället för bet - ska testa den approachen nästa gång :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...