Gå till innehåll

NL200: Passiv linje med QQ


Recommended Posts

Postade denna i min dagbok men tycker den är rätt intressant så jag tar den här med. Jag är inte IDreamOfJessica utan Accountant666, men bortse från det och koncentrera er på IDreamOfJessicas spel. Jag är ny på NL200 och vi har verkligen inte spelat mycket ihop alls, så fi bör inte kunna ha några reads på mig. Jag spelade 23/20.5/4.5 för sessionen så jag borde uppfattas som rätt aggro iaf.

 

Funderat en del och kommer inte fram till om fi's spel är bra eller ej. Kände direkt efter handen att jag tyckte spelet var rätt bra men blev osäker sen :) Att inte trebeta pre är inte så konstigt mtp våra positioner. Jag kan inte riktigt hitta någon gata där jag tycker fi spelar fel, men ändå vet jag inte om jag gillar att stacka av 120BB med QQ från UTG mot okänd fi i CO helt enkelt.

 

GAME #598722624: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-07-12 19:55:35

Table Butrint

Seat 1: justsaygg ($298.95 in chips)

Seat 3: FScottFitzgerald ($200.00 in chips)

Seat 5: IDreamOfJessica ($244.00 in chips)

Seat 6: NIL8R ($311.27 in chips)

Seat 8: Accountant666 ($282.35 in chips)

Seat 10: zippy121 ($203.60 in chips) DEALER

justsaygg: Post SB $1.00

FScottFitzgerald: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Accountant666

Dealt to IDreamOfJessica Queen of DiamondsQueen of Clubs

IDreamOfJessica: Raise $8.00

NIL8R: Fold

Accountant666: Raise $25.00

zippy121: Fold

justsaygg: Fold

FScottFitzgerald: Fold

IDreamOfJessica: Call $17.00

*** FLOP *** 2 of Clubs9 of Clubs6 of Diamonds

IDreamOfJessica: Check

Accountant666: Bet $39.00

IDreamOfJessica: Call $39.00

*** TURN *** 7 of Hearts

IDreamOfJessica: Check

Accountant666: Bet $114.00

IDreamOfJessica: Allin $180.00

Accountan666: Call

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm, vissa situationer är helt enkelt inte roliga. Hade nog faktiskt spelat handen ganska identiskt, spelar 5-bord iofs men borde inte spela nån större roll. Känns som att detta är mest ev+, förlorar ibland men vinner nog oftare än vad du losar känns det som. enda alternativet vore väl att beta ut på flopp och folda mot rejäl raise men är så lätt att bluffa bort en då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, tomtig av jessica tycker jag. Leda ut floppen känns rätt standard, sedan stänga av mot syn eller raise. Känns kallt att checksyna både flopp och sedan CR turn, floppspelet kan funka men gillar inte alls turn, känns som att accountant endast skjuter turn med AA, KK och AKs med draget. Vad kan han tänka sig att han är uppe emot, finns egentligen bara JJ/TT här som det går att slå här, och det känns inte som att en second barrel kommer komma med dessa kort från accountant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilka händer 3höjer han "dig" med oftast? AA,KK ibland AK... vilka händer är han så aggro att han kan gå all in med? inte brukar det va AK iaf, så oftast står du mot AA/KK... så var "din" linje bra? svaret är nej, synar "du" där så är det för att seta, men visst nu fick du den brädan du ville se om han synat "dig", men när han 3höjt så skulle jag va mer försiktig med o trycka in tyvärr...

I "ditt" fall tycker jag att "du" borde re-raisat på flopp för att se vart "du" står (oftast ligger "du" nog under) och om han då hade ställt, så skulle jag föreslå FOLD...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm, vissa situationer är helt enkelt inte roliga. Hade nog faktiskt spelat handen ganska identiskt, spelar 5-bord iofs men borde inte spela nån större roll. Känns som att detta är mest ev+, förlorar ibland men vinner nog oftare än vad du losar känns det som. enda alternativet vore väl att beta ut på flopp och folda mot rejäl raise men är så lätt att bluffa bort en då.

 

Framförallt får man ju ut maximalt bluffvärde ur handen genom att spela som fi gör. Så egentligen är det nog fint så långt, frågan är väl om man ska orka hitta folden på turn med QQ i fi's sits...

 

Hm, tomtig av jessica tycker jag. Leda ut floppen känns rätt standard, sedan stänga av mot syn eller raise. Känns kallt att checksyna både flopp och sedan CR turn, floppspelet kan funka men gillar inte alls turn, känns som att accountant endast skjuter turn med AA, KK och AKs med draget. Vad kan han tänka sig att han är uppe emot, finns egentligen bara JJ/TT här som det går att slå här, och det känns inte som att en second barrel kommer komma med dessa kort från accountant.

 

...och här har vi en som verkar vara inne på att vika turn i fi's sits. När det gäller fi's CR på turn så har vi ju så lite kvar att spela om vid syn, att hans AI i princip är samma sak som en checksyn.

 

Riktigt så tight är jag dock inte att AA, KK och AKs med nötfärgsdrag är min range här när jag betar turn :D JJ och TT checkar man ju bakom väldigt ofta utan reads som du säger. Enstaka bluff finns ju faktiskt med, inte för att det är ofta man fyrar av en andra salva i en trebetad pott, men det händer ju. Men om vi antar att jag är en random fisk så lär det väl vara såpass sällan att man med QQ kanske ändå bör överväga fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

öh bra/standard såklart.

 

3bettar man bara JJ+ och Ak så har man en liiiiten(hint: fett stor) läcka att rätta till.

 

sen menar du 4betta dig, du trebetta rju honom.

 

Du tycker alltså inte att man ska orka folda QQ någonstans på vägen? Jag är verkligen inte säker just nu :D

 

Helt rätt, och så är ju verkligen inte fallet. Min range preflop och på flop är ju väldigt vid, men på turn känns det som den plötsligt blir rätt så smal.

 

Och ja, självklart menar jag 4betta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga problem med den här linjen, förutsatt att Accountant 3-bettar någorlunda liberalt och inte är rädd att 2-barrela. Check-call är det nya bet.

 

Precis, men detta är ju något vi inte kan förutsätta mtp att jag, accountant (:roll:), spelar min andra session någonsin på iPokers NL200 och inte stånkats med Jessica tidigare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilka händer 3höjer han "dig" med oftast? AA,KK ibland AK... vilka händer är han så aggro att han kan gå all in med? inte brukar det va AK iaf, så oftast står du mot AA/KK... så var "din" linje bra? svaret är nej, synar "du" där så är det för att seta, men visst nu fick du den brädan du ville se om han synat "dig", men när han 3höjt så skulle jag va mer försiktig med o trycka in tyvärr...

I "ditt" fall tycker jag att "du" borde re-raisat på flopp för att se vart "du" står (oftast ligger "du" nog under) och om han då hade ställt, så skulle jag föreslå FOLD...

Var precis innan jag läste detta väldigt trött och hade planerat att somna in strax men nu vet jag inte riktigt hur det kommer gå.:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I "ditt" fall tycker jag att "du" borde re-raisat på flopp för att se vart "du" står (oftast ligger "du" nog under) och om han då hade ställt, så skulle jag föreslå FOLD...

 

Nu börjar jag förstå varför jag är en hopplös torsk... genialt förslag... ska genast implementera denna idé i mitt spel och förhopnningsvis kommer jag börja plussa igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en liknande hand mot heltok. Jag 3betar i pos med AK och floppen är ganska torr med ett färgdrag. Han checksynar. Turn är blank och jag skjuter igen. Han blixtpushar, jag foldar. Han hade QQ. Han frågade om jag hade TT/JJ, han tyckte att min bet med AK sög. Personligen skjuter jag mycket hellre med AK än TT/JJ eftersom man har större chans att förbättra (6outs istället för 2) mot en förmodad QQ t.ex.

 

Tycker QQ-spelet är ganska standard speciellt med tanke på Fi's (dina) aggressiva stats. Leda floppen känns också väldigt kallt. Har man bara AA/KK/AKs som range här när man skjuter 2 gator har man inte roligt vid bordet:-) . Samma sak om man passar allt förutom AA/KK/set på turn här i fi's läge.

 

Så utan read på dig som jättenit så spelar han handen bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, tomtig av jessica tycker jag. Leda ut floppen känns rätt standard, sedan stänga av mot syn eller raise. Känns kallt att checksyna både flopp och sedan CR turn, floppspelet kan funka men gillar inte alls turn, känns som att accountant endast skjuter turn med AA, KK och AKs med draget. Vad kan han tänka sig att han är uppe emot, finns egentligen bara JJ/TT här som det går att slå här, och det känns inte som att en second barrel kommer komma med dessa kort från accountant.

Det här var kallt. Riktigt kallt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går att göra på annat sätt också, men du verkar ju inte föreslå så mkt, mr pro gamer.

Nä, jag är lat. Men du gör det lätt för mig, jag föreslår precis vilken linje som helst, bortsett från open-fold, före din linje. I kampen mellan din linje och open fold så är det jämnt, men du vinner på målfoto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...