Gå till innehåll

Ett par frågor


finishbetter

Recommended Posts

av en nybörjare "man skall velan kalla sig det då man spelat typ 2 år"

Jo, är det jag som har extrem otur eller vad går fel då jag spelar, Jag lägger in pengar på spelkontot, Brukar börja med 30$ då jag spelr ringgames. Väljer NL 0.05/0.10 bord. Spelar "tight" ändast bra händer alltså. Oftast vinner jag och efter ett par dagars spel, typ 3timmar/dag. Har jag en rulle på 75-100$. Då byter jag bord till .15/.25$ Fortsätter med samma strategi, men voila ALLTID börjar badbeats efter badbeats i dessa bord?! Och snart är rullen ner i 30 igen eller 0.

 

Varför ? Skall man spela skithänder i dessa bord? nej knappast?

Min tur? jo jag tror det :)

 

Eller byter jag bord för tidigt ? Har läst att rullen skall motsvara 300ggr bb ? dvs 75$ ifall bb = .25$

 

 

Exempel, Idag Fick jag AA satsa 3.50 en syna. floppen 4, 6, 2, Jag satsa 4 han syna ,j jag sats 5 han syna, river 9, jag allin (14$) han syna... mannen hade 444.. Jag laddar om.. Ett par händer senare jag AK Suited Samma man synar min 3$ ... han har ATsuited och får till slut flush på rivern.

 

Till sist har jag KJ får K på rivern. Motståndaren har ju fårståss AA i handen. vilken han spelat med minimala bet...... Nå den tar jag på egen dumhet.

 

 

Byter jag bord för tidigt eller var ligger problemet?

 

 

SKulle vara trävlig att spela så att rullen växer och växer!

 

 

Om ni inte har nåt fiffigt att komma med så avråder jag er att skriva tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är % av mina senaste 1000händer

 

Spelade händer 1016

vunna händer 19%

sedda floppar 37%

vunna utan visning 57%

vunna om sedd flopp 44%

vunna efter visning 60%

 

Kanske dessa sifror berättar nåt ?

 

Största svaghet är hur man skall spela låga par, jag brukar halta in och se floppen men inte fiska efter turn o river ifall det finns massor med overcards, Bra eller dåligt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vinner på NL10 och förlorar på NL25, varför fortsätter du inte att lira NL10 tills du känner dig mogen att gå upp i ninå. Försök att ha en rulle för ninvån du lirar på. 30 inköp är väll ganska lagom. (30x$25=$750). Går väll att skotta lite NL25 innan du når 750 men varför inte spela på en nivå där du vinner pengar? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"300bb gäller vid fixed limit, för no-limit så är rekomendationen 3000bb. Spelar du så att du bara har 3 inköp så är du nästan garanterad att gula."

Ok tack, började nästan tvivla på 300bb själv

 

"du ser inte speciellt många floppar, börja syna med lite sämre händer och träffa monster.. det vänder snart, bara att spela på!"

 

Låter våghalsigt men skall experimentera med det någång.

 

"Citat:

Ursprungligen postat av finishbetter

Spelar "tight" ändast bra händer alltså.

 

Citat:

Ursprungligen postat av finishbetter

sedda floppar 37%

 

Does not compute."

 

hmm...

 

"Om du vinner på NL10 och förlorar på NL25, varför fortsätter du inte att lira NL10 tills du känner dig mogen att gå upp i ninå. Försök att ha en rulle för ninvån du lirar på. 30 inköp är väll ganska lagom. (30x$25=$750). Går väll att skotta lite NL25 innan du når 750 men varför inte spela på en nivå där du vinner pengar? =)"

 

Jag blir velan för greedy... hunger växer när man äter. men nu när jag fick höra om 3000bb så skall jag hållas här ett tag till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3000bb på lowlimit är ju ett skämt :P beror iofs lite på max-inköpet men om standard (100bb=max buyin) så räcker 1500-2000bb gott å väl (gular man det får man tänka om sitt pokerspelande). Men som andra sagt, posta handhistories, läs andra handhistories och fundera hur du hade gjort etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar "tight" ändast bra händer alltså.

 

Citat:

Ursprungligen postat av finishbetter

sedda floppar 37%

 

"Does not compute."

 

hmm...

 

 

37% av alla händer kan inte vara bra händer, det är en omöjlighet över ett stort antal händer. Leta upp någon starthanstabell, sätt in iaf $200 samt lira mot någon lätt bonus. Lär dig vikten av possition... Spela sjukt tight på NL10 så kommer du ha $750 och vara mogen för NL25 innan sommaren är slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joo men jag spelar alltså i bord med 6pers ibland är vi 5 även 4

INTE 10

 

Då blir %högre fast man spelar tight... bb you know

Men det glömde jag att nämna, ursäkta.

 

 

"Alltså...du kommer antagligen gula även om du har 1000000bb.

Se dina första insättningar som lärningspengar, och försök lära dig spela."

 

Helt dålig kan jag inte vara då jag vunnit turneringar och har många finaltable. med 300-400 deltagare.. tur ? Näe det tror jag inte.

 

"Läsa en bok--" mm har funderat på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37% av alla händer kan inte vara bra händer, det är en omöjlighet över ett stort antal händer. Leta upp någon starthanstabell, sätt in iaf $200 samt lira mot någon lätt bonus. Lär dig vikten av possition... Spela sjukt tight på NL10 så kommer du ha $750 och vara mogen för NL25 innan sommaren är slut.

 

 

Ja det är alltså shorthanded tables jag spelar.. bb gör ju att man synar oftar än vad tight betyder... Har tänkt göra det som du nämner. tackar för fint råd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37% av alla händer kan inte vara bra händer, det är en omöjlighet över ett stort antal händer. Leta upp någon starthanstabell, sätt in iaf $200 samt lira mot någon lätt bonus. Lär dig vikten av possition... Spela sjukt tight på NL10 så kommer du ha $750 och vara mogen för NL25 innan sommaren är slut.

 

37 % sedda floppar är inte så fruktansvärt mycket om man lirar 6-max-bord. Fan, när jag lirade NL25 låg jag på 48-50 % och plussade stabilt. Den troligaste anledningen till dina förluster är dåligt postfloppspel. Jag skulle tippa att du måste bli bättre på att läsa brädor och sätta fi på händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bb gör ju att man synar oftar än vad tight betyder... Har tänkt göra det som du nämner. tackar för fint råd

 

Prova att skippa synandet oxå. HÖJ eller FOLD. HÖJ eller FOLD, HÖJ eller FOLD!

 

Sen att du kommit på finalbord behöver faktiskt inte bero på skicklighet. Jag har vuunnit tuneringar med 500 deltagare+ och jag vet att jag inte är nån stjärna på turneringsspel. Inte cashspel heller för den delen, men som tur är behöver man inte vara expert för att vinna pengar på låga nivåer ;)

 

Kör hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joo men jag spelar alltså i bord med 6pers ibland är vi 5 även 4

INTE 10

 

Då blir %högre fast man spelar tight... bb you know

Men det glömde jag att nämna, ursäkta.

 

 

"Alltså...du kommer antagligen gula även om du har 1000000bb.

Se dina första insättningar som lärningspengar, och försök lära dig spela."

 

Helt dålig kan jag inte vara då jag vunnit turneringar och har många finaltable. med 300-400 deltagare.. tur ? Näe det tror jag inte.

 

"Läsa en bok--" mm har funderat på det.

 

lite OT kanske, men om du har många finaltables å vunnit turneringar med 300-400 deltagare å ändå gulat din stack, då är det värre än va det såg ut i början. rekommenderar starkt att läsa böcker/kika på poker-saker/gå ner till microlimits eller nåt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joo men jag spelar alltså i bord med 6pers ibland är vi 5 även 4

INTE 10

 

Då blir %högre fast man spelar tight... bb you know

Men det glömde jag att nämna, ursäkta.

 

 

"Alltså...du kommer antagligen gula även om du har 1000000bb.

Se dina första insättningar som lärningspengar, och försök lära dig spela."

 

Helt dålig kan jag inte vara då jag vunnit turneringar och har många finaltable. med 300-400 deltagare.. tur ? Näe det tror jag inte.

 

"Läsa en bok--" mm har funderat på det.

 

"

Hej!

jag är en fisk. jag vägrar lyssna på det andra säger till mig.

Men ändå undrar jag varför jag förlorar.

Om någon säger jag e dålig går jag omedelbart in i defensivt mode.

"

 

Du skrev exakt det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Helt dålig kan jag inte vara då jag vunnit turneringar och har många finaltable. med 300-400 deltagare.. tur ? Näe det tror jag inte.

 

"Läsa en bok--" mm har funderat på det.

 

Att ha nått ett par finalbord eller vunnit någon/några turneringar gör dig inte till en BRA pokerspelare. Möjligen en hyffsad turneringsspelare där variansen varit dig nådig.

Om nu så vore fallet så varför har du bara $30 i bankrullen då?

 

Sluta fundera - börja läsa om du vill utveckla ditt spel och om du sedan har massor av tur och medvarrians så kanske du kan bli en vinnande spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha nått ett par finalbord eller vunnit någon/några turneringar gör dig inte till en BRA pokerspelare. Möjligen en hyffsad turneringsspelare där variansen varit dig nådig.

Om nu så vore fallet så varför har du bara $30 i bankrullen då?

 

Sluta fundera - börja läsa om du vill utveckla ditt spel och om du sedan har massor av tur och medvarrians så kanske du kan bli en vinnande spelare.

 

Varför jag har 30$ i bankrullen är för att jag har huslån billån och inte nån värst bra lön, dvs inga överlopspengar! Vann över 1000euro på en vecka för ca en månad sedan då jag komm till 4 av 5 möjliga FT :) Tog ut dessa pengar och har nu left en hyfsad semester med dom. Ikväll spelar jag en 100$+8 Turnering där FT slipper på en resa till New York då Jag vann en qualifier på ons.

 

Jag har inte råd att ha mera än 30 max 50 i månaden åt pokern.. DÄRFÖR har jag endast en på 30 när jag börjar!.. och när jag kommit upp till 75 100 har jag trott att man skall byta.. men nu vet jag bättre.

 

Tackar för det :=) skall inte byta fören jag är i 750

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför jag har 30$ i bankrullen är för att jag har huslån billån och inte nån värst bra lön, dvs inga överlopspengar! Vann över 1000euro på en vecka för ca en månad sedan då jag kom till 4 av 5 möjliga FT :) Tog ut dessa pengar och har nu levt en hyfsad semester med dom. Ikväll spelar jag en 100$+8 Turnering där FT slipper på en resa till New York då Jag vann en qualifier på ons.??????

 

Jag har inte råd att ha mera än 30 max 50 i månaden åt pokern.. DÄRFÖR har jag endast en på 30 när jag börjar!.. och när jag kommit upp till 75 100 har jag trott att man skall byta.. men nu vet jag bättre.

 

Tackar för det :=) skall inte byta förrän jag är i 750

 

FYP

 

"

Hej!

jag är en fisk. jag vägrar lyssna på det andra säger till mig.

Men ändå undrar jag varför jag förlorar.

Om någon säger jag e dålig går jag omedelbart in i defensivt mode.

"

 

Du skrev exakt det där.

 

QFT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...